Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Thomas fugl
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2003
    • 137

Jeg tror det er disse Ultrasene sin skyld!!:twisted:
    - Venter på en ny storhetstid

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3492

Selv om spillet vårt har vært begredelig så langt, så tror jeg det er små detaljer som skal til for å snu skuta.

1. Backene må bli mer offensive. Altfor ofte blir de hengende igjen bak i stedet for å bli med fremover. Der gjorde Shane en bra jobb (til tross for at mange innlegg gikk bak mål, og kom ned med snø). Om JML eller Husar er den som gjør det er mindre interessant.

2. Midtbanen må finne posisjonene sine. I går ble de enten for offensive eller for defensive. Ingen lå i rommet for å plukke andreballene. Får vi Brenne og Bjørkøy til å ligge noen meter lenger bak vil de enklere klare å plukke opp de ballene som blir headet ut av motstanderens forsvar. Samme med Riseth. Synes han ble liggende altfor langt bakpå i går.

Når motstanderene våre får lov til å plukke andreballene får vi ikke muligheten til å sette press på dem. I tillegg må vi få ballen til å gå fortere. Gutta bruker altfor lang tid på å dempe ballen og snu seg. Spill på ett-touch, og la ballen gå fortere.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• hthaug
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 440

Det lukter litt krise egentlig. 1.5 år på å få laget til å fungere i 4-3-3 har ikke resultert i stort når det gjelder spill, samtidig har kvaliteten på laget blitt dårligere med exiten til Koren, Mifsud, Wehrman, Stefanutto og Rambekk.

Vi har brukt en haug millioner på spillere som egentlig ikke har forsterket laget i nevneverdig grad når vi endelig har/har hatt penger.
        Når vi ikke hadde 5 flate øre hadde vi Zane, Andersson, Koren, Mifsud, Einarsson, Werni, Stefanutto, Wehrman osv osv. Sikkert flere jeg har glemt.

Arne Erlandsen - Kom hjem til Åråsen!

Kommentar

• antikris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 520

Spillerstallen er grei nok den (med unntak av våre backer som ikke er skadet), det er bare hvordan den brukes som er problemet.

Med de spillerne vi har, tar jeg meg friheten til å leke trener og setter opp følgende:

---------Otto----------
          Pedersen-Kippe-PSA-JML
          --------Riseth---------
          ---------Kiko----------
          Riise-------------Brenne
          ---Myklebust--Occean--

Tror faktisk Myklebust er best som ren spiss.

Kommentar

• Mynten
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 484

Tom skryter stadig vekk over hvor gode de er på trening. Er det noen som følger noen treninger og kan gi en mer eller mindre objektiv vudering av dette? Er treningene så godt, eller er det våte drømmer hos Tom?

Klarer ikke å forstå at de skal være så godt på trening, og så fremstå så hjelpesløse i kamp!

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6103

Nordlie bør få en god stund til før vi snakker om å sparke han. Men jeg er litt redd for at vi henter inn 433 vingene som mangler uten at ting går bedre og at vi ender opp som et hybridlag med en blanding av 433 og 442 matriale før en annen trener overtar og får en vanskelig jobb. Håper Nordlie får orden på ting slik at vi får litt kontinuitet.

Kommentar

• maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1289

Den sportslige krisen i LSK er betydlig overdrevet. I forhold til tilsvarende kamper i fjor så er vi 1 poeng plus. Sier vi at Molde er denne sesongens Sandefjord så kan vi faktisk tape til helgen å ha samme poengfangst som i fjor mot samme lag. En mager trøst kanskje, men faktum er at vi til tider i fjor også fremst ganske hjelpesløse noe som 4 3 3 gjør når det virkelig kladder.
                Vålerenga kampen hjemme i fjor 0-1 var faktisk enda dårligere enn det vi presterte i går. Hjemmetapet 1-5 for Brann direke pinlig. Vi var for å si det rett ut helt elendige i fjor mot de beste lagene.
                Vi har ikke tapt mot Fredrikstad. Vi har ikke tapt mot Ålesund. Vi har ikke tapt mot Strømsgodset ennå. Snur det seg til helgen? Ja det bør gjøre det, men jeg er usikker fordi mange i klubben allerede har begynnt å analysere for mye.

Kommentar

• chrissp
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 2403

Ser av nyhetstråden at både Ivar Hoff og Otto Ulseth (sic), har noen gode poenger.

Herre jesus. Frykten nærmest spiser meg opp innvendig med tanke på om Tom Nordlie er i ferd med å ødelegge oss helt. Tom har snakket om at han ikke er så hengt opp i 4-3-3 som folk skulle tro, men jeg er jammen ikke sikker.

Signalene begynner i hvert fall å komme om at utfallet av kampen mot Molde vil avgjøre Nordlies skjebne raskere enn han selv vil innrømme. Når spillet er så til de grader fraværende og media også begynner å banke på døra, tror jeg ikke det er mye som skal til før Per Berg åpner lommeboka og vifter med fallskjermen.

I en overgangsperiode, mens vi venter på Ståle Solbakken(?); hva med Ivar Hoff eller rett og sletten Tommy Lund?
                  Bølerkanaris

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7135

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Den sportslige krisen i LSK er betydlig overdrevet. I forhold til tilsvarende kamper i fjor så er vi 1 poeng plus. Sier vi at Molde er denne sesongens Sandefjord så kan vi faktisk tape til helgen å ha samme poengfangst som i fjor mot samme lag.
                    Jo, det har jo vært mantraet hittil, men ser man på spillet som har blitt levert, er bildet atskillig verre.

Backene våre har vært en katastrofe hittil og har mye av skylden for at vi er så porøse defensivt. Vi mangler fart i laget, og på grunn av det mister vi duellstyrke.

Med tre og en halv skapte målsjanser på tre kamper mener jeg det ikke holder å sammenlikne poengfangsten med den i fjor. Etter Molde venter Brann, Viking og Rosenborg. Fortsetter vi i det samme sporet, har vi ikke nubbsjangs i noen av de kampene. Men kanskje en seier mot Molde kan løfte laget.

Uansett: Vi slå Molde. Enkelt og greit.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                      Herregud folkens: Det er kun spilt tre kamper! Det er med rask hoderegning 69 poeng igjen å spille om
                      Jo, det er greit. Men utfordringen er at vi trenger 30 av disse 69 poengene i de resterende 23 kampene for å berge plassen. Og for hver kamp som går uten seier så øker poengsnittet vi MÅ ha i resterende kamper.
                      Det kan raskt bli en stor utfordring. Jeg er også bekymret over at f eks Risse, Espen og Marius J er ute i minst seks uker framover.
                      Men jeg graver meg ikke ned, og går med LSK-tøy på jobben i dag

Mvh
                      Gammer`n
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Simeone
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 761

Hvis Ståle Solbakken blir ledig så er det bare å gjøre alt i vår makt til å få tak i han. Se hva han har oppnådd i FCK.

Ser at folk roper på Fjøra sin avgang. Sist jeg sjekket var det ikke han som hadde ansvar for det sportslige. Håper Fjøra blir.

Uansett hvordan det går mot Molde så er det bare å gi bånn gass på tribunen. Vi skryter at vi er så gode i motgang, nå kan vi vise det.
                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                        para gritarle a la FIFA:
                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4397

Opprinnelig skrevet av Simeone
                          Hvis Ståle Solbakken blir ledig så er det bare å gjøre alt i vår makt til å få tak i han. Se hva han har oppnådd i FCK.

Ser at folk roper på Fjøra sin avgang. Sist jeg sjekket var det ikke han som hadde ansvar for det sportslige. Håper Fjøra blir.

Uansett hvordan det går mot Molde så er det bare å gi bånn gass på tribunen. Vi skryter at vi er så gode i motgang, nå kan vi vise det.
                          Enig. Men det var vel Petter som nevnte at hvis Ståle skulle komme, så måtte Fjøra gå. Disse fungerer visstnok ikke sammen.
                          ..................

Kommentar

• maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1289

Opprinnelig skrevet av chrissp
                            Ser av nyhetstråden at både Ivar Hoff og Otto Ulseth (sic), har noen gode poenger.
                            Ivar Hoff har sagt mye klokt han men her er han helt på jordet. Mannen som utover høstsesongen 2006 snakket mer drit om Uwe Rösler enn de fleste.
                            Det som også er merkelig at ikke blir nevnt mer er at vi har 2 meget viktige spillere ute med langtidsskade og vi har mye nytt i de bakre rekker. Vi har dessuten møtt 3 av seriens beste lag hitil. Er ståa derimot den samme når vi nærmer oss halvspillt serie skal jeg også kaste meg på hylekoret, men nå er det helt menigsløst å snakke om trenerbytter og forandring av spillestil.
                            En ting har derimot Ivar Hoff rett i. JÅF holder ikke mål.

Kommentar

• Skinke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2007
                              • 3914

godt å tenke på at det kommer bare lette matcher fram mot 16.mai
                              Molde - Hjemme
                              Brann - Borte
                              Viking - Hjemme
                              Rosenborg - Borte
                              IRONI
                              Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Smukken
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2004
                                • 720

Opprinnelig skrevet av Skinke
                                godt å tenke på at det kommer bare lette matcher fram mot 16.mai
                                Molde - Hjemme
                                Brann - Borte
                                Viking - Hjemme
                                Rosenborg - Borte
                                IRONI
                                Blir fortsettelsen som starten tipper jeg det skjer ting. Men kan ikke si at jeg gleder meg noe særlig gitt.
                                Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

Kommentar

• Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

Vis ikke spillet fungerer bedere når vi møter Brann i Bergen om 13 dager så kommer vi særiøst til å tape 5-6 null. Tom Nordlie tviholder på sitt system uansett om det fungere eller ikke. Er på tide å endre taktikk nå, blir feil å si at spillerene har dårlig selvtillit. Vi har ikke spillt en bra kamp siden Cupfinalen og det bør Tom kanskje ta til seg.

Kommentar

• sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

Opprinnelig skrevet av VK
                                    Vis ikke spillet fungerer bedere når vi møter Brann i Bergen om 13 dager så kommer vi særiøst til å tape 5-6 null. Tom Nordlie tviholder på sitt system uansett om det fungere eller ikke. Er på tide å endre taktikk nå, blir feil å si at spillerene har dårlig selvtillit. Vi har ikke spillt en bra kamp siden Cupfinalen og det bør Tom kanskje ta til seg.
                                    Synes ikke vi var direkte gode i cupfinalen heller, men vi vant da.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Det skremmende er vel at vi har spillt dårligere og dårligere etter han kom til klubben. Hadde en god vår i fjor og en dårlig høstesesong (-cupen). Med denne starten i år lurer jeg på hvordan høsten kommer til å se ut.

Har en elendig dag og er direkte deprimert!
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

Gode på trening?

Jeg noterer meg at det blir hevdet at vi er gode på trening. Meget mulig, men det er i såfall fordi det er elendig motstand der. Da kan alle virke gode.

Selvsagt kan:
                                        • Kippe virke bunnsolid bakover, såfremt motstanderne heter Myklebust og Essidiri
                                        • Meter'n dra av en mann, når den mannen er JML
                                        • Brenne vinne en duell, når den er mot Bjørkøy

Vi mangler kreativitet, initiativ og ikke minst fart i alle ledd. Vi er sist i alle situasjoner. Jeg klemmer ut kabler som holder større fart enn det LSK-spillerne er i stand til å løpe.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• 10.09.50
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1410

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Men utfordringen er at vi trenger 30 av disse 69 poengene i de resterende 23 kampene for å berge plassen.
                                          Det ville overraske meg enormt hvis man trenger 31 poeng for å overleve tippeligaen i år. Det holder å bli nest sist. Jeg lover å spise hatten til John Shittu dersom både Molde, Glimt, HamKam og AaFK tar 30 poeng.

Kommentar

Working...