Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    Hvis Nordlie får sparken hvem er det som er voksen nok til å ta over? Steinar Nilsen? Ståle Solbakken? en utlending? Er usikker på hvilke trenere som er gode nok til å trene Lillestrøm.

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1601

      Opprinnelig skrevet av VK
      Er usikker på hvilke trenere som er gode nok til å trene Lillestrøm.
      Med tanke på hvilket nivå norsk fotball befinner seg på, vil jeg tro at det globalt sett finnes noen hundre kvalifiserte kandidater rent fotballfaglig. Det burde i alle fall være mulig å se andre kandidater enn Solbakken, Ivar Hoff og Tom Lund

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Gud hjelpe meg, Ivar Hoff ønskes tilbake i trenergjerningen - i LSK!

        Jeg vet at mini forsøkte å fremstille seg som en seriøs kandidat til sportsdirektørstillingen i rosenborg, men de er peanuts i forhold til hva mange forumbrukere foreslår som alternativer her inne. Jeg kan ikke annet enn å bidra, og foreslår Joseph Winston Hooley. Muligens i tospann med Atle Hamre, slik at spillerne er på tå hev.

        Kommentar

        • 10.09.50
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1410

          Opprinnelig skrevet av VK
          Hvis Nordlie får sparken hvem er det som er voksen nok til å ta over? Steinar Nilsen? Ståle Solbakken? en utlending? Er usikker på hvilke trenere som er gode nok til å trene Lillestrøm.
          Dette er egentlig en annen diskusjon, men den er like forbanna veldig interessant. Trenden i Norge er ganske spesiell: Det satses mye på unge og uerfarne trenere, mange av dem spillere som nettopp har lagt opp og som ikke engang har fullført trenerutdannelsen. Med sine 46 år og 10 års erfaring fra de øverste divisjonene, er Tom Nordlie egentlig godt over gjeldende pensjonsalder for norske trenere. Med unntak for Åge Hareide er den forrige generasjonen av norske trenere (Semb, Tjærnås, Davidsen, Skarsfjord, Høgmo, Eggen d.y. osv.) nesten helt visket ut. Det er en jævla pussig utvikling. Etter hvert som de får erfaring, blir de borte og erstattet av ferskinger. Men det er de tilårskomne og erfarne svenskene som har suksess for tida. Jan Jønsson, Anders Grønhagen, Søren Åkeby. Er det helt tilfeldig?

          Jeg syns egentlig det er altfor tidlig å drøfte Toms avgang, men likevel: Jeg er som mange andre fascinert av tanken på Solbakkens retur. Men jeg er jaggu heller ikke fremmed for at det er på tide med en helt annet type - en eldre, erfaren, klok, rolig og avbalansert en.

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            Opprinnelig skrevet av reka
            Gud hjelpe meg, Ivar Hoff ønskes tilbake i trenergjerningen - i LSK!

            Jeg vet at mini forsøkte å fremstille seg som en seriøs kandidat til sportsdirektørstillingen i rosenborg, men de er peanuts i forhold til hva mange forumbrukere foreslår som alternativer her inne. Jeg kan ikke annet enn å bidra, og foreslår Joseph Winston Hooley. Muligens i tospann med Atle Hamre, slik at spillerne er på tå hev.
            Er vel lite heldig å ha en assistent som går inn og ut av fengsel pga pengeutpressing av skipsredere, div torpedovirksomhet og doping av travhester.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              Noen alternativer:

              Morgan Andersen: En jævel på det meste - klubbene han har vært i har hatt store oppturer. Litt svak sportslig og uten reell trenererfaring, men med bakgrunn fra håkki bør han kunne finne tilbake til kräftfotballen fra 90-tallet.

              Atle Hamre: Få klarer vel å få sin vilje igjennom som ham - spillerne vil måtte adlyde eller ta konsekvensene. Aktiv på mange områder, på tide med fotball? Vil nok prioritere taktiske valg med og uten torpedo som den ringreven han er. Går av og til i galopp, men soningskøene gir ham nok et par gode år først.

              Raymond Kvisvik: En funn av en spillende (på godt og vondt) trener. Lett å få tak i: If you build it, he will come.

              Sveinung Fjelstad: Fortid som LSK spiller, og har senket søpla. En helt som kan kombinere de lave treningsdosene ordinert av forumbrukerne med skyhøye fysiske resultater.

              Stig Inge Bjørnebye: Noen må ta ansvaret for å bringe denne mannen tilbake i manesjen. Han er ekspert på å overta etter Nordlie, det er egentlig bare å bytte ut word-malen så er han i gang. Har ingen problemer med å endre treningstype eller mengde da dette settes til null, men vil trenge mye tid til filosofisk indoktrinering av spillerne. Med SIBs høytlesningstempo vil i allefall ingen bli utslitt. En festlig sitatgenerator av de sjeldne.

              Otto Ulseth: En så dum jævel at vi trolig kan få ham gratis ved å lage et hull i noe, putte en halvflaske innafor og sørge for at hullet ikke er stort nok for både neve og flaske samtidig. Spillerne vil løpe som gale for å slippe personlig coaching, og de vil selv kunne utvikle sitt spillemønster uten innblanding. Ulseth vil ikke se forskjellen på hva som detter ut av kjeften hans og hva som skjer på matta. Et klassisk sistevalg når selv den mest inkompetente sportkommentator ikke vil ha jobben. Det vil imidlertid gå med litt spyleveske.

              Drillo: Orginalen - nevnes fordi han ikke bør være unevnt, men han har nok lagt igjen inspirasjonen på en eller annen fjelltopp. Har trent søpla og frekksta uten at noen kunne se det - positivt.

              Eggen Jr/Høgmo - burde være mulig å skivse et årsverk ut av disse to. Kan trenge en ny start i et lag hvor alt ikke er sort/hvitt. Vil trolig kunne bidra med heftige burnouts langs alex kiellandsgate før kampene.


              Moderatorer: Dere får slette ved behov: Dette er humoristisk ment og jeg kan ikke se noen fornærmelser her, men folk er jo paranoide.....

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3453

                Strengt tatt så tyder vel mye på at Åge er ferdig hvis noen i NFF gjør jobben sin. Mannen har hatt altfor mange sjanser uten å gjøre jobben.

                Det er vel tidlig å sparke Tom. Gi mannen frem til sommeren i det minste. Som jeg har sagt flere ganger så er det ikke i nærheten av en krise ennå, selv om de neste tre kampene kommer til å avgjøre mye om hvorvidt vi vil kunne karre oss opp mot toppen igjen denne sesongen. Skulle vi gå til det skrittet å kaste Tom så er det et spørsmål om hvem som eventuelt skal ta over. Mulig vi bør kikke lenger enn til Solbakken i så tilfelle.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  Det var ikke ment seriøst fra min side med Hoffern. Derfor =

                  Petter

                  Kommentar

                  • S.Skywalker
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Oct 2007
                    • 79

                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    Det er vel tidlig å sparke Tom. Gi mannen frem til sommeren i det minste. Som jeg har sagt flere ganger så er det ikke i nærheten av en krise ennå, selv om de neste tre kampene kommer til å avgjøre mye om hvorvidt vi vil kunne karre oss opp mot toppen igjen denne sesongen.
                    Tom burde få fyken fortest mulig. Fugla har jo bare blitt dårligere og dårligere under hans ledelse. Jo lengre han sitter jo mere ødelegger han, mer og rette opp for en ny trener.
                    Enten burde Tom gå eller så burde han endre trenerstil.

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      Et første Sportsklubben bør stille seg selv spørsmål om er til hvilken pris de ønsker å betale for suksess med Tom som trener. Slår de til dersom prisen for seriegull 2 år frem i tid medfører nedrykk i år, opprykk neste år og så gull i 2010?

                      Skal 30års stolthet (lengst sammenhengende i øverste liga) kanskje ofres for fremtidig edelt metall?

                      Det andre spørsmålet bør være hvorvidt Ståle, Steinar, Hoff, Per eller fåglarna vet hvem som blir alternativet, faktisk er i stand til å levere varene.

                      Et delikat problem jeg er veldig glad jeg slipper å måtte ta stilling. Sportsklubben bør vurdere hvem de anser som den beste på lang sikt (og da mener jeg med en mye lengre tidshorisont enn den jevne forumbruker, som (inkludert meg selv) nok lever fra kamp til kamp).

                      Uansett bør ikke Tom sendes på dør før vi har et alternativ som faktisk er bedre. En må gjerne leve i den illusjon at Tom er skyld i all elendighet som foregår på banen, og bare vi blir kvitt han så løser alt seg, men for meg blir det som å stikke hodet i sanden og håpe verden blir bedre når jeg finner det for godt å dra det opp igjen.

                      Dessuten, før flere roper på Tom sitt hodet på sølvfatet her frister jeg meg til å minne om at det er elleve spillere ute på banen som har prestert langt unna pari! Greit at det er Tom sin oppgave å motivere og styre gjengen, men en del holdninger og tafatthet har jaggu spillerne vist også, og den sløvheten enkelte viser er jeg usikker på om mefisto sjøl hadde fått gjort noe med.

                      Men å rope på Tom sin avgang blir uansett bare for enkelt. Det blir som å påstå at Aylar egentlig kan synge, men problemet er at hun har bare feil sangtrener.
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • sigurdsen
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 1823

                        Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
                        Tom burde få fyken fortest mulig. Fugla har jo bare blitt dårligere og dårligere under hans ledelse. Jo lengre han sitter jo mere ødelegger han, mer og rette opp for en ny trener.
                        Enten burde Tom gå eller så burde han endre trenerstil.
                        Genialt innlegg! Selvom en klubb trenger kontiunitet så er det sørglig store sjanser for at vi bare blir dårligere og dårligere spillmessig! Skaff oss Solbakken innen ferien, før nordlie har ødelagt det som finnes av kvaliteter og humør i klubben, men hvis han går så er han nesten nødt til å ta med seg SCB og muligens JÅF. Han har et enormt register med venner, bekjente og store ledere i flere land, men han har ikke brukt det registere enda. Han bør bevise at han er en verdig manager, hvor blir det av de lure og store kjøpene?

                        Kommentar

                        • S.Skywalker
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Oct 2007
                          • 79

                          Husker jeg helt feil?

                          Hadde Ivar Hoff dressplikt på inbytter benken?

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
                            Husker jeg helt feil?

                            Hadde Ivar Hoff dressplikt på inbytter benken?
                            Ikke for spillerne.

                            Kommentar

                            • S.Skywalker
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Oct 2007
                              • 79

                              Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Ikke for spillerne.

                              Nei selvfølgelig ikke, men for resten av gjengen på benken

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                Var vel da Dressmann var hovedsponsor og hadde bra dresser. Nytter ikke nå, en fjert på benken og man må krysse matta med rompa bar etter fløyta. Dessuten blir det dyrt når TN går gjennom gangetabellen i klesstørrelser hver sesong. TN innførte vel forøvrig dressplikt for Viking spillerne til og fra kamp?

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  Moderatormelding: Moderatorteamet har bestemt at de to trådene om Nordlie bør gå og hvem som må ta ansvar for situasjonen i LSK, slås sammen til én tråd. Samtidig åpner vi for at man i denne tråden også kan diskutere eventuelt hvem som bør overta hvis Nordlie skulle på sparken.

                                  Siden denne tråden legges i hovedforumet, følger vi hovedforumets strenge regler for diskusjon videre. Hold dere derfor til tema, unngå avsporinger og chatting.

                                  Meninger om moderering tas ikke i denne tråden, og denne meldingen skal derfor ikke siteres. Kontakt en av moderatorene hvis du har meninger om modereringen.

                                  God diskusjon
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • Ballkunstneren
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 780

                                    Etter at ALLE lsk sine trenere og ledere i lang tid har påstått at de ikke har trent for mye og for hardt, trapper de nå ned på treningsmengden..

                                    Dette kan jeg ikke se på som noe annet enn en innrømmelse.. At trenerene ikke kan være ydmyke nok til å innrømme at noe er galt og ta imot gode råd er svakt..

                                    Når det gjelder klubben i mitt hjerte forventer jeg at man ikke tenker på sine egne interesser, men klubbens.. Dette styrker ikke min tillitt til Nordlie..
                                    Last edited by Ballkunstneren; 24.04.2008, 14:09. Begrunnelse: la til kommentar om nordlie

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7101

                                      Jeg er altså ikke tilhenger av å sparke Nordlie helt enda, men vil gi ham i det minste litt mer tid.
                                      Last edited by chrissp; 24.04.2008, 22:54. Begrunnelse: Fjernet spørsmål om stemmegivning.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • haak
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Aug 2007
                                        • 141

                                        Jeg vil gi Nordlie 2 kamper til. Hvis det ikke er bedring i Brann kampen og Viking kampen må han gå. Jeg støtter Ivar Hoff sitt forslag i Tom Lund som hovedtrener, men bare midlertidig. Jeg tror ikke Tommy kommer til å trene Fugla i mange år fremmover uansett om det blir sukksess. Så får vi bare håpe på at Ståle fortsetter å gjøre det dårlig i Køben så vi kan hente han fortest mulig!

                                        Kommentar

                                        • LSK-supp.
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 1023

                                          Opprinnelig skrevet av haak
                                          Jeg vil gi Nordlie 2 kamper til. Hvis det ikke er bedring i Brann kampen og Viking kampen må han gå. Jeg støtter Ivar Hoff sitt forslag i Tom Lund som hovedtrener, men bare midlertidig. Jeg tror ikke Tommy kommer til å trene Fugla i mange år fremmover uansett om det blir sukksess. Så får vi bare håpe på at Ståle fortsetter å gjøre det dårlig i Køben så vi kan hente han fortest mulig!
                                          Hva er det egentlig som er så jævlig bra med Ståle?

                                          Han var en god spiller for oss en gang i tiden, men at han skal være den store frelseren som trener ser jeg ikke helt.

                                          Han ser jo ikke engang ut til å klare å føre FCK til gull i en liga der de omtrent har like stor omsetning som de andre klubbene til sammen, har stått fritt til å velge fritt fra øverste hylle i Norden, og har den klart beste troppen i Danmark.

                                          Tror LSK bør kjøpe gode nok spillere før det er snakk om å sparke trenere, at nåværende trener har hentet noen middelmådige spillere er dog kritikkverdig.
                                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                          Kommentar

                                          Working...