Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugla
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 1718

    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
    Hvem har skylden for at LSK har en så dårlig stall da?
    Jeg er HELT enig med deg, men jeg tviler på at en ny trener nå får dette laget til å bli bedre.
    Det jeg indirekte prøvde å si er at vi MÅ få nye spillere inn og jeg synes det er merkelig at dette ikke ble tatt tak i FØR sesongen startet opp...
    Hvis et trenerskifte er det som skal til for å se at vi må ha endre spillertyper i stallen så er jeg helt klart for et trenerskifte...
    Homer Simpson.



    www.ultrassarp.no

    Kommentar

    • Øyvind
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2006
      • 292

      Opprinnelig skrevet av Fugla
      Jeg er HELT enig med deg, men jeg tviler på at en ny trener nå får dette laget til å bli bedre.
      Det jeg indirekte prøvde å si er at vi MÅ få nye spillere inn og jeg synes det er merkelig at dette ikke ble tatt tak i FØR sesongen startet opp...
      Hvis et trenerskifte er det som skal til for å se at vi må ha endre spillertyper i stallen så er jeg helt klart for et trenerskifte...
      Tror dere ikke trenerteamet var klar over at venstresiden var svak før sesongen? Legg sammen to ting! Det er ikke penger til nye spillere! Tror man skal se langt etter noen ving i sommervinduet også. Det er nå min teori.

      Og i den forbindelse tror jeg vi heller ikke har råd til å eventuelt sprake Nordlie. Et tenerskifte koster jo flerfoldige millioner..

      Bruker nok en gang anledningen til å uttrykke støtte til Nordlie, ubetinget av de hypoteser jeg legger frem her.

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        Opprinnelig skrevet av Øyvind
        Tror dere ikke trenerteamet var klar over at venstresiden var svak før sesongen? Legg sammen to ting! Det er ikke penger til nye spillere! Tror man skal se langt etter noen ving i sommervinduet også. Det er nå min teori.

        Og i den forbindelse tror jeg vi heller ikke har råd til å eventuelt sprake Nordlie. Et tenerskifte koster jo flerfoldige millioner..

        Bruker nok en gang anledningen til å uttrykke støtte til Nordlie, ubetinget av de hypoteser jeg legger frem her.
        Det har vel ikke vært manglende økonomi som har gjort at den lenge savnede venstrekant aldri dukket opp?
        Om jeg ikke husker helt feil, så har det blitt sagt at aktuelle spillere enten er priset helt riv ruskende feil (Alanzinho), eller at vedkommendes nåværende klubb nekter å selge (Hoff). Mulig at det finnes andre grunner for spillere vi ikke kjenner eventuell interesse for.

        Så økonomien vil neppe heller være avgjørende for om TN til sist får sparken.
        Forøvrig håper jeg at LSK har is i magen en stund til i dette spørsmålet....
        Knurr...

        Kommentar

        • chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

          Hvor lang tid skal Nordlie få? Er vi fornøyd med å havne midt på tabellen, eller forventer vi noe mer?

          I fjor vår kunne man forvente innkjøringsproblemer. I fjor høst kunne vi forvente tendenser til et system. Akkurat nå er vi satt langt tilbake i tid. Det er rett og slett å begynne på scratch.

          Det jeg stiller store spørsmålstegn ved:

          1) Treningsopplegget: Riseth og Danton har påpekt at det er hardere enn andre steder. Jeg velger å tro at dette da stemmer. Kanskje en skiskyttertrener ikke vet hva en fotballspiller trenger?

          2) Innkjøpene av Pedersen og Midtun Lie er vel i høyeste grad Toms ansvar, selv om Fjøra selvfølgelig er med i prosessen.

          3) Valg av formasjon er også Toms ansvar.

          4) Valg av hvem som skal spille er også Toms ansvar.

          5) Det medisinske støtteapparatet sin kompetanse, når vi har skader på Kiesenebner, Johnsen og Riise.

          6) Enkle og billige bortforklaringer, og ikke minst endringer først når omgivelsen har mast om de lenge nok.

          At enkeltspillere er ute av form kan man forvente, men når hele laget er det så må man se på en del andre faktorer.

          Jeg tror ikke vi rykker ned. Absolutt ikke. Men jeg tror heller ikke vi blir med helt i toppen. En plass midt på tabellen hadde jeg ærlig talt trodd var historie for en stund. I hvert fall hvis man skal se de siste tre sesongene i perspektiv, og forventninger som Per Berg skrudde i været.

          Hvis Tom er den riktige mannen, hvorfor er det da slik at LSK det siste halve året har gått i stadig feil retning? Hvorfor er det slik at lag vi var helt på høyden med i fjor ligger foran oss - ikke bare poengmessig, men først og fremst spillemessig?
          Bølerkanaris

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            Opprinnelig skrevet av chrissp
            Hvor lang tid skal Nordlie få? Er vi fornøyd med å havne midt på tabellen?
            I år kommer jeg garantert til å være overlykkelig dersom vi karrer oss opp til midten. Men jeg tviler på at vi kommer til å gjøre det fordi det er for mange faktorer som peker i mot oss.

            * Støtteapparatet synes ikke å ta inn over seg at våre problemer trolig startet allerede tidlig på høsten i fjor. Dermed blir alle forslag til løsninger bygget opp som om dette er en akutt situasjon.

            * Alle rundt klubben mener at hjemmekampen mot Molde og kampen i går mot Brann var positive skritt i riktig retning. Unnskyld meg, men det må man ha gulere øyne enn meg for å skjønne. Og mine er veldig gule.

            * I begge punktene over ligger det en slags "fornektelse" fra de som styrer LSK-skuta. Og det er livsfarlig i den situasjonen vi nå er.
            Første bønn er å være dønn ærlige mot den jobben man selv er satt til å utøve, og den konklusjonen virker foreløpig ganske enkel å trekke.

            * I tillegg er dessverre både spillere, trenere og administrasjon fortsatt veldig opptatt av å legge skylda på media og dommere.
            En kamp vi er dømt til å tape.

            Mvh
            Gammer`n
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              Problemene begynte vel strengt tatt den dagen Uwe fikk sparken og vi skulle spille underholdende fotball OG klare bedre plasseringer enn 4. plass. Der og da ble lista lagt, og den ligger jævli høyt akkurat nå.

              Jeg lurer på hva som skal til, hvor lang tid går det før en trener får sparken. Hvor stor klausul har Tom N? Jeg mener uansett at den SKAL Per Berg ta, for i mine øyne hviler dette hærverket på hans skuldre.

              Petter

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Jeg er litt oppgitt over den ensidige kritkken som blir leflet ut nå. Det ser ut til at mange ikke klarer å ta innover seg at vi har sentrale nøkkelspillere på skadelista. Å ikke si at kampen i går var et skritt i riktig retning er også nokså svartmalende. Kampen i går ville med rimelig sikkerhet vært vunnet om Riise, Søgård og Johnsen hadde spilt på sine plasser. Ville vi slått et brannlag uten Karadas, Helstad og Opdahl? Utvilsomt.

                Kan vi se positivt på sesongen videre? Med flere viktige spillere tilbake, at spillet får satt seg og muligens et par viktige forsterkninger vil vi se et knallsterkt LSK utover sesongen. LSK viste iallefall ingen kondisproblemer mot slutten i går, tvert i mot. Personlige feil, dårlige pasninger og en defensiv, nervøs mentalitet er (med et par unntak) de få, men sentrale negative faktorer vi alle selv har sett. Alle andre forklaringer blir spekulasjoner om årsaker. Disse tingene kan rettes opp, og jeg tror kampen i går var et solid steg rett vei. Når våre motstandere har respekt for laget og tror det vil snu seg for oss velger jeg å tro på det.

                Riiseths skyllebøtte mot TV2 synes jeg var en jævla lettelse. De fleste jeg har snakket har ingen problemer med å se TV2's svartmaling av LSk, da er det bare godt å få det ut slik at man slipper å gå og irritere seg over det. Tror de fleste spillerne har følt seg nokså overkjørt og oppgitt av TV2's occean-injurier, for dem er det nok godt å føle at noen endelig har tatt til motmæle. Sier man ikke fra blir man offer for drittslenging. Respekt får kun de som tar opp hansken og ikke lar seg pisse på. At otto Ulseth og andre premieidioter klager over vår mediefokus trenger vi ikke å vbry oss det minste om - vi må imidlertid bry oss om at beskyldninger og drittslenging om laget ikke får stå ubesvart.

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  Ensidig kritikk kommer ikke av seg sjøl. Jeg driter i skader og fandens oldemor, systemet fungerer jo ikke!

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Jeg synes det er håpløst å sykmelde en hel bedrift og skulle hive alt på dynga fordi ikke alt stemmer.

                    Selvfølgelig kunne enkelte ting vært gjort annerledes, vi burde ha kjøpt et par spillere i vinter og konsekvensene av dårlige treningskamper burde ha blitt tema internt før sesongstart. Slike ting skjer i alle klubber. Men å si at alt er elendig er svartmaling og brønnpissing.

                    For noen hundreår tilbake brant man folk på bål hvis avlinga svikta eller andre ting skjedde som opprørte folk - jeg skjønner godt at blusslystne supportere vil se en eller annen steke etter årets start, men så fort vi hiver litt vikingkjøtt på grillen tenker jeg drapsplanene forsvinner som dugg for solen.

                    Kommentar

                    • LSK-supp.
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 1023

                      Tom Nordli har i hvertfall skyld i de middelmådige spillerne han har hentet i Steinar Pedersen, Midtun Lie og Marius Johnsen.
                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                      Kommentar

                      • Raskolnikov
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1453

                        Opprinnelig skrevet av Øyvind
                        Hvem er det som styres innkjøpene? Hveme er det som i de senere årene har hatt med spillerkjøp og komponeringen av stallen å gjøre? Det er Fjøra. Det er han som har hatt ansvaret. Det er han som hentet Kirsebæret, det er han som gir go for å kjøpe Marius Johnsen etc. Tom er med selvfølgelig, men det er Fjøra som jo er manager.

                        Jeg har den fulle tillit til Tom, og mener han skal sitte ut kontrakten og lenger enn det. Uansett hvordan det måtte ende (med et liet forbehold om nedrykk). Grunnen til dette er at jeg mener en fotballklubb er totalt avhengig av å skape en trygg ramme for å presetere. Denne trygge rammen vil, blant andre faktorer, få fotfeste ved langsiktighet. Se bare på Brann. Alle mente Mjelde måtte gå i 2003, kvallik etc. Men de sto med han og de har siden fått medaljer, cupgull og seriegull.

                        Tom Nordlie er en god trener, han må få tid og jeg er sikker på at ting vil snu seg. Gi laget tid!

                        Ut fra det folk klager på nå, mener jeg man heller må kreve Fjøras avgang. Men han har på merkelig vis fått gudestatus blant supporterne. Ikke skjønner jeg det...
                        At det er Jan Åge Fjørtoft som har ivret for å hente Start-trioen Steinar Pedersen, Jon Midtun Lie og Marius Johnsen har jeg ingen som helst tro på. Jeg tror også det først og fremst var Tom Nordlie som mente Kasey Wehrman var for dårlig, antageligvis etter for dårlig innsats på Nordlie-testen, for ute på matta presterte han tross alt vesentlig bedre enn Khaled Mouelhi, noe han selvfølgelig har fortsatt med etter overgangen til FFK.

                        Slik jeg ser det er det Nordlie som ytrer ønsker om hvilke spillere LSK skal prøve å hente og så jobber Fjørtoft for å få tak i disse spillerne. Eventuelt er det spillertype man ser etter, men da virker det helt klart som at fart og teknikk (Stoffe, Shane) er nedprioritert for luftstyrke og duellkraft (Johnsen, Pedersen). I tillegg har vi etter at Nordlie tok over vært veldig opptatt av å hente norske spillere, noe som bidrar sterkt til minimal avkastning på investeringene våre.

                        Når du skriver at vi ikke har råd til å hente en ving i et senere innlegg så kan man jo stille seg spørsmålet om ikke en ving burde blitt prioritert foran en potet (Riseth), enda en indreløper (Bjørkøy) eller en venstreback (Johnsen) som kom mens LSK hadde Tippeligaens beste back på den posisjonen. Da sitter man igjen med godt over 10 millioner i overgangspenger og muligheten til å gi spilleren en årslønn på 5 millioner.

                        Du skriver at vi må gi Nordlie tid. Hvor lang tid skal han skal få? Sette spillesystemet!? Han har hatt halvannet år på seg! Dette er fotball, ikke hjernekirurgi.

                        Jeg krever ikke Nordlies hode på et fat, men min tålmodighet begynner å bli veldig tynnslitt. Uten en trepoenger mot Viking tror jeg nok er nok for egen del. Så får vi se hvor stor tålmodighet LSK-lederne har.
                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7101

                          Det eneste jeg ser på, er tabellen i Tippeligaen. Vi har ligget helt i toppen og knivet de tre foregående sesongene, nå ligger vi sist, og begynner etterhvert å få en jobb å gjøre for å dra oss opp av den verste gjørma. Er det framskritt? Nei. Klubben har solgt unna vesentlige, sentrale spillere, og hentet inn dårligere erstattere.

                          At vi "garantert" ville slått Brann med Riise og Søgård på banen kan man heller ikke hevde - det blir spekulativt. Men jeg skal innrømme at alt jeg har sett av kampen, var sammendraget som lå på nettet (satt på flyet i går kveld). Der så jeg fire enorme markeringssvikt innenfor egen 16-meter, ett godt initiativ og innlegg fra Occean, en rein treff fra Sundgot (fin scoring!), og en håpløs bom fra Myklebust (og det var slett ikke straffe).

                          Ser også at klubben nå ikke vil gi Nordlie tillit utad i media, og antar derfor at grensen snart er nådd. Viking er et veldig solid bortelag i år, og jeg ser mørkt på det som skal skje på Åråsen neste helg. Det er meget mulig at det blir siste reis for Nordlie som LSK-trener. Min egen tålmodighet er også i ferd med å renne ut. Vinn neste kamp, eller ta grep.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • hthaug
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 435

                            Nå er jeg langt fra noen fotballekspert, men jeg tviler faktisk på om dette har alt med Tom Nordli å gjøre. Jeg tror vi ser resultatet av flere års bom-kjøp og prioriteringer på banen. Stallen vår er ikke så god som vi skal ha den til å være. Henter vi en ny trener vil vi fortsatt ha en svak stall, hvor mange er på langtidskontrakter.

                            Hvem hentet Koren, Mifsud, Andersson? Jeg husker ærlig talt ikke.

                            Hvem hentet Stefanutto? Stefanutto var en flopp den første tiden, men du verden og han utviklet seg.

                            Hvorfor solgte vi Trond Olsen?

                            Brenne ble vel hentet som en erstatning for Koren, mens Occean var vel Rösler sin drøm?

                            Hvor er Islendingene og Svenskene som vi har hatt i alle år? Hva skjedde med Dio?
                            Fornyer vi ikke stallen vår nevneverdig i sommer, uavhengig hvem som er trener så blir jeg mektig bekymret. TN kan ikke lage gull av gråstein.

                            Kommentar

                            • S.Skywalker
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Oct 2007
                              • 79

                              Tror det ligger i kortene at Ståle havner hos oss så fort han får fyken i FCK. Etter som jeg har forstått av dagens Dagblad så er oxo Nordlie bekymret for at Ståle kommer. Vi har en del gode trenere i Lillestrøm oxo som kan trene laget i en overgangs periode. ( Tom Lund, Erland Johnsen, Frode Grodås, Fjøra). Er nok ikke bare Nordlie som henger i en tynn tråd. Tror oxo at Fjøra sine dager i Sportsklubben nærmer seg slutten selv om jeg håper Fjøra blir her mange år til. Mitt tips: Fjøra og Nordlie ut. Bjarmann og Solbakken inn.

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
                                Tror det ligger i kortene at Ståle havner hos oss så fort han får fyken i FCK. Etter som jeg har forstått av dagens Dagblad så er oxo Nordlie bekymret for at Ståle kommer. Vi har en del gode trenere i Lillestrøm oxo som kan trene laget i en overgangs periode. ( Tom Lund, Erland Johnsen, Frode Grodås, Fjøra). Er nok ikke bare Nordlie som henger i en tynn tråd. Tror oxo at Fjøra sine dager i Sportsklubben nærmer seg slutten selv om jeg håper Fjøra blir her mange år til. Mitt tips: Fjøra og Nordlie ut. Bjarmann og Solbakken inn.
                                Kan jo håpe på det....kanskje...

                                Det er nok flere hoder som må rulle snart tror jeg hvis ting ikke bedrer seg. Jeg for min del tror ikke ting vil bedre seg. Kanskje en kortvarig opptur med mot Viking, men det vil bare være med å utsette løsningen på problemene vi så altfor altfor lenge har sett.

                                Etter kampen mot Viking er det over en uke til vi møter RBK. Vinner vi ikke mot Viking (ev. en uavgjort med godt spill) er det ut. At Tom er hellig bare fordi han var ønsket av Per Berg har jeg ingen tro på.
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  Moderatormelding: Viser til ny undersøkelse for eller i mot Tom her: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=11898
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                                    Hvem hentet Koren, Mifsud, Andersson? Jeg husker ærlig talt ikke.
                                    Per Berg + sportslig utvalg (?)

                                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                                    Hvem hentet Stefanutto? Stefanutto var en flopp den første tiden, men du verden og han utviklet seg.
                                    Ditto, mener jeg å huske. Han hever forøvrig 2 mill i lyn.

                                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                                    Hvorfor solgte vi Trond Olsen?
                                    Han fant seg aldri tilrette i 4-4-2

                                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                                    Brenne ble vel hentet som en erstatning for Koren, mens Occean var vel Rösler sin drøm?
                                    Brenne ble hentet tiltenkt koren-rollen som offensiv midtbane i 4-4-2, ja... Occean var Röslers valg som en av to spisser i 4-4-2.

                                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                                    Hvor er Islendingene og Svenskene som vi har hatt i alle år?
                                    Forsvant med erlandsen.

                                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                                    Hva skjedde med Dio?
                                    Röslers baby, vet ikke om noen i lsk noensinne hadde trua på ham. Han spiller forøvrig i viking, men er utlånt til alta noe som tyder på at også viking ikke helt ser ham som noen ny spissgud.

                                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                                    Fornyer vi ikke stallen vår nevneverdig i sommer, uavhengig hvem som er trener så blir jeg mektig bekymret. TN kan ikke lage gull av gråstein.
                                    TN må lage 4-3-3 av en 4-4-2 stall. Han kunne IKKE fortsatt med 4-4-2 fordi Röslers sparking ble begrunnet med formasjonsendring. Vi ble reddet i fjor av et forsvar som fungerte og en knallogd Riise/mykle på høyrekant. I år swer vi svakeheten - brenne som aldri vil trives som indreløper, kiko som burde vært i koren-rollen i 4-4-2, mangelnde vinger og 4-3-3 spillere kjøpt på Rema 1000 som viser seg å ha gått ut på dato. Å legge om vil bli dyrt og tidkrevende, men vi må iallefall få på plass minst ett åpenbart førstevalg i hver posisjon.

                                    Kommentar

                                    • Kanarijenta
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 504

                                      Hvorfor har vi ingen avstemning/tråd om spillere som bør sparkes langt faen ut fra Åråsen? Greit nok at Nordlie har valgt feil treningsopplegg i vinter, men litt for mye løping på treningene skal vel ikke tilsi at spillerne glemmer hvordan en ball skal dempes, skytes osv..
                                      Selv uten full klaff mot Viking og RBK har jeg i allefall full tillitt til Nordlie, enn så lenge
                                      Super Kanaris

                                      Kommentar

                                      • cave
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Nov 2006
                                        • 108

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarijenta
                                        Hvorfor har vi ingen avstemning/tråd om spillere som bør sparkes langt faen ut fra Åråsen? Greit nok at Nordlie har valgt feil treningsopplegg i vinter, men litt for mye løping på treningene skal vel ikke tilsi at spillerne glemmer hvordan en ball skal dempes, skytes osv..
                                        Selv uten full klaff mot Viking og RBK har jeg i allefall full tillitt til Nordlie, enn så lenge
                                        Og hvilke spillere ville du sparket ut? Minner om at JML, SP, Bjørkøy, Brenne, Riseth er det Nordli som har hentet inn, og et par av de tviler jeg på noen gang har hatt de tekniske ferdighetene som du nevner. Har man tillitt til Nordli må man strengt tatt ha tillitt til innkjøpspolitikken hans også, for den hører jo med i pakka sammen med trening, formasjon, spillerbytter etc.
                                        Spillerinnkjøpene er uten tvil det som gjør at jeg har vanskelig for å ha tillitt. En vinter til med slike spillerinnkjøp så er vi uten tvil et addeccolag.

                                        Kommentar

                                        • dennis
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 872

                                          [quote=S.Skywalker;258617]Tror det ligger i kortene at Ståle havner hos oss så fort han får fyken i FCK. Etter som jeg har forstått av dagens Dagblad så er oxo Nordlie bekymret for at Ståle kommer.

                                          Tror du Tom har fortalt dette til Dagbladet eller er det Dagbladet som har funnet på dette for og ha noe som kan selge??

                                          Jeg personelig tror ikke Tom har akkurat fortalt dette til avisa...

                                          Kommentar

                                          Working...