Innspill om spillestil. 4-4-2 eller 4-3-3?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sigurdsen
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 1827

Opprinnelig skrevet av blue
    Hvem vil du ha som venstrekant i 4-4-2?

Vi hadde det samme problemet under Rösler.
    husar

Kommentar

• Arind
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2006
      • 459

Jeg gir meg ikke på at jeg mener vi i dag er et 4-4-2 lag, med den stallen vi har i dag.
      Midtbanen vår blir ofte halsende etter i dueller og ender opp med få passningsalternativer. Ingen av spillerne har vist veldig teknisk dyktighet med ball 1-1 og da blir det ofte upressise pasninger eller lange baller fram. Vi trenger ro til å bygge opp angrep med flere pasnings alternativer, noe jeg tror er 4-er med Riseth og Brenne på midten ville kunne skape.
      OO og en Mykle i form vil da få gjennomspill for å kunne avslutte skikkelig....

Jeg har tro på dette her.....dagens lag er ikke noe 4-3-3- lag
      Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• OppsalKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2008
        • 1881

Opprinnelig skrevet av Stan
        Jeg savner Riseth her. Er vel kanskje den beste spilleren vi har hatt i to begredelige kamper.
        Bytt ut Riise med Riseth når det gjelder dette lag:

Vår lille brasser er ute i seks uker.

Mener at han TV2'n hadde rett da han sa at "Lillestrøm er like forutsigbar som en tog som kommer inn på Jernbanestasjon"
        Last edited by OppsalKanari; 13.04.2008, 15:42.
        Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6114

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
          Bytt ut Riise med Riseth når det gjelder dette lag:

Vår lille brasser er ute i seks uker.

Enig

Bjørkøy - Riseth - Brenne - Husar

Vet ikke hvordan Bjørkøy fungerer som høyreving i 442. Essediri kunne vært valgt, men midtbanen trenger vel litt mer deffensive egenskaper kanskje.

Lukter uansett ikke svidd av den midtbanen. Riise, søgård, brenne, husar tror jeg derimot kunne ha blitt meget bra.

Kommentar

• OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

Opprinnelig skrevet av HSft
            Enig

Bjørkøy - Riseth - Brenne - Husar

Vet ikke hvordan Bjørkøy fungerer som høyreving i 442. Essediri kunne vært valgt, men midtbanen trenger vel litt mer deffensive egenskaper kanskje.

Lukter uansett ikke svidd av den midtbanen. Riise, søgård, brenne, husar tror jeg derimot kunne ha blitt meget bra.
            Helt enig med deg. 4-4-2 og "guts and glory". Ikke 4-3-3 forutsigbar og ræva
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Håkon
              Medlem
              Hoffnarr
              • Nov 2006
              • 40

Håper noen som er handlingslammede som har ansvaret leser innlegg på KFL sine sider..

Opprinnelig skrevet av Håkon
              Når skal Tom vise det han kom for??? Han har vært her i 16 mnd ( eller noe slik) og har gjort LSK dårligere og dårligere(jeg ser i hvert fall ikke noe annet, forklar meg i så fall hva som er bedre).
              Dette må vel ledelsen se også? Vi har ikke noe kollektivt som fungerer offensivt eller defensivt. Vi har ikke bevegelser som er gode uten ball, vi har ikke bevegelser fra flere spillere samtidig. Skulle ikke vi ha 3-5 bevegelser (iflg Tom) og det skulle kunne bli spilt da først på 3-4 bevegelsen.
              Det hjelper ikke å være Norgesmestere i å løpe rundt kjegler. (les Nordlie testen). Våre spillere virker tunge å trege og lider av angst når de får ballen, da det ikke er god bevegelse rundt de. Slå kun langt uten mål og mening er det eneste de tør. Dette holder ikke mål. Hvordan kan det bli så dårlig med det støtte apparatet?
              La gutta spille på trening, stopp spillet i gitte situasjoner, fortell hvordan dere vil bevegelser skal komme, dette må drilles inn og terpes. Noe sier meg at det umulig kan ha skjedd før i år (det er vel ingen treningskamper som vitner om det). Det er i hvert fall helt umulig å se det.
              Så noe galt har skjedd, uten at jeg har info om hva som er gjort. Men det er ihvert fall ikke gjort godt nok.
              Midtbanen blir overspillt hundre ganger mot Stabæk. angrepet skal jo fungerere som første forsvarere ( dette fungerer heller ikke) det var stort rom mellom midtbanen og forsvaret, noe som gjorde at en flat firer var utspilt ved en liten flikk ( veggspill ) . Midtbane og forsvar må være mer komprimerte ute på banen. Men lange baller fører til alt for stor strekk i laget og det må vel noen se.....?
              Bruk vinger få innlegg fra kanten, da kommer O.O. til sin rett, vi kan ikke ha ett helt angrep som spiller 85 minutter feilvendte. Dette må vel noen se også???
              Jeg blir bare frustrert av å se at det fungerer så dårlig og at MITT LAG spiller så Ræva fotball. Og at en klubb som har puttet så mye penger i ledere (støtte apparat) og spillere funker så dårlig er kjempe trist.:sad:
              Dette kan ikke pågå lenge, for ellers tror gutta at de er ett ræva lag og selvtilliten blir borte (hvis den ikke er det alt da?)
              Dette må tas helt seriøst og jobbes riktig med fra nå. Tror det jobbes med, men blir det tatt på en riktig måte??
              Laget har fremstått bak mål nå i 2 seriekamper, laget tåler ikke enda en flau fremvisning mot VIF. MITT LAG FOR ALLTID!
              4-3-3 eller 4-4-2? Tror ikke det spiller noen særlig rolle slik laget fremstår nå, men vi taper ikke med så store sifre med 4-4-2.:-)
              Her går det på at spillerne må tenke: Hva skal jeg gjøre, og jeg må gjøre det. Hva tenker jeg når jeg er god, og hvordan oppfører jeg meg da?
              Vi må ta tak i de tingene der. Det er jo snakk om mennesker som er bra, men som ikke får det til akkurat nå.
              Som jeg nevnte over her:
              Det er noen som ikke evner og overføre trygghet og bevegelse inn i spillergruppen. Gutta ser jo ut som ett lilleputt lag. Vi har et støtteapparat som er norges råeste. Men her må jo hele gjengen ha sovet i hele vinter og nå i seriestarten. Det er vel ingen bombe at det ikke fungerer, for de som har fulgt laget. Men det er det visst for de som følger laget tettest. Fotball er ett lagspill, hva må man da, jo fungere sammen. Vi fortsatte ufortrødent videre i dag mot søpla på samme måte som forrige helg. Altså her er det noen som ikke evner å overføre ting til spillergruppen. Hvor lenge skal vi se på det??? Samme mangler i dag som sist: Lite bevegelse uten ball. Ingen som har ballen som vet hvor de skal gjøre av den, slik at vi pælmer ballen så langt vi får den og håper at den ikke kommer så fort tilbake.
              Alle spillerne må gå på banen for å gjøre lagkameratene gode, mens nå vil vi heller hjemme oss og defensivt rygge inn i egen målgård. Er dette så vanskelig..... TRAGISK.... Tom du får 14 dager til, men dette skulle ha gått på skinner nå etter å ha trent og spilt kamper i hele vinter. Det holder ikke med å være norgesmestere i år runde kjegler, når man på banen blir utspilt og ser ut som man er klar for femti km i kollen, i stede for korte spurter på en fotball bane.... HUFF oppgitt! Men dere kan gjerne begynne med å instruere spillerne om hvordan dere vil at de skal bevege seg, for det er der man begynner med lilleputt lag.
              Last edited by Håkon; 14.04.2008, 15:22.

Kommentar

• OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

Innspill om spillestil. 4-4-2 eller 4-3-3?

Mener at det er helt, helt nødvendig å bytte til 4-4-2.

La meg forklare.

Per i dag, så spille vi lange, lange ballær opp til OO som er isolert og alene. Sundgot ved siden av ham mener, i følge meg at han har støtte der oppe og samspillene mellom spissene kan begynne istedenfor at vi miste ballen hele tiden.

Har vi mannskap til 4-3-3 i stallen? Nei.
                Du trenger to veldig gode indreløper og kanter som kan dra frem og tilbake om nødvendig. I tillegg så trenger man en "kreativ sentral midtbane" spiller som kan "pull the strings"- Vi har ingen venstre ving, Mouheli soner karantene og Riise er ute frem til sommeren.

Treneren nekter å spille enkelte i laget\stallen.
                Husar fikk spiller bare fordi kampen var tapt. Gundersen kunne har blitt brukt på søndag i tillegg. En halv time mot Søpla kunne har blitt av nyt for ham. Sånn beslutning og erfaring sier for min del at "vi har unger\andre spiller som skal ta plassen din om du ikke har fortjent det"-

4-3-3 er altfor forutsigbar.

Vet dere hvordan statistikker i forhold til "Vinn, uavgjort og tap" ser ut fra sømmerferien 2007 og utover vinter 2007\våren 2008? Hvor tror dere at vi ligger av lagene? Ville dere har blitt overrasket om jeg sa nest sist av 12 lag (HamKam-Molde-Bodø-Start-Odd-Sandefjord er ikke med i statistikken pga opprykk\nedrykk)

Mener at 4-4-2 passer mye bedre i forhold til tilgjengelige mannskap.

Bare ser på midtbane. Vi har krigere men ingen som tilby bredde- derfor passer 4-4-2 mye bedre. 4-4-2 kan gjøres om til 4-2-4 om nødvendig (og var har mannskapet til dette, ie. Myklebust) og kan også gjør om til 4-4-2 diamant (Riseth kan spille dyp midtbane-anker rollen)

Hvilket lag ser bedre ut i forhold til dere til MOLDE KAMPEN?

. Otto
                Peder PSA Kippe Midtun Lie
                Bjørkøy Riseth Brenne Husar
                . Sundgot OO

(innbytter bl.a. Myklebust, El Gundo, Essidiri)

eller (som Nordlie er sikkert nødt til å spille i folge systemet sitt)

. Otto
                . Bjørkøy Riseth Brenne
                Essidiri OO Myklebust

(Innbytter Sundgot, El Gundo, Husar)
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

. Otto
                  . Sundgot OO
                  Gilbert og Ollie blir et veldig stasjonært spisspar. Vil heller se Gilbert/Occean-Mykle.

Kanskje Bjørkøy ut med Essediri også.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• LSK-supp.
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 1023

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Gilbert og Ollie blir et veldig stasjonært spisspar. Vil heller se Gilbert/Occean-Mykle.

Kanskje Bjørkøy ut med Essediri også.
                    Myklebust bør absolutt ikke spille, han har spilt mildt sagt ræva det siste halve året, da heller to "stasjonære" spillere som Occean og Sundgot.
                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                      da heller to "stasjonære" spillere som Occean og Sundgot.
                      Sundgot er et mye bedre oppspillspunkt og en flinkere ballfordeler enn Occean. Med disse to som spisspar er det faktisk en seriøs mulighet for at Occean av og til kunne komme rettvendt mot mål.
                      Vidar Evje

Kommentar

• kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1174

bjørkøy ville jo vekk fra ffk mye fordi han måtte spille på h vingen, så jeg tviler på at han blir fornøyd da gitt

Kommentar

• veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                          Myklebust bør absolutt ikke spille, han har spilt mildt sagt ræva det siste halve året, da heller to "stasjonære" spillere som Occean og Sundgot.
                          Det værste var å se på at han SLUTTA å løpe etter en ball som han helt klart kunne klart å rekke å legge inn ved å hive seg etter den. Det minste jeg forventer av en LSK spiller er at de prøver 100%.

Benken neste. Myklebust har ikke vist en dritt på lenge.

Kommentar

• sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1827

. Otto
                            . Sundgot OO

Kan bli litt for stasjonært med både O.O og sundgot, bytte en av dem med mykle/ absiir. Også tar du bort Peders og JML med to juniorer så har vi et brukbart lag.

Kommentar

• Eirik
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Oct 2004
                              • 154

Jeg tror dette er det beste laget for poengsanking mot Molde.

------------------Otto--------------
                              Peders-------Riseth--Kippe----Husar-
                              Essediri-----Bjørkøy--Brenne--Gunders
                              ------------Occean--Sundgot-------

Her får vi vekk PSA og Midtun Lie som har slitt voldsomt i de første kampene, en offensiv, teknisk og spennende venstreside, en ok høyreside, samt to potensielle goalgettere på topp. Muligens litt lite "deng" sentralt på midten, men en dag må vel bjørkøy vise hva han duger til også..

Kommentar

• veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                Kan bli litt for stasjonært med både O.O og sundgot, bytte en av dem med mykle/ absiir. Også tar du bort Peders og JML med to juniorer så har vi et brukbart lag.
                                Hvordan er situsajonen til Absiir??

Kommentar

• Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

Han er ifølge gilberts eminente kamprapport i tråden om andrefugla(#26) klar for førstelagsspill.
                                  Last edited by Percy Nilegård; 15.04.2008, 15:55. Begrunnelse: Pressisering
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Håkon
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Nov 2006
                                    • 40

Ha treninger nå resten av uken, og si at ballen må spilles langs bakken, da må spillerne hjelpe hverandre, og løpe i posisjoner.

Kommentar

• Tam
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Nov 2005
                                      • 61

La de trene på naturgress, og ikke ett stuebord.

Kommentar

• Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

jeg synes han er litt for stor tilhenger av 4-3-3, når det vi har tilgjengelig ikke egner seg like godt til dette burde noe annet prøves, men han virker sta som faen på det punktet, og det tror jeg er en litt ødeleggende faktor med Tom, han er litt for sta i litt for mange sammenhenger.
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

Kommentar

• skotten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 1794

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                          jeg synes han er litt for stor tilhenger av 4-3-3, når det vi har tilgjengelig ikke egner seg like godt til dette burde noe annet prøves, men han virker sta som faen på det punktet, og det tror jeg er en litt ødeleggende faktor med Tom, han er litt for sta i litt for mange sammenhenger.
                                          Enig i at Tom i noen sammenhenger kan virke litt sta, men at han er så beinhard og konsekvent på at det kun skal gå i 4-3-3 er en medieskapt myte som er gulpet opp av journalister med enkle løsninger på komplekse problemer.

Kommentar

Working...