Innspill om spillestil. 4-4-2 eller 4-3-3?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
    ikke så lett for Nordlie å spille med dette laget da, når Riise er skadet.
    Jo. enig med deg... men se på datoen da jeg postet innlegget.

Det var før Riise "Broke down" under treninga.
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• OppsalKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2008
      • 1881

Lest i går i Aftenposten at Nordlie skulle spille diamant (noe som ble bekrevet av han sjøl senere den uken).

Hva skjedde? 4-3-3!
      Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Ballkunstneren
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 780

En ting som er helt klart er at midtbane spillerene ikke finner hverandre.. De klarer ikke å spille ball med så få alternativer å spille til.. Det ble bedre mot brann når vi fikk inn mouhelies løpsstyrke på midten, men bjørkøy og brenne var fortsatt like dårlige..

Enten så må brenne og bjørkøy løpe mer og skape mer rom for de andre spillerene eller så må kantene komme ned i dypere roller slik at de kan fungere som spillpunkter på sidene for å beholde bredden i spillet..

Eller så må man gjøre om til 4 på midten sånn at de har noen å spille på..
        Da vil jeg anbefale en 1-3 på midten med mouheli bak lie brenne og bjørkøy.. hvor de tre sentrale ligger i midten defensivt, men at lie og bjørkøy trekker ut mot kanten i angrep..

Kommentar

• Ballkunstneren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 780

Et annet problem jeg også ser er at backen må løpe seg i hjæl hvis de i det hele tatt skal ha en mulighet til å dobble på kanten sånn som Nordli vil.. Og enda viktigere er en spiller som kan holde ballen der oppe lenge nok til at dette er mulig..

Men det frem og tilbake fotballen vi spiller nå er det i hvertfall ikke mulig..

Kommentar

• FlisByenStolthet
            Medlem
            Møteplager
            • Dec 2007
            • 92

De som skrev at 4-3-3 funker aldri hadde rett. Så enkelt er det.

Kommentar

• maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1287

Vi får se når høstsesongen sparkes i gang. Hvis folket på Åråsen vil se
              4-4-2 så er det sikkert riktig med hensyn til alle titlene det har gitt oss de siste 18 år

Kommentar

• vollafugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 978

Opprinnelig skrevet av FlisByenStolthet
                De som skrev at 4-3-3 funker aldri hadde rett. Så enkelt er det.
                Enkelt og enkelt...

Kommentar

• OppsalKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2008
                  • 1881

Opprinnelig skrevet av vollafugl
                  Enkelt og enkelt...
                  Så enkelt at vi gikk tilbake til det etter 60 mins på Marienlyst
                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• vollafugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 978

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                    Så enkelt at vi gikk tilbake til det etter 60 mins på Marienlyst
                    Kommentaren min knyttet seg nok mer til språk enn til valg av formasjon.

forøvrig skulle jeg gjerne like å se laget i en 4-4-2 formasjon med diamant, med Espen som defensivt anker og Gilbert som bindeledd mellom midtbane og spisser. Mouelhi vil jeg gjerne se i en annen klubb.

Kommentar

• trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7130

En klar forskjell jeg ser mellom tidligere og nå, er jo at vi ikke blir overspilt i like stor grad. Selv da Godset presset i første omgang holdt vi mye bedre i det defensive.

Førsteomgangen er det verdt å bygge på. Men igjen blir vi felt av to håpløse amatørfeil: Førstemålet i keeperhjørnet (elendig!), det andre er selvsagt JMLs feil (håpløs inngripen).

Men vi skapte en god del. Fatt mot - jeg syntes vi var uheldige i går. Selv om andre omgang var dårlig. Med BHR tilbake og Johnsen på plass på backen (dermed kan vi skyve JML opp på venstre flanke, og Bjørkøy på tribunen) tror jeg vi vil få resultater. Det er mye mer håp å spore nå enn i de siste kampene under Nordlie.

Ønsket lag mot Lyn:
                      Otto - Søgård, Riseth, Kippe, Johnsen - Essediri, Kiko, BHR, JML - Occean, Sundgot.

Brenne bør vrakes neste gang også. Han virker totalt demotivert.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Vi spiller jo godt til å være et lag uten sidebacker. Å se sp ligge å sprelle på midtstreken etter et av sine komiske taklingsforsøk eller se jml rundlurt gang på gang vekker nå bare medynk. skjønner ikke at disse gutta tør å dra på seg drakta.

Kommentar

• Aspecho
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Dec 2006
                          • 163

Både 4-4-2 og 4-3-3 er RÆVVA.

Vi må ha en formasjon som gjør at spillerne har en plan i hodet og ikke gjør ting på sparket uten å så mye som å tenke hva som skjer.

3-1-3-1-2 hadde funka om vi hadde fjernet halve stallen og fylt plassene med noen spillere som faktisk spiller for ære og ikke penger. Fy faen så rævva Midtun Lie, Steinar Pedersen, OO, Magnus Mykle, Bjørkøy og ikke minst Essediri er.

Utvikle noen spillere som kan erstatte våre rævva spillere før vi synger "vi rykker ned med enga" på slutten av sesongen... Er ikke akkurat morro å se et lag som du har elsket i 10 år spille uten glød og plan.

Kommentar

• Perern
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Jun 2004
                            • 19

Opprinnelig skrevet av Aspecho
                            Både 4-4-2 og 4-3-3 er RÆVVA.

Vi må ha en formasjon som gjør at spillerne har en plan i hodet og ikke gjør ting på sparket uten å så mye som å tenke hva som skjer.

3-1-3-1-2 hadde funka om vi hadde fjernet halve stallen og fylt plassene med noen spillere som faktisk spiller for ære og ikke penger. Fy faen så rævva Midtun Lie, Steinar Pedersen, OO, Magnus Mykle, Bjørkøy og ikke minst Essediri er.

Utvikle noen spillere som kan erstatte våre rævva spillere før vi synger "vi rykker ned med enga" på slutten av sesongen... Er ikke akkurat morro å se et lag som du har elsket i 10 år spille uten glød og plan.
                            Det er ikke formasjonen det kommer ann på! Å stille opp spillere i 442 eller 352 hjelper ikke spillerne til å skjønne hva et system krever..
                            Lillestrøm

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

Brenne bør vrakes neste gang også. Han virker totalt demotivert.[/quote]

Hvordan er det mulig for en spiller vi alle vet er en bra fotballspiller, å prestere så komplett ræva ? Formasjon er likgyldig når innsatsen ikke er der, og spillere begår store personlige feil.
                              LSK Norges beste lag

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

Vi eksperimenterte med Brenne som vk/ving i en RL-kamp også.Alle var vel enige om at det var noe vi ALDRI skulle gjenta. SB er hengende spiss eller offensiv midtbane i 4-4-2, ikke fyllstoff på kantene eller indreløper.

Kommentar

Working...