Hvem bør være kaptein?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9461

    #21
    Tror det må kjøpes inn en jævlig go' svenske til å være kaptein...

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1585

      #22
      Opprinnelig skrevet av reka
      Gi pinnen til Mouheli. .
      Det kan kanskje være et poeng å ha en kaptein som snakker norsk, eller i det minste flytende engelsk? Litt enklere å kommunisere med medspillere og dommer om du ikke behøver å lete etter hvert ord du skal uttrykke.

      Kanskje ikke det viktigste poenget, men i alle all et moment som kan ha en betydning.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #23
        Han snakker nok litt norsk og engelsk. Antagelig mer enn nok for å gi noen et tupp i ræva. De beste kapteinene trenger heller ikke å si så mye, det holder med et blikk.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #24
          Opprinnelig skrevet av reka
          Han snakker nok litt norsk og engelsk. Antagelig mer enn nok for å gi noen et tupp i ræva. De beste kapteinene trenger heller ikke å si så mye, det holder med et blikk.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • kinstad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2007
            • 406

            #25
            Opprinnelig skrevet av Dole
            Det kan kanskje være et poeng å ha en kaptein som snakker norsk, eller i det minste flytende engelsk? Litt enklere å kommunisere med medspillere og dommer om du ikke behøver å lete etter hvert ord du skal uttrykke.

            Kanskje ikke det viktigste poenget, men i alle all et moment som kan ha en betydning.
            Jeg har intrykk av at fotball er et eget språk som oppfattes ganske tydlig uansett hvilken språk du snakker. Dette er ikke en samtale og mye av "snakkingen" er ikke-verbal. Ta meg på mitt ord, det handler ikke om hva man sier.
            ________
            -Life is what happens while you are busy makeing plans.

            Kommentar

            • Careca

              #26
              Opprinnelig skrevet av reka
              Han snakker nok litt norsk og engelsk. Antagelig mer enn nok for å gi noen et tupp i ræva. De beste kapteinene trenger heller ikke å si så mye, det holder med et blikk.
              Språket er bare én ting. Jeg oppfatter ikke Moelhi som en kar som står opp i motgang. Jeg har snarere et inntrykk av at mannen lett bikker og henger med hodet og blir motløs dersom det butter. Det hjelper heller ikke at han av og til mister hodet. Han ville blitt en rødt kort-magnet som kaptein.

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #27
                Opprinnelig skrevet av Careca
                Språket er bare én ting. Jeg oppfatter ikke Moelhi som en kar som står opp i motgang. Jeg har snarere et inntrykk av at mannen lett bikker og henger med hodet og blir motløs dersom det butter. Det hjelper heller ikke at han av og til mister hodet. Han ville blitt en rødt kort-magnet som kaptein.
                Det samme ble sagt om Eric Cantona.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • Careca

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Det samme ble sagt om Eric Cantona.
                  Av hvem? Å sammenlikne Eric Cantona og Moelhi som personligheter eller fotballspillere, er for meg hinsides. De har fransk som morsmål er hva jeg kommer på.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Careca
                    Språket er bare én ting. Jeg oppfatter ikke Moelhi som en kar som står opp i motgang. Jeg har snarere et inntrykk av at mannen lett bikker og henger med hodet og blir motløs dersom det butter. Det hjelper heller ikke at han av og til mister hodet. Han ville blitt en rødt kort-magnet som kaptein.
                    Jeg er uenig, og mener at du presenterer argumentet selv. Når det butter blir Mouheli forbanna. At han har fått en nokså hardt idømt kort for dytting og at han felte rushfeldt på vei igjennom (eneste jeg husker) gjør ham ikke til noen kortsamler ala Hulsker. Men han blir tydelig irritert og jeg har aldri sett han som noe hengehue. Mannen på bildet over fikk vel også noen kort i løpet av karriéren, uten at han ble noe dårligere kaptein av den grunn. Snarere tvert imot vil jeg si. Kapteinene må ofte konfrontere både motspillere og dommere, å å ha litt Andresen-tenning er nok bare bra.
                    .

                    Kommentar

                    • Careca

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Jeg er uenig, og mener at du presenterer argumentet selv. Når det butter blir Mouheli forbanna. At han har fått en nokså hardt idømt kort for dytting og at han felte rushfeldt på vei igjennom (eneste jeg husker) gjør ham ikke til noen kortsamler ala Hulsker. Men han blir tydelig irritert og jeg har aldri sett han som noe hengehue. Mannen på bildet over fikk vel også noen kort i løpet av karriéren, uten at han ble noe dårligere kaptein av den grunn. Snarere tvert imot vil jeg si. Kapteinene må ofte konfrontere både motspillere og dommere, å å ha litt Andresen-tenning er nok bare bra.
                      .
                      Jeg er enig i at både det røde kortet på Marienlyst i fjor og på Nadderud i år var strengt idømt. Jeg oppfatter imidlertid norske dommere i å dømme utlendinger strengere enn norske spillere. Det vil aldri tillates Andresen-oppførsel fra Moelhis side av norske dommere.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Careca
                        Av hvem? Å sammenlikne Eric Cantona og Moelhi som personligheter eller fotballspillere, er for meg hinsides. De har fransk som morsmål er hva jeg kommer på.
                        Du peker på Kiko som en kortsamler og survehue i motgang - Eric Cantona ble sett på som akkurat det samme da han kom til Utd, og i alle andre klubber han hadde spilt i før.

                        Ferguson ble slaktet og latterliggjort i media og av motstandere for å gi Cantona kapteinbindet etter han kom tilbake fra utestengelsen etter Selhurst Park.

                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #32
                          Gi Kiko bindet. Han er det naturlige valget.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            #33
                            Er ikke verre enn at man lar troppen stemme over det!
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • Smukken
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2004
                              • 720

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av hoyt
                              Er ikke verre enn at man lar troppen stemme over det!
                              Neppe den beste løsningen - vi skal ikke ha en solidarisk, snill og "godt-likt" kaptein men en som kan ta i et tak når det nødvendig og ikke minst motivere og engasjere til å yte mer.
                              Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                              Kommentar

                              • Loddet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 325

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av hoyt
                                Er ikke verre enn at man lar troppen stemme over det!
                                Troppen kan gjerne stemme over tillitsvalgte etc. Kapteinen skal etter min mening være trenerens forlengede arm på banen. Hvem det burde være i dag vet jeg rett og slett ikke. Er desverre ingen som peker seg ut..

                                Kommentar

                                • hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Smukken
                                  Neppe den beste løsningen - vi skal ikke ha en solidarisk, snill og "godt-likt" kaptein men en som kan ta i et tak når det nødvendig og ikke minst motivere og engasjere til å yte mer.
                                  Tror nok troppen vet hvem som tar best tak i ting og hvem som passer best som kaptein. På mitt lag, uten sammenligning forøvrig, har vi alltid stemt på hvem som skal være kaptein før sesongen. Ingen som har valgt ut fra hvem som er snill og godt likt da, men det har ganske enkelt blitt slik at den beste kandidaten ble valgt. Når treneren har valgt har det ofte blitt en dårligere kandidat.

                                  Opprinnelig skrevet av Loddet
                                  Troppen kan gjerne stemme over tillitsvalgte etc. Kapteinen skal etter min mening være trenerens forlengede arm på banen. Hvem det burde være i dag vet jeg rett og slett ikke. Er desverre ingen som peker seg ut..
                                  Det er ikke verre enn at treneren setter opp 3-4 stk da, så stemmer troppen over de. Tror neppe troppen hadde valgt en kandidat med null tillit hos treneren uansett.
                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

                                  Kommentar

                                  • dollyholly
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2007
                                    • 965

                                    #37
                                    Bytte kaptein? Dere er en gjeng medgangssupportere som skal skylde på enkeltspillere for den dårlige sesongen. La oss ta Kippe denne svake mannen som har spilt over 200 kamper for klubben og som man kan telle på en hånd de dårlige kampene han har gjort! Faktum er at han nyter stor respekt blandt spillere, trenere og støtteapparat. Det er jo en grunn til at han nå har vært kaptein i 4. sesonger. Spilleren er ikke den munnrappe kapteinen alla Riseth, men går foran på andre måter og skaper trygghet. Det skal da for f.. ikke en kaptein til for at andre skal ta ansvar og lede på banen. Kapteinens rolle er overvurdert. Trådstarter nevner Bjarmann og hvilken fantastisk kaptein han var. Du husker kanskje ikke en 20årig Kippe som satta ham på benken. Hvor mange titler vant Bjarmann som kaptein? Hvor mange pokaler hevet han over hodet?

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3442

                                      #38
                                      Er vel enig i at kapteinsdiskusjonen bør overlates til laget. Personlig mener jeg Kippe gjør en grei jobb. Søgård er og et godt valg, men han får litt hard kamp om plassen til at han bør bli noe mer enn visekaptein. Tror ikke at en kaptein som kjefter og skriker er den rette, og dermed er Riseth ute.

                                      Ellers blir vel dette en sen agurksesong diskusjon i mine øyne.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • morten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2156

                                        #39
                                        Pål steffen! Om noen år..
                                        Badekar
                                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                        Kommentar

                                        • sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

                                          #40
                                          Kippe er ikke kaptein, og har aldri vært det heller. Det merkligste valget jeg har sett, og bryter en lang og sterk tradisjoner med kapteiner på Åråsen. Dette har vi nagget om før også, husker Tom Nordlie svarte med et av sine fremmedord på hvorfor Kippe var kaptein, enda han ikke snakket på banen: Adferdskommunikasjon. Vel, denne adferdskommunisjonen er jeg direkte uenig i, han er på hell, blitt for treg, feiltolker situasjoner, klarer ikke å sette i gang spillet bakfra.
                                          LSK trenger ny kaptein, helst så fort som mulig, men jeg har mine tvil til at det skjer noe i 2008. Vi får håpe på at en ny jævel med "Spielführer" på armen er klar i 2009!

                                          Petter

                                          Kommentar

                                          Working...