Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7100

    Nok en gang:

    Nå prates det om å komme seg ut av krisa, at LSK må snu skuta, at den og den visstnok er rett mann i motgang.

    * Hvor var denne krisepraten for to år siden? For to år siden mistet vi gullet pga dårlige taktiske valg seint i sesongen, men dominerte og spilte den beste fotballen i omtrent alle kampene våre.

    * Og hva har gjort at LSK er i krise nå? Hvem er ansvarlig for det?

    * Hvem har tatt oss fra å være en gullkandidat til pr dato ett av Tippeligaens desidert svakeste lag?

    * Hvem har solgt to grunnpilarer i det meget sterke laget vårt fra 2006 og erstattet dem med dyrt innhandlede spillere som enten har gått kronisk skadet eller objektivt ikke er like gode som spillerne klubben har kvittet seg med?

    * Min mening er at den gode vårsesongen i fjor var en etterdønning av den gode treningskulturen og lagmoralen som ble dratt over fra 2006. Det som har skjedd siden sommerstider i fjor og til nå har pekt i en retning, og det er rett nedover. Vi minner fryktelig om Start i Nordlies siste sesong der, og det tror jeg de fleste nå ser.

    Og ja, det haster. En ny trener vil trenge fotballferien på å begynne den møysommelige ryddejobben i stallen, gjøre treningsmessige omstruktureringer og plukke ut spillere som kan handles inn.

    Men i motsetning til mange andre mener jeg imidlertid ikke at Fjørtoft automatisk skal legges for hugg. Jeg vedder veldig mye på at spillerkjøpene i stor grad er tilrettelagt gjennom trenerens ønske. I tillegg er Nordlie kjent for å alltid ha vektlagt å ha så mange norske spillere som mulig.

    Fjørtofts kontaktnett vil komme en ny trener (som forhåpentligvis er villig til å se utenfor Norges grenser for å finne nye spillere) til gode, og jeg er ikke enig i at han har gjort en så dårlig jobb som mange ser ut til å mene. Tvert imot mener jeg han skal ha kreditt for å ha sagt fra videre oppover i systemet når han så hvilken vei treningsdosene laget ble utsatt for i vinter, førte.

    Som sagt føler jeg med Nordlie. Jeg tviler ikke på at LSK er klubben i hans hjerte, men når jeg leser uttalelsene til RB i dag ("folk maler fanden på veggen", "det er BARE spilt åtte serieomganger", osv.) blir jeg direkte livredd. Alt jeg har sett på banen, spesielt i de siste to seriekampene, tyder på at spillerne har mistet troa på ham. Derfor mener jeg det er til klubbens beste at avgangen skjer umiddelbart.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • m_skedsmo
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2006
      • 212

      Enig med andre her. Det blir helt feil når Tom sier at vi ikke skal male fanden på veggen og at vi bare har spilt 8 kamper. Vi er jo LSK! Vi SKAL ligge i toppen. Vi hanka jo inn 4 plasser før. Det var vel ikke dette Tom ble henta inn for? For å få oss ut av ei krise? Det er jo han som har kjørt oss ned i denne sumpa, og da er vel ikke han den rette til å redde oss igjen.

      Særlig ikke når han mener det ikke er noe krise siden vi "bare" har spilt 8 kamper....

      Nei, han må gå før Glimt kampen, helst i dag, slik at Fjøra får litt tid på å sette laget før mandag. Så får vi hente inn en bedre trener som har litt tid på seg før vi starter opp etter EM pausa. Faen heller Tom, gå av.

      Kommentar

      • glasgow
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1252

        Må desverre si meg enig med de fleste her inne som nå innser at Tom N ikke er rett mann for klubben lenger.
        Synd. Hadde hvert gøy om vi hadde hatt sukse med en Lillestrømling med hjerte i klubben.
        Cupgullet i fjor var bra, men med en viss bismak.
        Vi hadde neppe vunnet mot et tippeligalag den dagen.
        Og høstsesongen var jo ikke bra den heller.........
        De røde varselampene har blinket en god stund nå.
        Ønsker deg all lykke Tom, men vil ikke se på at du drar mitt kjære LSK ned fra det gode selskap.
        Og til dere som styrer LSK.

        " Ord er billig,handling koster "

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Det jeg lurer på er hvor lenge styret kan holde unna for det som etterhvert har bygget seg opp til å bli et ganske unisont krav om trenerskifte. Jeg tviler ikke på at lederne i klubben er innom her, det er tross alt det mest velartikulerte og utpregede talerøret fansen har(jada, medlemsmøter og den slags, men der er det nok i stor grad lederskikkelser og folk med svær kjeft som dominerer i en slik grad at mange heller holder kjeft), og stemningen her inne er ganske utvetydig.

          Det er på tide å lytte til fansen, Mathiesen og Berg.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Rovfugl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 3672

            i et intervju som var i RB ( dagens nyhetstråd) er følgende spørsmål til nordlie og svar:
            – Mange lurer på hvordan det er mulig å havne i den situasjonen LSK er nå, med de gode spillerne klubben tross alt har?
            – Det er et spørsmål vi må ta som en evaluering seinere. Akkurat nå er jeg opptatt av det som skal skje framover.

            Jeg klarte ikke å gi helt slipp på det svaret Nordlie kom med der....... det er et spørsmål som vi må evaluere SEINERE!?! hvorfor skal dette evalueres senere? og når da ... etter nedrykk? Slike ting skal ikke evalueres senere, slike ting skal evalueres fortløpende når man ser tendensene, ikke når sesongen er over og vi risikerer nedrykk og totalt ødelagt sesong!
            Ja klart man skal være opptatt av det som skal skje fremover, men for å utbedre feil og forbedre seg må man vite hva som gjør at tingene er slik dem er.
            Mulig det er jeg som misforstår Nordlie her, men jeg mener det svaret er helt feil.
            DØ FOR FUGLA!!!
            http://www.fluefiskebloggen.no
            LSK er min religion
            Ujah er min gud

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              Opprinnelig skrevet av m_skedsmo

              Særlig ikke når han mener det ikke er noe krise siden vi "bare" har spilt 8 kamper....
              Enig. Dette handler heller ikke bare om "8 kamper". Det hanlder om alt som har vært prestert i hele vinter. Aldri noensinne har LSK vært så dårlig spillemessig over så lang tid. Det virkelig flaue er at vi faktisk har fått flere poeng enn vi fortjener, spesielt mot Molde og Tromsø.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Smukken
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2004
                • 720

                Opprinnelig skrevet av trigz
                I tillegg er Nordlie kjent for å alltid ha vektlagt å ha så mange norske spillere som mulig.
                Alle vet jo at Nordlie ikke er en racer i engelsk......... Derimot spise burgere World record i antall på kortest mulig tid.
                Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  Opprinnelig skrevet av Smukken
                  Alle vet jo at Nordlie ikke er en racer i engelsk.........
                  Vet vi det? Trodde han hadde jobbet som lærer i engelsk.

                  Kommentar

                  • Smukken
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2004
                    • 720

                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                    Vet vi det? Trodde han hadde jobbet som lærer i engelsk.
                    Mer enn jeg visste - han får jo Bondevik til å fremstå som velartikulert med sin klamme aksent.
                    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Det jeg lurer på er hvor lenge styret kan holde unna for det som etterhvert har bygget seg opp til å bli et ganske unisont krav om trenerskifte. Jeg tviler ikke på at lederne i klubben er innom her, det er tross alt det mest velartikulerte og utpregede talerøret fansen har(jada, medlemsmøter og den slags, men der er det nok i stor grad lederskikkelser og folk med svær kjeft som dominerer i en slik grad at mange heller holder kjeft), og stemningen her inne er ganske utvetydig.

                      Det er på tide å lytte til fansen, Mathiesen og Berg.
                      Så enig som det går an å være. Se egen tråd: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=12220
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        Opprinnelig skrevet av Smukken
                        Mer enn jeg visste - han får jo Bondevik til å fremstå som velartikulert med sin klamme aksent.
                        Skal ikke påstå at jeg vet det, men jeg mener å ha hørt det. Dog ikke 100% sikker.

                        Kommentar

                        • ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2506

                          Opprinnelig skrevet av Henrik
                          Skal ikke påstå at jeg vet det, men jeg mener å ha hørt det. Dog ikke 100% sikker.
                          Du hørte det på medlemsmøtet i fjor:

                          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                          Nordlie:
                          Det er litt morsomt at det ble så fokus på at jeg ikke snakket engelsk. Jeg har faktisk vært engelsklærer, men jeg mener at det er viktig for de som skal være med i en prestasjonsgruppe at vi snakker et felles språk. Det er mye bedre å få spillerne rett på norskkurs enn innom engelsk først.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av chrissp
                            Tipper at spillerne nærmest bare venter på at Tom skal få fyken. Livredde for å gjøre feil, og med null tiltro til Toms taktikk.
                            Ikke umulig. Det er vel lite fristende å kritisere en mann som gjör så kompisbaserte laguttak.

                            Se på Karim. Kan hans situasjon ha noe å gjöre med et dumt avisutspill å gjöre? Eller grunner det i at hans styrker ligger i det tekniske, og ikke i nordlietester og duellspill? Myklebust underpresterer gang på gang, og Karim viser at han fortjener mer enn sporadiske innhopp. Alikevel finnes ikke sjans i helvete for at du kommer til å se ham i en startelver med det förste. Vi kjörer heller en retardert form for 433 med en midtspiss på höyreving. Atpåtil en midtspiss som spiller dårlig om dagen. Jeg behöver ikke forklare hvorfor dette er en elendig disposisjon, da alle som har sett angrepsspillet vårt i år forstår hva jeg prater om. Hjelpelös mäling av langballer er stort sett det vi har bydd på. Jeg tviler på at dette grunner seg i at Karim er en såpass dårlig fotballspiller at laget blir bedre med en statisk, sentral treiging i hans sted. Så dårlig er ikke Karim.

                            På motsatt kant kan man si det samme. Den eneste venstrekanten i laget er forvist til venstreback, en posisjon han ikke mestrer i det hele tatt. Han holder på den måten Martin Husar ute av laget. Husar har sine mangler, men han har også sterke kvaliteter. At JML har fått fornyet tillitt gjennom flere kamper med drittspill, grunner seg nok i hans forhold til Nordlie. Enhver nogenlunde nöytral og rettferdig trener ville pälma JML av laget etter to sånne kamper, og satt på andrevalget. Stort mye verre enn JML gjorde det på v.back kan man vel ikke gjöre det. Hadde jeg värt Husar hadde jeg önska meg bort så fort som mulig, for her finnes det ingen sjanse for en plass i startoppstillingen.
                            Man skulle kanskje tro han kunne fått en sjanse på venstrekanten også. Mykle har värt ELENDIG, og malplassert midtspiss (OO, Arild) taktikken er vel ingen höydare. Alikevel har ikke Husar funnet veien til en startelver.

                            Her gjelder det å väre kompis med sjefen. Nordlie er så utrolig glad i Ollie og Arild, at han prioriterer å ha begge to på banen, fremfor sitt eget hellige system. Det viser jo at det finnes rom for fleksibilitet, også i Tom Nordlies ensporede hjerne.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • maurakanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2005
                              • 638

                              Nordlie skal selvsagt ikke gå, eller få sparken enda. Vi må i det minste vente til de to neste seriekampene er over. Er det ingen tegn til bedring da, bør en ny trener ta over i sommerpausen. Da får han hvertfall et par uker på seg til å rette på en del ting. Nå må folk ha litt is i magen. Kan ikke regne med at alt går på skinner hvert jævla år. Man trenger hvertfall ikke kaste treneren med en gang motgangen kommer, det blir for enkelt. De andre spillerne får heller lære av Søgård. Uansett hvor dårlige de er blitt, eller hvor rævva systemet til Tom måtte være, er det for faen lov å JOBBE.....
                              VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2377

                                Iflg TV2 er det nå et spilleropprør mot Tom.

                                Kommentar

                                • dIsTurBeD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 668

                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  Iflg TV2 er det nå et spilleropprør mot Tom.
                                  Og også mot ledelsen, syntes jeg å høre i forbifarten. TV2 som har kokt sammen noe vrøvl igjen, eller reellt? Kjenner selv at jeg håper litt på det siste alternativet...

                                  Kommentar

                                  • dollyholly
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2007
                                    • 965

                                    Herregud! Så forøvrig Bjørkøy på politihuset i Oslo i dag. Kan dette ha noe med spilleopprøret å gjøre?

                                    Kommentar

                                    • BlodigHøne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 729

                                      Nettavisen melder om at han allerede har fått sparken:
                                      Sparket: Tom Nordie har trent Lillestrøm for siste gang
                                      Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                                      That went wherever I... did go!

                                      Kommentar

                                      • Jørgen
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Apr 2007
                                        • 15

                                        Gutta

                                        Syns gutta burde ta et stort ansvar selv for ræva innsats og ikke legge all skylda på nordlie. I forrige kamp var enkle pasninger, touch og mottak helt elendig. Dette kan ikke Nordlie ta skylden for. Sånne triste prestasjoner er kun guttas ansvar. Blir nesten litt forbanna hvis gutta gjør opprør mot Nordlie. De burde ggjøre opprør mot deg selv.

                                        Kommentar

                                        • holmiz
                                          The kjøkken-kanariz
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6064

                                          Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
                                          Og også mot ledelsen, syntes jeg å høre i forbifarten. TV2 som har kokt sammen noe vrøvl igjen, eller reellt? Kjenner selv at jeg håper litt på det siste alternativet...
                                          TV2 er jo like troverdige og "nøytrale" som Al-Jazeera. For meg er det helt utrolig at den se&hør kanalen (tv2) faktisk får lov til å forpeste hele Norges land gang på gang, utelukkende for å få flere seere samt flere til å gå inn på nettsidene deres.

                                          Dersom det var noe som helst reelt i dette kunne de faen meg kjenne sin besøkstid å si det som det er, ikke drive med det her barnslige "vi veit noe du ikke veit, æda bæda" sladder-svada journalistikken.

                                          Det er for oss normalt oppegående mennesker er rett og slett pinlig å se på hvordan den møkkakanalen gang på gang driter seg selv så jævlig ut, og den eneste som ikke får med seg at de driter seg ut er, ja, TV2.
                                          Last edited by holmiz; 28.05.2008, 20:42. Begrunnelse: det mangla noen ord her og der gitt
                                          Hilsen Anders

                                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                          Kommentar

                                          Working...