Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Jeg kan ikke, og vil ikke, avsløre hvem det er snakk om. Men jeg kan si såpass som at det er spillere man ikke bare kaster ut, men viss meninger man burde la veie tungt, og dermed sitter jeg igjen med meningene jeg gjør. Har jeg noensinne verpet meninger uten å kunne underbygge dem? Nei. Det er noe i dette forutsatt at kildene mine ikke farer med fjas, hvilket jeg ikke tror de gjør. Jeg liker heller ikke i utgangspunktet måten det er gjort på, men jeg tror metoden reflekterer alvorligheten, og det forklarer hvorfor det er gjort, selv om det kanskje ikke unnskylder det. Dette er ikke svart/hvitt.

    Eksil: jeg tok meg ikke nær av det du skrev, jeg bare regnet med du mente meg og ville forklare synspunktene mine. No hard feelings.

    PS! Det er ikke snakk om spillere som har for vane å løpe til media når ting går på tverke. Når de først har valgt å gjøre det denne gangen velger jeg å tro at det er fordi de ikke ser noen annen utvei, derav min forrige kommentar.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1422

      Er spillere misfornøyde med treneren får de ta det i spillerutvalget, gå til ledelsen, eller ta det internt på annen måte.

      Og skal de først gå til pressen og dra klubben lengre ned i søla, får de faen meg stå frem med navn. Utrolig ILLOJALT og FEIGT å gå til pressen på denne måten. Vær LSK-spillere, vær menn! Voks opp!

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Opprinnelig skrevet av vollafugl
        At sesongen 2008 ubønnhørlig vil gå i dass, men ikke så i dass at vi rykker ned, leder til følgende uungåelige konklusjon:
        Det har sjelden hastet mindre enn det gjør akkurat nå. Vi har rett og slett oceaner av tid til å få spillet til å sitte, vurdere Nordlie som trener, spillergruppa, 4-4-2 eller 4-3-3, om vi trener for mye, for hardt eller feil, hvem som evenuelt skal ta over etter Nordlie, JÅFs rolle, styringsmodell, forhold til mediene und so weiter und so fort...
        Det viktigste nå er å ikke få panikk eller gjøre noe overilt, men å utnytte den nyvunne ekstratiden som miséren har gitt oss så godt som mulig.
        Godt ressonement, og ideelt sett er jeg enig med deg. Reelt sett tror jeg likevel det haster ganske mye, og at saken etterhvert får sin egen dynamikk, ref. bl.a. Grønlund (fra nyhetstråden):
        Opprinnelig skrevet av RSP
        Men LSK-ledelsen innser at resultatene må snu veldig kjapt. [..] - Hvis vi ikke ser noen fremgang mot Viking og så mot Rosenborg, så må vi ta ytterligere grep, sier Grønlund.
        Men han vil ikke svare på om det betyr at enten Nordlie eller Fjørtoft må gå.

        Kommentar

        • vollafugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 978

          Opprinnelig skrevet av RSP
          Reelt sett tror jeg likevel det haster ganske mye, og at saken etterhvert får sin egen dynamikk, ref. bl.a. Grønlund (fra nyhetstråden):
          Innlegget mitt var et uttrykk for hvordan jeg mener "saken" burde håndteres, og jeg er ikke uenig med deg. Selv om klubben burde nullstille og sette realistiske mål for inneværende sesong, og heller tenke langsiktig, tror jeg du har rett i dette med dynamikk. For å være ærlig og realistisk tror jeg vi dessverre har nådd et "vippepunkt", eller at vi i alle fall er svært nær.

          Kommentar

          • e.d
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 688

            Hva spillerne mener tror jeg ikke spiller noen særlig rolle. Tenker spillerne har sin egen agenda om hva som er best for dem selv og ikke klubben når dem vil ha bort treneren. Hareide har vel vært genierklært av spillerne på landslaget uten at det har hatt noe å si.

            Det som må gjøres er at først må ledelsen i klubben begynne å dra i samme retning. Dette gjelder uavhengig av hvem som er trener. Dette trenger ikke å ta lang tid - Det er bare å sette seg ned å bestemme seg for å gjøre det.

            Jeg synes Nordlie skal fortsette. Problemet i LSK er ikke treneren, og å gi ham sparken nå tror jeg ikke vil løse noe som helst.
            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              I Jeg vet ikke nødvendigvis noenting som helst hundre prosent, jeg har bare fått de samme navnene fra flere forskjellige(jeg kommer ikke til å røpe dem til noen, jeg har lovet taushet).
              Dette er da rykter GrusomB, uansett hvordan du pakker det inn. Jeg synes du bør være litt mer tilbakeholden. Rykter er jo gjerne slik at de virker mer troverdige jo mer av våre oppfatninger de bekrefter. Ryktespredning er da også en geskjeft jeg har lite til overs for. Det er alltid noen som har mer å tjene på å spre falske rykter, mens de fleste er nokså uinteressert i sannheten.

              Kommentar

              • danny85
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2006
                • 108

                Steng treningene for media i fremtiden!

                A-r-b-e-i-d-s r-o
                ET LAND - ET LAG!
                ----- FUGLA 4 LIFE -----

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Det er ikke bare rykter når det kommer fra flere forskjellige jeg anser å være til å stole på. Det blir litt for lett å avfeie det på den måten. Det er noe her, men bare tiden vil vise nøyaktig hva.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

                    har akkurat sett cupfinalesendinga fra i fjor, opplevelsen sitter herdt i enda og jeg tok meg selv i å grine 3 ganger i løpet av sendinga av rent overvelde. Det er fortsatt alt for tidlig for meg å se den sendinga, det er for sterkt, må vente 1 år til før jeg ser det igjen.
                    i intervjuet etter kampen sier Nordlie noe som dette: Dette skal vi ta med oss videre og bygge på i fremtiden for å bli enda bedre, ta vare på det positive vi har sammen.
                    vel vel, hva skjedde ? hvor ble det av alt det positive nordlie? hvor ble det av det vi skulle bygge videre på? har vi revet det ned i stedet?
                    Cupfinalen var på ingen måte den beste kampen vi har spilla, men det var tæl i gutta i det dem gjorde, om ikke alt var like bra så var det tut å kjør!
                    Det er ikke lenge siden cupfinalen, det er litt rart hvor mye som faktisk er forandra siden da, hvor mye ting har falt sammen. Jeg mener og håper at både Nordlie og fjøra kan bli sittende i alle fall en stund til, alternativene for hvem som kan overta er ikke såå mange og bra.
                    Please Nordlie og fjøra, bli trollmenn og fiks det som er galt slik at vi kan vinne nå til helga mot Viking.
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

                    Kommentar

                    • kemolars
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Nov 2007
                      • 12

                      Nordlie må bli, hvem skulle tatt over?

                      Ingen gode trenere igjen i Norge, vi burde være glade for å ha skaffet oss Nordlie, ting tar tid. Give it a break!

                      Nordlie, du har min fulle støtte!!
                      LSK- Cupmester 2007

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        Opprinnelig skrevet av BD
                        Og skal de først gå til pressen og dra klubben lengre ned i søla, får de faen meg stå frem med navn. Utrolig ILLOJALT og FEIGT å gå til pressen på denne måten. Vær LSK-spillere, vær menn! Voks opp!
                        Dette er enkel psykologi og dersom man ikke føler ubehag ved å ta opp slike ting internt, så er man vel ubehagelig nær definisjonen av psykopat.

                        Når man er medlem av en prestasjonsgruppe og har levebrødet sitt langt på vei lagt opp hvorvidt man er på talefot eller ikke med treneren, så sier det seg selv at man er forsiktig med å kritisere "den som leverer mat på bordet".

                        Og når man så hvordan klubben behandlet spillere som Anton og Påsan, sier det seg selv at det neppe er veldig høyt under taket på Åråsen. Spillere som uttrykker seg kritisisk til treneren og/eller klubbledelsen varer ikke lenge i LSK.

                        Så at de foretrekker å fremføre kritikken anonymt skjønner jeg meget godt.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • CocaJerry
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2532

                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Dette er enkel psykologi og dersom man ikke føler ubehag ved å ta opp slike ting internt, så er man vel ubehagelig nær definisjonen av psykopat.

                          Når man er medlem av en prestasjonsgruppe og har levebrødet sitt langt på vei lagt opp hvorvidt man er på talefot eller ikke med treneren, så sier det seg selv at man er forsiktig med å kritisere "den som leverer mat på bordet".

                          Og når man så hvordan klubben behandlet spillere som Anton og Påsan, sier det seg selv at det neppe er veldig høyt under taket på Åråsen. Spillere som uttrykker seg kritisisk til treneren og/eller klubbledelsen varer ikke lenge i LSK.

                          Så at de foretrekker å fremføre kritikken anonymt skjønner jeg meget godt.
                          Det de gjorde (hvis det er sant) hjalp ikke en dritt, og det kunne ikke hjulpet noe heller. Det var kun uproffesjonelt og illojalt ovenfor klubb og supportere. Sitte å forsvare folk som prøver å dra klubben lengre ned i gjørma er helt uforståelig og helt uakseptabelt for meg.

                          Kommentar

                          • vollafugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 978

                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Dette er enkel psykologi og dersom man ikke føler ubehag ved å ta opp slike ting internt, så er man vel ubehagelig nær definisjonen av psykopat.

                            Når man er medlem av en prestasjonsgruppe og har levebrødet sitt langt på vei lagt opp hvorvidt man er på talefot eller ikke med treneren, så sier det seg selv at man er forsiktig med å kritisere "den som leverer mat på bordet".
                            At det er vanskelig å kritisere egen ledelse er nærmest et klassisk dilemma. Noe nær alle som er i inntektsgivende arbeid, og som ikke befinner seg på toppen av "matkjeden", vil fra tid til annen måtte forholde seg til dette dilemmaet, i større eller mindre grad.

                            Den måten disse spillerne har løst sitt dilemma, ved å sladre anonymt til media, er uholdbart og representerer et klart brudd på uskrevne regler om hvordan man oppfører seg i et arbeidsforhold. At spillerne er en del av en prestasjonsgruppe gjør saken bare verre. Jeg ser ingen grunn til at svært godt betalte fotballspillere som er frustrerte fordi de sliter benk, skal bli møtt med en større forståelse enn andre hadde blitt møtt med. Tvert i mot!
                            Last edited by vollafugl; 03.05.2008, 15:43. Begrunnelse: En liten tilføyelse.

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av vollafugl
                              Den måten disse spillerne har løst sitt dilemma, ved å sladre anonymt til media, er uholdbart og representerer et klart brudd på uskrevne regler om hvordan man oppfører seg i et arbeidsforhold.
                              He, he, nå er det vel strengt tatt de færreste av oss som har en interesse fra media dersom vi er misfornøyd med sjefen, så de uskrevne reglene du henviser til finner jeg ikke spesielt tillitsvekkende.

                              Dog opplever vi jo jevnlig at mediene rapporterer om misfornøyde ansatte i bedrifter som har profilerte toppsjefer, men det er liten generell fordømmelse i de ansattes retning. Dog ikke rart at supportere ikke liker at spillere uttaler seg negativt om egen klubb, men jeg er sikker på at dersom Tom ikke hadde hatt en så høy stjerne blant LSKs supportere, ville langt flere applaudert initiativet fra de spillerne.

                              Tenk at dette er Pellerud-epoken. Ledelsen er handlingslammet og viser ingen tegn til å gjøre noe, da ville i alle fall jeg sett at spillerne tok bladet fra munnen og sa fra om situasjonen.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • S.Skywalker
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Oct 2007
                                • 79

                                Vi så det i Start nå kommer det også hos oss. Nordlie sliter på folkene rundt seg, spillerne har unormalt mye skader. Er på tide og svelge stoltheten Berg, må nå se at det var en bommert og ansette Nordlie.

                                Kommentar

                                • haak
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2007
                                  • 141

                                  Vi fremstår som en dompekandidat! Dette kan ikke fortsette, Nordlie må vekk!

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    Opprinnelig skrevet av haak
                                    Vi fremstår som en dompekandidat! Dette kan ikke fortsette, Nordlie må vekk!
                                    Der kom den, ja... Det tok overraskende lang tid fra kampslutt i dag, forresten.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7101

                                      Det er jo ingen tvil om at vi framstår som en dumpekandidat da, trotzdem.

                                      1/3 av sesongen er snart spilt. Vi har fem poeng. Fortsetter det sånn, rykker vi ned. Garantert. Hvem må ta ansvaret? Har vi en plan? Hva er den, i så fall? For jeg ser ingen plan. I det hele tatt.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1262

                                        Jeg synes vi skal vente med krisemaksimering før vi er ferdig med de 6 neste kampene. Etter de tre neste vet vi mye mer hvor vi står. Jeg nekter å tro at vi er dårligere enn Ham Kam, Glimt og Ålesund. Tror på minst 7 poeng her.

                                        Kommentar

                                        • mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Det er jo ingen tvil om at vi framstår som en dumpekandidat da...
                                          Hmm.. nei.

                                          Jeg har brukt noen timer på å la ting synke inn (ikke at det hjelper stort dog);

                                          Fremgang mot Brann, seier mot Viking og til slutt lettere motstand i cup'en. Dette er en rimelig grei oppskrift på en fungerende "snu operasjon" og jeg trodde ærlig talt at ting var på rett vei.

                                          Den gang ei. Det er ikke tap i seg selv som er greia, men hvordan laget tapte. Det er stor mental forskjell på det å "kjempe til siste slutt" og "vente på fløyta". Gutta tok den siste varianten i dag og resignasjon er aldri et godt tegn.

                                          Vi trenger Napoleon, mannen som får alle til å tro at alt er mulig kun ved sin tilstedeværelse.

                                          Hmmm igjen, har tunge tanker å sloss med her hos meg nå.
                                          Fugla mot nye høyder

                                          Kommentar

                                          Working...