Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7101

    Opprinnelig skrevet av Hexaphim
    Mener du at du ikke har noen grunn til å IKKE stole på kildenettverket hans?
    Ja! Hø hø. Beklager, allow me to rephrase:

    Jeg har ingen grunn til å ikke stole på kildenettverket hans!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1262

      Det helt avgjørende er i grunnen hvem som gar mistet tilliten til Nordli i spillergruppa. Er det f.eks faste LSK 2 spillere er det null problem. Er det derimot spillere som Kippe, Søgård, Brenne, Ocean, Riise, Sundgodt så kan Nordli være ferdig.
      Marius Vik sin artikkel i Nettavisen er jo gammelt nytt som har vært oppe til diskusjon den seneste tid og jeg oppfatter det som om det er mange av disse tingene som det nå blir forsøkt rettet på av trenerteamet. Tom Nordli sin personlighet kan ikke forandres det må spillerene klare å leve med. Derimot kan og bør Tom Nordli lytte til signalene om "litt" forandring i trening og spillemønster.
      Personlig misstenker jeg at det sitter en på kontoret på Åråsen og i allefall på kort sikt kan tenke seg å snu trenden. JÅF må for all del ikke komme i en posisjon der han går seirende ut av maktkampen og ender opp som LSK`s midlertidige trener.
      Den beste løsningen er kanskje at Nordli og Fjørtoft forsvinner ut porten samtidig.
      Last edited by maxpayne; 30.04.2008, 11:41.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Jeg har hittil vært taus i diskusjonen pro/contra Tom Nordlie. Dette ikke minst fordi jeg var kritisk til den - etter min mening - dårlig begrunnede sparkingen av Uwe Rösler (og når jeg ser hvordan Uwe har utviklet seg videre som trener i Viking kan jeg ikke annet enn å gremmes). Uansett: Kontinuitet på trenersiden er enormt viktig, og min innstilling har hittil vært at Tom bør gis den tilliten og den tiden Uwe hadde fortjent i LSK, men aldri fikk.

        Men - (troverdige) opplysninger om misnøye i spillergruppa, sterke motsetninger mellom Fjørtoft og Nordlie, treningsmetoder, generell slitasje osv. krever snarlig og tydelig handling fra klubbens side. For egen del heller jeg etter mye om og men til at Nordlie bør gå.

        Kommentar

        • danny85
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Mar 2006
          • 108

          Når Tom kom til klubben ble han mottatt som en helt.. "den hjemvendte sønn" osv osv.. Jeg syns det blir feil å skulle kvitte seg med han helt enda, jeg føler at det blir litt hykleriskt. Selvfølgelig er LSK et prestasjonsgruppe og det er han som har ansvar for det som skjer, når det er sagt er det også viktig å se på deg andre underliggende faktorene. Som vi så i Bergen for et par år siden, Mons vant cupfinalen, gjorde det ikke altfor bra påfølgende sesong, men klubben valgte å satse på han og utrykte sin fulle tilitt. Dagen oppslag i RB om at det er en maktkamp gående på Åråsen og en av våre sjefer må gå, syns jeg er bare skadelig for klubben, det skaper mer uro og det er ikke akkurat de trenger. Hvis det skal være sånn at med engang etter 5 kamper en prestasjonsgruppe svikter litt og man krever at hoder ruller, vil det ikke bli mange trenere, og det skaper så litt kontinuitet. Bare rett øynene opp mot Lerkedal, der har det vært en flust av trenere som skulle ta opp "arven" etter NAE, alt fokus ble satt på det, generasjonsskifte fikk aldri ro og alle stilte krav at RBK skulle vinne serien hvert år. Mens relalitene var at de trenger arbeidsro til å dyrke en ny æra. Sammenligninger kan trekkes til vårt kjære lag, Tom har lyst til å innføre en ny spillestil, med et lag som alltid har vært kyniske i spillestilen, med store kraftspisser og langeballer. Selvfølgelig skal man ha krav til en klubb som LSK, men det blir ikke lettere å prestere hvis det alltid virrer en uro over klubben. Så ser man frem i tid, LSK fortsetter den dårlige trenden, man finner ut internt i klubben og det sportslige utvalget er skråsikre på at Tom ikke er mannen for oss. Da er det en redelig prosess som må ligge for grunn og man kan skilles på mer eller mindre gode forhold, hvis dette er mulig.

          Jeg syns vi skal gi Tom full støtte, gutta full støtte og gi dem arbeidsro i hvertfall for nå.
          ET LAND - ET LAG!
          ----- FUGLA 4 LIFE -----

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            Ser du da dilemmaet i at spillerne tydeligvis ikke støtter ham? Jeg er bombesikker på at vi må ha forandring, og jeg er ikke typen som vil sparke trenere så snart det går skeis. Dette har vært en langsiktig utvikling i negativ rettning, ikke et resultat av fem kampers elendighet(selv om tapet for søpla teller som fem strake tap mot bunnlag). Jeg er helt enig i at vi må ha kontinuitet, men kontinuitet med feil mann er helt meningsløst. Se på Erlandsen, han fikk kontinuitet fordi han var rett mann. At han måtte gå var et resultat av slitasje som etterhvert gikk utover prestasjonene, men hans eksempel viser klart og tydelig at rett mann får tiden han fortjener. Jeg tror Per Berg har lært av tabben med å sparke Rösler, så det motargumentet er jeg nok ikke videre villig til å for god fisk, før noen kommer slengende med det.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1262

              Opprinnelig skrevet av RSP
              Jeg har hittil vært taus i diskusjonen pro/contra Tom Nordlie. Dette ikke minst fordi jeg var kritisk til den - etter min mening - dårlig begrunnede sparkingen av Uwe Rösler (og når jeg ser hvordan Uwe har utviklet seg videre som trener i Viking kan jeg ikke annet enn å gremmes)
              Jeg må le av all støtten til Rösler om dagen. Hvis vi tar en titt bak kulissene til Rösler`s siste høst som LSK trener så kan jeg love at tilliten hans blant spillerene også var ganske laber.
              Rösler har gjort det til en vane å henge ut enkeltspillere. Han hengte blant annet ut Rober Koren i alles landets aviser etter tapet mot Lyn sommeren 2006, noe som gjorde at han og Koren ikke var på talefot resten av tiden i LSK. Spør Renè Klingbeil om hans tillit til Rösler etter at han nærmest alene ble beskyldt for den pinlige førsteomgangen til Viking mot Vålerenga.
              Rösler er ekspert på å male seg selv hvitere enn den hviteste snø med å fraskrive deg selv ansvaret.
              Har folk glemt alle innleggene her på forumet om uthaling av tid, mål mot på overtid, dårlige taktiske disposjoner under Rösler`s tid?

              ps. Bare for å minne om hvor fort det snur så kan jo folk se på fjorårets tabell og se hvor Rösler`s menn lå i starten av sesongen.

              Kommentar

              • danny85
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2006
                • 108

                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                Ser du da dilemmaet i at spillerne tydeligvis ikke støtter ham? Jeg er bombesikker på at vi må ha forandring, og jeg er ikke typen som vil sparke trenere så snart det går skeis. Dette har vært en langsiktig utvikling i negativ rettning, ikke et resultat av fem kampers elendighet(selv om tapet for søpla teller som fem strake tap mot bunnlag). Jeg er helt enig i at vi må ha kontinuitet, men kontinuitet med feil mann er helt meningsløst. Se på Erlandsen, han fikk kontinuitet fordi han var rett mann. At han måtte gå var et resultat av slitasje som etterhvert gikk utover prestasjonene, men hans eksempel viser klart og tydelig at rett mann får tiden han fortjener. Jeg tror Per Berg har lært av tabben med å sparke Rösler, så det motargumentet er jeg nok ikke videre villig til å for god fisk, før noen kommer slengende med det.
                Jeg ser dilemmaet. Abosulutt. I kjølevannet av Røslers avgang var det vel også en maktkamp, vi så jo alle fjøras reaksjon. Berg krevde vel en spillestilsendring og håpte og trodde at Tom var rett mann for jobben. Når det er sagt og som nevt i mitt tidligere innlegg, så kommer det en tid for alt, fungerer det ikke med Tom så må de som stryer klubben ta stilling til det. Men det må gjøres på en redelig måte. Det må ikke være slik at man blir presset ut av Åråsen basert på motgang. Det er det som er poenget mitt, jeg syns måten ting blir håndtert på i klubben er under en hver kritikk. Det blir alfor rotete å lite strukturert. Men selvfølgelig når det er en klubb som LSK så blir det jo stilt mange kristiske spørsmål.
                Hvis motgangen i LSK fortsetter over tid, må man jo stille seg noen spørsmål, er Tom rett man for LSK i forhold til de spillerne og spillertypene han har? Er det fordelaktig for klubben å skulle endre spillestil? Hvem skal overta i tilfellet? Skal vi kanskje gjøre en grundigere jobb i forhold til hvor vi ønsker oss i fremtiden? Har Lillestrøm spilt den fotballen de har spilt så lenge at det er den stilen vi må bruke bevvist? Det er tusen spørsmål man må stille seg, dette er en måte man kan gjøre det på en redelig måte, da gi man Tom en mulighet til å endre samtidlig som man stiller krav.
                ET LAND - ET LAG!
                ----- FUGLA 4 LIFE -----

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Danny: Enig i alt, bortsett fra at Tom har fått all den tida han trenger.
                  0-3, og ferdig.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

                    Jeg har til nå ment at Tom ikke burde få sparken enda, men det er skummelt når spillergruppa viser misstillit til han, da stiller saken seg i et litt annet lys synes jeg.
                    Når spillere (hvis det er sant) ikke lenger har tillit og vil ha bort Tom, ja da må det kanskje tas grep før ting faller helt sammen og man opplever store interne konflikter som også vil vise seg i det sportslige.
                    Hvis Tom og spillere ikke er på nett kan man oppleve at ting blir gjort som faktisk ikke er til beste for laget, men som gjøres fordi man ikke er enige. Nå sier ikke jeg at det kommer til å skje, men slike ting bekymrer meg.
                    Jeg gir faen i om det er Tom eller noen andre som trener laget, men ting skal til enhver tid gjøres for lagets beste, og jeg vil at laget skal gjøre det bra uavhengig av hvem som trener.
                    poenget er at det må tas grep før dette utskalerer for mye tror jeg.
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      Tom har spillernes støtte?

                      Limer inn denne fra http://www.lsk.no/default.aspx?did=9097663


                      Spillerne står bak Nordlie
                      Nettavisen har i dag en sak hvor LSKs spillergruppe blir sitert på at Tom Nordlie ikke har tillit lenger. - Helt feil, sier kaptein Frode Kippe.

                      Av: Ole Kristian Bakkene


                      I dag ønsker derfor Kippe å si i fra at han og de andre stiller seg bak Tom Nordlie og resten av støtteapparatet.
                      - Det som ble sagt i Nettavisen er ikke tilfellet. Spillergruppa stiller seg 100% bak Tom Nordlie og trenerteamet, sier Kippe til LSK.NO.

                      Som kommentar til hvor uttalelsene som Nettavisen henviser til kommer fra sier Kippe dette:
                      - Ingen vet hvem som har sagt dette. Det medfører ikke riktighet det som står i saken. Vi er og har hele tiden vært bak Tom Nordlie.
                      - Vi må nå ha fokus over på Viking-kampen, og at vi har evaluert prestasjonene og gjort en del forandringer. Vi er hundre prosent sikre på tiltakene som er gjort er riktige.
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • Rovfugl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 3672

                        ufattelig hvis nettavisen har laga den suppa på egen hånd, uansett så håper jeg det Kippe sier stemmer og at alle er happy med Tom for øyeblikket, ingen er tjent med en slik konflikt.

                        her burde nettavisen få tilsendt denne og lagt ut for å få frem at de har gjort feil
                        DØ FOR FUGLA!!!
                        http://www.fluefiskebloggen.no
                        LSK er min religion
                        Ujah er min gud

                        Kommentar

                        • Canário
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1471

                          Varsellampene begynte strengt tatt å blinke i fjor vår. Fakta er at vi har spilt veldig dårlig i store deler av fjorårssesongen, og elendigheten har fortsatt inn i dette året. Det virker som det ikke er noen entusiasme i forholdet mellom Nordlie og Fjørtoft lenger. Jeg forutsetter at Nordlie har respekt hos og for spillergruppa; går ikke det bra, vet vi fra tidligere hvordan det kan gå: Personligheten blir mer til last enn gavn, og hans metoder en belastning. Det blir vanskeligere for ham å få laget til å fungere hvis han egne ideer "forkastes". Trenerrollen er overflødig hvis styret (og spillerne) vet best. Da kan de ta jobben selv. Det må bli enighet om et hovedopplegg for videreutvikling av spillestilen, og det forutsetter at personkjemien er god mellom alle sportslig involverte. Det virker temmelig værbitt for tida - og den negativismen som preger Åråsen har en lei tendens til å avle mer av det samme...

                          Kommentar

                          • gållgetter
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Apr 2008
                            • 6

                            Grønlund - se og lær!

                            Grønlund har uttalt seg sterkt i media om Kanarifansen, nå har han selv en konflikt å håndtere og jeg ser fram til løsningen som eventuelt blir valgt!

                            Han er leder i en klubb som på mange måter speiler samfunnet ellers..!
                            Dette gjelder alle klubber og hvorfor er det individualismen og ikke kollektivet som råder?

                            Blant fansen råder samhold og kjærlighet for klubben, uansett resultater - i styrerommet er det en søken etter syndebukker når det ikke går på skinner og soloutspill på løpende bånd for å beskytte seg og sin egen stilling...!
                            Og media biter selvfølgelig på, det er jo dette de lever av!!!

                            Hold kjeft utad og benytt munnkurv om nødvendig, vis samhold og ta ting internt!
                            Finn løsninger og ikke syndebukker, ellers blir vi svake og i sluttenden de sportslige resultatene dårlige...!
                            Klubben er større enn oss alle, men den er samtidig summen av oss alle!!!

                            Se og lær, Grønlund!

                            Alt for fugla!

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              Jeg kan ærlig talt ikke se at Kippe kan si NOE annet enn det han gjør. Velger å ikke legge så veldig mye i de kommentarene der, trigz sier jo lenger bak at Vik(nettavisenjournalisten) er til å stole på, og da velger jeg å tro ham på det.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                Endringene som er gjort i det siste kan vel også være et tegn på press fra spillergruppa. Formasjonsendringene og nedtrappingen på treningsmengden kommer vel ikke akkurat bare fordi mediene sier det. Dette er vel heller ikke noe som plutselig skjer fra en uke til en annen, men noe som bygger seg opp over tid. Kanskje fordi Tom ikke har hørt på signalene tidligere, men heller kjørt sitt eget løp til presset fra spillere om endringer ble for stort.

                                Ellers er jo dette utrolig trist for sportsklubben. Meldinger i hytt og pine om krangling og mistillit og det ene med det andre. Jeg håper virkelig ikke denne uavklarte situasjonen trekker ut i tid. Akkurat det ville vært skadelig.
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Jeg kan ærlig talt ikke se at Kippe kan si NOE annet enn det han gjør. Velger å ikke legge så veldig mye i de kommentarene der, trigz sier jo lenger bak at Vik(nettavisenjournalisten) er til å stole på, og da velger jeg å tro ham på det.
                                  Marius Vik har alltid vært en mann til å stole på, og aldri, etter det jeg har opplevet, kokt suppe på en spiker. Jeg er 100% sikker på at han har belegg for det han skriver.

                                  Petter

                                  Kommentar

                                  • pasirasi
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Nov 2006
                                    • 18

                                    Selvfølgelig er det som Nettavisen skriver rett.

                                    Kippe har ikke noe annet valgt enn å dementere det som står der, men han vet jo ingenting om hva de andre spillerne tenker innerst inne.

                                    Tom er ferdig i løpet av få dager.

                                    Kommentar

                                    • heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2129

                                      Det aller viktigste må jo være å få på plass en medierådgiver fortest mulig...

                                      Jeg syns mye av denne debatten er preget av tabellposisjon, og den oppgittheten dette fører med seg. Riktignok har vi spilt noen håpløse kamper, men et lag i motgang er nå engang et lag i motgang.

                                      - Mot TIL var vi heldige.
                                      - Mot Stabæk hadde vi god kontroll i første omgang, men raknet når vi fikk et mål imot.
                                      - Mot vif hang vi også godt med i første omgang
                                      - Mot Molde burde vi ha avgjort kampen til pause.
                                      - Mot Brann spilte vi jevnt med de på bortebane.

                                      Tendensene er der, men jeg tror mye sitter i hodet på spillerne. Det virker som de ikke tåler å møte motgang. En seier vil rette på dette, og gi oss et løft.

                                      På banen er det to ting som peker seg ut.

                                      - Store tabber i forsvarsspillet. Generelt sett har forsvarsspillet vårt vært brukbart, siden motstanderne har slitt med å komme til sjanser. Problemet ligger i at vi skaper muligheter for de, gjennom tabber. Dette bør være mulig å luke bort. Jeg tror mye av utryggheten ligger i at PSA er usikker, siden han ikke lenger er et klart førstevalg. Siden han er den personen med fart i forsvaret, lider vi svært mye av formsvikten han har om dagen.

                                      - Manglende offensivt spillemønster. Her er det lite som stemmer. Jeg mener den stadige roteringen på laget (har vi i det hele tatt stilt med samme offensive sekser i samme kamp i år??), gjør sitt til at samhandlingen og opplegget rundt dette fungerer dårlig. At man her bør rendyrke en oppstilling er klart. Hovedproblemet her er at man hele tiden skal forsøke nye løsninger, i stedet for å utvikle noe som faktisk fungerer.

                                      Å sparke Nordlie blir en for enkel løsning. Med den mangelen på fart vi har i laget, er det ikke realistisk å kjempe helt i toppen av tabellen. Vi mangler for mye til å spille Nordlie sin krevende stil akkurat nå. Backer med fart, et defensivt rivjern på midten (Søgård/Riise), og den berømte venstrevingen - Dette er noe hele klubben må ta på sin kappe, og ikke bare Nordlie.

                                      Svaret blir vel nå at vi i kjent LSK-stil tenker før vi handler, ansetter en ny trener, kjøper inn et par nye stoppere og indreløpere, og deretter finner ut at det går like dårlig som før.
                                      Last edited by heidar; 30.04.2008, 14:02. Begrunnelse: Glemte løsningen....
                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                      Endelig er mørketida over.

                                      Kommentar

                                      • Blogger
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jul 2004
                                        • 104

                                        Opprinnelig skrevet av heidar

                                        Å sparke Nordlie blir en for enkel løsning. Med den mangelen på fart vi har i laget, er det ikke realistisk å kjempe helt i toppen av tabellen.
                                        Vi har erstattet Koren , Mifsud , Andersson, Wehrmann og Stefanutto med middelmådige spillere.

                                        Det er hovedproblemet, som Nordlie må ta konsekvensene av. Han har kjøpt inn spillere han har kjent fra før, problemet er bare at de er helt ordinære spillere, ikke klasse spill3re som de som har forlatt oss.

                                        Nordlie har fått de spillerene han ville ha, ta må han ta konsekvensene for at laget er ufattelig dårlig om dagen

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Opprinnelig skrevet av chrissp
                                          Det snikende ubehaget om at noe er fundementalt galt, bare forsterker seg. Små drypp hele veien. Som Dantons og Riseths bekreftelser på at treningen er beinhard, Viking spillerne sin bekreftelse på at det fungerer bedre med Uwe, bortforklaringer som egentlig bare beviser at man ikke har noen forklaringer i det hele tatt, de tragiske innkjøpene og nå bekreftelsen på at det er en konflikt mellom manager og trener.
                                          Dette mener jeg blir for enkelt. Nordlie kom til en klubb med spillere uten selvtillit og system, det er jo en selvfølge at han måtte styre skuta med en hard hånd for å snu en trend. Nordlie klarte det med glans, og at Stockholm velger å gå ut som han gjør synes jeg er latterlig og respektløst overfor Nordlie.

                                          Synes det er jævlig kjiipt å høre at det er bråk internt nå. Hjelper ingen ting at vi skylder på hverandre, trodde vi kunne klare å dra sammen. Har fortsatt troa på at Nordlie kan snu trenden, men da trenger han backing fra andre. Jeg er lei av dårlige unnskyldninger om at treningene er for harde og Nordlie er for streng. Dette er fotballspillere med millionlønninger, de skal ikke behandles som guttespillere. Det at han kjefter på juniorspillere på samme måte synes jeg derimot er under enhver kritikk.

                                          Jeg savner Uwe, og skulle gjerne hatt han tilbake som trener dersom Nordlie måtte gå. Jævlig bra fyr, Uwe. Må Nordlie gå, mener jeg man burde vurdere om ikke flere i toppen også må gå, blant annet Grønlund og Fjørtoft. Jeg vil ikke ha inn Henning Berg, men Bjarmann er hjertlig velkommen.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...