Hvem bør være kaptein?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av Paddis
    Det har også Kippe innsett. Ville ikke være med.

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Det har også Kippe innsett. Ville ikke være med.
      Tenkte det samme selv. I det øyeblikket Kippe ikke ville ta lagropet, ble Vaagan Moen selvskreven kaptein i mine øyne. Uten sammenligning forøvrig, men ser ikke akkurat at Vidic eller Gerrard hadde gitt bort det ansvaret sånn uten videre.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • *46*

        I går fikk vi se Petter i den posisjonen han skal spille i. Det er der han er best.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Faen meg trist å se at Kippe ikke engang gidder å reise seg å bli med PVM i feiringa, selv etter gjentatte oppfordringer. Har han virkelig blitt så apatisk både ovenfor seg selv og sine omgivelser?

          Kommentar

          • OptimistFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 462

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Faen meg trist å se at Kippe ikke engang gidder å reise seg å bli med PVM i feiringa, selv etter gjentatte oppfordringer. Har han virkelig blitt så apatisk både ovenfor seg selv og sine omgivelser?
            Kippe er ikke den mest sprudlende, men kritikken får da for faen ikke ta helt av!
            Jeg tolker det som at Kippe vil la Petter lede an siden det var han som spilte kampen som kaptein. Det er ikke noe galt av en leder i å la de unge skinne når de har gjort det bra. Æres den som æres bør osv.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
              Kippe er ikke den mest sprudlende, men kritikken får da for faen ikke ta helt av!
              Jeg tolker det som at Kippe vil la Petter lede an siden det var han som spilte kampen som kaptein. Det er ikke noe galt av en leder i å la de unge skinne når de har gjort det bra. Æres den som æres bør osv.
              Visekapteinen vil ha kapteinen med på feiringa og dermed vise respekt ovenfor ham og si at han er en del av snuoperasjonen selv om han er skadet. Kapteinen avviser invitasjonen.

              Kommentar

              • OptimistFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2008
                • 462

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Visekapteinen vil ha kapteien med på feiringa og dermed vise respekt ovenfor ham og si at han er en del av snuoperasjonen selv om han er skadet. Kapteinen avviser invitasjonen.
                Visekapteinen viser respekt. Kred til Petter.
                Kapteinen svarer at i dag var visekapteinen helt sjef og fortjener å juble. Ok det.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                  Kapteinen svarer at i dag var visekapteinen helt sjef og fortjener å juble. Ok det.
                  Samme kaptein som har uttalt at det er kjipt å spille fotball og er fornøyd med at dette utsagnet fortsatt får henge ved ham, som viser null tegn på aktivt lederskap og entusiasme. En slik person er altså kaptein for en klubb med "blø for drakta" som slogan.

                  Samtidig spør folk seg hvor LSKs identitet har blitt av.

                  Kommentar

                  • Johnny Sack
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2007
                    • 127

                    " For vår del gjelder det å heve minstenivået vårt, for det er altfor dårlig, og det er noe alle må være med og ta tak i.
                    - Så gjelder det å være klare og på hugget når kampen først begynner. Der har vi også en jobb å gjøre."

                    Blir glad av å lese at de innrømmer og konkret setter finger´n på hva som stinker. Da får jeg mye mer tru på at det kan endres. Har hørt nok piss og svada om "hard jobbing", "full kontroll inntil vi slipper inn etter 12 min" osv

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Opprinnelig skrevet av Seb.R
                      Tenkte det samme selv. I det øyeblikket Kippe ikke ville ta lagropet, ble Vaagan Moen selvskreven kaptein i mine øyne. Uten sammenligning forøvrig, men ser ikke akkurat at Vidic eller Gerrard hadde gitt bort det ansvaret sånn uten videre.
                      Tror ikke jeg ville tatt på meg å dra i gang et heiarop om jeg hadde brukket noen ribben, heller...
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Egumen
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Sep 2011
                        • 202

                        Hva tror dere skjer når Kippe er tilbake? Håper virkelig ikke han får tilbake kapteinsbindet! PVM har virkelig vist seg å være en stor leder både på og utafor banen i det siste. Blir alt for dumt hvis Kippe automatisk overtar bindet når han er tilbake....

                        Kommentar

                        • Herman
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 1101

                          Kippe beholder nok bindet ut sesongen, i hvert fall. Selv om jeg synes det sender litt feil signal at en spiller som ikke har vist en dritt i år skal få det automatisk tilbake.

                          PVM bør være det åpenbare valget, men blir neppe før tidligst neste sesong. Dessverre.
                          Twitter

                          Kommentar

                          • *46*

                            Regner med at Haglund har kontroll og vet hva han gjør. Så enkel er min mening. Mer opptatt av at bindet presterer og spillerene presterer, enn hvem som har bindet på armen.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4088

                              Det finnes formelt og reellt lederskap. Petter er den ubestridte reelle lederen i gruppa på basis av sin personlighet og sine prestasjoner. Han er vår nye hærfører og dirigent. Om Haglund, i respekt for den gamle krigeren, skulle velge å la Kippe beholde kapteinsbindet ut sesongen, er mindre viktig for det som foregår ute på banen.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Det finnes formelt og reellt lederskap. Petter er den ubestridte reelle lederen i gruppa på basis av sin personlighet og sine prestasjoner. Han er vår nye hærfører og dirigent. Om Haglund, i respekt for den gamle krigeren, skulle velge å la Kippe beholde kapteinsbindet ut sesongen, er mindre viktig for det som foregår ute på banen.

                                Enig. Kippe er klubb kaptein, Mjøsa viser at han fint kan være lag kaptein.. synes forrøvrig flere skal kjenne sin plass å ta litt ansvar på banen selv om de ikke har et lite bånd rundt armen..
                                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                -RagnarRock-

                                Kommentar

                                • sigurdsen
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 1820

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Det finnes formelt og reellt lederskap. Petter er den ubestridte reelle lederen i gruppa på basis av sin personlighet og sine prestasjoner. Han er vår nye hærfører og dirigent. Om Haglund, i respekt for den gamle krigeren, skulle velge å la Kippe beholde kapteinsbindet ut sesongen, er mindre viktig for det som foregår ute på banen.
                                  Åssen kan du påstå det? ER du en del av spillegruppa eller..?

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4088

                                    Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                    Åssen kan du påstå det? ER du en del av spillegruppa eller..?
                                    Jeg er verken en del av spillergruppa eller flue på veggen i garderoben. Jeg representerer kun meg selv i debattene her på forumet som jeg opplever har stor takhøyde. Jeg antar det samme gjelder deg?
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Kippe bør i det minste fullføre denne sesongen som kaptein, men spørsmålet er jo egentlig om han er god nok for laget for øyeblikket. Det er for meg ingen tvil om at de som har spilt bak de siste 2 kampene har gjort seg fortjent til nye sjanser. Ja, Scheel har slurvet litt med enkelte ting, men samtidig rydder han opp i mye som Kippe ville hatt problemer med pga kjappere reaksjoner og fart. Blant annet kan man se at vår største syke de siste 2 sesongene med at det er for lett å komme til skudd fra 16-20 meter er nesten borte de siste 2 kampene, og det har mye med stopperparet sin evne til å støte. I disse kampene har vi heller ikke hatt noen utpreget defensiv midtbanespiller, så da har dette faktisk vært enda viktigere.
                                      Den siste, og kanskje viktigste gevinsten vi har hatt av det nye stopperparet er at vi kan stå høyere med laget, uten at vi blir overspilt fullstendig av en lang ball i bakrom når vi mister ball, eller press i ballfører.

                                      For all del, Kippe er kaptein, men i mine øyne må noen spille seg ut av laget før han er aktuell igjen. Da er PVM en glimrende vikar i mine øyne, og en sterk kandidat allerede neste sesong.

                                      Kommentar

                                      • Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

                                        "Never change a winning team" er det noe som heter...

                                        Bør, etter min mening, gjelde for LSK også.
                                        Knurr...

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Stoor har tatt over langballkælkinga også, og selv om jeg forakter den og mener den på sikt underminerer ambisjonen vår om å nå toppen, så gjør han det mye bedre enn Kippe. De er hardere, lavere og mindre upresise.

                                          Kommentar

                                          Working...