Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ap4
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 271

    Jeg ser med litt sorg på hva som skjer med klubben. Det er greit å være en forhatt klubb, men det må være pga. gode resultater på banen. Nå er vi bare forhatt pga. krangling i og med media, sutring, stygt spill, utvisninger og all mulig piss og drit. Skjønner ikke helt hva som har skjedd de siste årene.

    Kommentar

    • Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1453

      Opprinnelig skrevet av heidar
      Med den mangelen på fart vi har i laget, er det ikke realistisk å kjempe helt i toppen av tabellen. Vi mangler for mye til å spille Nordlie sin krevende stil akkurat nå. Backer med fart, et defensivt rivjern på midten (Søgård/Riise), og den berømte venstrevingen - Dette er noe hele klubben må ta på sin kappe, og ikke bare Nordlie.
      Hvis Nordlie sin krevende stil krever med backer med fart skjønner jeg ikke hvorfor Nordlie hentet Steinar Pedersen og Marius Johnsen som førstevalg på backplass. Kasey Wehrman ville vært et defensivt rivjern, men ble vraket av Nordlie.

      De andre problemene du peker på er jo også Nordlie sitt ansvar. Det er Nordlie som ikke har gitt PSA den samme tilliten som han har hatt tidligere og det er Nordlie som stadig roterer på laget. Mange spillere blir flyttet fram og tilbake på ulike posisjoner og det skaper ikke trygghet.

      Samtidig har vi sett forbedring de siste kampene og derfor ville jeg i utgangspunktet at Nordlie skulle få fornyet tillit. Spørsmålet nå er om spillerne vil det.
      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

      Kommentar

      • Øyvind
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2006
        • 292

        Enig med alle her om at uttalelsene i nettavisen ikke ser direkte lyse ut. Men jeg har tatt fram en klype og littn salt..

        Når det gjelder hva som skal eventuelt skje videre. Jeg tror ikke LSK har økonomiske rammer til å gi Nordlie fyken, det er rett og slett for dyrt. Per Berg vil jo heller ikke legge de pengene på bordet, Nordlie er jo hans prosjekt. Så her må man bare finne en løsning, og eventuelt evaluere etter sesongen 2009.

        En kommertar. De spilleren som visstnok sender tekstmelinger til Nettavisen i etterkant av møtet i dag, for å avkrefte det Kippe sier, de spillerne kan pakke baggen og komme seg fort som helvete ut av Åråsen!

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Jeg er lei av dårlige unnskyldninger om at treningene er for harde og Nordlie er for streng. Dette er fotballspillere med millionlønninger, de skal ikke behandles som guttespillere. Det at han kjefter på juniorspillere på samme måte synes jeg derimot er under enhver kritikk.
          Er vel ikke en dårlig unnskyldning med tanke på Nordlie at spillerne er overtrent, hvis dem er det så er det ingen andre enn Nordlie sin feil, treningsmengde må samsvare med resten av det Nordlie legger opp til, men tydeligvis gjør det ikke det, jeg synes man kunne se tydelig framgang på spillerne etter de gikk ned på treningsmengde og endret litt metoder, de virka ikke lenger så baktung og umotiverte som de gjorde de første kampene.
          Treningsmengde og metoder er noe Nordlie må ta på sin kappe i alle fall!
          Gutta skal ikke skal ikke behandles som små babyer nei, men dem skal samtidig behandles med respekt, gjensidig respekt er viktig.
          Om Nordlie er for streng vet jeg ikke, men at han er sta som f... er sikkert, og det tror jeg skader mere enn det hjelper. det gjelder å finne en balansegang i dette som fungerer.

          Men mannen har også tidligere vist at han kan foreta snuoperasjoner, og han har mange positive ting..... men hva veier mest akkurat nå?
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            Her mener jeg du tar feil. Det er Erlend Slokvik som har ansvar for det fysiske, og han har hele tiden påstått at de har full kontroll på spillerne, og ikke har registrert noen form for overtrening. Hvorfor skulle ikke Nordlie tro på mannen som sitter med klare tall på spillernes utviklinger?
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              Uten selvtillit og system? Det der må du utdype. Synes det er urimelig å si at Uwe ikke klarte å sette inn system i laget, derimot bar spillet til tider preg av at han var urutinert og kanskje hadde litt for stor tro på enkeltspillere, noe jeg tror ville løst seg om han hadde fått sitte en sesong til.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

                Opprinnelig skrevet av Øyvind
                Enig med alle her om at uttalelsene i nettavisen ikke ser direkte lyse ut. Men jeg har tatt fram en klype og littn salt..

                Når det gjelder hva som skal eventuelt skje videre. Jeg tror ikke LSK har økonomiske rammer til å gi Nordlie fyken, det er rett og slett for dyrt. Per Berg vil jo heller ikke legge de pengene på bordet, Nordlie er jo hans prosjekt. Så her må man bare finne en løsning, og eventuelt evaluere etter sesongen 2009.
                den metoden blir jeg kvalm av, sitte igjen med personen på personlig grunnlag, klubben over alt og alle!, hvis ting skulle gå rett til pokker må det da vel være billigere å sparke Nordlie enn å havne i adecco?
                DØ FOR FUGLA!!!
                http://www.fluefiskebloggen.no
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

                Kommentar

                • Øyvind
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2006
                  • 292

                  Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                  den metoden blir jeg kvalm av, sitte igjen med personen på personlig grunnlag, klubben over alt og alle!, hvis ting skulle gå rett til pokker må det da vel være billigere å sparke Nordlie enn å havne i adecco?
                  Hvis man ikke har pengene da? Hva kan man da gjøre.. Det er dyrt å være fattig veit du..

                  Kommentar

                  • Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Her mener jeg du tar feil. Det er Erlend Slokvik som har ansvar for det fysiske, og han har hele tiden påstått at de har full kontroll på spillerne, og ikke har registrert noen form for overtrening. Hvorfor skulle ikke Nordlie tro på mannen som sitter med klare tall på spillernes utviklinger?
                    akkurat... tall tall tall, når skal dem se etter fakta? tallene sier spillerne skal være i god form, men alle har da sett at slik ikke er tilfellet.
                    Nordlie har vel øyne i skallen som alle oss andre som er så heldige og kan se. Nordlie har vel også ansvar over godeste Slokvik og kan si stopp! og bruke mindre tid på coaching (som han nå gjør etter de innså spillerne var tomme) Det totale treningsansvaret ligger vel på Nordlie som hovedtrener.
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      Øyvind: Tullball. Selvfølgelig har klubben råd til å sparke en trener om den skulle føle behov for det. Clutching at straws, my dear.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                        akkurat... tall tall tall, når skal dem se etter fakta? tallene sier spillerne skal være i god form, men alle har da sett at slik ikke er tilfellet.
                        Nordlie har vel øyne i skallen som alle oss andre som er så heldige og kan se. Nordlie har vel også ansvar over godeste Slokvik og kan si stopp! og bruke mindre tid på coaching (som han nå gjør etter de innså spillerne var tomme) Det totale treningsansvaret ligger vel på Nordlie som hovedtrener.
                        Nordlie har hovedansvaret, ja. Men for meg virker det som at oppgavene i LSK er delegert slik at Nordlie har ansvar for systemet og taktikken, Slokvik for det fysiske, Grodås for keeperne etc. Det blir det samme som å si at Nordlie burde tatt over jobben til Grodås dersom Otto gjorde store tabber. Slokvik skal være ekspert på det fysiske planet, det er ikke Nordlie. Jeg mener det ville vært patetisk av Nordlie å overkjøre Slokvik som har det ansvaret, og er det noen man skal klage på grunnet fysisk slitasje, mener jeg det er Slokvik.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • Øyvind
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 292

                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Øyvind: Tullball. Selvfølgelig har klubben råd til å sparke en trener om den skulle føle behov for det. Clutching at straws, my dear.
                          Vi får vente å se. Men, uten ekstern hjelp ser jeg ikke helt hvor klubben skal få de pengene. Nordlie skal sikkert ha etterlønn, det samme med Bakkemo, vi er sikkert oppe i tre mill minst. Så sign-on-fee ny trener, lønn til han. Ny assistent, mulig høyere lønn. Nye kjøp den nye treneren krever. Etc etc... Jeg tipper fire fem mill før man vet ordet av det. Ingen andre enn Per Berg plukker opp en slik regning, og han kan jo av prinsipp ikke kaste Nordlie. Så kommer oppstyr og negativ omtale i tillegg. Nei, skeptisk!

                          Kommentar

                          • gållgetter
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Apr 2008
                            • 6

                            Uansett, det er Nordlie som har det øverste ansvaret for spillerne og er Sjefen!
                            Således blir det feil å peke på Slokvik....

                            Alt for fugla!

                            Kommentar

                            • Ballkunstneren
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 780

                              Jeg føler selv at det i de siste årene har utviklet seg en ukultur på Åråsen.. Hvor lenge var ikke Arne Erlandsen trener for et middelmådig LSK?
                              Han fikk arbeidsro i så mange sesonger.

                              Med intredenen til Jan Åge Fjørtoft og Per Berg så kom pengene og da kom presset og problemene i klubben.. Forventningene ble hevet og med forventningene kom utålmodigheten..

                              Uwe Rosler ble sparket pga av for kjedelig fotball og pga av manglende resultater.. Spillere ble solgt fordi de ikke slo igjennom første sesongen eller første matchen for den sags skyld..

                              Har Lillestrøm tålmodighet til å bygge et storlag spør jeg meg..?
                              Last edited by Ballkunstneren; 30.04.2008, 16:00.

                              Kommentar

                              • Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Nordlie har hovedansvaret, ja. Men for meg virker det som at oppgavene i LSK er delegert slik at Nordlie har ansvar for systemet og taktikken, Slokvik for det fysiske, Grodås for keeperne etc. Det blir det samme som å si at Nordlie burde tatt over jobben til Grodås dersom Otto gjorde store tabber. Slokvik skal være ekspert på det fysiske planet, det er ikke Nordlie. Jeg mener det ville vært patetisk av Nordlie å overkjøre Slokvik som har det ansvaret, og er det noen man skal klage på grunnet fysisk slitasje, mener jeg det er Slokvik.
                                kommunikasjon er et moment her da.... ting skal passe sammen, det skal finnes frem til en balansegang som fungerer.
                                Hvis oppgavene er delegert slik du nevner må sammarbeidet trenerne mellom bedres 89%, og hvis de gjør det på den måten er det for dårlig at dem ikke klarer å lage en balansegang, og da er det rett og slett for dårlig.
                                dette gjelder ikke bare trenig og overtrening, men også måten laget settes sammen på, formasjoner, innbyttere etc etc som Nordlie har ansvar for. Nordlie som hovedtrener har mye ansvar det kommer man ikke unna, og frem til nå i årets sesong har ikke ting fungert.
                                Jeg håper og ber om at ting er på bedringens vei med tanke på resultater, om det er med Nordlie eller noen andre som trener er ikke så viktig for min del, bare laget begynner å vinne!
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  Øyvind: Jeg skjønner selvsagt argumentene dine, de er forsåvidt gode nok de, men jeg setter spørsmålstegn til hvor reelt det er at en klubb skal forholde seg til akkurat den biten om det først skulle komme til stykket. Om klubben først bestemmer seg for at nok er nok(og det er det) blir nok økonomien sekundær.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    Jaha... en skal forstå dette som at spillera har ikke trua siden denne journalisten ifølge forumbruker(e) er ærligheten selv (i så fall den eneste i sitt yrke).

                                    (Med forbehold om at misstillit fra spillera er reint oppspinn) ;
                                    Når det går dårlig så er løsningen å feige ut og sparke treneren? Fordi det må jo være mye lettere enn å bite tenna sammen og dra i land en seier eller seks. Puddinger! Spillersamling... ha! dere kan samle dere til banketten når seriemesterskapet er i havn, før den tid har dere en jobb å gjøre.

                                    Det er motgang en lærer av såfremt en ikke stikker av fra situasjonen. Ta dere selv i nakken, terp detaljer og situasjoner dere mestrer. Hjelp hverandre, dere er blandt de beste spillergruppene i landet og det gjelder kun å få vist det under kamp.

                                    Nei, jeg vil ikke at Tom går, det er jevngodt med å stikke av. Stå sammen i krigen, overvinn problemene i felleskap og på den måten bli sterkere. Målet å kunne si "Vi reiste oss" med stolthet.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • Øyvind
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2006
                                      • 292

                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Øyvind: Jeg skjønner selvsagt argumentene dine, de er forsåvidt gode nok de, men jeg setter spørsmålstegn til hvor reelt det er at en klubb skal forholde seg til akkurat den biten om det først skulle komme til stykket. Om klubben først bestemmer seg for at nok er nok(og det er det) blir nok økonomien sekundær.
                                      Sekundær frem når situasjonen er prekær. Og gitt økonomien tror jeg ikke situasjonen er prekær nok før vi snakker 20. serierunde og det er tre poeng opp til kvallikplass.

                                      Grusom: Sett av noen timer til LSK diskusjoner på de tre løver 17. mai helga!

                                      Kommentar

                                      • Vidarw
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Apr 2006
                                        • 67

                                        Så bra

                                        Opprinnelig skrevet av mooph
                                        Jaha... en skal forstå dette som at spillera har ikke trua siden denne journalisten ifølge forumbruker(e) er ærligheten selv (i så fall den eneste i sitt yrke).

                                        (Med forbehold om at misstillit fra spillera er reint oppspinn) ;
                                        Når det går dårlig så er løsningen å feige ut og sparke treneren? Fordi det må jo være mye lettere enn å bite tenna sammen og dra i land en seier eller seks. Puddinger! Spillersamling... ha! dere kan samle dere til banketten når seriemesterskapet er i havn, før den tid har dere en jobb å gjøre.

                                        Det er motgang en lærer av såfremt en ikke stikker av fra situasjonen. Ta dere selv i nakken, terp detaljer og situasjoner dere mestrer. Hjelp hverandre, dere er blandt de beste spillergruppene i landet og det gjelder kun å få vist det under kamp.

                                        Nei, jeg vil ikke at Tom går, det er jevngodt med å stikke av. Stå sammen i krigen, overvinn problemene i felleskap og på den måten bli sterkere. Målet å kunne si "Vi reiste oss" med stolthet.
                                        Helt enig.
                                        Tror dette er den eneste løsningen.
                                        Håper bare spillere og ledere takler presset ihvertfall 2 kamper til, så får de heller evaluere etter det.

                                        En ting jeg ikke skjønner med lsk er hvorfor det alltid må være så mye støy rundt klubben, idiotiske utalelser osv. Kan de ikke lære seg å holde kjeft, om en bare noen uker......

                                        Kommentar

                                        • Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

                                          Taper vi mot Viking er Tom ferdig som trener for Sportsklubben.

                                          Kommentar

                                          Working...