Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

    slik det er nå vil jeg si det trengs mere enn et PAR spillere.
    man må ha noen på banen til enhver tid, og i LSK må man i tillegg ha 5-6 som til enhver tid spiller for dem som er skada

    Jeg er enig i at det er tidlig å sparke Nordlie, men samtidig mener jeg Nordlie må kunne klare å forbedre innlysende problemer ved spillet vårt.
    Vi begår de samme feilene om og om igjen hele tiden, en god trener skal ta tak i slike ting og man forventer å se litt forbedringer eller endringer i spillet for å prøve å unngå de samme feilene hele tiden, Nordlie er for sta til å endre måten det spilles på, og jeg har ikke sette særlig forbedringer med det spillet vi har prøvd.

    Det dårlige spillet er vel en kombinasjon av spillere og Trener som alle har en dårlig periode kanskje?
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

    Kommentar

    • Nosferatu
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 733

      Jeg kjenner at jeg ikke stoler like mye på begrepet kvalitetsspillere i forbindelse med LSK som før, gitt.
      For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

      Kommentar

      • Tough Alliance
        Medlem
        Hoffnarr
        • Oct 2007
        • 67

        Per dags dato - nei.
        Har vi kun 6 poeng når etter 16.mai matchen - njaei.
        Har vi mindre enn 6 poeng etter 16.mai matchen - ja.

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          Jeg er såpass ung at jeg ikke husker hvordan Tommy var som LSK trener. Noen her som kan si litt om hva han står for?

          Kommentar

          • Tough Alliance
            Medlem
            Hoffnarr
            • Oct 2007
            • 67

            Ikke gå, men lett på treningen.
            La gutta få leke og kjæle litt ball på trening. La de få litt "friere" trening hvor de ikke blir avbrutt i ett med "spill dit", "vend dit" og "løp dit". La gutta få øve på å være kreative!!

            Kommentar

            • Larsk
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 1053

              Opprinnelig skrevet av occean-fan!
              om Nordlie så skulle føre oss til 10.plass, gi ham en sesong til! vi har spillermaterialet på plass, men har vært uheldige med skader. Hvis vi til neste sesong får inn et par kvalitetspillere til, og laget får en ny vinter med Nordlie stil, vil ting falle på plass!!!

              og hvordan i all verden skal vi få inn ''kvalitets spillere'' med en 10 plass?
              !!Gunners!!

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av Larsk
                og hvordan i all verden skal vi få inn ''kvalitets spillere'' med en 10 plass?
                Trur du plutselig ingen spillere vil til oss vi vi havner på 10. plass et år? Håpløst innlegg.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • S.Skywalker
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Oct 2007
                  • 79

                  Er på tide at Lillestrøm finner tilbake til Sjela. Vi har vel aldri vært berømte for å spille attraktiv fotball. Er lei av at det er så mye negativ fokusering hvor stygt vi spiller og hvor mange kort vi får, ja vel Skal gjøre vondt og møte Bøffla, skal være et hælvete og spille mot den forbanna dritt fotballen vår. I Lillestrøm har vi alltid hatt gutter som gir alt i hver j..... tackling. (Grønlund,Bjarmann, Kippe). Lukter møkk etter at gutta våre har vært på dass. Vi solgte kansje den største møkkaspilleren av dem alle i Kasey Whermann, en spiller som er alt det Lillestrøm står for, ville heller hatt Kasey her en for eksempel Alanzinho. Hjælper ikke kjøre Merchedes når du fronter med en Traktor.Vi er bønder og ja vi har Traktor og ljå. Er på tide at Per Berg og Tom Nordli blir stoppet før dem ødelegger Lillestrøm helt.
                  Last edited by S.Skywalker; 21.04.2008, 19:14.

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1422

                    Opprinnelig skrevet av Anders_Bakken
                    Vi bør vel være såpass ambisiøse at vi ikke kan kaste bort en sesong..tatt i betraktning hvor hardt Sportsklubben satser. Vi har visse målsetninger...vi skal være der oppe uannsett!
                    Det er vel nok av eksempler på klubber med mye penger og høy målsetning som har driti seg ut på nettopp det å ikke ha kontinuitet på trenersiden.

                    Se f.eks. på RævBK, som bytter trener hvert halvår. Og se på Brann, som etter mange år med dyre innkjøp og bytte av trener oftere enn underbukse, til slutt bestemte seg for å satse på Mjelde. I fjor fikk de belønningen.

                    Kommentar

                    • sigurdsen
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 1823

                      Opprinnelig skrevet av BD
                      Det er vel nok av eksempler på klubber med mye penger og høy målsetning som har driti seg ut på nettopp det å ikke ha kontinuitet på trenersiden.

                      Se f.eks. på RævBK, som bytter trener hvert halvår. Og se på Brann, som etter mange år med dyre innkjøp og bytte av trener oftere enn underbukse, til slutt bestemte seg for å satse på Mjelde. I fjor fikk de belønningen.
                      Enig med at det er viktig med kontiunitet, men hvis det virkelig ikke fungerer er det liten vits å ha en trener som de fleste rundt laget er misfornøyde med. Derfor er jeg ikke 100% for at nordlie skal få sparken, men kommer solbakken håper jeg at han kommer og skaper magi i mange år. En annen ting er at Nordlie er en trenertype som kan skape magi og mirakeler på 5-6 kamper og gjerne ikke gjennom en hel sesong (minus start's 2 plass). Han reddet viking og 2 plass i start etter 1 sesong, men klarte ikke følge opp i 2 sesongen sånn som vi ser tendenser til her. I Sandefjord og VIF floppet han jo..

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        LSKs elendige prestasjoner skyldes ikke Tom Nordlie. Serieåpningen er et resultat av dårlig karma, som skyldes behandlingen av Påsan og Danton. Vi så det samme i cupfinalen i 2005. Alt lå til rette for et cupgull, men så presterte LSK påfunnet med billettpakkene. Positiv karma ble til negativ, og dermed var vi dømt til å tape finalen. Hvordan skal vi så komme ut av den situasjonen vi er kommet opp i? Løsningen er trolig å utføre en rekke gode handlinger.

                        Kommentar

                        • Eiriqen
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Aug 2006
                          • 105

                          Skal ikke skryte på meg at jeg har lest hele denne tråden, men prøver et long shot og tipper ingen har vært inne på mine tanker.

                          Det snakkes mye om hvem som skal gå, hvem som har kommet, hvem som gikk, hva vi har, hva vi ikke har, vi burde ha, hvem ikke burde ha, hva vi gjør, hva vi ikke gjør osv...

                          Personlig er jeg allerede dritt lei av å se en gjeng inspirasjonsløse "toppidrettsutøvere" prøve å redde skinnet mot møkkalag som TIL, VIF og MFK. Betalt er de også, skamme seg. Nok om det.

                          OK, vi har ikke hatt den såkalte førsteellvern inne i år, pga skader etc. Det er så, og det kan muligens ha innvirket en del. Det som er vel så irriterende er at det ikke finnes inspirasjon og tæl i gutta som er inne på "lånt tid". Hvor er denne "kampen om plassene" mentaliteten. Hvorfor er det ingen som vil få innhopp og vise seg frem lenger. Danke ut gamlegutta, kjempe for lag, drakt, fans og ikke minst PLASSEN på laget. De kommer på banen som fyllmasse på dommerkortet.
                          Kan muligens trekke frem mange spillere, men jeg velger en med desidert kortest tid som spiller på A-laget, Anders Eriksen. Han får et innhopp hjemme mot Glentorans i 2000-2001. Han er drøye 40 sekunder på banen før han grisetakler en av irene så grønnjævlig at han må ut med brukket bein. Selv får Anders rødt kort.
                          Man kan si mye om sikkert gutten og hva som er OK spillestil. Men han går da på med "UNG UTEN FRYKT" skrevet i panna, og er villig til å gjøre ALT. Det skal han ha æren for, ikke mange som har utstrålt det samme engasjementet den siste tiden på Åråsen.

                          Mentaliteten fra spillerne selv, trenere, støtteapperat og oss fans er at de er der på lånt tid. Jeg er hverken pedagog eller spesielt høyt utdannet hva angår relasjoner mellom mennesker, men det er noe som skurrer stygt, og det sitter visstnok mellom øra til gutta skal man tro trenerteamet i sportsklubben.

                          ...men, men... Hvem blir med til Bergen?!?
                          Team Wenche Myhre
                          Skjettengutta
                          "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

                          Kommentar

                          • Boudewijn
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jul 2007
                            • 207

                            Tn har mange sterke sider, ydmykhet er ikke en av de. Han har vist flere ganger at han takler motgang på en dårlig måte. Men jeg tror ikke det er nok at TN får sparken. Han er ikke alene om det sportslige i klubben, verken når det gjelder spillerkjøp eller taktikk. Det bør ryddes kraftig i krokene. For det er ikke bare TN som sliter med liten selvinnsikt og total mangel på ydmykhet.

                            I tillegg til de dårlige resultatene har det vært for mye tull. Alt det negative som har skjedd må dessverre påvirke spillergruppa. Noen kan vil sikkert si at det blir en for enkel løsning å sparke treneren etter fire kamper i serien, men nedturen har pågått en god stund. Etter min mening har vi slitt siden sommeren i fjor, om vi ser bort fra cupen. En god plassering i serien ble rotet bort med dårlige resultater. Videre ble vi slått ut av en haug med rørleggere fra et land på størrelse med Strømmen, og har tapt det meste av treningskamper i vinter. Det er trist når vi vet hvor gode spillere det egentlig er i denne klubben.

                            Inn med nye koster nå!
                            Byråkratkanaris

                            Kommentar

                            • Aspecho
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Dec 2006
                              • 163

                              Opprinnelig skrevet av blue
                              Hvis ikke han er ledig, bør vi ansette OO som spillende trener.
                              Nydelig forslag. Vi burde kanskje også kjøre på med Steinar Pedersen som manager da siden vi først er i gang?

                              Kommentar

                              • Fuglefar
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2006
                                • 202

                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                LSKs elendige prestasjoner skyldes ikke Tom Nordlie. Serieåpningen er et resultat av dårlig karma, som skyldes behandlingen av Påsan og Danton. Vi så det samme i cupfinalen i 2005. Alt lå til rette for et cupgull, men så presterte LSK påfunnet med billettpakkene. Positiv karma ble til negativ, og dermed var vi dømt til å tape finalen. Hvordan skal vi så komme ut av den situasjonen vi er kommet opp i? Løsningen er trolig å utføre en rekke gode handlinger.
                                Detta var en tankevekker. Får håpe du har rett Torolf. I så fall er det bare å gjøre gode gjerninger for sportsklubben, alle mann.
                                Kan jo hende det var Grønnlund som fikk begeret til å renne over, når han ville ha oss oppløst og utvist. Det er i hvertfall ikke mangel på merkelige avgjørelser i denna klubben de siste åra.

                                Karma er jo noe man må enten ha selv, naturlig. Eller så må man skape det med gode gjerninger.

                                KARMA TIL FUGLA, NÅ:!:
                                Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                Kommentar

                                • OppsalKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2008
                                  • 1881

                                  Hvis Nordlie skulle få sparken...

                                  ... som jeg mener er ikke helt aktuelt for tida... er den fremste kandidat for å erstatte ham enten Henning Berg eller Ståle Solbakken?

                                  HB så vidt som jeg forstår er ikke helt enig med Lyn om ny kontrakt.

                                  SS har problemer i København for tiden (men se på resultatene som han fikk med ikke mer enn et godt men ikke dritt godt lag), og mange av problemene skyldes på at hele ryggen av FCK har forsvunnet (Hangeland til Fulham bl. a.)

                                  Vet at dette er hypotetisk, og ville gjerne se Tom Tom leder oss til et nytt gult i år, men hva mener dere?
                                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                  Alltid Celtic og LSK

                                  Kommentar

                                  • Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

                                    Dette gidder jeg ikke spekulere i på nåværende tidspunkt.

                                    Kommentar

                                    • MedlemNR35
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 905

                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      LSKs elendige prestasjoner skyldes ikke Tom Nordlie. Serieåpningen er et resultat av dårlig karma, som skyldes behandlingen av Påsan og Danton. Vi så det samme i cupfinalen i 2005. Alt lå til rette for et cupgull, men så presterte LSK påfunnet med billettpakkene. Positiv karma ble til negativ, og dermed var vi dømt til å tape finalen. Hvordan skal vi så komme ut av den situasjonen vi er kommet opp i? Løsningen er trolig å utføre en rekke gode handlinger.
                                      Hvor seriøst skal man egentlig ta dette innlegget?

                                      Det blir vel kun spekulasjoner og ren tipping om hva som er årsaken til LSKs prestasjoner men at det handler i hovedsak om dårlig karma er jeg heller usikker på.

                                      Men man skulle jo kunne ønske at det var en så lett vei å gå for å få forbedringer.

                                      Media har hengt seg på teorien om for hard trening og lite overskudd. Dette er selvførgelig ren tipping av media. Selv ikke de mest informerte medlemmene i KFL kan vite dette med sikkerhet.

                                      Jeg tror det handler om at vi kombinert med en dårlig oppkjøring med mye skader har for mange spillere som ikke løser rollen i laget godt nok. Rett og slett for mange spillertyper som ikke passer inn i Tom Nordlies spillestil. Vi manger kantspillere som kan prestere uke inn og uke ut og da faller mye av Tom Nordlie stilen offensivt. Med offensiv passivhet får man selvsagt også trøbbel defensivt. Det blir i for lange perioder stort press mot forsvaret vårt og det henger sammen med at vi ikke greier å etablere noe offensivt press.

                                      Denne Tom Nordlie stilen i 4-3-3 er meget krevende. Om denne stilen ikke fungerer blir det ofte krise grunnet at det blir vanskelig å holde ballen i laget. Man blir ofte løpende etter noe som er veldig tungt over lange perioder.

                                      Joda, vi spilte 4-4-2 mot Molde. Jeg vet ikke hvor mye pris jeg egentlig satt på dette. Forvirringen må bare bli enda større med et formasjonskifte. Spillerene virker å ha liten selvtillitt og mangelen på å våge, da tror jeg ikke et formasjonskifte er tingen, desverre. Det handler om å få spillerene trygge i sine arbeidsoppgaver.

                                      Det er mange teorier og mange muligheter her. Hadde det vært en klar årsak til hvorfor det har gått som det går hadde selvførgelig Tom Nordlie vært førstemann til å se dette og rette på dette. Desverre tror jeg dette ikke er noe vi får rettet på med det første grunnet at man kan gjøre lite i dag i forhold til hva som har skjedd i vinter og med skader. Og vi må vente helt til sommeren før vi kan hente inn spillertyper som kan prege vårt offensive spill i et gitt system. Jeg har ropt om en ving eller to siden sesongavslutningen 2007 og nå roper jeg igjen. Jeg brøler faktisk etter det.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        De fleste her bør få opp øynene for karma-forklaringen til Torolf.. Jeg har brukt en arbeidsdag (for dere som er kjent med det begrepet) på å google dette og wikipedia kommer opp med følgende:

                                        Karma
                                        Through the law of karma, the effects of all deeds actively create past, present, and future experiences, thus making one responsible for one's own life, and the pain and joy it brings to him/her and others. The results or 'fruits' of actions are called karma-phala. In religions that incorporate reincarnation, karma extends through one's present life and all past and future lives as well.



                                        Åpenbart at noe ødelegger for oss. Kan være noe gjenfødt faenskap: Har Pascal Simpson gått bort? Er noen av Even Pelleruds kjæledyr døde? Har Kirov fra Bulgaria endelig klart å drukne sine sorger? Tvilsomt.


                                        Eller er det den stadige ganninga vi blir utsatt for som begynner å gi permanent effekt? Muligens, men vi klarte uavgjort når samene hadde fortjent å ro hjem med en tremålsseier .

                                        Selv heller jeg til at BennyLems alltid hyppige og alltid kritiske innlegg etterhvert påvirker laget gjennom dahrmaen Chitta Niyama — Will of mind.

                                        "Buddhism relates karma directly to motives behind an action. Motivation usually makes the difference between "good" and "bad", but included in the motivation is also the aspect of ignorance; so a well-intended action from a deluded mind can easily be "bad" in the sense that it creates unpleasant results for the "actor"."

                                        BennyLem, heretter kalt BennySlem, du bør snarest prøve å skrive noe positivt om laget i ditt iskalde, bortedraktsblå hjerte. Prøv i det minste å avslutte hvert eneste svartmalende og gledesdrepende innlegg med en positiv kommentar. Prøv også forsøksvis å skrive noe bare av ren glede og vennligst gi tom nordlie en stake-gjennom-hjertet-fri dag. Taper vi mot brann kan du begynne på'n igjen.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          PS! Skulle vi gå mot adecco bør vi absolutt vurdere et trenerskifte. Jeg foreslår han fyren som reddet viking fra et nesten sikkert nedrykk sist.

                                          Kommentar

                                          Working...