Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sk-kanaris
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • May 2007
    • 240

    Fjøra hadde jo suksess i royal ligan før tom kom. Var vel da vi slo Djurgården og spilte tidenes vinter kamp.
    /Ståle

    http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      Opprinnelig skrevet av sk-kanaris
      Fjøra hadde jo suksess i royal ligan før tom kom. Var vel da vi slo Djurgården og spilte tidenes vinter kamp.
      Det er feil. Uwe var LSK-trener da vi slo Djurgården i mars 06.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7101

        HVIS det kommer til at Nordlie må gå av, håper jeg LSK retter blikket nordover, mot Steinar Nilsen. Han har fått enormt mye ut av veldig lite, har en synlig og tydelig trenerstil, og er ekstremt god på å finne kvalitetsspillere i de rette posisjonene, uten å tømme banken.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Ballkunstneren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 780

          Det som er helt sikkert er at det finne mange løsninger på det problemet vi har havnet i denne sesongen. Alt jeg ber om er at ledelsen, Tom Nordli og trenerene ydmyker seg og gjør det som er best for klubben og ikke det som de mener er rett.. at de setter seg ned og hører på hverandres synspunkter og sammen blir enige om en plan videre.

          Mener at sportslig utvalg her må gå inn og ta kontroll hvis de merker at det er noe som ikke er som det skal.. Og tvinge Nordli til å gjøre om på taktikken..

          Kommentar

          • vollafugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 978

            Opprinnelig skrevet av cave
            Start rykket ned fordi de var for tålmodig.
            Bjørnebye fikk 19 kamper i 2007 (3 seire og 7 uavgjort, 9 tap ). Etter at han ble sparket fikk de 3 seire og 1 uavgjort og 3 tap.
            Alternativt; Start rykket ned fordi de året før, etter et håndfull dårlige kamper, sparket en viss trener som på nærmest mirakuløst vis hadde ført laget rett fra Adecco til seriesølv. Snakk om Karma!

            Kommentar

            • haak
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2007
              • 141

              Fjøra slo Fc København 2 ganger. Vinteren før slo Uwe Rösler Djurgården i tidenes vinterkamp.
              Men tror ikke Fjøra er noe bra trener alternativ på lang sikt..

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Begynner mer og mer å helle mot at dette er en tulletråd av dimensjoner. Spillet sitter muligens ikke, men vi har også lagets to viktigste spillere på skadelista samt en skadd venstreback og har hatt 2 kampers karantene på vår sentrale midtbanespiller.

                Vi har på tross av dette sett tendenser til bedring i siste kamp. To gufne drittkamper er også overstått.

                Mange klager på treninga, men etter å ha sett bodø/glimt fremstå som sprøytenarkomane med kols de siste 30 min i går er jeg glad for at vi trolig har et uforløst kondisjonspotensiale. Jeg tror også kiesenebner blir å regne med til høsten, og at vi for en gangs skyld får inn seriøse forsterkninger i sommervinduet.

                Trist og jævlig å ligge på bånn, men til gjengjeld er det få andre lag som sitter med full pott, de fleste har fått en i trynet og med forbehold om stabæk er det ingen som virkelig overbeviser.

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Begynner mer og mer å helle mot at dette er en tulletråd av dimensjoner. Spillet sitter muligens ikke, men vi har også lagets to viktigste spillere på skadelista samt en skadd venstreback og har hatt 2 kampers karantene på vår sentrale midtbanespiller.

                  Vi har på tross av dette sett tendenser til bedring i siste kamp. To gufne drittkamper er også overstått.
                  Ta med at JML var skadet stort sett siden han kom, men ble klar rett før seriestart, Riseth mistet noen uker før seriestart, Kippe var skadet et par uker og Bjørkøy ble hentet rett før seriestart. Kanskje ikke så rart det har knirket... Mange nye spillere som ikke hadde trent noe særlig sammen skulle fungere sammen.

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    BennyLem, heretter kalt BennySlem, du bør snarest prøve å skrive noe positivt om laget i ditt iskalde, bortedraktsblå hjerte. Prøv i det minste å avslutte hvert eneste svartmalende og gledesdrepende innlegg med en positiv kommentar.
                    Takk for oppmerksomheten, og et forøvrig poetisk innlegg. Nå er nok ikke undertegnedes påvirkning veldig stor antar jeg, men jeg ønsker noen oppklaringer.

                    I den grad jeg har gjort feil i min negativitet i år, så er feilen at jeg ikke har vært negativ nok! Det er kanskje vanskelig å tro, men Tom og gråsteingjengen hans har faktisk klart å prestere under mine meget lave forventninger. Som påpekt i Molde-tråden, så hadde jeg faktisk et ørlite håp på bongen denne gangen. Selvsagt med en helgardering, men med syltynn H som utgangstegn i systemet.

                    Det viste seg, i likhet med U mot Stabæk og VIF, å være elendige investeringer. Kun U-en mot TIL har truffet. Så å tippe i retning av LSK i år har vist seg å være en like god investering som 5%-community.

                    Konkret til sak. LSK under Nordlie har altstå underprestert til de grader. Hvorfor? Og hvorfor er det så få som har sett faretegnene?

                    Det er selvsagt sammensatt, og jeg gleder meg til en skikkelig gjennomgang. Men, som enkelte av oss har påpekt, så er det i det minste en ting "alle" nå ser. LSK er til de grader feiltrent. Veldig bra at også "mainstream" media nå tar opp dette, og ikke bare vi. Sist på listen er innspill fra Kasey (ref. nyhetstråden). Listen av kritikere er nå lang, og meget pinlig for Slokvik, TN og deres heiagjeng her på forumet.

                    Jeg noterer meg forøvrig at en del av den andre oppkonstruerte idyllen innad endelig slår sprekker (ref. RB). Hvem blir den første innsideren som offentlig går hardt ut mot Nordlie?

                    Forresten. Jeg skal slutte positivt, kun for deg Reka. Jeg elsker LSK. Jeg driter i Tom eller andre i styre og stell. Jeg er kun ute etter opprydning av en eneste grunn: å kunne se LSK spille god fotball igjen!
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Ronald Koeman har fått fyken i Valencia... Sett deg på flyet Fjöra
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        Og jeg som trodde du var tilhenger av 4-4-2?

                        Kommentar

                        • cave
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2006
                          • 108

                          Opprinnelig skrevet av cave
                          Brann spilte kvalikk det siste året før Mjelde tok over laget. I sin første sesong som trener havnet Brann på en 6 og var langt unna kvalikkplass. Året etter fulgte han opp med cupgull og bronse i serien. At han har fått kontinutet er ikke fordi de ikke hadde resultater med ham i starten for de hadde faktisk det.
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          I denne sesongen (2003) lå Brann på sisteplass etter 12 runder, med 8 poeng, 1-5-6 og 12-24 i målforskjell. Det var mange som krevde Mjeldes hode på et fat den gangen, ikke minst TV2 og supporterne. http://www.rsssf.no/2003/Premier.html
                          Men forutsetningene var noe annerledes for Mjelde enn Nordli.
                          Mjelde tok over et lag som hadde spilt kvalikk året før og av flere aviser blant annet Dagbladet spådd direkte nedrykk, mens Vg hadde dem på 10.
                          Så ledelsen i Bergen som kunne sparke Mjelde var jo klar over at de gikk inn i en tøff sesong, en kamp for å overleve og det er en viktig detalj. Hadde man forventet at Brann skulle ta medalje i 2003 så hadde ikke Mjelde overlevd etter 12 runder, det er jeg rimelig sikker på.

                          Uansett og det er det eneste jeg vil fram til er at vi må ikke rope kontinutet som om det er nøkkelen utan at den vi gir kontinutet faktisk beviser at han fortjener det. Per dags dato så ser jeg ikke at Tom er den nøkkelen, til det er spillet for dårlig og den har den vært i lang tid, måten vi har prioritert spillerinnkjøp og salg er også en akkilleshæl.
                          Last edited by cave; 23.04.2008, 00:58.

                          Kommentar

                          • S.Skywalker
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Oct 2007
                            • 79

                            Opprinnelig skrevet av Henrik
                            Jeg er såpass ung at jeg ikke husker hvordan Tommy var som LSK trener. Noen her som kan si litt om hva han står for?
                            Han har ledet oss til Seriegull og han har nesten rykket ned med oss

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              Opprinnelig skrevet av Henrik
                              Jeg er såpass ung at jeg ikke husker hvordan Tommy var som LSK trener. Noen her som kan si litt om hva han står for?
                              Det sies at han var et unikum på treningsfeltet, virkelig et geni av de sjeldne. Ankepunktet til Tommy var at han visstnok ikke holdt de motiverende brennende appellene i forbindelse med kamper, der var visst Ivar Hoff helt rå. Kanskje de to sammen?




                              Petter

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                Parrer du Tom Lund og Ivar Hoff får du vel Tom Nordlie?

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Parrer du Tom Lund og Ivar Hoff får du vel Tom Nordlie?
                                  Synes ikke du skal bli ufin med Tommy nå.

                                  Petter

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    At treneren Tom Lund er inspirasjonen til TN er vel velkjent. Forøvrig så hadde jeg ikke noe biologisk scenario i hodet når jeg skrev det.

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      Problemet som viser seg med Norlie, utover de åpenbare som allerede er diskutert opp, ned og i mente, er at han passer best i klubber hvor han kan slå nedenfra og opp. Han har falt igjennom både for oss og søpla, og i 2006, da han møtte forventninger om en ny toppsesong i Start. Jeg tror det er noe med motivasjonsteknikkene hans som fungerer veldig godt i lag med underdogstempel, mens det ikke funker på samme måte i større klubber som forventes å ligge i toppen. Det er synd, for jeg liker i utgangspunktet at vi i det minste har en trener som kommer fra samme sted som klubben, men det er irrelevant all den tid ingenting fungerer. Noen påpekte at vi er den eneste klubben som ikke har spilt én god kamp, og det forteller meg faktisk alt jeg trenger å vite. Norlie ut. Desverre.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1264

                                        Lillestrøm bør lære av Brann og gi Nordli ubegrenset tillit leeeeeenge.
                                        Det tar tid å sette et 4 3 3 system og problemet er at når 4 3 3 kladder så ser det helt ubehjelpelig ut. Små nyanser skiller suksess fra fiasko i 4 3 3. Lillestrøm har skjult seg lenge nok bak store sterke spillere og det "trygge" 4 4 2 men bra fotball er det lenge siden LSK har spillt. Vi må tilbake til Tom Lund sine dager før vi finner et LSK lag som hadde noe utenom det vanlige.
                                        Trøste og bære for et LSK lag vi hadde fått hvis vi hadde rendyrka 4 4 2 med den spillerstallen vi har nå. Hvis folk her mener at dagens LSK lag er så svakt så kan dere kontakta undertegnede så skal dere få låne gamle vhs kopier av LSK laget som løp ut på Molde stadion og åpnet "Røkkeløkka" i 1998. Da snakker vi virkelig om et LSK lag i krise.
                                        Last edited by maxpayne; 23.04.2008, 11:48.

                                        Kommentar

                                        • sigurdsen
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 1823

                                          Opprinnelig skrevet av petter
                                          Det sies at han var et unikum på treningsfeltet, virkelig et geni av de sjeldne. Ankepunktet til Tommy var at han visstnok ikke holdt de motiverende brennende appellene i forbindelse med kamper, der var visst Ivar Hoff helt rå. Kanskje de to sammen?




                                          Petter
                                          Kan bli en perfekt match, men også total fiasko. Kanskje 2 for sterke personligheter for nærme hverandre, krangel om hvem som er hovedtrener slik som i Odd..

                                          Kommentar

                                          Working...