Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • blue
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1429

Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Inn med Jan Halvor Halvorsen. Vi trenger en trener med stake hvis vi skal redde årets sesong.
    Hvis ikke han er ledig, bør vi ansette OO som spillende trener.
    Fugla 4 Life!

Kommentar

• sigurdsen
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 1826

Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Ut med Nordlie. Mangler grunnleggende kompetanse og selvinnsikt.

Jeg nevner:
      * Årets innkjøp
      * Famlende spillestil (mokk og mæl)
      * Mangel på kloke taktiske grep i kamp
      * Feiltrening
      * Sutring og bortforklaringer

Inn med Jan Halvor Halvorsen. Vi trenger en trener med stake hvis vi skal redde årets sesong.
      Kunne ikke si meg mer enig. Flaut å høre på fotballextra i går når nordlie fikk spørsmål om det var krise og han ikke klarte å stå skolerett å svare på spørsmålet!
      Vil heller se Solbakken enn halvorsen, tror han kan utrette mirakler og også holde på jobben i flere år så vi får litt kontiunitet.

Kommentar

• Yeti
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Nov 2007
        • 6

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
        de valgene som ble gjort angående kjøp,salg,gi-bort ser jeg på som katastrofale, elendige besluttninger faktisk. Vi har betalt i dyre dommer for spillere som er kun er halvparten så god som dem vi kvitta oss med.
        Mulig jeg overdriver, men akkurat nå synes jeg det ser slik ut!
        Nå hadde vi vel ikke så stor mulighet til å beholde spillere som Koren og Mifsud så vidt meg bekjent. Og erstatterne var typysk "formspillere" som enda har en del å bevise i mine øyne!

Kommentar

• Håkon
          Medlem
          Hoffnarr
          • Nov 2006
          • 40

Når bør klubben ta stilling til Nordlie?

Mener at det vil se dumt ut å kvitte seg med Tom nå. Klubben kvittet seg med Uwe uten annen grunn enn at 4. plasser og for kjedelig fotball var grunnen. Og da ønske om at Tom skulle skape bedre resultater over tid og LSk skulle fremstå som mer underholdende. Dette har jo alle sett at ikke har skjedd. Dermed har ikke Tom fått til det som han kom for. Det vet Tom også.
          LSK er ikke kjente for å være spesielt tålmodige, derfor vil jeg tro at får ikke Tom dette til å fungere innen sommerferien er han ferdig i klubben.
          Sånn er det i en prestasjonsrettet bransje.
          Det er også slik at siden i fjor høst har laget ikke fungert og spillet er kjedelig og planløst. Dette vil heller ikke trekke folk til kampene, og da prater vi økonomi. Det samme gjelder sponsorer, hvem vil assiosieres med laget slik det fremstår nå over tid?
          Klubben har ikke råd til å rykke ned, dermed må grep gjøres senest ved sommerferie tid. Lykke til Tom, håper du er kar til å trykke på de riktig knappene. Er ikke sikker på om du er det, beklager!
          LSK FOR ALLTID!

Kommentar

• Rovfugl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 3672

Opprinnelig skrevet av Yeti
            Nå hadde vi vel ikke så stor mulighet til å beholde spillere som Koren og Mifsud så vidt meg bekjent. Og erstatterne var typysk "formspillere" som enda har en del å bevise i mine øyne!
            vel... tenkte ikke så mye på Mifsud og Koren, den epoken var jo over allerede.
            men kunne tenkt meg å hatt Wherman,stefanutto og til dels Pål Strand med videre, dette er spillere vi kunne trengt nå.
            Mener i alle fall jeg.
            slik jeg ser det nå så er det mange som kunne spilt seg inn på det laget vårt.
            Men Tom vil jo helst ha spillere fra IK Start og da blir det jo vanskelig
            DØ FOR FUGLA!!!
            http://www.fluefiskebloggen.no
            LSK er min religion
            Ujah er min gud

Kommentar

• cave
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2006
              • 108

Denne problematikken var vel oppe i media når Per Berg fjernet den tyske jernmaskinen. Hva ville skje om resultatene uteble, om den fotballen Per så gjerne ønsket å se på Åråsen ikke kom med Nordli. Hva ville han da gjøre?
              Det er grenser for hvor lenge dette kan fortsette, men Per har jo fått den mannen han aller mest ønsket seg så det å sparke TN tror jeg sitter meget langt inne, omtrent like langt inne som Start og Bjørnebye i fjor der de ventet til de omtrent hadde rykket ned før Soler gjorde noe.
              Jeg er redd for at vi kan oppleve noe av det samme, at vi tviholder for lenge på TN. Det er sykdomstegn ikke bare i vårt spill (for per dags dato ligger vi på den plassen vi har gjort oss fortjent til), men også våre innkjøp (der TN skrøt uhemmet av gratis signerer som mer eller mindre ble gitt bort av sine respektive klubber, mulig for å overbevise oss som ikke var overbevisst av innkjøpspolitikken i det hele tatt), treningsmetoder (noe må det jo være når vi gang på gang ikke orker å prøve å spille fotball etter pause) og en meget presset Nordli som ikke takler å bli stilt under press av media.
              Jeg var en av de som mente at Nordli var riktig mann når han kom, dessverre ser det ut til at jeg hadde feil der.

Kommentar

• Håkon
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2006
                • 40

Helt enig!

Opprinnelig skrevet av cave
                Denne problematikken var vel oppe i media når Per Berg fjernet den tyske jernmaskinen. Hva ville skje om resultatene uteble, om den fotballen Per så gjerne ønsket å se på Åråsen ikke kom med Nordli. Hva ville han da gjøre?
                Det er grenser for hvor lenge dette kan fortsette, men Per har jo fått den mannen han aller mest ønsket seg så det å sparke TN tror jeg sitter meget langt inne, omtrent like langt inne som Start og Bjørnebye i fjor der de ventet til de omtrent hadde rykket ned før Soler gjorde noe.
                Jeg er redd for at vi kan oppleve noe av det samme, at vi tviholder for lenge på TN. Det er sykdomstegn ikke bare i vårt spill (for per dags dato ligger vi på den plassen vi har gjort oss fortjent til), men også våre innkjøp (der TN skrøt uhemmet av gratis signerer som mer eller mindre ble gitt bort av sine respektive klubber, mulig for å overbevise oss som ikke var overbevisst av innkjøpspolitikken i det hele tatt), treningsmetoder (noe må det jo være når vi gang på gang ikke orker å prøve å spille fotball etter pause) og en meget presset Nordli som ikke takler å bli stilt under press av media.
                Jeg var en av de som mente at Nordli var riktig mann når han kom, dessverre ser det ut til at jeg hadde feil der.
                Treningsmetodene har jo drept laget, og ingen har greid å se dette av de som driver med laget dag ut og dag inn. Det er kjempe svakt... og bare det skulle bety slutten. De har jo ikke gjort jobben sin. Laget fungerer heller ikke som lag. Og vi som har det meriterte støtteapparatet. Det er rett og slett svakt. Og en liten lønn har de også for dette

Kommentar

• Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

I følge dagens VG så er ikke Tom Nordlie sin fremtid på noe tema for diskusjon. Grønlund si er at de i hvert fall ikke har planlagt noe ekstraordinære møter i sportslig utvalg.

Kommentar

• blue
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2004
                    • 1429

Opprinnelig skrevet av VK
                    I følge dagens VG så er ikke Tom Nordlie sin fremtid på noe tema for diskusjon. Grønlund sier at de i hvert fall ikke har planlagt noe ekstraordinære møter i sportslig utvalg.
                    Når vi ligger på sisteplass på 17.mai tenker jeg pipa får en annen låt.

Mener å huske noen som sa at vi ikke samlet på 4.plasser i LSK
                    Fugla 4 Life!

Kommentar

• chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

I følge dagens VG så er ikke Tom Nordlie sin fremtid på noe tema for diskusjon. Grønlund si er at de i hvert fall ikke har planlagt noe ekstraordinære møter i sportslig utvalg.
                      Det er vel ikke så rart. Enten så har han tillitt eller så har han det ikke. Å hinte om at man vurderer Toms fremtid i klubben er ikke så lurt.

Men om ikke Moldekampen i går var avgjørende, så er i hvert fall de tre neste det. Jeg tror at hvis vi taper mot Viking hjemme, så må i hvert fall Tom på forhånd ha hentet tre poeng mot Brann. Hvis ikke er det ut. Presset har allerede begynte å bygge seg opp, til dels via supporterne, men ikke minst i mediene.

Jeg tror ikke sportslig utvalg + Per Berg har så lang tålmodighe at vil vente til nærmere juni før man gjør noe.

Jeg misunner ikke Tom denne situasjonen. Tom har sitt hjerte i klubben og jeg håper han får det til.
                      Bølerkanaris

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Håpløst! Her bør TN, Berg, Tommy, Fjøra, Mathisen og evnt andre ledere som avgjør LSKs fremtid mure seg inne i et møterom og ikke gå før alle er enige om en plan for å få oss ut av uføret.

Det som må spikres er :
                        Hvem skal spille? Noen spillere må få tillit uansett hvordan laget gjør det, mens andre må på benken, evnt ut porten. Ikke flere unødvendige bytter og rotasjoner, ikke mer benking av spillere som faktisk bidrar.

Hvordan skal vi spille? Her må vi få inn fornuftige valg som kan gjennomføres med dagens stall, og hvor spillerne får anledning til å bruke sine beste egenskaper.

Etter at disse avgjørelsene er tatt ut av Nordlies hånd og har blitt fellesskapet ansvar blir det hans oppgave å lede treningene og øve på det man har blitt enige om.

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3492

Opprinnelig skrevet av dennis
                          Målet er vel ikke og slå de på tabellen......
                          målet er vel medalje?
                          Strengt tatt så er vi 5 poeng bak bronsen, så vi er ikke helt av lasset ennå. Poenget mitt var at om vi tar tre poeng i Bergen, så får Tom slippe noen av krisespørsmålene. I stedet er det Mjelde og Trond Hendriksen som må besvare disse.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Mauer
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 270

Trist at en så stor klubb som Lillestrøm skal ligge sist på tabellen, og at vi ikke klarer å slå Molde på hjemmebane som egentlig burde være lett match er tragisk. Det blir ikke akkuratt lettere kamp-program heller de neste kampene ( Brann borte, Viking hjemme og RBK borte ). Jeg har full tillit til Tom Nordlie fortsatt og både håper og tror han skal få orden på sakene og at dette skal gå bra og vi klatrer oppover på tabellen, men hvis ikke det skjer noe innen de 3-5 neste serierundene synes jeg Tom Nordlie burde tenke på klubbens beste og gå av selv.
                            Synd hvis det skjer siden han er ifra lokal området og har hjertet sitt i klubben... Men jeg tror at LSK spiller bedre i en 4-4-2 formasjon og ikke 4-3-3, så jeg håper de fortsetter i det nå de neste rundene.

Kommentar

• veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

Opprinnelig skrevet av blue
                              Når vi ligger på sisteplass på 17.mai tenker jeg pipa får en annen låt.

Mener å huske noen som sa at vi ikke samlet på 4.plasser i LSK
                              I år skal jeg juble av glede over en eventuell 4. plass! Jeg vil til og med omfavne den gamle 7. plassen med glede...

Kommentar

• veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Strengt tatt så er vi 5 poeng bak bronsen, så vi er ikke helt av lasset ennå. Poenget mitt var at om vi tar tre poeng i Bergen, så får Tom slippe noen av krisespørsmålene. I stedet er det Mjelde og Trond Hendriksen som må besvare disse.
                                Har du sett kampene?? Den dårlige uttellingen er ikke det værste, men derimot måten vi har spilt på! Jeg kan ikke huske å ha sett en dårligere utgave av LSK.

Kommentar

• Martin83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 794

Til dere som mener Nordlie bør gå. Hva er alternativet? Hvilken trener står parat til å overta? Skal vi sløyfe bort en hel sesongoppkjøring? Se på Newcaste, de skifta trener men sleit lenge før de begynte å vinne kamper igjen. Start prøvde seg i fjor men rykka ned!

Å sparke en trener er ikke det samme som at vi kommer til å vinne neste kamp.

Nå synes jeg vi skal gi Nordlie og TEAMET hans tid til å rette dette opp!

Vær tålmodig :-)

Kommentar

• ap4
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 271

Jeg må ihvertfall si at jeg ikke i mine villeste drømmer hadde trodd at det skulle blir Pellerud-kvalitet igjen da vi fikk Nordlie som trener...

Kommentar

• BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                      Kunne ikke si meg mer enig. Flaut å høre på fotballextra i går når nordlie fikk spørsmål om det var krise og han ikke klarte å stå skolerett å svare på spørsmålet!
                                      Det er faktisk dette punktet som er aller mest alvorlig med Nordlie-krisen vi er inne i. Uten selvinnsikt og ydmykhet er det komplett umulig å gjøre forbedringer.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• occean-fan!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 751

Gi Nordlie tid!

om Nordlie så skulle føre oss til 10.plass, gi ham en sesong til! vi har spillermaterialet på plass, men har vært uheldige med skader. Hvis vi til neste sesong får inn et par kvalitetspillere til, og laget får en ny vinter med Nordlie stil, vil ting falle på plass!!!

Kommentar

• Anders_Bakken
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 542

Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                                          om Nordlie så skulle føre oss til 10.plass, gi ham en sesong til! vi har spillermaterialet på plass, men har vært uheldige med skader. Hvis vi til neste sesong får inn et par kvalitetspillere til, og laget får en ny vinter med Nordlie stil, vil ting falle på plass!!!

Vi bør vel være såpass ambisiøse at vi ikke kan kaste bort en sesong..tatt i betraktning hvor hardt Sportsklubben satser. Vi har visse målsetninger...vi skal være der oppe uannsett!

Kommentar

Working...