Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    Synes at Tom Nordlie stort sett svarte greit for seg. Eneste gangen han ble litt arrogant da han fikk kritikk for spillerkjøp, men han er jo tross alt trener og må forsvare spillerne sine.

    Kommentar

    • Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

      Opprinnelig skrevet av KFL41
      Synes at Tom Nordlie stort sett svarte greit for seg.
      Poster inn link fra kveldens "Bakrommet" da Toms uttalelser og synspunkter passer fint inn i denne tråden.

      Kommentar

      • hamkamboy
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Sep 2006
        • 26

        Opprinnelig skrevet av semper fi
        Mener bestemt at treneren har et ørlite ansvar her ja...
        Klart han har et "ørlite" ansvar, som du sier. Jeg tviler ikke på at Nordlie vil vinne fotballkamper, men uten innsats fra sine menn ute på banen går det rett og slett rett vest, slik som nå. Om det er Nordlie - "person x" - "person y" eller "person z" som står på sidelinjen akkurat nå har ikke all verden å si. Det er fortsatt spillerene som må ta seg sammen, jeg holder med Kippe i denne saken. Skal man ikke ha tiltro til en trener i gode og onde dager? La Nordlie få trene LSK en stund til, så er jeg sikker på at spillerene finner igjen seg selv.

        Det finnes vesentlig enklere grep som kan gjøres før jobben til Nordlie i det hele tatt bør vurderes. Jeg ser helt klart at Nordlie fortjener kritikk, ikke fordi han gjør en dårlig jobb, men fordi han er en smule feig. I den lille krisen som Lillestrøm befinner seg nå er det ingen ting som er mer riktig enn å prøve noe nytt. Bytte ut den ikke-fungerende 4-3-3 formasjonen med 4-4-2 for eksempel, eller prøve den ubrukte juvelen fra Slovenia, kanskje.

        Kommentar

        • Kimito
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 2601

          Opprinnelig skrevet av blue
          Hvis vi taper hjemme mot Molde på søndag, håper jeg styret avskjediger Tom umiddelbart!

          Vi er helt avhengig av å snu denne trenden allerede nå til helgen, før vi skal møte Viking, Brann og Rosenborg! Det lukter Start lang vei (les: uventa nedrykk).
          Jeg håper du står ved og husker denne kommentaren hvis det umulige skulle skje, at vi klatrer de fem poengene opp mot toppen av tabellen i løpet av de siste 23 kampene.

          Det er greit å være skuffet, deprimert og lei etter en elendig seriestart, men å skrike etter trenerbytte allerede i fjerde serierunde, etter Sportsklubbens beste sesong siden...vel, ja, 1989 (?) under den samme treneren, blir for drøyt (argumentet om beste sesong gjelder hvis vi regner cup-pokal som bedre enn seriesølv...men ja, 2001 og 1996 kan sies å ha vært bedre, men det er ikke viktig)

          Jeg blir veldig bekymret hvis vi taper mot Molde, men tror ikke at det skjer. Jeg liker ikke det jeg har sett hittil, men ingenting er avgjort ennå. Det hadde vært ubeskrivelig kortsiktig og panikkartet å skulle sparke treneren etter Molde-kampen.
          Ferdigskåra

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Opprinnelig skrevet av Kimito
            Jeg håper du står ved og husker denne kommentaren hvis det umulige skulle skje, at vi klatrer de fem poengene opp mot toppen av tabellen i løpet av de siste 23 kampene.
            I denne forbindelse er det vel greit å mimre om sist gang vi vant gull i serien;

            1. divisjon 1986

            1986-04-27 (Runde 1) Mjøndalen - Lillestrøm 2 - 0
            1986-05-04 (Runde 2) Lillestrøm - Ham Kam 0 - 2
            1986-05-08 (Runde 3) Lillestrøm - Vålerenga 3 - 0
            1986-05-11 (Runde 4) Start - Lillestrøm 2 - 0
            1986-05-16 (Runde 5) Kongsvinger - Lillestrøm 1 - 0

            (riktignok blei enga banka, men de 4 andre kampa i starten var et sørgelig skue)
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • MedlemNR35
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 905

              Selvførgelig skal ikke Nordlie gå etter 3 serierunder. Jeg er enig i at spillet så langt har vært skrekkelig dårlig men faktum er at vi på papiret har møtt to sterkere lag enn oss også. (desverre).

              Laget vi har denne sesongen er ikke bedre enn 5-9 plass. Det betyr at iallefall 4-5 lag er bedre enn oss på papiret. Tom Nordlie og system kan ikke vinne kampene for oss alene.

              Jeg tror vi må bygge videre på 4-3-3 men det vesentlige er å få inn spillertyper som kan gjøre en jobb i dette systemet. Jeg synes vi har vært patetisk dårlig i overgangsvinduet før sesongen. Se hvordan RBK, Enga, Brann og Viking for å ta noen eksempler har hentet inn spillere som styrker laget vesentlig. Det har ikke LSK gjort i det hele tatt. Bjørkøy kan på en god dag heve LSK men resten er kun stallfyll etter mitt syn.

              Vi har ikke en bedre tropp i år 2008 enn at vi i ytterste fall bør regne med å få stryk av Stabæk og Enga. Desverre, slik er realiteten. Dette er ikke bare Tom Nordlie sitt bord. Styret må også gå i seg selv og se hva de har gjort på overgangsmarkedet. Det er ikke å styrke laget å hente to gratis spillere fra et lag som har rykket ned. Det er i beste fall å styrke troppen.

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                Opprinnelig skrevet av mooph
                I denne forbindelse er det vel greit å mimre om sist gang vi vant gull i serien;

                1. divisjon 1986

                1986-04-27 (Runde 1) Mjøndalen - Lillestrøm 2 - 0
                1986-05-04 (Runde 2) Lillestrøm - Ham Kam 0 - 2
                1986-05-08 (Runde 3) Lillestrøm - Vålerenga 3 - 0
                1986-05-11 (Runde 4) Start - Lillestrøm 2 - 0
                1986-05-16 (Runde 5) Kongsvinger - Lillestrøm 1 - 0

                (riktignok blei enga banka, men de 4 andre kampa i starten var et sørgelig skue)
                Sist vi vant gull i serien var vel unektelig i '89...

                Sånn for ordens skyld.
                Knurr...

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Folk klager over at vi har henta 2 spillere som rykka ned med Start i fjor. De vant nesten serien i 2005. Flere her drømte om Hæstad og Strømstad i vinter, disse spilte også for den samme klubben som rykka ned. I forhold til ifjor så syns jeg høyrebacken er forsterket. Pedersen var en av våres beste i oppkjøringa. Midttun Lie er også en god spiller. Han har vært en del plaga med skader, når han kommer i skikkelig form og spillet til LSK begynner å sette seg så tror jeg at han er en god investering.
                  Hele LSK har vært ræva i år, jeg synes ikke Pedersen og Midttun Lie at vært noe særlig dårligere enn resten av laget.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                    Sist vi vant gull i serien var vel unektelig i '89...

                    Sånn for ordens skyld.
                    Ja, du har selvfølgelig helt rett... my bad.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Men poenget ditt er allikevel meget treffende. Beklager at jeg glemte det i første innlegg.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • MedlemNR35
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2004
                        • 905

                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Folk klager over at vi har henta 2 spillere som rykka ned med Start i fjor. De vant nesten serien i 2005. Flere her drømte om Hæstad og Strømstad i vinter, disse spilte også for den samme klubben som rykka ned. I forhold til ifjor så syns jeg høyrebacken er forsterket. Pedersen var en av våres beste i oppkjøringa. Midttun Lie er også en god spiller. Han har vært en del plaga med skader, når han kommer i skikkelig form og spillet til LSK begynner å sette seg så tror jeg at han er en god investering.
                        Hele LSK har vært ræva i år, jeg synes ikke Pedersen og Midttun Lie at vært noe særlig dårligere enn resten av laget.
                        Poenget mitt er at det er forskjell på å hente Pedersen/Lie og det å hente Martin Andresen, Doffen og Lars Iver Strand for å ta Vålerenga som eksempel.

                        Det er ikke til å stikke under en stol at LSK har mislykkes på overgangsmarkedet. Vi har ikke hentet spillere som i utgangspunktet forsterker den første elveren vi hadde i år 2007. Rambekk og Stefanutto står på ingen måte tilbake for Pedersen og Lie. Vi har fått inn Riseth og Bjørkøy også men at disse to forsterker laget vårt i noe vesentlig grad fra fjoråret kan jeg ikke helt se. At de forsterker troppen vår er udiskutabelt. Det samme gjelder for så vidt de to førstnevnte.

                        Det alle var enige om når vi avsluttet 2007 var blant annet at vi behøvde en klasseving i vårt lag. Hva skjedde her? Det er et klart tegn på at vi overhodet ikke har lykkes i dette overgangsvinduet.

                        Når vi da bytter ut Rambekk med Pedersen.
                        Når vi bytter ut Stefanutto(Tippeligaens beste venstreback) med Lie.
                        Og i tilegg henter Bjørkøy som ikke hadde noe god fjorår i FFK og Riseth som er godt over 36 år og har en lønn som sier 6 millioner på to år så synes jeg vi har feilet big time på overgangsmarkedet.

                        Ta en titt på denne linken : http://fotball.adressa.no/eliteserien/article93393.ece

                        Hent en notatblokk og en penn. Lek deg litt med stallene og overgangene så forstår du fort at LSK har feilet grovt i vinter kontra andre lag som kjemper om gullet. Slik det nå har blitt så har vi ikke en første elver som kan ta gull. Vi har en bredde i troppen som kan ta gull men det hjelper ikke så lenge de 12-13 beste spillerene ikke er gode nok!

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          Jeg mener at sammenligningene til MedlemNR35 blir litt feil.
                          I forhold til hvordan jeg personlig husker Rambekk anno 2007, synes jeg at SP allerede har vist at han er bedre.
                          JML er ikke primært hentet inn som venstre back, men fungerer der fordi den som egentlig skal spille på den plassen er skadet.

                          Med Riseth har klubben hentet en leder, noe mange, også på dette forumet, har gitt utrykk for at har vært savnet de siste årene.
                          Bjørkøy er splitter ny i klubben, og for min del vil jeg gi ham litt tid før jeg vil betrakte ham som et tabbekjøp. Ser frem til at han tar frem storeslegga også i LSK-drakt.

                          Når det gjelder jakten på venstre ving, så har det ikke vært noen hemmelighet at LSK har hatt følere ute etter minst tre personer som hadde gjort den jobben meget bra. Lars Iver Strand valgte "den andre klubben," de to andre har ikke deres nåværende klubber vært villige til å selge (Hoff, Alan).

                          Avslutningsvis vil jeg hevde at det kan virke som om det er svært enkelt å rope om at klubben må kjøpe nye og bedre spillere, så lenge man ikke personlig skal måtte vurdere den finansielle siden av saken. Det er andres penger man faktisk sitter og forlanger skal brukes.
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                            Poenget mitt er at det er forskjell på å hente Pedersen/Lie og det å hente Martin Andresen, Doffen og Lars Iver Strand for å ta Vålerenga som eksempel!
                            Jeg ser den. Skal innrømme at det er flere lag som har henta spillere som på papiret er bedre/mer spennende enn LSK. Men det er ikke alltid at de største navnene er de beste spillerene. Vi har flere eksempler på det de senere årene.

                            Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                            Det er ikke til å stikke under en stol at LSK har mislykkes på overgangsmarkedet. Vi har ikke hentet spillere som i utgangspunktet forsterker den første elveren vi hadde i år 2007. Rambekk og Stefanutto står på ingen måte tilbake for Pedersen og Lie. Vi har fått inn Riseth og Bjørkøy også men at disse to forsterker laget vårt i noe vesentlig grad fra fjoråret kan jeg ikke helt se. At de forsterker troppen vår er udiskutabelt. Det samme gjelder for så vidt de to førstnevnte.!
                            Å si at vi har mislykkes på overgangsmarkedet vil jg si er feil. Vi har henta gode spillere til en billig penge. Det vi har mislykkes i er å hente den venstrevingen vi/Tom har etterlyst.


                            Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                            Hent en notatblokk og en penn. Lek deg litt med stallene og overgangene så forstår du fort at LSK har feilet grovt i vinter kontra andre lag som kjemper om gullet. Slik det nå har blitt så har vi ikke en første elver som kan ta gull. Vi har en bredde i troppen som kan ta gull men det hjelper ikke så lenge de 12-13 beste spillerene ikke er gode nok!
                            Vi har nok ikke ett mannskap som er godt nok til å kjempe om gull, men vi har absolut ett mannskap som er gode nok for medaljekampen. Jeg er overbevist om at det ligger ett stort uforløst potensiale i dagens spillergruppe. Tror mye er gjort når vi vinenr den første kampen.

                            Rambekk var ræva store deler av fjoråret. pedersen har i vinter bevist at han fortsatt evner å spille bra ball.

                            Vi bytta ikke Shane med Midttun Lie. Vi kjøpte Marius Johnsen, uheldigvis ble han skada. Men dette er utvilsomt en kvalitetspiller. Dessuten så stakk Shane, han var ønsket med videre. At han ville spille ett annet sted får ikke LSK gjort noe med.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • MedlemNR35
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 905

                              Joda, Xer. Det er vanskelig å være uenig med det du skriver her. Jeg er helt enig i at vi har hentet gode spillere til en billig penge men spørsmålet jeg stiller er om de er gode nok. Kvalitet er bedre enn kvantitet når det gjelder fotball og jeg føler på en måte at det er kvantitet vi har fått i første rekke.

                              Jeg sier på ingen måte at ikke Pedersen, Lie, Riseth og Bjørkøy kan gjøre en god figur for LSK. Alle er spillere som har bevist at de er habile Tippeligaspillere. Det er tilogmed to spillere med nylig landslagserfaring. (Riseth og Bjørkøy)

                              Men jeg holder bastant på at vi har feilet på overgangsmarkedet. De to største kjøpene våre er kjøp på plasser vi ikke hadde store problemer med i fjor. Selvførgelig ble Bjørkøy kjøpet noe mer fornuftig ettersom Rånern ble skadet men dog. Vi behøvde en fullgod erstatter til Rambekk eller Andersson om du vil så langt tilbake. Jeg mener bestemt at Pedersen max bør være back up for et LSK på gulljakt. Han kan være så god han vil i treningskampene men han mangler vesentlige kvaliteter pr dags dato som gjør han til en back LSK kan nyte godt av i flere sesonger.

                              Lie er selvførgelig påtenkt som backup til Marius Johnsen. Han er muligens påtenkt som back up for hele venstresiden men spørsmålet mitt er om han er noe særlig bedre enn Martin Husar og Pål Strand som vi sparket ut av klubben. Joda, det kan være allright å ha anvendlige spillere i en tropp som Lie men det hjelper ikke å kunne spille over hele banen om han ikke er god nok for nivået. Som Pedersen bør Lie være max en back up for et LSK på gulljakt. Det er også Lie sannsynligvis påtenkt å være.

                              Riseth er i utgangspunktet er veldig godt varp. Folk sier han var gratis men det er lett å se kun på overgangssummen. 6 millioner over 2 år er som om vi skulle hentet han for 4 millioner og lønnet han med to millioner over to år. Da blir han ikke så veldig billig lenger. Har LSK råd til dette så er det et godt kjøp men det er synd om denne overgangen gikk ut over andre overganger på plasser vi i større grad kunne ha trengt forsterkning. Likevel er dette muligens vårt beste kjøp.

                              Bjørkøy var også bra men langt i fra noe åpenbaring av en overgang. I fjor kunne vi mønstre Brenne-Kiko-Riise/Søgård på midtbanen noe som i utgangspunktet er mer enn godt nok for Tippeligagull. Søgård og Riise sliter med skader for tiden så enn så lenge er Bjørkøy godkjent selvom han ikke har imponert noen. At vi fikk han såpass billig med tanke på budet RBK hadde på han tidligere er også bra. Men jeg setter mine tvil i at han hever vår første elver fra i fjor noe vesentlig.

                              Poenget mitt her er at alle våre 4 kjøp (ser bort fra Moldskred og Cisse) er spillere som gjør troppen sterkere men første-elveren er ikke forsterket i vesentlig grad. Om vi ikke klarer å forsterke vår første elver fra fjoråret der vi kunne se store mangler så synes jeg vi har feilet. Desverre.

                              Vi hadde behøvd en eller to vinger av Alanzinho og Espen Hoff klassen. Vi hadde også behøvd en høyreback av Jon Inge Høiland format. Så lenge vi ikke har fått til dette så har vi også ikke forsterket vår første elver. Og dette er noe Tom Nordlie knappest har noe ansvar for. Vi møter sterkere lag enn oss i Stabæk og Vålerenga. Hadde vi spilt kampene på nytt hadde vi sannsynlig tapt begge igjen og igjen. Rett og slett fordi vi ikke er bedre.

                              Jeg tror dette blir en mellomsesong. Enn så lenge må styret jobbe knallhardt for at vi får inn i forsterkningene vi trenger. Om vi ikke gjør det blir det midt på tabellen i år og tilbake til Erlandsens 7.plasser. Tro meg!

                              Kommentar

                              • blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

                                Opprinnelig skrevet av Kimito
                                Jeg håper du står ved og husker denne kommentaren hvis det umulige skulle skje, at vi klatrer de fem poengene opp mot toppen av tabellen i løpet av de siste 23 kampene.
                                I rettferdighetens navn er utspillet mitt basert på "Hvis vi taper mot Molde", og den kampen skal spilles først.

                                Blir det tap på søndag, lover jeg å stå rakrygga for det jeg skrev en aprildag, selv når kalenderen viser november 2008. Jeg har ikke den beste hukommelsen, men minn meg gjerne på det etter at siste serierunde er spilt.

                                Hadde LSK spilt noe i nærheten av fotball, ville jeg ikke vært så negativ. Det er altså ikke bare den elendige poengfangsten som bekymrer meg.

                                Opprinnelig skrevet av Kimito
                                Det er greit å være skuffet, deprimert og lei etter en elendig seriestart, men å skrike etter trenerbytte allerede i fjerde serierunde, etter Sportsklubbens beste sesong siden...vel, ja, 1989 (?) under den samme treneren, blir for drøyt (argumentet om beste sesong gjelder hvis vi regner cup-pokal som bedre enn seriesølv...men ja, 2001 og 1996 kan sies å ha vært bedre, men det er ikke viktig)
                                Cupgullet i fjor var fantastisk, men med den formen vi var i hadde vi nok ikke slått Stabæk uten Gilberts hands, og hadde vi møtt et bedre lag enn Haugesund hadde det fort blitt sølv. Men cup er cup, så gullet må likevel sies å være fortjent.

                                Poenget mitt er den fallende formkurven laget viste i 2007, sett i sammenheng med at vi ikke har spilt 90 gode minutter i 2008. Jeg ser et LSK som prestasjonsmessig blir dårligere og dårligere. Jeg vet ikke om jeg engang orker å lete i arkivet for å finne en kamp der jeg etter 90 minutter sa til meg selv at "LSK er faen meg et bra lag!". Kanskje var det for et år siden da vi vant 4-1 i Ålesund.

                                Opprinnelig skrevet av Kimito
                                Jeg blir veldig bekymret hvis vi taper mot Molde, men tror ikke at det skjer. Jeg liker ikke det jeg har sett hittil, men ingenting er avgjort ennå. Det hadde vært ubeskrivelig kortsiktig og panikkartet å skulle sparke treneren etter Molde-kampen.
                                LSK og 4-3-3 går etter min mening dårlig sammen. Ikke er vi vant til den formasjonen, og etter et drøyt år med Tom har vi fortsatt ikke i nærheten av en 4-3-3-stall.

                                Det var deilig å lese at Per Berg innser at han vært naiv. Den festfotballen Romerike var forespeilet glimrer med sitt fravær, og pr dags dato er vi nærmere Adecco enn medalje. Jeg tror ikke vi har nådd bunnen enda.

                                Gi meg 4-4-2 og den ekte LSK-mentaliteten tilbake!
                                Fugla 4 Life!

                                Kommentar

                                • gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

                                  Opprinnelig skrevet av blue
                                  Det var deilig å lese at Per Berg innser at han vært naiv. Den festfotballen Romerike var forespeilet glimrer med sitt fravær, og pr dags dato er vi nærmere Adecco enn medalje.
                                  Det var i det hele tatt deilig å se en LSKer som viste litt ydmykhet - hvilket er totalt fraværende hos enkelte andre.
                                  Hvis alle kan innrømme at vi har store problemer, så kanskje vi kan få gjort noe med det...?

                                  Mvh
                                  Gammer`n
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    Opprinnelig skrevet av blue
                                    Cupgullet i fjor var fantastisk, men med den formen vi var i hadde vi nok ikke slått Stabæk uten Gilberts hands, og hadde vi møtt et bedre lag enn Haugesund hadde det fort blitt sølv. Men cup er cup, så gullet må likevel sies å være fortjent.
                                    Nå lurer jeg virkelig på om vi så samme kamp?
                                    Stabæk hadde ikke en dritt å by på i den kampen, og om du skulel ha glemt det, så ledet LSK allerede 1-0 da Sundgot dro med seg ballen.

                                    Negativiteten på forumet for tiden er ille nok, om man ikke skal bli historieløs i samme slengen også.
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • chrissp
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 2403

                                      Moderatormelding: Enkelte innlegg er slettet eller flyttet. Vennligst hold dere til tema som altså er om Nordlie eller noen andre i LSK må ta ansvar for den dårlige seriestarten.
                                      Bølerkanaris

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                        Bjørkøy var også bra men langt i fra noe åpenbaring av en overgang.
                                        Synes det er etterpåklokskap å si at ikke Bjørkøy er en meget solid forsterkning. Han var til tider særdeles god i Fredrikstad, men han har hatt kort tid på å tre inn i et nytt lag og et nytt system. Han er en jævlig bra spiller på sitt beste, en spiller veldig mange her inne ropte etter før vi signerte han, og absolutt blant de overgangene som kan nevnes som positive. Denne tråden skal jo ikke handle om innkjøpspolitikken til LSK, men jeg kan si meg enig i hva jeg forstår som hovedtanken din i innlegget, nemlig at vi allerede var godt forspent på midtbanen, og det er jeg enig. Det var en klasseving vi trengte nå i vinter.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        • MedlemNR35
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2004
                                          • 905

                                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                          Synes det er etterpåklokskap å si at ikke Bjørkøy er en meget solid forsterkning. Han var til tider særdeles god i Fredrikstad, men han har hatt kort tid på å tre inn i et nytt lag og et nytt system. Han er en jævlig bra spiller på sitt beste, en spiller veldig mange her inne ropte etter før vi signerte han, og absolutt blant de overgangene som kan nevnes som positive. Denne tråden skal jo ikke handle om innkjøpspolitikken til LSK, men jeg kan si meg enig i hva jeg forstår som hovedtanken din i innlegget, nemlig at vi allerede var godt forspent på midtbanen, og det er jeg enig. Det var en klasseving vi trengte nå i vinter.
                                          Joda, misforstå meg rett her. Bjørkøy er en god fotballspiller som helt sikkert kan gjøre det bra for LSK i framtiden. Poenget mitt var at det var kanskje ikke i Bjørkøy posisjonen vi var mest avhengig av å forsterke. Vi forsterket med 4 (iallefall 3) spillere som er veldig anvendelig. Riseth kan spille stopper og midtbane, Bjørkøy midtbanen og høyre back og Lie som i utgangspunktet kan spille på hele venstresiden. Dette er vel og bra men vi savner for eksempel den opplagte 10-15 assist spilleren på en av kantene eller høyrebacken som kan drive opp angrep.

                                          Greit nok at tråden i utgangspunktet ikke handler om LSK`s innkjøpspolitikk men det er tross alt et svar på hvem som må ta ansvar her. Med andre ord blir det da styret som ikke har klart å forbedre stallen på en måte som gjør LSK til en gullkandidat.

                                          Jeg mener at Tom Nordlie ikke bør gå etter 3 serierunder der vi har møtt to lag som i utgangspunktet er bedre enn oss. Ansvaret ligger i forsterkningene før sesongen i første rekke. Selvførgelig er dette ikke problemet alene men ett av problemene som har ledet til en dårlig seriestart.

                                          Om vi tror et trenerskifte automatisk skal gjøre ting bedre i den situasjonen vi er i så mener jeg vi er på helt feil planet.

                                          Kommentar

                                          Working...