Jeg ser med litt sorg på hva som skjer med klubben. Det er greit å være en forhatt klubb, men det må være pga. gode resultater på banen. Nå er vi bare forhatt pga. krangling i og med media, sutring, stygt spill, utvisninger og all mulig piss og drit. Skjønner ikke helt hva som har skjedd de siste årene.
Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Med den mangelen på fart vi har i laget, er det ikke realistisk å kjempe helt i toppen av tabellen. Vi mangler for mye til å spille Nordlie sin krevende stil akkurat nå. Backer med fart, et defensivt rivjern på midten (Søgård/Riise), og den berømte venstrevingen - Dette er noe hele klubben må ta på sin kappe, og ikke bare Nordlie.
De andre problemene du peker på er jo også Nordlie sitt ansvar. Det er Nordlie som ikke har gitt PSA den samme tilliten som han har hatt tidligere og det er Nordlie som stadig roterer på laget. Mange spillere blir flyttet fram og tilbake på ulike posisjoner og det skaper ikke trygghet.
Samtidig har vi sett forbedring de siste kampene og derfor ville jeg i utgangspunktet at Nordlie skulle få fornyet tillit. Spørsmålet nå er om spillerne vil det.Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Enig med alle her om at uttalelsene i nettavisen ikke ser direkte lyse ut. Men jeg har tatt fram en klype og littn salt..
Når det gjelder hva som skal eventuelt skje videre. Jeg tror ikke LSK har økonomiske rammer til å gi Nordlie fyken, det er rett og slett for dyrt. Per Berg vil jo heller ikke legge de pengene på bordet, Nordlie er jo hans prosjekt. Så her må man bare finne en løsning, og eventuelt evaluere etter sesongen 2009.
En kommertar. De spilleren som visstnok sender tekstmelinger til Nettavisen i etterkant av møtet i dag, for å avkrefte det Kippe sier, de spillerne kan pakke baggen og komme seg fort som helvete ut av Åråsen!Kommentar
-
Jeg er lei av dårlige unnskyldninger om at treningene er for harde og Nordlie er for streng. Dette er fotballspillere med millionlønninger, de skal ikke behandles som guttespillere. Det at han kjefter på juniorspillere på samme måte synes jeg derimot er under enhver kritikk.
Treningsmengde og metoder er noe Nordlie må ta på sin kappe i alle fall!
Gutta skal ikke skal ikke behandles som små babyer nei, men dem skal samtidig behandles med respekt, gjensidig respekt er viktig.
Om Nordlie er for streng vet jeg ikke, men at han er sta som f... er sikkert, og det tror jeg skader mere enn det hjelper. det gjelder å finne en balansegang i dette som fungerer.
Men mannen har også tidligere vist at han kan foreta snuoperasjoner, og han har mange positive ting..... men hva veier mest akkurat nå?Kommentar
-
Her mener jeg du tar feil. Det er Erlend Slokvik som har ansvar for det fysiske, og han har hele tiden påstått at de har full kontroll på spillerne, og ikke har registrert noen form for overtrening. Hvorfor skulle ikke Nordlie tro på mannen som sitter med klare tall på spillernes utviklinger?Lauken er vår venn!Kommentar
-
Uten selvtillit og system? Det der må du utdype. Synes det er urimelig å si at Uwe ikke klarte å sette inn system i laget, derimot bar spillet til tider preg av at han var urutinert og kanskje hadde litt for stor tro på enkeltspillere, noe jeg tror ville løst seg om han hadde fått sitte en sesong til.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Enig med alle her om at uttalelsene i nettavisen ikke ser direkte lyse ut. Men jeg har tatt fram en klype og littn salt..
Når det gjelder hva som skal eventuelt skje videre. Jeg tror ikke LSK har økonomiske rammer til å gi Nordlie fyken, det er rett og slett for dyrt. Per Berg vil jo heller ikke legge de pengene på bordet, Nordlie er jo hans prosjekt. Så her må man bare finne en løsning, og eventuelt evaluere etter sesongen 2009.Kommentar
-
Hvis man ikke har pengene da? Hva kan man da gjøre.. Det er dyrt å være fattig veit du..Kommentar
-
Her mener jeg du tar feil. Det er Erlend Slokvik som har ansvar for det fysiske, og han har hele tiden påstått at de har full kontroll på spillerne, og ikke har registrert noen form for overtrening. Hvorfor skulle ikke Nordlie tro på mannen som sitter med klare tall på spillernes utviklinger?
Nordlie har vel øyne i skallen som alle oss andre som er så heldige og kan se. Nordlie har vel også ansvar over godeste Slokvik og kan si stopp! og bruke mindre tid på coaching (som han nå gjør etter de innså spillerne var tomme) Det totale treningsansvaret ligger vel på Nordlie som hovedtrener.Kommentar
-
akkurat... tall tall tall, når skal dem se etter fakta? tallene sier spillerne skal være i god form, men alle har da sett at slik ikke er tilfellet.
Nordlie har vel øyne i skallen som alle oss andre som er så heldige og kan se. Nordlie har vel også ansvar over godeste Slokvik og kan si stopp! og bruke mindre tid på coaching (som han nå gjør etter de innså spillerne var tomme) Det totale treningsansvaret ligger vel på Nordlie som hovedtrener.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Vi får vente å se. Men, uten ekstern hjelp ser jeg ikke helt hvor klubben skal få de pengene. Nordlie skal sikkert ha etterlønn, det samme med Bakkemo, vi er sikkert oppe i tre mill minst. Så sign-on-fee ny trener, lønn til han. Ny assistent, mulig høyere lønn. Nye kjøp den nye treneren krever. Etc etc... Jeg tipper fire fem mill før man vet ordet av det. Ingen andre enn Per Berg plukker opp en slik regning, og han kan jo av prinsipp ikke kaste Nordlie. Så kommer oppstyr og negativ omtale i tillegg. Nei, skeptisk!Kommentar
-
Uansett, det er Nordlie som har det øverste ansvaret for spillerne og er Sjefen!
Således blir det feil å peke på Slokvik....
Alt for fugla!Kommentar
-
Jeg føler selv at det i de siste årene har utviklet seg en ukultur på Åråsen.. Hvor lenge var ikke Arne Erlandsen trener for et middelmådig LSK?
Han fikk arbeidsro i så mange sesonger.
Med intredenen til Jan Åge Fjørtoft og Per Berg så kom pengene og da kom presset og problemene i klubben.. Forventningene ble hevet og med forventningene kom utålmodigheten..
Uwe Rosler ble sparket pga av for kjedelig fotball og pga av manglende resultater.. Spillere ble solgt fordi de ikke slo igjennom første sesongen eller første matchen for den sags skyld..
Har Lillestrøm tålmodighet til å bygge et storlag spør jeg meg..?Last edited by Ballkunstneren; 30.04.2008, 16:00.Kommentar
-
Nordlie har hovedansvaret, ja. Men for meg virker det som at oppgavene i LSK er delegert slik at Nordlie har ansvar for systemet og taktikken, Slokvik for det fysiske, Grodås for keeperne etc. Det blir det samme som å si at Nordlie burde tatt over jobben til Grodås dersom Otto gjorde store tabber. Slokvik skal være ekspert på det fysiske planet, det er ikke Nordlie. Jeg mener det ville vært patetisk av Nordlie å overkjøre Slokvik som har det ansvaret, og er det noen man skal klage på grunnet fysisk slitasje, mener jeg det er Slokvik.
Hvis oppgavene er delegert slik du nevner må sammarbeidet trenerne mellom bedres 89%, og hvis de gjør det på den måten er det for dårlig at dem ikke klarer å lage en balansegang, og da er det rett og slett for dårlig.
dette gjelder ikke bare trenig og overtrening, men også måten laget settes sammen på, formasjoner, innbyttere etc etc som Nordlie har ansvar for. Nordlie som hovedtrener har mye ansvar det kommer man ikke unna, og frem til nå i årets sesong har ikke ting fungert.
Jeg håper og ber om at ting er på bedringens vei med tanke på resultater, om det er med Nordlie eller noen andre som trener er ikke så viktig for min del, bare laget begynner å vinne!Kommentar
-
Øyvind: Jeg skjønner selvsagt argumentene dine, de er forsåvidt gode nok de, men jeg setter spørsmålstegn til hvor reelt det er at en klubb skal forholde seg til akkurat den biten om det først skulle komme til stykket. Om klubben først bestemmer seg for at nok er nok(og det er det) blir nok økonomien sekundær.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Jaha... en skal forstå dette som at spillera har ikke trua siden denne journalisten ifølge forumbruker(e) er ærligheten selv (i så fall den eneste i sitt yrke).
(Med forbehold om at misstillit fra spillera er reint oppspinn) ;
Når det går dårlig så er løsningen å feige ut og sparke treneren? Fordi det må jo være mye lettere enn å bite tenna sammen og dra i land en seier eller seks. Puddinger! Spillersamling... ha! dere kan samle dere til banketten når seriemesterskapet er i havn, før den tid har dere en jobb å gjøre.
Det er motgang en lærer av såfremt en ikke stikker av fra situasjonen. Ta dere selv i nakken, terp detaljer og situasjoner dere mestrer. Hjelp hverandre, dere er blandt de beste spillergruppene i landet og det gjelder kun å få vist det under kamp.
Nei, jeg vil ikke at Tom går, det er jevngodt med å stikke av. Stå sammen i krigen, overvinn problemene i felleskap og på den måten bli sterkere. Målet å kunne si "Vi reiste oss" med stolthet.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Øyvind: Jeg skjønner selvsagt argumentene dine, de er forsåvidt gode nok de, men jeg setter spørsmålstegn til hvor reelt det er at en klubb skal forholde seg til akkurat den biten om det først skulle komme til stykket. Om klubben først bestemmer seg for at nok er nok(og det er det) blir nok økonomien sekundær.
Grusom: Sett av noen timer til LSK diskusjoner på de tre løver 17. mai helga!Kommentar
-
Så bra
Jaha... en skal forstå dette som at spillera har ikke trua siden denne journalisten ifølge forumbruker(e) er ærligheten selv (i så fall den eneste i sitt yrke).
(Med forbehold om at misstillit fra spillera er reint oppspinn) ;
Når det går dårlig så er løsningen å feige ut og sparke treneren? Fordi det må jo være mye lettere enn å bite tenna sammen og dra i land en seier eller seks. Puddinger! Spillersamling... ha! dere kan samle dere til banketten når seriemesterskapet er i havn, før den tid har dere en jobb å gjøre.
Det er motgang en lærer av såfremt en ikke stikker av fra situasjonen. Ta dere selv i nakken, terp detaljer og situasjoner dere mestrer. Hjelp hverandre, dere er blandt de beste spillergruppene i landet og det gjelder kun å få vist det under kamp.
Nei, jeg vil ikke at Tom går, det er jevngodt med å stikke av. Stå sammen i krigen, overvinn problemene i felleskap og på den måten bli sterkere. Målet å kunne si "Vi reiste oss" med stolthet.
Tror dette er den eneste løsningen.
Håper bare spillere og ledere takler presset ihvertfall 2 kamper til, så får de heller evaluere etter det.
En ting jeg ikke skjønner med lsk er hvorfor det alltid må være så mye støy rundt klubben, idiotiske utalelser osv. Kan de ikke lære seg å holde kjeft, om en bare noen uker......Kommentar
Kommentar