Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Blogger
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jul 2004
    • 104

    Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
    Nettavisen melder om at han allerede har fått sparken:
    Sparket: Tom Nordie har trent Lillestrøm for siste gang
    Hvor står det ? Har du en link ?

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      Opprinnelig skrevet av Blogger
      Hvor står det ? Har du en link ?
      Tror setningen er forandret til :
      Misnøye: Tom Nordlie har ikke lenger spillernes tillit. Foto: Junge, Heiko/SCANPIX

      Synes det er veldig synd om dette er rett, men det er kanskje nødvendig. Det har blitt mange pinlige tap med Nordlie(VIF, RBK, Brann Kärjeng for å nevne noen). Vi er halveis i kontraktsperioden og det er overhode ingenting som sitter. men han skal selvsagt huskes for å ha brakt vår første tilltel på 18 år.

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        Da fortsetter Tv2 sitt korstog mot Sportsklubben og Tom Nordlie, og RB ved Torvik biter selvsagt på: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=209

        Dersom det er et lite snev av sannhet i artikkelen på rb.no så minner dette jævli om Norge under Semb på slutten av forrige årtusen, plutselig hadde spillerne mer de skulle ha sagt enn treneren.

        Dersom Tom får sparken nå på grunnlag av (et for meg fortsatt påstått) opprør i spillergruppa, forventer jeg at de spillerne som står bak dette har baller nok til å stå frem og samtidig love at de spiller ræva av seg i hver eneste kamp fremover for Sportsklubben. Om de etter det ikke presterer de også snarest ha seg vekk fra Åråsen. For innsatsen til den jevne spiller i LSK har vært langt unna pari så langt denne sesongen. Hederlig unntak er selvsagt Espen.
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • Stan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 1082

          Det kan jo tyde på DDR tendenser i Ledergruppa til LSK og. Opptil flere spillere som uttrykker misnøye. Men ledelsen er i likhet med Eric Hoenecker redd for å tape ansikt foran en sint folkemasse.

          Kommentar

          • rulfi
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2007
            • 982

            Opprinnelig skrevet av Stan
            Det kan jo tyde på DDR tendenser i Ledergruppa til LSK og. Opptil flere spillere som uttrykker misnøye. Men ledelsen er i likhet med Eric Hoenecker redd for å tape ansikt foran en sint folkemasse.
            Åssen vet du at flere spillere uttrykker misnøye? Var du på møtet eller stoler du blindt på TV2 som startet hele saken?

            Mathisen har vel ikke sagt noe annet enn at Nordlie er trener, at det som blei tatt opp på møtet i dag har vært diskutert siste ukene, og at Nordlie var på et seminar i dag.

            Mulig det ulmer litt, men jeg stoler nærmest 0% på hva TV2 sier her, de har vel ikke hatt noe rett om LSK i hele år og kommer bare med dritt som ikke stemmer.

            Kommentar

            • Stan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 1082

              Opprinnelig skrevet av rulfi
              Åssen vet du at flere spillere uttrykker misnøye? Var du på møtet eller stoler du blindt på TV2 som startet hele saken?

              Mathisen har vel ikke sagt noe annet enn at Nordlie er trener, at det som blei tatt opp på møtet i dag har vært diskutert siste ukene, og at Nordlie var på et seminar i dag.

              Mulig det ulmer litt, men jeg stoler nærmest 0% på hva TV2 sier her, de har vel ikke hatt noe rett om LSK i hele år og kommer bare med dritt som ikke stemmer.
              Se hvor vi ligger på tabellen da mann. Se hvor elendig spillet har vært. Jeg synes det er rart om det kun dreier seg om TAG her.

              Kommentar

              • alvar
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Dec 2005
                • 100

                mulig tom fortjener å få sparken mye for og imot, men det er da for faan ikke tom sin skyld at han rår over en spiller gruppe som faan ikke klarer å slå en passning på 2 meter eller ta imot en passning.
                synes faktisk mange av spillerne våre bør gå i seg selv før de begynner å skylde på andre.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  Jeg venter forsatt på at Fjøra skal kunngjøre sin avskjed, noe som garantert skulle skje etter kampen mot viking i følge dagbladet.

                  Kommentar

                  • rulfi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 982

                    Opprinnelig skrevet av Stan
                    Se hvor vi ligger på tabellen da mann. Se hvor elendig spillet har vært. Jeg synes det er rart om det kun dreier seg om TAG her.
                    Jeg synes det hadde vært rart om det bare var en spiller som var misfornøyd. Da burde noen sluttet med fotball, for å sitte på benken er ikke gøy..

                    Nå sa vel også TAG i ettertid at han nok uttrykte seg feil og at han mente å si han var misfornøyd med at han ikke fikk spille og at det ikke var noe med han og Nordlie.

                    Jeg sier ikke at det ikke er bråk i LSK, meeen, i en tropp å 25 mann så er alltid mer enn en misfornøyd. Hadde det dog vært noen andre enn TV2 som kom med dette hadde jeg trodd litt mer på det kanskje.

                    Kommentar

                    • Fjeller'n
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 905

                      Slik lyder det først:

                      Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                      Nettavisen melder om at han allerede har fått sparken:
                      Sparket: Tom Nordie har trent Lillestrøm for siste gang
                      Så avkrefter Nordlie og Mathisen:

                      Opprinnelig skrevet av RSP
                      - Jeg har fortsatt jobb
                      Treneren avviser meldingene i TV 2 onsdag kveld om at han fått sparken i Lillestrøm.
                      - Jeg har fortsatt jobb, sier han til NRK.
                      På spørsmål om TV2s uttalelser om at han har trent LSK for siste gang stemmer svarer Nordlie kontant: Nei.
                      Også Lillestrøm-leder Per Mathisen sier at det ikke stemmer at treneren har måtte forlate klubben.
                      - Tom har ikke fått sparken, sier Mathisen til NRK

                      Deretter kan TV2 sjokkere oss alle med at det å ikke vinner kamper gjør noe med humøret. Det blir visstnok dårlig stemning. Og jeg som har gått og ledd de siste ukene:

                      Opprinnelig skrevet av RSP
                      Spilleropprør i LSK
                      TV2 melder onsdag kveld at det er dårlig stemning i LSK etter flere dårlige resultater, og kun 6 poeng på 8 kamper. ....
                      .....Det skal dog visstnok ha vært ledelsen som har ønsket et møte, og ikke spillerne.....
                      Tom Nordlie var fraværende på onsdagens trening, angivelig (Min uthevning) fordi han var på seminar i forbindelse med landskampen mot Uruguay.
                      Spilleropprør fordi ledelsen innkaller til møte? Treneren er angivelig på et seminar han er pålagt. Angivelig gitt. Nettavisen og TV2 fortsetter i samme spor, resten av medienorge kopierer ukritisk, i løpet av ti minutter har vi en etablert sannhet og så har vi det gående. Igjen.
                      Lenge leve den kritiske, sannhetsøkende journalistikken.



                      Stian

                      PS: Skulle det vise seg at dette er sant, gleder jeg meg til de neste kampene. Da står alle spillerne frem og viser at det kun var Nordlie som var problemet, og leverer plutselig presise innsidepasninger fra fem meters hold. Upresset.
                      Last edited by Fjeller'n; 28.05.2008, 21:55. Begrunnelse: Fjernet en "i" om du skulle bry deg.
                      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                        TV2 er jo like troverdige og "nøytrale" som Al-Jazeera. For meg er det helt utrolig at den se&hør kanalen (tv2) faktisk får lov til å forpeste hele Norges land gang på gang, utelukkende for å få flere seere samt flere til å gå inn på nettsidene deres.

                        Dersom det var noe som helst reelt i dette kunne de faen meg kjenne sin besøkstid å si det som det er, ikke drive med det her barnslige "vi veit noe du ikke veit, æda bæda" sladder-svada journalistikken.

                        Det er for oss normalt oppegående mennesker er rett og slett pinlig å se på hvordan den møkkakanalen gang på gang driter seg selv så jævlig ut, og den eneste som ikke får med seg at de driter seg ut er, ja, TV2.
                        Som du vet er jeg jævlig enig i all mulig kritikk av TV2, men her har man en bekreftelse fra Mathiesen sjøl. Og al-jazeera er vel faktisk kjent for å være ganske troverdige. Fox News, derimot.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          Her tar jeg ingenting for gitt... Media vrir og vrir. At det har vært møte stemmer, at spillerne ønsker forandringer stemmer nok, men at de ønsker Tom ut av portene fort som fy - stemmer sikkert også, men her tror eg media har fått vann i munnen!

                          Kommentar

                          • KimFL
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 1410

                            Opprinnelig skrevet av holmiz
                            Da fortsetter Tv2 sitt korstog mot Sportsklubben og Tom Nordlie, og RB ved Torvik biter selvsagt på: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=209

                            Dersom det er et lite snev av sannhet i artikkelen på rb.no så minner dette jævli om Norge under Semb på slutten av forrige årtusen, plutselig hadde spillerne mer de skulle ha sagt enn treneren.

                            Dersom Tom får sparken nå på grunnlag av (et for meg fortsatt påstått) opprør i spillergruppa, forventer jeg at de spillerne som står bak dette har baller nok til å stå frem og samtidig love at de spiller ræva av seg i hver eneste kamp fremover for Sportsklubben. Om de etter det ikke presterer de også snarest ha seg vekk fra Åråsen. For innsatsen til den jevne spiller i LSK har vært langt unna pari så langt denne sesongen. Hederlig unntak er selvsagt Espen.
                            Hvis det skulle vise seg å være slik, at store deler av spillergruppa har mistillit til trenern, så vil nok ikke det aleine være grunn til å sparke'n. Det er vel heller pga årsakene til misnøyen.

                            Selv tror jeg (...op håper), at Tom får kampen i Bodø på mandag, til å bevise at han fortsatt er rett mann for jobben. Går den kampen til helvete, kan ihvertfall ikke jeg skjønne at ledelsen kan ha så mange andre alternativer.


                            KimFL

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Som du vet er jeg jævlig enig i all mulig kritikk av TV2, men her har man en bekreftelse fra Mathiesen sjøl. Og al-jazeera er vel faktisk kjent for å være ganske troverdige. Fox News, derimot.
                              Kunne godt moderert meg litt, men det jeg reagerte på var meldingene som kom midt i landskampen; "spilleropprør på Åråsen, se tv2 sporten eller tv2.no for mer informasjon". Altså "æda bæda vi veit noe du ikke veit - hviskeleken", og det er og forblir lavmåls, selv av TV2.
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • occean-fan!
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 737

                                hvis, og merk dere HVIS Nordlie må gå, foretrekker jeg Knut Torbjørn Eggen... har bla kjennskap til brenne og bjørkøy, kan få de i godform + at han er en meget positiv trenersjel og finner de rette spillerne

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  Som alle kunne se, gikk Per Mathisen lang i å bekrefte at det spillergruppa ville bli kvitt Nordlie. Mathisen kunne selvfølgelig ikke si at det vil de, for først må styret møtes. Men det vil overraske meg stort nå om Tom leder oss mot Glimt. Takk og pris for det.

                                  Forøvrig synes jeg det er nok et eksempel på dårlig personalpolitikk hvis det TV2 hevdet var korrekt, nemlig at de hadde snakket med Tom om utfallet av møtet og at det var ukjent for Tom at spillerne hadde gått hardt ut mot ham. I det minste kunne man forvente at resultatet fra møtet ble holdt internt mellom deltagerne og fremlagt styreleder først, som så hadde kontaktet Tom.
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • Captn
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Nov 2006
                                    • 63

                                    nå må den kanalen f#¤% meg snart gi seg....

                                    De rerdigerer jo bort halve intervjuet og tar selvfølgelig bare med det som kan tolkes som negativt...
                                    Leser man vg.no(som i utgangspunktet ikke er så mye bedre) kommer helheten i det Mathisen sier frem.
                                    Det som er skuffende er at Mathisen ikke ennå har lært seg å ikke fortsette den negative vinklingen som Tv2s reportere har i sine spørsmål når han svarer...
                                    Tom blir!
                                    eLSKer!!!

                                    Kommentar

                                    • kimmern
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 1174

                                      blir han sparket nå skal det en UTENLANDSK trener inn

                                      Kommentar

                                      • Vidarw
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Apr 2006
                                        • 67

                                        Utenlandsk

                                        Hvis keiko må gå, så foretrekker jeg helt klart en utenlandsk trener med en fotballfilosofi uten lemping av ball og knallharde dueller. Har sett meg lei på den møkkafotballen vi spiller om dagen.

                                        Finnes ikke ett lag i norden som spiller mer kjedelig fotball enn fugla

                                        Kommentar

                                        • fotball_marthe
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1069

                                          Jeg tror på dette med at Nordlie kanskje må gå. Var på landskampen og da vi satt der fikk trenern min en melding om at det skjedde noe på åråsen, og at det var ganske sannsynlig at Nordlie måtte gå. Aner ikke hvilken kilde han fikk det fra men.

                                          Jeg er i mot at man skal sparke trenere så snart det går dårlig, men nå begynner selv jeg å bli utålmodig, og må innrømme at det hadde vært fint med forandring. Alt annet er bedre enn den tupp og mæl fotballen som spilles nå !
                                          Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                                          Kommentar

                                          Working...