Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3452

    Når det gjelder Solbakken så har han vel ikke fått erstatte Hangeland og et par andre som har forsvunnet, så han er vel ikke helt alene om å ta skylden der nede. Uansett så tror jeg ikke Ståle er den umiddelbare løsningen.

    Tror heller ikke Tom Lund er løsningen. Han har aldri vært noen stor pedagog, og jeg tror mye av grunnen til at vi vant gullet i 1986 var at vi hadde et sykt bra lag det året. Mener å huske at midtbanen vår bestod av Kjetil Osvold, Tom Sundby og Rune Richardsen. To av de ble solgt til utlandet på en tid hvor norske spillere ikke dro ut så altfor ofte.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • KanariGulFugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 454

      om ikke ting endrer seg i løpet av få kamper syns jeg han skal gå, om det endrer seg etter han minker treningsmengde så syns jeg han skal bli. syns han skal få en sjanse til å vise hva han er god for.

      Kommentar

      • Captn
        Medlem
        Hoffnarr
        • Nov 2006
        • 63

        full tillit til Tom

        Jeg syns det blir for mye krisemaksimering her...
        Gir min fulle tillit til TN.
        Det meste ligger på spillerne som desverre ikke klarer å fri hodet sitt for "dårlig tider" tanker.

        MERE TID TIL TOM!!!
        eLSKer!!!

        Kommentar

        • sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

          Nyhetstråden:
          Opprinnelig skrevet av morten
          STØTTESPILLER: Amund Fjeldstad heter mannen som er støttespiller for LSK-trener Tom Nordlie i jobben med å reise laget etter en svak sesongstart. FOTO: KAY STENSHJEMMET
          Tenker LSK - ikke Brann

          ÅRÅSEN::
          LSK-trener Tom Nordlie har kun tenkt på LSK denne uka, lite på motstanderen foran søndagens kamp
          Av Av Per Kristian Torvik per.kristian.torvikrb.no 63 80 48 01
          Publisert 26.04.2008 - 22:00 Oppdatert 26.04.2008 - 21:36
          Tips en venn om denne saken
          Skriv ut denne siden



          .– Jeg kjenner Brann godt. Akkurat nå er vi mer enn nok å gjøre med å få vårt eget mannskap til å fungere, sier Tom Nordlie.
          Han tror likevel Brann-trener Mons Ivar Mjelde tenker noe i samme bane som ham i øyeblikket.
          – Jeg ser for meg et mer direkte Brann enn før. De har heller ikke innfridd slik de ønsker så langt i år.
          – Hvordan skal dere framstå?
          – Vi må ikke bli vendt bort så lett. Vi må presse dem hardt og ikke gi dem rom til å spille det spillet de kan best på Brann stadion.
          Tom Nordlie ønsker å se sine spillere i flest mulig situasjoner de best liker å være. Han har tro på at et nytt samarbeid mellom Arild Sundgot og Olivier Occean skal gi resultater.
          – Vi spilte det beste vi har gjort i år mot Aalborg på La Manga. Vi slo Aalesund 7-0 i en praktkamp på Åråsen i fjor, og vi vant cupfinalen mot Haugesund. Alle tre gangene fungerte samarbeidet med Sundgot og Occean perfekt. Det kan godt gjøre det også mot Brann, sier Tom Nordlie.
          FØLG BRANN – LSK PÅ RB. NO FRA I KVELD KL. 20.00
          Nordlie sier vi er best med Sundgot og Occean. Hvorfor spiller han ikke med de sammen på topp før i kamp nr 4 for sesongen da? Vil han ikke at vi skal være best?
          Jeg begynner å bli dritt lei pisspreiket som kommer, hvorfor er han bare ikke ærlig, hvorfor kalles bare ikke en spade for en spade.

          Petter

          Kommentar

          • KimFL
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1410

            Opprinnelig skrevet av petter
            Nyhetstråden:


            Nordlie sier vi er best med Sundgot og Occean. Hvorfor spiller han ikke med de sammen på topp før i kamp nr 4 for sesongen da? Vil han ikke at vi skal være best?
            Jeg begynner å bli dritt lei pisspreiket som kommer, hvorfor er han bare ikke ærlig, hvorfor kalles bare ikke en spade for en spade.

            Petter
            Det kan vel kanskje ha noe med at Sundgot gikk mye skada før sesongen, og sannsynligvis ikke fikk trent optimalt?


            KimFL

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Jeg noterer at en del her inne gjerne vil at LSK spontanaborterer vekk Tom (ifølge den røde søyla på toppen av sidene her). Det fikk meg til å gå en tankerunde for å finne naturlige substitutter.

              Ståle uten håret som ikke engang klarer å få til ting med superbudsjett nede i Køben blir uaktuell pga. lønn. LSK må vel doble budsjettet for å brødfø det hjertesyke beinrangelet.

              Pengebingen er sannsynligvis på vei bort fra Liin, noe som medfører en kandidat fra den kanten. Alltid like smørblide Henning kan vel, uten tilstrekkelige afrikanske tilskudd, klare å kjøre ting i dass her relativt fort.

              Tommy Lund har trent laget til kvalik før og kan vel klare det igjen. God som spiller men uten utpregede pedagogiske evner. Alle dribler alt taktikk egner seg for fåtallet, ihvertfall med den stallen som huses nå.

              Siste brutale møte med virkeligheten er vel at Per Berg sjæl tar trenerkurs pr. post. Den mannen har en medfødt stemme som sier at han får til ting bedre enn alle andre, nåde den som har alternative meninger med den karen ved roret.

              Så før du trykker "Ja" i avstemminga, tenk over konsekvensene.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • Stan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 1082

                Mulig dette er å banne i kjærka. Men hva driver Gunder Bengtsson med om dagen?

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  Nils Arne Eggen hadde vel noen tunge sesonger før han fikk RBk dit han ville. Jeg tror også TN vil trenge lang tid for han kan opptre med den trygghet og autoritet han trenger for å oppnå gode resultater i LSK.

                  Noe av problemet er at det i følge per berg at skal spilles underholdende fotball på åråsen. Dette ligger nok enda lenger inn i fremtiden enn sportslig suksess med 4-3-3. Klarer ledelsen å tenke langsiktig tror jeg vi er på rett vei, men signalene som kommer ovenfra er stadige krav om kortsiktige resultater. Det er nokså selvmotsigende. Dessverre tror jeg vi ødelegger mulgiheten for et fremtidig storlag ved å sparke TN for tidlig.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    LSK må vel doble budsjettet for å brødfø det hjertesyke beinrangelet.
                    Skjerpings! Det der er ikke noen ålreit måte å omtale Gud på.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Klarer ikke å ta stilling for/mot Nordlies avgang, men jeg tror Djurgårdens Siggi Jonsson ville värt perfekt for Fugla. Harding av Röslertype som pisker spillera sine til å legge ned masse innsats i hver kamp. Djurgården har også i de kampene jeg har sett i år spilt fin fotball. Men for öyeblikket er fin fotball nedprioritert. Jeg vil ha Risethmentalitet på alle mann, dunderinnsats, juling i dullene, og et LSK som kverner seg fremover og däljer ballen i mål med muskler og styrke.

                      ARRGH!
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • KFL109
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1958

                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Skjerpings! Det der er ikke noen ålreit måte å omtale Gud på.
                        Fullstendig enig, men det understreker vel at ikke alle her på forumet tror på Gud...

                        Men til om Tom må gå? Jeg var inne på det i et tidligere innlegg at det kanskje var på tide å finne fram syndebukken. Noe måtte i hvert fall gjøres.

                        Og svaret har vi vel fått i løpet av uka: De bastante konstateringene er ikke fullt så bastante lenger, det er sluppet opp på treninga og man har tydd til avreageringsøvelser.

                        Det skal være et stort potensiale i spillergruppa uavhengig hva man mener om innkjøpspolitikken, i hvert fall til å holde seg langt unna nedrykksplassen.

                        Den nærmeste tida vil vise om Tom er motivator nok til å få laget bort fra blindgata. Har snuoperasjonen begynt tåler vi godt å se Nordlie på benken framover.
                        Vidar Evje

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Opprinnelig skrevet av KFL109
                          Fullstendig enig, men det understreker vel at ikke alle her på forumet tror på Gud...
                          Det er helt greit å ikke tro på Gud, men man behöver da heller ikke bli blasfemisk!
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Noe av problemet er at det i følge per berg at skal spilles underholdende fotball på åråsen. Dette ligger nok enda lenger inn i fremtiden enn sportslig suksess med 4-3-3. Klarer ledelsen å tenke langsiktig tror jeg vi er på rett vei, men signalene som kommer ovenfra er stadige krav om kortsiktige resultater. Det er nokså selvmotsigende. Dessverre tror jeg vi ødelegger mulgiheten for et fremtidig storlag ved å sparke TN for tidlig.
                            Så hvorfor kjøpes det inn spillertyper som ikke er i stand til å underholde?

                            Bør ikke halvannet år være lang nok innkjøringsperiode?

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              vi har noen, men de er skadd. forøvrig har vi vel prøvd oss på alanzhino og hoff.

                              Kommentar

                              • morten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2156

                                Du er inne på noe Tom.Fortsett!
                                Badekar
                                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                Kommentar

                                • taraldsen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2006
                                  • 161

                                  Hvem satt bak tom hele matchen og antageligvis delte sine fine meninger med ham. Sier ikke mer....

                                  Kommentar

                                  • Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

                                    Jeg tipper Nordlie får fyken med tap mot Viking i neste runde.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                                      Jeg tipper Nordlie får fyken med tap mot Viking i neste runde.
                                      Jeg tipper du tar feil.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        Jeg tipper du tar feil.
                                        La oss håpe vi slipper å finne ut.

                                        Kommentar

                                        • Rovfugl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 3672

                                          Jeg er ikke for å sparke Tom enda, jeg har sakt til meg selv at ja... vi er elendig for tiden, og vi har også et steinhardt kampprogram ved at vi i de første 6-7 kampene møter knallsterke motstandere (på papiret) men hvis Tom og laget ikke vinner mot Ham Kam så må Tom ta sakene sine å gå, da har han sittet evig nok lenge uten å vinne!

                                          Jeg ser de samme tingene og store feilene i kamp etter kamp etter kamp og det er grusomt irriterende!
                                          Har aldri sett ett lag som gir faen i markeringene slik vi har gjort til nå, markeringssvikt har til nå stått for 90% av målene i mot oss, at det da ikke er SPOR av bedring på dette punktet gjør at jeg bekymrer meg.
                                          i dag svikter markeringene gjennom hele forbanna kampen, spillere som skal dekke motstandere i feltet står kun å følger ballinnhaver mens mostandere får stå umarkert helt inne på 5 meter og inne i hele 16 meteren! hvorfor er det ingen forbedringer på dette fra kamp til kamp???
                                          Sorry Nordlie, men vinner vi ikke i løpet av de 3 neste kampene så må du se til he.... å komme deg bort fra Åråsen!! så får vi heller bruke Tom Lund!
                                          DØ FOR FUGLA!!!
                                          http://www.fluefiskebloggen.no
                                          LSK er min religion
                                          Ujah er min gud

                                          Kommentar

                                          Working...