Treninga lørdag 23. april

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3196

    Treninga lørdag 23. april

    På treninga på Åråsen lørdag 1100-1230 stilte 19 A-lagsspillere. Mato, Eirik Jansen og de to afrikanerne trente med LSK2 på kunstgraset litt tidligere på dagen. I tillegg til det jeg før har sagt om de to "ivorianerne" kan jeg legge til at de begge er ivrige på og gode til avslutninger, selv om det selvsagt er litt enklere på så liten bane rekruttene trente sjuerfotball i dag. Matos form blir stadig bedre, og Jansen ser ut til å få sjansen i andrefuglas bortekamp mot Nybergsund på mandag (iallfall i én omgang ?).

    Magnus Myklebust trente for seg sjøl, også litt tidligere. I følge fysioterapeut Terje Braathen gikk det det bra med Myklebust, men en vil ikke ta noen sjanser med en så ung gutt, så han spiller neppe søndag, såvidt jeg kunne forstå.

    Dermed er vel ikke 11'ern mot Viking i morra all verdens vanskelig å gjette, selv for de som ikke så treninga i dag. Den tippes både av de fleste på disse sidene, og i RB i dag.

    Etter en halvtimes oppvarming var det firkantspill fem mot to og sju mot tre. Deretter ulike tekniske øvelser med vekt på hurtighet og ballmottak, før innlegg og avslutninger. Siste halvtimen som vanlig under Rösler med den antatte 11'ern for seg, mens de øvrige dels var "markører", dels øvde avslutninger.

    Jeg ser ikke mange andre treninger enn lørdagene, og det var vel vært sagt at Rösler mente Erlandsens lørdagstreninger (fortsatt) var noe tyngre enn de burde være dagen før kamp. Men jeg er glad for å vite at testresultatene for form og kondisjon har vært Fuglas beste på flere år, det tyder på at treningsinnsatsen totalt er minst like bra som under forrige regime. Mitt inntrykk av lørdagstreningene er at det er mer trening på formasjon og situasjoner og mindre spill lag mot lag enn under Erlandsen, med andre ord ikke så hardt, og mer direkte forberedelse til morgendagens kamp.

    Dagens trening av 11'ern gikk på situasjoner i forsvar, angrep, dødballer og avslutninger. (Sånn, det kan vel ikke gi noen tips til Vikings-spioner.) Foruten de to spissene som sammen fikk til målet mot Lyn trente også de mulige erstatterne Powell og Soltvedt litt som del av 11'ern. Powell hadde en lang rekke praktskudd i avslutningstreninga, men som vanlig også noen totale misser.

    gilbert
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #2
    Re: Treninga lørdag 23. april

    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Magnus Myklebust trente for seg sjøl, også litt tidligere. I følge fysioterapeut Terje Braathen gikk det det bra med Myklebust, men en vil ikke ta noen sjanser med en så ung gutt, så han spiller neppe søndag, såvidt jeg kunne forstå.
    Vekslet noen ord med Myklebust, oppe i LSK-Kaféen, og mellom bitene med vafler som gik ned på høykant, kunne han fortelle at han nettopp har begynt å jogge og at han regnet med å bli med på treningene for fullt på tirsdagen. Han er uaktuell til i morgen.

    Ellers kan jeg vel rapportere at det ble øvet på flere frisparkvarianter, Viking har noe å frykte der.....

    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Powell hadde en lang rekke praktskudd i avslutningstreninga, men som vanlig også noen totale misser.
    Powell virker å takle den nye situasjonen tilfredsstillende. Etter å ha vært bankers under Erlandsen, landslags og -proffaktuell, så er han nå benkers bak Gilbert. Sikkert ingen lett situasjon det der.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Takker for rapporter etter treninger - jobber i helgene så sliter med å komme på treningene på lørdager. Keep up the goodwork!!

      Kommentar

      Working...