Hvem bør være kaptein?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MartinRE
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2008
    • 738

Opprinnelig skrevet av Dole
    Nå er det vel litt tidlig å vite hvem som kommer til å spille fast med Henning Berg som trener?
    Jaja. Men min mening er PSA/Kippe Håper ikke han satser på de gamle.. Men Steinar Pedersen spilte jo bra sist sesong..
    "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

Kommentar

• Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

Opprinnelig skrevet av Dole
      Nå er det vel litt tidlig å vite hvem som kommer til å spille fast med Henning Berg som trener?
      Bli ikke overrasket om Frode Kippe er å finne som midtstopper i startoppstillingen mot Stabæk i serieåpningen 2009. Bli heller ikke overrasket om han bærer kapteinsbindet.

Slik stallen ser ut nå, ser jeg egentlig ikke de helt klare alternativene til den store nr. 13 som faktisk vet hva kapteinsbindet innebærer og som pr dags dato er en særdeles solid bærebjelke i dagens LSK-stall.

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

kippe er forstevalget synes jeg, men Espen Sogaard(ikke lett aa skrive det uten norsk tastatur) er en mulighet det aa. Han er jo litt, "en saan type."

Kommentar

• Fuglegutt
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2008
          • 863

Opprinnelig skrevet av juniorkanari
          Jeg vil helst ha en som spiller fast.. Riseth er ikke en sånn ! Kippe eller Kiko ! syntes jeg da

Vil vel si at Riseth var rimelig fast på laget i fjor , når han ikke var skadd eller suspendert..
          På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

En tåpelig diskusjon. Vi kan legge den død med en gang.

Kommentar

• dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

Denne tråden er alltid aktuell. Jeg har kommet med flere innlegg i tråden etter at trådstarter med flere har provosert meg i sine beskrivelser av hvorfor Kippe ikke egner seg som kaptein.

Henning Berg kommer til klubben og velger Kippe som kaptein. Det taler sitt tydelige språk. Han blir kaptein på 5. året.

Kommentar

• Roll75
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 834

Kippe er for meg et førstevalg til kapteinsbindet. Tror han innehar de aller fleste egenskapene en god kaptein bør ha. Skal jeg pirke i småting, så må det være at han litt for ofte havner i trøbbel langs bakken. Han pådrar seg for mange kort og må stå over kamper. Og det er for meg ikke helt uproblematisk.
                Last edited by Roll75; 29.12.2008, 12:29.

Kommentar

• general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

I en optimal stall der vi har alle personligheter og typer så ville Kippe fått konkurranse om bindet. Dette fordi jeg rent personlig mener at en kaptein til tider (i alle fall i en sesong som 08`) bør heve stemmen og "smelle" til høyre og venstre. Om ikke annet bare for å vekke litt aggresjon hos de andre spillerne. Men det er mange veier til himmelen..

Når det gjelder dagens stall så er Kippe det soleklare valget. Ingen over, ingen ved siden. Søgård ryker på at han til tider kan risikere å bli satt ut, mer enn det Kippe blir ved sine suspensjoner. I tillegg har Kippe et av de lengste rullebladene i klubben blant dagens spillere. Han er også en meget viktig spiller for LSK og hvorfor skal ikke en pilar i vårt lag ha bindet?

Vidar Riseth er en konkurrent (som type), men han har vært i klubben 1 sesong, legger opp etter neste. Vi kan ikke snakke om kontinuitet og så bytte kaptein anna hvert år!!

Det nye regimet med HB og TB i spissen har startet på en lang prosess med å totalt forandre måten LSK spiller på. I tillegg er AJB igjen å finne i gangene på Åråsen. Dette har vært en sesong der vi har mistet og kommer til å miste en del av det vi kjenner som "oss". Men ut av asken vil en føniks reise seg, det har jeg aldri vært i tvil om.

Gjennom disse uklare tidene, ønsker jeg meg noe fast å holde meg til. Noe som fortsatt står som et symbol på det LSK vi kjenner (vel å merke før vi finner det nye og forbedrede LSK) og har vi da noe bedre symbol på LSK en Frode Kippe? (merk da at Søgård er vurdert tidligere)
                  Seriegull 2016!!!

Kommentar

• sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

Denne må opp igjen. Vi trenger en KAPTEIN, en SPIELFÜHRER!!

Kommentar

• morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

Opprinnelig skrevet av sniper
                      Denne må opp igjen. Vi trenger en KAPTEIN, en SPIELFÜHRER!!
                      Enig men da må vi handle! Det har vi vel ikke penger til.
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

Opprinnelig skrevet av morten
                        Enig men da må vi handle! Det har vi vel ikke penger til.
                        Det er vel der problemet er ja, med mindre man finner en på bosman.
                        Kan liksom ikke se at noen av de unge har det i seg heller.

Kommentar

• morten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2156

John Anders Bjørkøy kan jo være aktuell men da må han bli mere stabil,og må brette opp armene og sjefe.Det skal jo helst lyse i øynene på kapteinen.Der står jo fetsundråneren sterkt,men det hjelper ikke da du sitter på benken.Håvard kan bli aktuell.

Vi må ha mere baller! Så var det Wherman da..

Kjetil Wæhler er den kapteinen vi skulle signert.Men det skulle vel tatt seg ut.
                          Badekar
                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

Er ingen sjef i dette laget, ikke på banen hvertfall. Kippe likner ikke på en kaptein dessverre.

Kapteinen bør være på midtbanen og da er det bare Kiko som spiller på en måte som ser ut som en kaptein. Bjørkøy er for dårlig og for snill til å være kaptein.

Søgård er kaptein i garderoben, så han kan være vise-kapteinen vår.

Så i påvente av en ny nr 7 i stallen, får det bli Kiko med assistent Søgård.
                            LSK Norges beste lag

Kommentar

• Kaizer
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2006
                              • 139

Opprinnelig skrevet av morten
                              John Anders Bjørkøy kan jo være aktuell
                              Bjørkøy kan sikkert være kaptein på LSK2 om han vil.
                              "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

Kommentar

• dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

Det er f... meg rivende likegyldig hvem som er kaptein. Hva med å la det gå på rundgang mellom spellera, kanskje det vil få hver enkelt til å ta mer ansvar!

Personlig begynner jeg å lure på Henning Berg. Er han rette mann?

Kommentar

• Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

Det er fullkomment hårreisende å stille spørsmål ved om Berg er rett mann. Fjoråret viste at vi er i besittelse av et mannskap tiden har løpt i fra, og det er fortsatt tilfelle. Ettersom vi ikke har økonomi til å hente noe som ikke er gratis sier det seg selv at det har vært vanskelig å gjennomføre opprenskingen stallen fortsatt trenger, og den som tror at Edwin, Nosa og alle ungguttene skal kunne gjøre biffen allerede i sin første sesong må tenke seg litt om. Disse trenger tid, og da sitter vi i stor grad igjen med det samme mannskapet som i fjor. Den eneste spilleren vi har fått inn som er en direkte forsterkning er Eriksen, og han har mistet halvparten av kampene. Vi visste før sesongen at det ville variere voldsomt, og det har da også vist seg å bli tilfelle. Husk at det ikke er lenge siden vi var helt panegyriske etter 4-2 og total rundspilling av Fredrikstad, og at vi med tur og marginer med oss ville hatt rundt 10 poeng mer. Diskusjonen rundt Kippe som kaptein er også ganske meningsløs. Det eneste genuine alternativet jeg kan se i dagens stall er Bjørn Helge Riise, men ettersom vi ser hans siste kamper for oss i disse dager, er det også bare å glemme. Kippe har enorm status i spillergruppa, og har vært vår beste spiller i år. Dårlige kamper mot veldig gode lag, som Molde og Stabæk, betyr ikke at kapteinen er rævva. Vi må være tålmodige og la Bjarmann/Berg gjøre jobben sin i fred og ro, så får vi heller bare innfinne oss med at årets sesong blir tilbrakt på nedre halvdel. Dere som er redde for å rykke ned kan ta det helt med ro, vi har tre lag under oss hvor kun Godset er gode nok til å heve seg noe særlig, mens Start, Sandefjord og Fredrikstad er på full fart inn i bunnstriden. Regn med to-tre veldig gode kamper til, et par kjempeseire og noen omganger grisebank. Vi ender rundt 10. plass, med rundt 5 poeng ned til kvalikk. Det er jeg helt sikker på, med mindre de 15 millionene vi realistisk sett kan forvente for Riise blir brukt ekstremt bra, det vil si på Knudzon, Bjarnason og Sigurdson.
                                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Martin83
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 794

Jeg ser at det i nyhetstråden stilles spørsmålstegn ved om Kippe kommer til å fortsette som kaptein. Personlig vil jeg ønske å se han som kaptein i 2012.

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

Det er da helt naturlig at Haglund vil vurdere hvem som er den mest naturlige kapteinen i troppen. På samme måte som han vil vurdere hvem som er best skikket til å starte i første serierunde.

Jeg tror derimot ikke at Kippe vil miste kapteinsbindet - han er en naturlig kaptein, selv om han mangler endel for å være en Keane, Viera eller Bjarmann.
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• LSKOG
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Oct 2005
                                        • 131

Dette trikset er nok noe han plukka opp på studieturen til Køln tidligere i vinter.

Kommentar

• ragnarrock
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 937

Det er vel ingen andre som kan overta?
                                          Logi er jo en myndig mann, men er neppe i start 11..
                                          Steinar kan finne på å lide same skjebne..
                                          Bjørn har spillet og kriger instillingen, men han er litt for stille..
                                          Fredrik og Ruben kan være fremtidige sjefer, men de trenger nok å utvikle seg litt mere..
                                          Sead er gal...
                                          Øvrige nye spillere virket ikke autoritære nok....

tror dere Haglund leser forum for tips?

Får tro og håpe at Kippe er og blir kaptein frem til vi får et bedre alternativ. Men hve vet, kanskje trenerne kan hjelpe han å snakke litt mere også..
                                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

Working...