Hvem bør være kaptein?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    Beklager: fortsatt skeptisk.
    Det var ikke Kippe som ledet an i snuoperasjonen mot bartelaget, men trener'n.
    Knurr...

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
      Beklager: fortsatt skeptisk.
      Det var ikke Kippe som ledet an i snuoperasjonen mot bartelaget, men trener'n.
      Det var vel strengt tatt spillera på banen som gjorde det..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        Jeg sikter til at vi ikke akkurat så Kippe gå foran i krigen i første omgang og piske resten av laget til innsats.
        Tror du skjønner hva jeg mener.....
        Knurr...

        Kommentar

        • dollyholly
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2007
          • 965

          Har ikke du vet til å forstå at Kippes tilstedeværelse skaper ro og trygghet i laget. Når laget går ut på banen ser de Kippes store rygg og vet at dette ikke er noe å frykte. Steinar Pedersen føler seg trygg og gjør en god jobb mot Iversen. Midtbanen vet at Kippe tar de fleste dueller og trenger ikke å frykte.

          "Pisket laget". Kippe hever stemmen når han må, og du trenger ikke kjefte hele tiden. Det kan veldig fort skape dårligeprestasjoner.

          Det er nok å se på de siste kamper før man forstår hvor viktig Kippe er og hvilken god kaptein han er.

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Opprinnelig skrevet av dollyholly
            Har ikke du vet til å forstå at Kippes tilstedeværelse skaper ro og trygghet i laget. Når laget går ut på banen ser de Kippes store rygg og vet at dette ikke er noe å frykte. Steinar Pedersen føler seg trygg og gjør en god jobb mot Iversen. Midtbanen vet at Kippe tar de fleste dueller og trenger ikke å frykte.

            "Pisket laget". Kippe hever stemmen når han må, og du trenger ikke kjefte hele tiden. Det kan veldig fort skape dårligeprestasjoner.

            Det er nok å se på de siste kamper før man forstår hvor viktig Kippe er og hvilken god kaptein han er.
            Jada: Kippe ER viktig for LSK. Som spiller. Siterer meg selv fra lenger opp i tråden, da jeg ikke gidder å skrive det samme en gang til:
            Opprinnelig skrevet av Meg sjæl
            En kaptein må ha evnen til å gå foran i krigen, og å få de andre spillerne til å stå opp og kjempe videre selv omd et butter i mot.
            Jeg er ikke i tvil om at Kippe går inn i krigen med hjertet og alt det der, men jeg savner fortsatt å se at han er den som får de andre spillerne til å skjerpe seg i motgang.
            Jeg har ikke endret mening på de siste 2,5 månedene.
            Knurr...

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              Er fortsatt uenig at Kippe er en kaptein av typen vi bør ha, men med dagens stall er han den mest naturlige.

              At Kippe er veldig viktig for laget og midtbanen er det ingen som betviler verken etter RBK-kampen eller tidligere i sesongen når denne tråden ble opprettet.

              Men dette blir gjentagelser for min del og de som er interessert i å lese om igjen for se tidligere innlegg.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Jeg synes ikke Kippe trenger å være så jævla verbal. Det er ingen som står fram tøffere i duellene enn Frode. Bare det at han alltid ofrer seg i hver jævla duell er jeg overbevist om at sprer et enormt killerinnstinkt på de andre gutta. Så får kapteiner som Martin Andresen konsentrere seg om å klage til dommern. Det gjør dog ikke laget bedre.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • Bekkis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 441

                  Helt utrolig at denne tråden ikke er lagt død enda.

                  I arbeidslivet finnes det forskjellige typer ledere. det er de autoritære lederne, som kontrollerer arbeiderne og har klare retningslinjer på alt. Så har man de mer involverende lederne, de som lar arbeiderne ha friere arbeidsvilkår, men sjefen sier selvfølgelig ifra når noe bør gjøres annerledes.

                  Feks Janne Jönson er den typen nr 2. Han kjefter ikke og smeller som feks Uwe Rösler gjør, han er da type 1.

                  På banen finnes det også forskjellige ledere. Man har en som kjefter og smeller hele tiden, feks gallas. Man har dem som er oppofrende i spillestilen og går foran som et eksempel, les frode kippe. Eller man har den som gjør begge deler. Roy Keane, en fantastisk kaptein.

                  Da vi ikke har en "roy keane"-type, fungerer frode kippe bra. Man må jo bare bli imponert og inspirert når han knuser alle i huedueller, gir og tar juling. reiser seg opp hvis han får en trøkk. Hvis det ikke er motivasjon nok for spillerne, så tviler jeg på at de kan motiveres og manes fram av noe.

                  Kommentar

                  • dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

                    Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                    Beklager: fortsatt skeptisk.
                    Det var ikke Kippe som ledet an i snuoperasjonen mot bartelaget, men trener'n.
                    OK , hvorfor ikke la Henning Berg være har kaptein! Eksil Kanari, jeg fatter ikke hva du mener!

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      Eksil Kanari, jeg fatter ikke hva du mener!
                      Da kan jeg bare beklage.
                      Jeg mener selv at jeg har forklart hvorfor på en ganske enkel og lettfattelig måte, men-men...:
                      Pluss første linje av "crissp" sitt innlegg tre hakk opp på hva jeg har skrevet, så får du trolig en bedre sammenheng.
                      Forøvrig er det også mange begrunnelser i disfavør av Kippe tidligere i tråden.
                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      OK , hvorfor ikke la Henning Berg være har kaptein!
                      Selv om vi åpenbart er uenige, søker jeg i det minste å respektere dine meninger og besvare deg på en seriøs måte....

                      Dessuten har vel hverken du eller jeg den fjerneste innvirkning på hvem som blir valgt som kaptein, uansett.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • CLAYTONZANE
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Jul 2005
                        • 74

                        K(L)ippe er og blir vår kaptein mener jeg!

                        God jul folkens
                        nei og nei

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          Helt enig med deg Clayton. Hyggelig at du dro opp denne tråden igjen. Til info kan jeg fortelle at neste års kapteiner og hærførere blir Frode, Khaled og Bjørn Inge.

                          Kommentar

                          • Kopperud
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2006
                            • 1697

                            Opprinnelig skrevet av dollyholly
                            Helt enig med deg Clayton. Hyggelig at du dro opp denne tråden igjen. Til info kan jeg fortelle at neste års kapteiner og hærførere blir Frode, Khaled og Bjørn Inge.
                            Hvem?
                            Ultras Felt C 2005x2015

                            Lillestrøm & Bajen

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              Bjørn Helge, sorry

                              Kommentar

                              • general
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 1150

                                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                Til info kan jeg fortelle at neste års kapteiner og hærførere blir Frode, Khaled og Bjørn Inge.
                                Sikkert tåpelig av meg å ikke fått med meg dette, men kilde?
                                Seriegull 2016!!!

                                Kommentar

                                • Canário
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1471

                                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                  Til info kan jeg fortelle at neste års kapteiner og hærførere blir Frode, Khaled og Bjørn Inge.
                                  Med fra før flere spillere som naturlige ledere virker dette bra. Det er viktig å se etter spillere som også på sikt kan bli gode kapteiner. Enda mer viktig er det at de er spillere som kommer til å være mye på banen neste seong. Er litt sånn at jeg synes en kapteingeneral bør være på midten. Både Riise og Kiko er det. Riise kan bli litt "heit", mens Kiko for meg virker som en mer naturlig kapteinstype med blant annet hans erfaring fra landslaget. Det er noe med trøkket i spillet hans jeg setter pris på. Jeg tror han har mer inne! Det er bra at mer ansvar kreves fra han. Kippe er for meg en god nok kaptein - tydelig i spillet og "fast" i laget. Han har vist seg mentalt rustet for å brette opp ermene og gjort den jobben som skulle til for å dra i land dette. Jeg gleder meg igjen til Kippe bretter opp ermene, tar fart og setter inn en dødelig sklitakling. En adferdskommunikasjon som ikke bare går på det verbale. En kroppsliggjort "manifestasjon". Det er forskjell på å være en autoritet og være autoritær.

                                  Kommentar

                                  • Ferry
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Sep 2007
                                    • 148

                                    Pål Steffen er mitt valg.
                                    AC/DC

                                    Kommentar

                                    • Fuglegutt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2008
                                      • 863

                                      Sikkert tungt for mange å smake på det , men hva med Vidar Riseth?? Kapteinstype så det holder, men holder vel ratt bare en siste sesong, så blei vel "vraka" av den grunn ...
                                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                      Kommentar

                                      • MartinRE
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2008
                                        • 738

                                        Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                                        Sikkert tungt for mange å smake på det , men hva med Vidar Riseth?? Kapteinstype så det holder, men holder vel ratt bare en siste sesong, så blei vel "vraka" av den grunn ...
                                        Jeg vil helst ha en som spiller fast.. Riseth er ikke en sånn ! Kippe eller Kiko ! syntes jeg da
                                        "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                                        Kommentar

                                        • Dole
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 1581

                                          Opprinnelig skrevet av juniorkanari
                                          Jeg vil helst ha en som spiller fast.. Riseth er ikke en sånn ! Kippe eller Kiko ! syntes jeg da
                                          Nå er det vel litt tidlig å vite hvem som kommer til å spille fast med Henning Berg som trener?

                                          Kommentar

                                          Working...