Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2006
    • 292

    Opprinnelig skrevet av VK
    Taper vi mot Viking er Tom ferdig som trener for Sportsklubben.
    Javel...? Du skriver som om du har hørt noe, eller er det bare din påstand?

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      Opprinnelig skrevet av Øyvind
      Javel...? Du skriver som om du har hørt noe, eller er det bare din påstand?
      Bare påstand! Taper vi skjer det noe på tirsdag.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Opprinnelig skrevet av VK
        Taper vi mot Viking er Tom ferdig som trener for Sportsklubben.
        Om Tom går tror jeg også han er ferdig som Tippeligatrener.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • CocaJerry
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2532

          Opprinnelig skrevet av VK
          Bare påstand! Taper vi skjer det noe på tirsdag.
          pisspreik!!!
          Skal vi vedde eller?

          På tide en del av dere sutretryner tar seg en angstdempende pille eller liknende.
          Det er omtrent alltid de samme som griner og griner hver gang ett eller annet ikke er som de vil det skal være.
          JA!! dere har rett til å si ifra, og det er veldig bra at dere gjør det da dere mener noe er dårlig, men det er faen meg lov å prøve å tenke positivt også.

          Ta en tur ned på treningsfeltet på dagen å syng en sang eller si noen oppmuntrende ord til gutta og Tom. Har du ikke mulighet på dagen så stikk en tur på Åråsen på kvelden og tenk positivt. Tro meg dette hjelper mer enn å "sitte" på forumet hver dag å sutre.

          Det kan ikke bli medalja hvert år, men vi har fortsatt mulighet, vi har aldri rykka ned, og det skal vi ikke heller SÅ SLUTT OG GRIN!!!!!

          Kommentar

          • Start-fan
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Apr 2008
            • 6

            Registrer at Tom ikke har lært noe som helst og at dere er i akkurat samme situasjon som vi var i start for et par år siden.

            Tom måtte først og fremst gå på grunn av personalpolitikken - og da spesielt mot yngre spillere.

            Limer inn et innlegg jeg la inn her for en stund siden.

            Det er ikke ofte jeg er innom dette forumet, noe som vel fremkommer av nicket. Men denne tråden var meget interessant lesing da innleggene er bortimot en kopi av de vi hadde på vårt forum i tiden før Nordlie fikk fyken i Start.

            Det som preget debatten hos oss i forkant var i hovedsak:

            Spillerne var blitt overtrent, de ble sendt halvskadd på banen, det ble stadig flere skader, det ble mange kort, de var slitne og klarte ikke holde ut kampen. Formasjonene som hadde fungert bra i to år falt sammen, stopperne ble for agressive, backene var rævva (noe de samme spillerne fortsatt er), spissene brant kjempesjanser og all annen elendighet som følger et lag i motgang.

            Tom fokuserte mer og mer på dommere, media og antall kort samt enkeltsituasjoner i kampene som han mente var hårreisende. Han fikk mindre tiltro hos supporterne, virket sur og grinete, kranglet med de medisinsk ansvarlige og kom med samme tullete BS-fraser hele tiden (en god del av det han har sagt den siste tiden finner dere identiske på intervjuer fra den tiden)

            Etter at Tom fikk fyken virket det som at spillerne ble lettet og slappet mer av. Det kan ha vært at den krevende Nordlie rett og slett drepte mye av gløden i laget da han aldri gadd å høre på noen andre enn seg selv. Det førte til at Start ikke rykket ned det året. Problemet var imidlertid at assistenten til Hareide fikk overta. Den urutinerte mannen fikk nok mer flyt i poengsankingen som en følge av at Tom var borte enn at han presterte noe som helst.

            Som en takk for at Tom har fortsatt sin merksnodige innkjøpspolitikk og handler inn gammelt rusk som ikke holder mål er mitt tips at Lillestrøm nok vil få det bedre uten Tom enn med, og at handling bør skje så raskt som mulig da poengene forsvinner raskt på våren. Men skal Tom bort må det i hvert fall passes på at det ikke kommer inn et uprøvd blad, selv om Uwe har vist seg som et unntak.

            Det kan imidlertid være at jeg tar helt feil og at Tom vil gi Lillestrøm fantastiske resultater på sikt, men jeg tror at dersom dere skal gamble på det så kan det koste et år i landsbyligaen og den økonomiske ruinen det medfører, for å stable opp et lag med de masochistspillerne det kreves for å holde tritt med hans treningsdoser.

            Uansett god bedring og det er langt bedre for TL at dere er der fremfor mesteparten av de utmarkslagene Start møter i år kommer opp.
            Finnes ingen skadefryd her

            Kommentar

            • Vidarw
              Medlem
              Hoffnarr
              • Apr 2006
              • 67

              Opprinnelig skrevet av Start-fan
              Registrer at Tom ikke har lært noe som helst og at dere er i akkurat samme situasjon som vi var i start for et par år siden.

              Tom måtte først og fremst gå på grunn av personalpolitikken - og da spesielt mot yngre spillere.

              Limer inn et innlegg jeg la inn her for en stund siden.



              Finnes ingen skadefryd her

              Grunnen til at dere rykka ned, var jo fordi dere sparka nordlie alt for tidlig.
              Som jeg ser det, ble alt MYE værre når bjørneby tok over

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                Øyvind: Da har vi en date der. Trenger vel ikke nevne at jeg ikke tror det tar tjue serierunder...
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • oddleif
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Dec 2007
                  • 49

                  Italia?

                  Som jeg skrev før, skal Norge overgå Italia når det gjelder å sparke trenere?
                  Ingen seriøs (norsk) klubb kvitter seg med en trener tidlig i mai måned.
                  Spesielt ikke en klubb som vant kongens pokal for under et halvt år siden (!)
                  Ta til vettet og gi Tom arbeidsro!
                  (Også håper jeg Fjørtoft holder kjeft og opptrer som en voksen person med lojal holdning
                  - men det er kanskje for mye forlangt?)

                  Kommentar

                  • Fuglegutt
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2008
                    • 863

                    Skjerpings a folkens! Ingen klubb byttet trener etter 5 serierunder. Det er for meg sukt at det i det hele tatt er ett emne. For 6 obligatoriske kamper siden vant vi på Ullevaal, og hentet hjem bøtta. Greit nok, vi har fått en stinkende start, men det får da være grenser, dette kommer vi styrket ut av. Mer bekymringsfullt er det at Lsk er tippeligaens dårligste lag de siste 10-15 kampene.
                    På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Etter å ha fulgt ett par debatter på forumet de siste dagene, må jeg si jeg blir mer og mer forundret over enkelte av forumets medlemmer.
                      På den ene siden erklæres TV 2 som LSK sin største fiende gjennom alle tider, med mulig unntak for NFF. På den annen side kjøpes alle Nettavisens artikler rått.
                      Hallo?


                      Vet man ikke at TV 2 faktisk eier Nettavisen?

                      Hele situasjonen ser mer og mer ut som om "halen logrer hunden." Man starter en sak i TV 2, og følger opp med småstikk i Nettavisen. Og så er man så heldig at lokalavisen slenger seg på, og dermed har man all den ryggdekning som trengs for å presse på videre med nye "avsløringer." Disse blir selvfølgelig plukket opp av andre medier. Norske journalister jager stort sett i flokk. Og til slutt er vi inne i en runddans som er nødt til å ende med at TV 2 får rett ved at Nordlie eler Fjøra forsvinner. Ikke fordi det nødvendigvis lå i kortene søndag formiddag, men fordi presset utenfra gjør det umulig for LSK å fokusere på det sportslige. Og på sidelinjen står vi supportere og fyrer oppunder som "nyttige idioter."

                      Alt dette bråket nå bidrar kun til en ting: å fjerne det sportslige fokuset foran kampen mot Viking. (Det var nok heller ikke tilfeldig at NETTAVISEN brakte intervjuet med Stokholm, om hvor mye bedre det er med Uwe).

                      Nå må vi supportere ta oss sammen, og aller helst gjøre som CocaJerry foreslo over. Møt opp på treninger og vis støtte til laget.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                        Nå må vi supportere ta oss sammen, og aller helst gjøre som CocaJerry foreslo over. Møt opp på treninger og vis støtte til laget.
                        Jeg er ikke enig i alt du skriver i innlegget, men dette stiller jeg meg 100% bak. Jeg synes selv at diskusjonen på forumet de siste dagene om trenerspørsmålet stort sett har vært saklig og god. Og selv om jeg etterhvert har mistet noe av trua på Nordlie, er det ikke noe jeg heller håper enn at jeg tar feil - og at skuta snur.. Men det begyner å haste.

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                          Etter å ha fulgt ett par debatter på forumet de siste dagene, må jeg si jeg blir mer og mer forundret over enkelte av forumets medlemmer.
                          På den ene siden erklæres TV 2 som LSK sin største fiende gjennom alle tider, med mulig unntak for NFF. På den annen side kjøpes alle Nettavisens artikler rått.
                          Hallo?


                          Vet man ikke at TV 2 faktisk eier Nettavisen?

                          Hele situasjonen ser mer og mer ut som om "halen logrer hunden." Man starter en sak i TV 2, og følger opp med småstikk i Nettavisen. Og så er man så heldig at lokalavisen slenger seg på, og dermed har man all den ryggdekning som trengs for å presse på videre med nye "avsløringer." Disse blir selvfølgelig plukket opp av andre medier. Norske journalister jager stort sett i flokk. Og til slutt er vi inne i en runddans som er nødt til å ende med at TV 2 får rett ved at Nordlie eler Fjøra forsvinner. Ikke fordi det nødvendigvis lå i kortene søndag formiddag, men fordi presset utenfra gjør det umulig for LSK å fokusere på det sportslige. Og på sidelinjen står vi supportere og fyrer oppunder som "nyttige idioter."

                          Alt dette bråket nå bidrar kun til en ting: å fjerne det sportslige fokuset foran kampen mot Viking. (Det var nok heller ikke tilfeldig at NETTAVISEN brakte intervjuet med Stokholm, om hvor mye bedre det er med Uwe).

                          Nå må vi supportere ta oss sammen, og aller helst gjøre som CocaJerry foreslo over. Møt opp på treninger og vis støtte til laget.
                          Jeg gjetter vilt på at det er blant andre meg du sikter til her. Jeg har ikke for vane å sluke noenting media hoster opp rått, men jeg har flere kilder som nevner de samme spillerne(uavhengig av hverandre), som igjen underbygger trigz påstand om at mr. Vik er troverdig. Dermed blir det en litt annen sak enn om jeg bare skulle ha bestemt meg for at denna karen tror jeg på uansett hva han kommer opp med. Det er også godt mulig at jeg har vært for krass med Norlie i forhold til om han bør få flere sjanser eller ikke, men igjen, han ledet et lag som tapte med tre mål hjemme mot søpla, som for meg er omtrent det samme som å gjøre fra seg på sjefens skrivebord med barna hans som tilskuere. Jeg godtar mye, men ikke dét. Til det hater jeg søpla alt for intenst.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • Vicarious
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 391

                            Jeg vet at TV2 eier Nettavisen, men jeg tror ikke journalistene i nettavisen er like Brann-subjektive og uproffesjonelle som de i TV2. Faktisk vet jeg om sentrale sportsjournalister i Nettavisen som er ihuga LSK-fans, men allikevel ikke lar det skinne gjennom i sin journalistikk.
                            Derfor må vi ta det avisen skriver på alvor. Dog tar jeg det fortsatt med en liten klype salt. Disse misfornøyde spillerne som ikke nevnes med navn kan godt være feks. Essidiri, Husar og Gundersen. Spillere som har fått svært lite tillitt av Nordlie, og dermed har en personlig agenda med å uttale seg på denne måten.

                            Når det gjelder min mening om hvorvidt Nordlie og/eller Fjøra bør gå, skal jeg rett og slett ikke uttale meg. Det betyr ikke at jeg ikke har en mening, som er sterkt farget av at jeg aldri har sett LSK spille så sinnsvakt og ubehjelpelig dårlig som de siste 5 kampene. Noe som garantert skyldes noe bakenforliggende mer enn selve kvaliteten på spillermaterialet.
                            Men dette snus ikke med å skape tidenes dårligste stemning i klubben, som er iferd med å skje nå. Og det eneste vi kan gjøre for å bidra til å unngå det er å holde kjeft med å rope på Nordlies avgang. Vi må bare stole på at de som tar avgjørelsene tar de rette avgjørelsene på det rette tidspunktet.

                            Kommentar

                            • CocaJerry
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2532

                              Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Jeg gjetter vilt på at det er blant andre meg du sikter til her. Jeg har ikke for vane å sluke noenting media hoster opp rått, men jeg har flere kilder som nevner de samme spillerne(uavhengig av hverandre), som igjen underbygger trigz påstand om at mr. Vik er troverdig. Dermed blir det en litt annen sak enn om jeg bare skulle ha bestemt meg for at denna karen tror jeg på uansett hva han kommer opp med. Det er også godt mulig at jeg har vært for krass med Norlie i forhold til om han bør få flere sjanser eller ikke, men igjen, han ledet et lag som tapte med tre mål hjemme mot søpla, som for meg er omtrent det samme som å gjøre fra seg på sjefens skrivebord med barna hans som tilskuere. Jeg godtar mye, men ikke dét. Til det hater jeg søpla alt for intenst.
                              Hvis du veit hvem disse spillerne er så foreslår jeg at du forteller det til Tom Nordlie eller noen som kan fortelle han det. Ingen som elsker Lillestrøm tjener noe på å beskytte slike ulojale ££@£$@£$ bastarder.

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                I og for seg greit nok, colagutt(jeg har savna deg, serru), jeg er jo egentlig enig i at det er illojalt, men jeg er nok knappest den som skal leke Eva Joly her. Jeg vet ikke nødvendigvis noenting som helst hundre prosent, jeg har bare fått de samme navnene fra flere forskjellige(jeg kommer ikke til å røpe dem til noen, jeg har lovet taushet), og det er det eneste jeg har å forholde meg til. Jeg kan godt se for meg at spillere som ikke har fått gehør for sine syn i det hele tatt under spillermøtet i går har blitt så frustrerte over dette at de ikke har sett noen annen utvei en å ta ryggdolkerveien, og det burde vi ha forståelse for. Hadde jeg vært i samme situasjon, at en sjef jeg overhodet ikke holdt ut eller følte fortjente min respekt ble beskyttet av kollegaer av overordnede hensyn, skal du jaggu ikke se bort i fra at jeg ville gjort det samme selv. Man kan bare strekke seg så langt før begeret er fullt, og dette er visstnok ikke nye problemer, tvert i mot. Dette er nok en mye mer komplisert situasjon en vi aner, og det skal bli jævla spennende å se om vi noensinne får vite den hele og fulle sannheten. Ikke tro noe annet, jeg synes det er jævla synd at det er blitt slik, men når det først er det må noe gjøres.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  Nei, GrusomB. Jeg sikter ikke til deg spesielt, eller noen andre for den saks skyld. Om jeg har spesielle meninger om enkeltpersoner, så tar jeg det i PM til den enkelte, og ikke i full offentlighet på forumet.
                                  Jeg siktet til den generelle holdningen på forumet; ser at ordvalget ble litt for dårlig. Men poenget er som før: I det ene øyeblikket er TV 2 fy og æsj, men samtidig er et underbruk av TV 2 helt greit å forholde seg til. Vel, det er det ikke for min del.

                                  Og jeg synes at situasjonen er jævlig nok for de som er involvert om ikke vi som kaller oss supportere skal bære ved til bålet. Alle som har frekventert her noen ganger vet at journalister lusker rundt og bruker innlegg herfra som de selv vil. Jeg ser ingen grunn til at de skal få mer å fyre oppunder med.

                                  Uansett hva man måtte mene om den ene eller den andre i LSK sitt lederapparat: de er mennesker for f...! De har familie og omgangskretser.
                                  At de har tatt på seg en stilling i det offentlige rom bør ikke være ensbetydende med at vi ikke skal ta hensyn til at familie og venner faktisk har fri tilgang til alle meningsytringer som kommer her på forumet og i medier forøvrig. Ta nå litt hensyn, alle sammen.

                                  Forøvrig er det ufattelig gledelig å se GrusomB og CocaJerry så engasjert på forumet igjen. Det er så jeg får tilbake minnene om de gode gamle dager i krikene her.
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • vollafugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2006
                                    • 978

                                    Opprinnelig skrevet av RSP
                                    Men det begyner å haste.
                                    Absolutt alt (spill, erfaring, statistikk osv.) tilsier at kamp om gull og topplasseringer for sesongen 2008 er helt urealistisk. Selv om vi nå ligger på en høyst fortjent jumboplass, bør faren for nedrykk etter 26 serierunder heller ikke være særlig stor. (Særlig på grunn av at bare 14 plassen i år gir direkte nedrykk). Disse to utgangspunktene vil etter min mening gjelde uavhengig av om vi fortsetter med Nordlie eller om vi bytter trener i umiddelbar fremtid.

                                    At sesongen 2008 ubønnhørlig vil gå i dass, men ikke så i dass at vi rykker ned, leder til følgende uungåelige konklusjon:
                                    Det har sjelden hastet mindre enn det gjør akkurat nå. Vi har rett og slett oceaner av tid til å få spillet til å sitte, vurdere Nordlie som trener, spillergruppa, 4-4-2 eller 4-3-3, om vi trener for mye, for hardt eller feil, hvem som evenuelt skal ta over etter Nordlie, JÅFs rolle, styringsmodell, forhold til mediene und so weiter und so fort...

                                    Det viktigste nå er å ikke få panikk eller gjøre noe overilt, men å utnytte den nyvunne ekstratiden som miséren har gitt oss så godt som mulig. Det er sjeldent en god ide å ta store og viktige avgjørelser under press og stress. Derfor håper jeg at situasjonen roes ned og at balansen gjenvinnes før beslutninger tas. Og for guds skyld; ikke la mediene sette dagsorden.
                                    Last edited by vollafugl; 01.05.2008, 14:09.

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      Jeg glemte en ting i farten: Er det tilfeldig at mediebedriften TV 2 setter igang et kjempekjør mot LSK dagene etter Vidar Riseth sin utblåsning i Bergen?

                                      For å sitere Kevin i "Hjemme alene": I don't think so!
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Jeg kan godt se for meg at spillere som ikke har fått gehør for sine syn i det hele tatt under spillermøtet i går har blitt så frustrerte over dette at de ikke har sett noen annen utvei en å ta ryggdolkerveien, og det burde vi ha forståelse for.
                                        Forståelse for ryggdolkerveien?!?! Hva er det du sier?

                                        Folk som løper til avisene hver gang de møter motgang og ikke kan forholde seg til flertallet/ledelsen skal ut av klubben. Svikere og angivere sprer bare dritt og ødelegger det harde arbeidet de andre legger ned for å snu trenden. Dette er folk som ikke vil ta ansvar sjøl for de dårlige resultatene. Slike forpester ethvert miljø, og idiot-sms'ene uttrykker ikke annet enn frustrasjon over at de andre spillere er "illojale" overfor personen(e) med gi-faen holdninger.

                                        Forøvrig synes jeg det er nok av ryggdolking, rykter og "jeg har kilder, men vil ikke avsløre dem"-bedreviten her inne. Kan ikke skjønne hva dette skal være godt for bortsett fra å forsøke å vende folk mot det klubben ønsker. Din, min og vår klubb. Ikke er det underbygd og ikke er det konstruktivt.

                                        Kommentar

                                        • vollafugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 978

                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Folk som løper til avisene hver gang de møter motgang og ikke kan forholde seg til flertallet/ledelsen skal ut av klubben.
                                          Helt enig. Spillere som benytter denne situasjonen til å lufte ut egen frustrasjon anonymt til mediene, er det desidert siste klubben trenger. Send dem på dør!

                                          Kommentar

                                          Working...