Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hthaug
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 435

    Kanaripedia forteller meg at Stefanutto, Mifsud, Andersson og Koren alle kom i 2004, men det står ingenting om dato.

    Var det Arne som hentet alle ettersom han satt til Oktober 2004?

    Kommentar

    • Nesoddkanari
      Medlem
      Hoffnarr
      • Mar 2007
      • 40

      Mifsud var det første kjøpet til Rösler mener jeg. Han kom sommeren 2004. De tre andre var det Erlandsen selv som hentet.

      Kommentar

      • Seb.R
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 4159

        Opprinnelig skrevet av Nesoddkanari
        Mifsud var det første kjøpet til Rösler mener jeg. Han kom sommeren 2004. De tre andre var det Erlandsen selv som hentet.
        Tror du tar feil her.

        Mifsud fikk bare mer spilletid under Uwe.
        www.sebastianramsland.com
        www.twitter.com/sebramsland

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Nei, Miffe ble henta på forespørsel fra en påtroppende Uwe. Han fikk nesten ikke spille fordi Arne ikke var interessert i spilleren og mente han ikke passet inn i spillestilen. Uwe kjente til ham fra da han var i Kaiserslatern(eller var det karlsuhe).
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • m_skedsmo
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 212

            Hvor ble de gode gutta av...

            Nå kan det være jeg er helt på jordet her, men..

            Hva skjedde når Gylvi kom tilbake fra England? Var det helt totalt uinteressant å hente han til Åråsen igjen? Jeg husker han som en målfarlig midtbanespiller, noe han viste igjen i går.

            Hvorfor spiller han for Brann og ikke oss?

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              Fordi vi ikke ville ha ham og fordi vi heller ville ha Bjørkøy. Go figure... Gylfi er nok en mer typisk offensiv midtbane enn en indreløper, men det gjelder jo for Brenne også uten at det har hatt fuck all å si.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • TomLundby
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 616

                Om Gylfi E. synes jeg Arne Erlandsen traff spikern på hue når han sa noe a la "Det er bare en ting som er synd med Gylfi, at han scorer så mye mål at det er umulig å sette'n ut av laget."

                LSK har Simen Brenne, en lignende type som er bedre enn Gylfi på alt etter min mening.

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  Jeg mener Grønlund må ta på seg skylden for den dårlige sesongstarten. Jeg har ingen gode grunner til hvorfor jeg mener det bortsett fra at jeg ikke liker mannen.
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • m_skedsmo
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2006
                    • 212

                    Opprinnelig skrevet av TomLundby
                    Om Gylfi E. synes jeg Arne Erlandsen traff spikern på hue når han sa noe a la "Det er bare en ting som er synd med Gylfi, at han scorer så mye mål at det er umulig å sette'n ut av laget."

                    LSK har Simen Brenne, en lignende type som er bedre enn Gylfi på alt etter min mening.
                    Vel, Gylfi var en garantist for mål når han spilte for fugla, og han scora MOT oss i går. Simen Brenne har ikke imponert meg noe særlig siden han kom til LSK. Så at Simen Brenne er bedre enn Gylfi på alt, det blir for drøyt.

                    Kommentar

                    • Øyvind
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2006
                      • 292

                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                      Når du skriver at vi ikke har råd til å hente en ving i et senere innlegg så kan man jo stille seg spørsmålet om ikke en ving burde blitt prioritert foran en potet (Riseth), enda en indreløper (Bjørkøy) eller en venstreback (Johnsen) som kom mens LSK hadde Tippeligaens beste back på den posisjonen. Da sitter man igjen med godt over 10 millioner i overgangspenger og muligheten til å gi spilleren en årslønn på 5 millioner.

                      Du skriver at vi må gi Nordlie tid. Hvor lang tid skal han skal få? Sette spillesystemet!? Han har hatt halvannet år på seg! Dette er fotball, ikke hjernekirurgi.
                      Når det gjelder prioriteringer innen økonomien viser jo regnestykket du nettopp har satt opp at min hypotese kan være riktig. Det var penger fra en rik onkel som sikret de kjøpene/overgangene du nevner. Den rike onkelen har vel brukt så mye at han ikke gidder å bla opp ti nye mill. når de forrige ti gikk med til et Kirsebær fra Østerrike. Samtidig eier jo den rike onkelen nå kun halvparten av LSK. Ser vi dette under ett kan jeg ikke se hvor i LSK penger til ny venstreving skal komme fra. Nok om det, den som lever får jo som kjent se..

                      Så til tid og Nordlie.

                      Mitt poeng er at fotball er et spill hvor mye sitter i hodet. Såkalte eksperter opererer her med tall på 70% +. For å prestere er man avhengig av selvtillit. Selvtillit kommer gjennom trygghet, trygghet leder til resultater som igjen øker selvtilliten. En god spiral å komme i med andre ord.

                      Skulle LSK nå velge å sparke Nordlie fjerner de tryggheten i denne rekka, og ergo tror jeg ikke selvtilliten og resultatene kommer (vi snakker nå et langsiktig perspektiv). Mulig man får kortsiktige positive resultater, men jeg tror organisasjonen som representerer LSK vil få et miljø preget av frykt. Frykt for å mislykkes, ikke troen på suksess.

                      Man kan selvfølgelig trekke frem eksempler som motbeviser min teori. Men samtidig kan det nevnes at Start etter Nordlies avgang der fikk kortsiktige positive utslag, men vi vet jo hvor det endte. Brann har jeg allerede nevnt, Mjelde er gitt trygghet og tillit, dette har gitt suksess.

                      Derfor mener jeg det er ekstremt viktig å la Tom få tid, ikke nødvendigvis for å få spillet til å sitte. Det er ikke noe vanskelig. Det er å utløse tryggheten som er utfordringen. For å mestre en slik utfordring trener han som trener tid. Spillerne trenger tid, ledelsen trenger tid.

                      Jeg tror Nordlie har de faglige kvaliteten han trenger for å lede LSK til suksess. Det han trenger er rammene for å skape tryggheten som utløser prestasjonene. Laget er uten tvil godt nok til å hevde seg i tippeligaen, men den utryggheten som er i laget i dag gjør at vi ligger i feil enda av tabellen.

                      Kommentar

                      • Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

                        Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                        Vel, Gylfi var en garantist for mål når han spilte for fugla, og han scora MOT oss i går. Simen Brenne har ikke imponert meg noe særlig siden han kom til LSK. Så at Simen Brenne er bedre enn Gylfi på alt, det blir for drøyt.
                        Gylfi var vel ikke akkurat garantist for mål. Han hadde vel en halv sesong han scorte en del mål. Og han var hos oss lengre enn det.

                        Kommentar

                        • 10.09.50
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1410

                          Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                          Vel, Gylfi var en garantist for mål når han spilte for fugla,
                          Han var jo ikke det. Han var i Sportsklubben i fire sesonger og scora mange mål i en periode på to måneder sommeren 2004. Selvfølgelig kom den perioden akkurat samtidig som han ble Bosman, og da var det ut av landet på første fly. Farvel.

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                            Han var jo ikke det. Han var i Sportsklubben i fire sesonger og scora mange mål i en periode på to måneder sommeren 2004. Selvfølgelig kom den perioden akkurat samtidig som han ble Bosman, og da var det ut av landet på første fly. Farvel.
                            Og han imponerte vel ikke nevneverdig i Leeds heller? Var det kun jeg som mente Gylfi fortjente rødt kort etter skallinga av Kippe igår? Hadde han vært utvist, som fortjent, hadde vel resultatet sett annerledes ut.
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • chrissp
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 2403

                              Moderatormelding: Tilbake til tema for tråden. Gylfi, Mifsud og andre x-spilleres prestasjoner, får dere diskutere et annet sted.
                              Bølerkanaris

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                Det er flere som lurer på hvem som har ansvaret, det krangles tydeligvis i korridorene på Åråsen. Da fikk pressen rett da, Nordlie og Fjørtoft går ikke sammen.....

                                Petter

                                Kommentar

                                • KFL109
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1958

                                  Opprinnelig skrevet av petter
                                  Da fikk pressen rett da, Nordlie og Fjørtoft går ikke sammen...
                                  Det er ikke akkurat oppsiktsvekkende at det oppstår intern uenighet når ting ikke har fungert på forventa nivå sportslig på et års tid. Gule og røde kort med tilhørende karantener, ugunstig skadesituasjon og et svært etterlengta trofé i fjor høst har bidratt til å tåkelegge den faktiske situasjonen. Når ting har gått for langt er det også vanskeligere å korrigere kursen med små justeringer.

                                  At Tom må tillegges en stor del av ansvaret for den sportslige utviklinga er det i mine øyne ingen tvil om, men Fjørtoft og støtteapparatet for øvrig går vel ikke på jobben for å legge kabal på PC'en heller.

                                  Det kan virke som om trua på at det går an å gjøre noen interne grep er i ferd med å forsvinne, og da begynner en helt naturlig posisjonering for å fortsatt sitte trygt i sine posisjoner i klubben.

                                  Syndebukken må snart ofres, og verken Nordlie eller Fjørtoft er naturlignok nok særlig lystne på å havne i den posisjonen.

                                  Når man i tillegg så hvor ukomfortabel Fjørtoft var med det som mer og mer tydelig framstår som den skandaløse sparkinga av Uwe Rösler, er det ikke å forvente at personkjemien mellom Tom og Jan Åge skal være på topp.

                                  Situasjonen som den er nå mener jeg er ødeleggende for sportsklubben. Det er på tide at det foretas noen grep!
                                  Vidar Evje

                                  Kommentar

                                  • sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

                                    Opprinnelig skrevet av KFL109

                                    Situasjonen som den er nå mener jeg er ødeleggende for sportsklubben. Det er på tide at det foretas noen grep!
                                    Hvilke grep er det du ønsker da?

                                    Petter

                                    Kommentar

                                    • maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1262

                                      Oppgjørets time er endelig her og mye rart skal skje om ikke JÅF snart er historie på Åråsen.
                                      Helt siden Rösler ble sparket og JÅF regelrett "vingeklippet" har han vært bundet på hender og føtter. Han burde ha gått ut porten sammen med Rösler. Det at JÅF bruker dagens sportslige situasjon i klubben til å få personlig oppreisning er intet mindre enn skandale.
                                      Den dagen JÅF forlater Åråsen så vil igjen sola skinne over stadion og fugla synge høyt i sky.

                                      ...og skulle den sportslige nedturen i LSK fortsette utover sommeren så kanskje til og med Nordli er historie når høsten setter inn.
                                      Jeg skal da sette opp telt utenfor Ullevaal stadion og der blir jeg sittende helt til Torgeir Bjarmann og Henning Berg blir med hjem til Åråsen.
                                      Last edited by maxpayne; 30.04.2008, 09:04.

                                      Kommentar

                                      • S.Skywalker
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Oct 2007
                                        • 79

                                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                        Oppgjørets time er endelig her og mye rart skal skje om ikke JÅF snart er historie på Åråsen.
                                        Helt siden Rösler ble sparket og JÅF regelrett "vingeklippet" har han vært bundet på hender og føtter. Han burde ha gått ut porten sammen med Rösler. Det at JÅF bruker dagens sportslige situasjon i klubben til å få personlig oppreisning er intet mindre enn skandale.
                                        Den dagen JÅF forlater Åråsen så vil igjen sola skinne over stadion og fugla synge høyt i sky.
                                        Uenig med deg her. Tror fortsatt Fjørtoft er den som kan hjelpe Lillestrøm til å bli et topplag. Den som egentlig har driti på draget her er jo Per Berg, men det er samtidig en mann klubben trenger(i hvertfall pengene hans).

                                        Kommentar

                                        • KFL109
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1958

                                          Opprinnelig skrevet av petter
                                          Hvilke grep er det du ønsker da?
                                          Summen av innleggene mine i denne tråden gjør vel at jeg har vanskelig for å se for meg Tom Nordlie som en mangeårig trener for LSK.

                                          Jeg var av dem som gjerne ville sett Uwe Rösler videre som trener, og jeg innrømmer gjerne at sentimentalitet og gamle helter kan skygge for en objektiv vurdering. Når da i tillegg Jan Åge Fjørtoft er en av mine tidlige favorittspillere kan gangsynet være borte allerede.

                                          Jeg er av dem som har prøvd å vise at den sportslige utviklinga har vært skuffende dårlig i et helt år nå. Det betyr ikke at Tom Nordlie har all skyld for denne, men måten Tom kom inn som trener på har nok gjort det svært vanskelig å rope varsku etter så kort tid. Med klubbens første tittel siden -89 har nødvendigvis Nordlie hatt et sterkt trumfkort også.

                                          Jeg har i flere innlegg nå introdusert uttrykket syndebukk, altså at noen må få skylda uten at de nødvendigvis sitter med (alt) ansvar. Jeg mener nok at Tom Nordlie er i en gunstig posisjon for å bli pressa inn i den rollen.

                                          Tom Nordlie har hjertet i LSK. Det har jeg også. Tiden er kanskje inne for å la supporteren få lov til å slippe annet ansvar enn å heie på Fugla?
                                          Vidar Evje

                                          Kommentar

                                          Working...