Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

noen tanker...

Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Kan jeg foreslå at vi gir TomTom gavekort på TGI/McD/Peppes?
    Tror du ikke han allerede har det...?

Fra spøk til alvor;
    Noe er åpenbart galt med dagens LSK-utgave, laget vårt er i utgangspunktet altfor bra til å ligge der vi ligger. Det skranter på spillemønster offensivt, det skranter på kynisme i det bakre ledd, det skranter på selvtillitten i hele troppen. I mine øyne blir det feil å gi en mann(TomTom) ene og alene ansvaret for at vi står med 1 poeng etter tre kamper. Tom har helt klart ting å jobbe med angående spillertyper vs spillemønster. Jeg håper virkelig han er i stand til å fire litt på den bastante 4-3-3 holdningen han besitter for øyeblikket, det er åpenbart ikke riktig for LSK å spille slik med de spillerne vi har tilgjengelig pr dags dato.

Samtidig må også samtlige spillere gå i seg selv og stille seg spørsmålet: Har JEG gjort alt som står i MIN makt for å bedre situasjonen? Etter søplekampen nå sist, er det ikke mange som med hånden på hjertet kan svare JA på det spørsmålet. Hvor er lysten til å krige? Hvor er lysten til å vinne en duell/andreball? Hvor er viljen til å gjøre en lagkamerat bedre enn seg selv? I mine øyne, totalt fraværende hos nærmest samtlige...

Vi har en bra trener, vi har gode spillere. Trenerens tanker og visjoner ser absolutt ikke ut til å nå frem til spillerne i kampsituasjon, da er det, som mange har vært innpå tidligere, en ting som gjelder. Back to basic og videreutvikling derfra. Dessuten må enkeltspillere være sitt ansvar bevisst ute på banen, det holder ikke at kun Simen Brenne jobber som en tørk for å komme seg inn i og vinne dueller. Du verden som jeg savner Søgård/Riise på akkurat dette området.

Skal Nordlie gå? Nei, ikke på nåværende tidspunkt. Jeg lever fortsatt i troen på at dette kan snu, ja allerede mot Molde til helgen. Sammen har vi tatt samling i bånn, sammen skal vi faen meg gjenreise LSKs ære! GI ALT - STÅ PÅ - LSK!

Kommentar

• blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

Hvis vi taper hjemme mot Molde på søndag, håper jeg styret avskjediger Tom umiddelbart!

Vi er helt avhengig av å snu denne trenden allerede nå til helgen, før vi skal møte Viking, Brann og Rosenborg! Det lukter Start lang vei (les: uventa nedrykk).
      Fugla 4 Life!

Kommentar

• oddleif
        Medlem
        Hoffnarr
        • Dec 2007
        • 49

Lillestrøm er ikke Italia

Ærlig talt, du kan ikke mene at Tom N. skal sparkes fordi om LSK
        skulle stå med 1 poeng etter fire kamper.
        Årets Tippeliga er rekordjevn, alt tyder på det. Alle kan slå alle.
        For fem måneder siden hyllet vi Tom og laget etter LSKs
        første triumf siden 1989.
        Vi befinner oss på Romerike i steinrøysa Norge, ikke på Sicilia eller i Napoli!
        Take it easy!

Kommentar

• semper fi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 823

Opprinnelig skrevet av oddleif
          Take it easy!
          Jeg kunne levd med 1 poeng på 4 kamper om vi hadde spilt fotball. Poenget er ikke nødvendigvis den svake poengfangsten så langt. Høsten 2007 var alt annet enn bra spillemessig, og dette har forverret seg denne sesongen. Jeg hadde en kjempeopplevelse på Ullevål 11.november, men det var ikke pga champagnefotball. Jeg tror det fort kunne sett annerledes ut om vi hadde møtt et tippeligalag, uten at NM-gullet er mindre verdt av den grunn.
          -After Dark Ultras-

Kommentar

• hamkamboy
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Sep 2006
            • 26

At dere ikke spiller fotball kan da umulig være Nordlie sin feil, da det er spillerene som er ute på banen som må prestere og levere en innsats som trenger å bli hevet mer enn et par hakk. Nordlie gjør vel den samme jobben som han alltid har gjort....

Kommentar

• semper fi
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 823

Opprinnelig skrevet av hamkamboy
              At dere ikke spiller fotball kan da umulig være Nordlie sin feil..............
              Mener bestemt at treneren har et ørlite ansvar her ja...
              -After Dark Ultras-

Kommentar

• Harvest
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 855

Opprinnelig skrevet av hamkamboy
                At dere ikke spiller fotball kan da umulig være Nordlie sin feil, da det er spillerene som er ute på banen som må prestere og levere en innsats som trenger å bli hevet mer enn et par hakk. Nordlie gjør vel den samme jobben som han alltid har gjort....
                Det samme mener Frode Kippe:

Det er ikke all verdens ekspertise utenfra som er løsningen. Det er vi i spillergruppen i klubben som kan gjøre noe nå, mener Frode Kippe
                Iron Maiden's gonna get you.

Kommentar

• haak
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Aug 2007
                  • 141

Opprinnelig skrevet av oddleif
                  Take it easy!
                  Problemene våre har ikke vart over 3 kamper! Vi har ikke spilt en eneste god treningskamp i vinter! Vi har kun slått et B preget HamKam, Molde ufortjent og et 2. divisjonslag fra Spania. Vi burde tatt tak i disse problemene lenge før serien startet.
                  Det er åpenbart at vi trener alt for mye. Dan Anton har sagt det til RB i dag og det har skjedd i alle andre klubber Nordlie har trent. Han kjørte spillerne så hardt at enkelte spydde dagen før vi skulle spille en kamp (husker ikke mot hvem). Dette gir ikke spillerne god selvtillit!
                  Det er ikke første gang LSK ikke tar poeng mot Enga, Tromsø og Stabæk, men det er første gang vi spiller dårlig sammenhengende gjennom hele vinteren og ikke har skapt en målsjanse på 3 serierunder. Alt som heter offensivt spill er planløst. Det finnes ikke kreativitet, det eneste vi gjør er å slå lange baller på Occean og det funker ikke når de andre spissene ligger 25 meter unna han på hver sin kant!

Kjøpspolitikken til Nordlie og Fjørtoft er skremmende. Vi selger gode spillere som Wehrman og Stefanutto, og satser på Kiko (som ikke rekker Kasey til knærene) og en skadeutsatt Marius Johnsen (som vi har hatt litt uflaks med), John Midtun Lie og vi erstatter Rambekk med Steinar Pedersen. JML og Pedersen kommer fra et lag som ikke holdt tippeliganivå og de skal liksom forsterke LSK?
                  Hvorfor Pedersen når vi kunne kjøpt en av landets mest spennende høyere backer i Espen Ruud? Uforstålig!!

Nå må Nordlie legge om til 4-4-2 med følgende første 11er:
                  Otto
                  Pedersen - PSA - Kippe - Husar
                  Essediri - Riseth - Bjørkøy - Brenne
                  Occean - Gundersen(mykle)

Kommentar

• Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

Opprinnelig skrevet av haak
                    Hvorfor Pedersen når vi kunne kjøpt en av landets mest spennende høyere backer i Espen Ruud? Uforstålig!!
                    Ruud koster penger, Pedersen var gratis.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Ruud koster penger, Pedersen var gratis.
                      Burde de tenkt på før de kastet bort 7 mill på Marius Johnsen. For de pengene kunne vi nok beholdt Shane og signert Ruud...

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Opprinnelig skrevet av Henrik
                        Burde de tenkt på før de kastet bort 7 mill på Marius Johnsen. For de pengene kunne vi nok beholdt Shane og signert Ruud...
                        He, he, ikke helt uenig med deg der, men det er en annen skål.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

Det irriterer meg at tv2 kommer til å masse om er Tom Nordlie ferdig på Åråsen? har han tillit? i lang tid fremover. Gi mannen arbeidsro!

Kommentar

• sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1826

Følg med på nrk2 nå. I 4-4-2 stiller Tom Nordlie å diskuterer LSK...

Kommentar

• jonniboi
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • May 2007
                              • 7

La Tom bli!

Tom Nordlie burde bli en stund på Åråsen.
                              Han trenger å få opparbeida laget.. gi han tid.. han er norges beste trener.
                              Dette går seg til...
                              Lsk savner ikke Søgård.. de savner riise.. Søgård er en fighter, men han er ingen kjempe god spiller.. Vi går for pallen i år=)

Kommentar

• jonniboi
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • May 2007
                                • 7

Marius Johnsen er en sykt bra spiller, og han spilte bra i fjor, han er bare skada..
                                Give him time

Kommentar

• KanariGulFugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 454

Opprinnelig skrevet av jonniboi
                                  Dette går seg til...
                                  Lsk savner ikke Søgård.. de savner riise.. Søgård er en fighter, men han er ingen kjempe god spiller.. Vi går for pallen i år=)
                                  hva har gjort TN til norges beste trener egentlig? er han kåret til det i år/fjor eller er han det p.d.d.? jeg har hvertfall ikke fått med meg det, utenom at han var veldig god i 2005 og hjalp viking i sluttsesongen..

Kommentar

• Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

Av det Tom sier i dagens Bakrommet og Sportstabloid virker som han skal ta viktige grep i de kommende kampene, til å med kanskje endre spillestillen noe også. Bra TOM!!!

Kommentar

• korset+kanaris
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Jun 2007
                                      • 46

Dette går seg til...
                                      Marius Johnsen er en sykt bra spiller, og han spilte bra i fjor, han er bare skada..
                                      Give him time
                                      Hmmm begynner å lure på om DU er Marius Johnsen?

Kommentar

• iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

Opprinnelig skrevet av VK
                                        Av det Tom sier i dagens Bakrommet og Sportstabloid virker som han skal ta viktige grep i de kommende kampene, til å med kanskje endre spillestillen noe også. Bra TOM!!!
                                        blir flau av utalelsene til Tom (ref bakrommet programmet i kveld), han formelig angriper den som stiller spørsmålene for å sette dem på plass. Han er super arrogant, og virker ikke som han tåler kritikk.
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• fugla86
                                          Juniormedlem
                                          Ferskenpels
                                          • Aug 2006
                                          • 1

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                                          Alle skal ha skylda, spillere og trenere i samla flokk. Å si att det er nordlie sin feil blir helt bak mål. For spillerne var i dag helt og totalt ræva. I mine øyne så var det ikke noe som het banens beste i dag, det var dagens minst dårligste LSK-spiller.

Men jeg har tro på att det ordner seg, og i dag ser vi att vi mangler Sørgård. Så fort han er tilbake så har jeg troa på att denne ordner seg til slutt. Men noe gullkamp kan vi bare glemme.

Helt enig.. Ingen enkelte skal ha skylda, men hele laget...

Kommentar

Working...