Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Start-fan
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Apr 2008
    • 6

    Vil holde meg utenfor, men liker Lillestrøm. Så mitt tips er at for hver kamp dere beholder Tom er dere enda verre stilt med tanke på å redde plassen. Taper man garderoben er alt tapt - og den har han klart å tape i hver eneste klubb han har trent. Utrolig at dere ville ha han etter at alt som hadde skjedd i alle klubbene han har trent tidligere tidligere - lykke til og ikke ansett Bjørnebye!

    Kommentar

    • Awfuls
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2006
      • 138

      mmm

      nordlie må gå takk for alt nordlie men ikke dra lsk/kfl lengre ned i søla og ja selvsagt finns det alternativer=p selg han til sandefjord hent uwe/solbakken/fjøra kan trenne lsk til vi får en annen trenner på plass?

      bare noen tanker folkens

      og ja syntes nordlie var et bra alternativ når vi skaffa han men nå i ettertid må jeg vel bare væra enig at han ikke har fått det til og funke
      Fugla forever... eLSKer

      Kommentar

      • Vicarious
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 391

        Etter gårsdagens match er jeg ikke i tvil. Dette er de dårligste prestasjonene jeg har sett fra LSK i min levetid. Samtidig har aldri klubben hatt mer ressurser enn nå.
        Nordlie lar det bare skure og gå, og fortsetter å starte med spillerne som presterer til stolpe på børsen. En del spillere ser ut til å være totalfredet. Hele laget presterer også på et vanvittig lavt nivå. Og siden vi vet at disse spillerne egentlig ikke er SÅ dårlige, må vi bare anta at det er apparatet rundt dem som har gjort en jævlig dårlig jobb. Ikke for det, prestasjonene til mange spillere tilsier at også de må ut. Men vi kan ikke kvitte oss med 5-6 spillere midt i sesongen. Spillerinnkjøpene i år har forøvrig også vært totalt mislykket, noe jeg har hatt følelsen av hele tiden.

        Nei, skal vi unngå å kjempe med Ham-Kam om nedrykksplassen MÅ det skje noe drastisk.
        Nordlie må gå.
        Fjørtoft må gå.
        Helst i dag.
        Så slipper vi kanskje flere smertefulle opplevelser som den i går.

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Jeg synes vi skal vente med krisemaksimering før vi er ferdig med de 6 neste kampene. Etter de tre neste vet vi mye mer hvor vi står. Jeg nekter å tro at vi er dårligere enn Ham Kam, Glimt og Ålesund. Tror på minst 7 poeng her.
          Er du gal? Fölger du med på norsk fotball. Jeg har sett alle de ovennevnte lagene spille, og en ting vet jeg; De spiller mye bedre fotball enn oss. Til og med HamKam. Hamkam for faen... flaut

          Say Hey! Say Ho! Say Nord-lie has got to go
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • detvarvondtdet
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 398

            Om Nordlie burde gå og hvem skal i så fall overta? Ja ikke vet jeg, men som alle andre gjør jeg meg noen tanker. De tanker er selvfølgelig farget av en miserabel seriestart (resultater over tid er nesten eneste målbare kriterie for å evaluere en fotballtrener), men jeg skal gjøre mitt ytterste for å holde en saklig tone.

            Om ikke han skal gå så må han i hvertfall ta noen grep. Jeg har ofte hørt snakk om "pedagogen" Tom Nordlie. Som pedagog i trenerfaget må noen av de viktigste oppgavene være å - 1:vekke så høy motivasjon og innsatsvilje som mulig hos hver enkeltspiller for at spillerne skal nå så høyt opp mot sitt maks potensialet som mulig, hver gang de spiller.
            - 2: Ivareta hver enkelt spiller igjennom å bygge en relasjon gjennom en hel sesong på den måten at de føler seg som en viktig og likeverdig del av prestasjonsgruppen selv om de kanskje ikke starter hver kamp.
            -3: Være reflekterk og nyansert i sine uttalelser i bla media. Med så mye press fra media Lsk har igjennom en hel sesong er det rimelig og anta at alle de uttalelser Trener og eller manager har i pauser, etter kampslutt og i alle andre sammenhenger samlet sett har en påvirkningskraft på spillerne. Har man da trenere/managere som snakker før de tenker, fremstår som urasjonelle, bagatelliserer viktige hendelser så vil jeg anta at dette ikke er særlig opbyggende for trygghet og motivasjon.

            Til punkt 1 så er det vanskelig å konkludere med noe som helst for andre en spilleren selv. Men vi har alle sett at spillere som feks Magnus Myklebust, Pål Steffen og Simen Brenne har spillt langt bedre fotball en hva de gjør nå. Vi kan anta med rimelig grad av sikkerhet at disse ikke spiller på maks av sitt potensialet. På den andre siden Spiller Karim bedre nå de gangene han får sjansen en hva jeg så av han i hele fjor. Det interesante med tankene på om Tom gjør jobben sin er hvorfor Karim da ikke spiller mer en han gjør.

            Til punkt 2 så er min personlige mening at Tom Nordlie kunne gjort en langt bedre jobb. Når det nærmest slås fast i stein at det er murring i spillertroppen på grunn av måten spillere snakkes til, lite gehør for andres meninger, kaldt samarbeidsklima med Fjøra som kanskje er hans viktigste allierte i jobben, spillere med lite spilletid som ønsker seg bort. Et annet punkt her jeg vil si ikke bidrar er håndteringen av Pål Strand!. Dette summerer opp til konklusjonen at relasjonsbygging og evnen til å skape trygghet hos spillere ikke er bra nok.

            Til punkt 3 må jeg si at jeg noen ganger har rivd meg i håret når jeg ser og hører hvordan Tom uttaler seg. Etter stygge tap hvor "hvermansen" kan se at noe er alvorlig gærnt blir det for dumt å med en nærmest arrogant tone si ting som feks "Når Ollie må spille dobbel venstre back så går det gærnt" "Vi kjørte matchen første 15 min, så får vi tilfeldigvis 2 i mot og mister presset på ballfører og Brenne må ta jobben som spiss, venstre kant og høyre back"..
            Jeg syntes Tom Nordlie kommer med altfor lettvinte forklaringer når laget underpresterer over tid..det er nå min mening. Det kan være artig for den nøytrale tv-titter å høre på Nordlie og Fjøra uttale seg, men reflektert, nyansert og trygghetsskapende er det ikke.

            Fotballfaglig dyktighet er ikke jeg i noen posisjon til å utfordre Nordlie eller noen andre på, da jeg hverken har A, B, C eller D trener utdanning. Men jeg er engasjert, interesert og opptatt av fotball. Inn før denne sesongen hentet Tom Norklie høyre og venstre backen til et lag som rykket ned til vikarbyråligaen og en lokal gutt som satt på benken i Fredrikstad. Inn kom også Marius J som i mine øyne ikke når shane til knærne (tenker da på det jeg har sett av han før han kom til Lsk da han har vært skadet siden han kom). Dette får meg til å undre hvilke kvalifikasjoner Tom Nordlie er ute etter hos sine spillere.? I tillegg sitter Husar og visner på benken og en spennende spiller som Cisse virker å være helt ute, og det enda vi ikke akkurat er bortskjemt med raske, tekniske, spennende spisser.

            Elementer adferdspsykologi kan jeg derimot en del om. Det som er bevist og som "alle" enes om er at positiv forsterkning er det mest effektive virkemiddel for å øke eller gjenskape ønsket adferd/prestasjoner. Aversive stimuli som gjenntatte korreksjoner, kritikk osv virker motsatt. Nå har jeg ikke tellt, men jeg har vært å sett på veldig mange treninger med A-laget. En ting som slår meg er nettop den tonen Tom Nordlie har mot spillere. Feks når Ollie for 7 gang misser et mottak og for 7 gang får beskjeden "Faan Ollie,,nå må du faan meg sjerpe deg". "Eller i treningskampen mot Stabæk i hallen rett før sesongen. Ollie løper fra stabæks 5 meter og jager motspiller og ball til midtbanen, hvorpå Nordlie roper "Faan,,,når du har løpt 60 meter så kan du vel løpe 2 til.". Isolert sett er ikke dette noe man burde henge seg opp i og det burde voksne menn tåle.? Ja det er det, men når det gjentagende er den feedbacken du får fra treneren din så gjør det alt annet en å skape den adferd/prestasjon du ønsker..Det er et fakta.

            De neste 4 rundene møter vi Ham Kam, Aalesund, Glimt og Godset. Iflg Tom må vi ha 3 punkter for å tegne en kurve. Etter disse har vi 4. Om den kurven ikke peker oppover etter disse 4 kampene vil jeg si vi har et alvorlig problem, og at ambisjonene om medalje var et skudd langt over mål (og det på blank kasse). Da er det overlevelse som gjelder. Jeg mener vi ikke er der enda, men kampen mot Ham Kam blir kanskje den viktigste indikasjonen i år på hvor landet ligger.

            Jeg kan ikke gjøre annet en og oppfordre alle til å møte opp og gi gutte den positive forsterkningen på gode prestasjoner de tydligvis ikke får nok av fra annet hold..

            evig og for alltid
            "Dere kan sitere meg på dette:
            Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
            Fjøra

            Kommentar

            • JohnnyTheKanari
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • May 2008
              • 2

              Nei. Nordlie må bli. Han viste hva han kunne med Start.

              Kommentar

              • tomtom
                Medlem
                Møteplager
                • Oct 2007
                • 85

                Tom må gå om det ikke blir tre poeng mot Kamma.

                Kommentar

                • Kanarijenta
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 504

                  Det som bekymrer meg mest er at han gang på gang bortforklarer det med enkle, personlige feil. Det sa han til TV2 i går også.
                  Men jeg vil gi Tomtom ett par kamper til, nå får vi jo betydelig svakere motstand. Dersom vi ikke hever oss i disse kampene kan han bare pakke bagen og dra
                  Super Kanaris

                  Kommentar

                  • Bukkenbruse
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 515

                    På tide at Bjarmann kommer tilbake til klubben - tar med seg Henning Berg - får oss tilbake i 442 for godt - kaster ut spillere som spiller pga navn og ikke ferdigheter og anskaffer spillere som passer til de posisjonene de skal bekle. Synes Berg har gjort en meget god jobb med begrensede ressurser i Lyn og virker som om han og Bjarmann mildt sagt er et litt mer sammensveiset team enn de som styrer LSK.

                    Kommentar

                    • Åkrenefugl
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Nov 2007
                      • 5

                      Begynner og tro at Nordli ikke er den rette til og føre dette laget videre.
                      Den dårlige trenden kan spores tilbake til ifjor høst, og da mener jeg Nordli
                      har fått lang nok tid, laget spiller kun med glimtvis innsats og rytme.
                      Tror mye av uenigheten mellom Nordli og Fjørtoft går på spillestil og bruk
                      av spillere, jeg heller litt til at Fjørtoft kanskje vet bedre enn Nordli nå.
                      Tror heller ikke Nordli er den gode pedagogen han liker og tro selv.
                      La Fjørtoft overta laget og bruk god tid til og finne en trener som har noen
                      titler på cv`n.
                      Vinner Ham-kam mandag er vi på bunn igjen og det KAN ikke forsette.
                      Vår stolte klubb fortjener bedre.

                      Kommentar

                      • Trønderkanari
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Aug 2004
                        • 84

                        Begynner å tvile sterkt på om Nordlie noen gang får sving på fugla. Det var jo ikke akkurat "kremfotball" i fjor heller. Og med det manskapet vi har idag, burde det vært mye mye bedre. Vi sutret over 7.plassene under Erlandsen, men vi må huske at han hadde et mye mer beskjedent budsjett disse årene, enn hva Nordlie har nå. Når en ser en spiller som Bjørkøy, en spiller som var på landslaget, og Rosenborg ville kjøpe for omlag 8!!! mill. ifjor høst, ser ut som en avdanka 4.div. spiller, må noen ta et tak! Jeg personlig tror ikke Bjørkøy er så rævva som han viser nå, men jeg tror muligens en ny trener, med ny giv, kunne fått fart¨på både han resten av "stjernene" våre. Det ser ut til at vi kjører totalt i blinde, dette sikkert pga. total mangel av selvtillit, samt et alt for utydelig spillemønster! Og det siste er TRENERENS ANSVAR å få ut!

                        Kommentar

                        • A.Bilet
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2005
                          • 808

                          Nordlie må fortsatt gå. I mine øyne har vi blitt gradvis dårligere og dårligere under Tom. Tror ikke dette snur, selv om vi vant mot Viking. Kampen i går var skremmende dårlig, i likhet med tidligere i år og delvis i vinter og høsten i fjor.

                          Banneret til Viking hadde helt rett om Per Berg. Det var tidenes blemme å sparke Uwe, når spillet faktisk var på gang, og vi var nære toppsiktet. Men det er selvsagt feil å se tilbake på det nå.

                          Når det gjelder det å få ny trener, får vel de fleste lag et løft når de får inn en ny trener. Dette "løftet" kunne vi trengt nå. Fjøra kan godt ta over inntil videre hvis ikke vi har kandidater tilgjengelige nå, alt er bedre enn det spillet vi spiller nå.
                          A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                          Twitter-bruker

                          Kommentar

                          • Awfuls
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2006
                            • 138

                            – Spillerne er selvfølgelig lei seg nå, de er også veldig selvkritiske. Vi må bare komme over at vi ikke var bedre i dag, Sier Nordlie. utkast fra rb .no

                            hva f det er ikke bare i dag vi har vært så dårlig da.. og min rank er hoffnarr så er vel nordlies kun en narr for f... nordlie nå må du pakke gym bagen og dra hjem til mor
                            Last edited by Awfuls; 17.05.2008, 23:36. Begrunnelse: fikk nye tanker=p
                            Fugla forever... eLSKer

                            Kommentar

                            • m_skedsmo
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2006
                              • 212

                              vår kjære klubb

                              Nå har jeg latt det gå en liten stund siden det forsmedelige tapet på Lerkendal. Var så skuffet etter kampen at jeg kastet med inn i forumet her. Men selv om jeg har prøvd å la det synke inn klarer jeg ikke å slappe av å tenke at Tom må få litt mer tid. Hvor mye arbeidsro og tid trenger han egentlig?

                              Hvis vi prøver å se tilbake i tid. Ser at flere viser til at Erlandsen ikke hadde det samme budsjettet når han sanket sjuendeplasser. Nordlie har mye mer ressurser, og mange flere såkalte stjernespillere, men vi ligger nest sist..

                              Uwe ga oss to fjerdeplasser, royal league finale, og cupfinale. Jada, vi tapte cupen, men vi møtte et lag som var langt mye bedre enn Haugesund. Føler ikke at Uwe oppnådde dårlige resultater, og har en formening om at vi hadde liggi et helt annet sted på tabellen om Uwe fortsatt hadde trent laget.

                              Tom har fått ett og halvt år på seg til å bygge lag. Han har fått de spillerne han ønsket. Likevel ligger vi i gjørma. Hvem skal ha ansvaret for det? Er det spillere, trener eller begge deler? Vet da faen jeg, men tror Tom må ta det meste av skylda her. Synes han har fått nok tid nå. Taper vi mot Ham Kam må han gå. Kanskje Fjøra kan trene laget frem til vi får ny trener. Spørsmålet er bare hvem vi kan hente inn.

                              Jeg har et forslag. Jeg bor i Tromsø og har fått fulgt nøye med på hva Steinar Nilsen har fått til her oppe med relativt begrensede midler. Han har såvidt jeg har fått med meg ennå ikke fornyet noen kontrakt med TIL. Hent Steinar Nilsen til Åråsen. Jeg tror det kunne ha ført til bra fotball og at vi hadde vært med i toppen.

                              Samtidig er jeg usikker på Fjøra. Han har mer tillit fra meg enn det Tom har, men jeg føler at han er et jævla uro og bråkemoment. Jeg vet ikke hva slags status han har i spillergruppa, men jeg vil tro at det å få inn Bjarmann vil gjøre mye med klubbfølelsen til gutta. Han er mister Lillestrøm for mange, og han virker som en mye mer stabil fyr enn Fjøra.

                              Kommentar

                              • OB19
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Jul 2007
                                • 4

                                Soleklart hvem som bør overta

                                Om Nordlie bør gå vet jeg ikke, men hvis han skulle få fyken er det jo helt klart hvem som bør overta: Sportsleder i RB, Morten Svesengen synes, mellom alle katastrofeoverskriftene, å ha alle svar på det som er av problemer. All forballkompetansen på Åresen er jo, når man leser Romerikets blad, ingenting mot denne allvitende guruen lenger opp i Rolfer`n.

                                Om så Per Berg må grave så dypt i pengebingen at han bare får råd til å ansette polakker heretter, bør han sikre seg denne skarpslepne juvelen til LSK- benken.

                                Fugla vil også få bedre arbeidsro som følge av dette jobbyttet, i og med at mye av den lokale, redaksjonelle sutringen over alt som klubben foretar seg naturlig vil stilne, og VIF- klanens medlemsaviser VG og Dagbladet blir alene om å slenge dritt om LSK.

                                Kommentar

                                • Kanaris93
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Nov 2007
                                  • 232

                                  Enig med mange andre her: Vinner vi mot Ham Kam på neste sønda, synes jeg Nordlie burde bli. Men dersom vi skulle tape ( ell avgi poeng ) synes jeg han burde ta sin hatt og gå!
                                  I med og motgang <3

                                  Kommentar

                                  • MedlemNR35
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2004
                                    • 905

                                    Som sagt i en annen tråd har jeg blitt veldig usikker på om Tom Nordlie bør gå eller ikke...

                                    Eneste tingen jeg er sikker på er at om han skal sparkes må han sparkes i EM - pausen. Hvis han ikke blir sparket da bør han få resten av sesongen på seg.

                                    Kommentar

                                    • mr.Jordbakke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3845

                                      Lillestrøm har en for god tropp til å rykke ned. Det samme hevdet vel VIF med Nordlie ved roret...

                                      Jeg har ikke gitt opp håpet om at Nordlie kan snu dette, men at LSK vil bli seriemester innen de 3 årene Nordlie hevdet han behøvde da han ble ansatt, begynner jeg å tvile på. Det tar tid å få en samspilt tropp og når LSK bytter ut "halve" laget i løpet av et år, tror jeg ikke uten videre at enda flere spillere i troppen vil løse dette. Vi er nok mer avhengig av Riise enn jeg trodde på forhånd. 1 målsjanse mot RBK forteller det meste.
                                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                      Mvh
                                      Mr.Jordbakke

                                      Kommentar

                                      • Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

                                        Nå begynner det mildt sagt å bli stusselig! Jeg har hatt stor tro på Tom og synes det er synd han ikke får fart på laget om dagen. Men nå er det gått så langt at bare en snarlig omdreining til det mye bedre skal til for at ledere og trenere har min støtte. Vi må endre kurs hvis vi går mot stupet! Vil minst av alt rykke ned! Akkurat nå er jeg ikke sikker på plassen vår neste år.

                                        Kommentar

                                        • LSK-supp.
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 1023

                                          Se på spillerne før man legger all skylden på treneren.

                                          Steinar Pedersen og Midtun Lie var langt i fra dominerende på et Start-lag som rykket ned i fjor.

                                          Bjørkøy som for noen få år siden var en habil 1. div. spiller, hadde en god sesong i FFK for to år siden og har etter det holdt jevnt 1. div. nivå igjen.

                                          Myklebust hadde noen gode kamper våren i fjor, men har siden vært veldig svak og har kun fått spille pga svak konkurranse i laget.

                                          Laget har manglet en ren venstre back siden Shane ble solgt og ble erstattet av en skadd og ute av form grunnet tribunetilværelse Marius Johnsen.

                                          Det har vært akutt mangel på venstre ving i flere år nå.

                                          Det er riktig at vi har en del gode navn i troppen, men når disse enten er skadet eller ute av form, og i tillegg komplementeres av en rekke middelmådigheter så er ikke nedre del av tabellen annet enn forventet.

                                          At Tom Nordli overtrener spillerne og skal hente venner fra et 1. divisjonslag gjør ikke situasjonen bedre, men tviler på at de katastrofale resultatene kan tilskrives han alene.
                                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                          Kommentar

                                          Working...