Regner med at Tom har vært ganske aktivt med på hvem som skulle hentes inn. Kan ikke se at noen av de som har kommet inn på laget etter at Tom ble ansatt har tilført noe som helst. Og kan heller ikke se at han har gjort det så bra med tanke på hvem som forsvant. Han kvitta seg med Shane og Kasey, to spillere som var bankers før og som var stabile. Han henta inn Marius Johnsen, Midtun Lie, Steinar Pedersen, Vidar Riseth og Bjørkøy. Av de så er det bare Riseth som har vært god nok for eliteserien. Det MÅ Tom ta ansvar for, på samme måte som han må ta ansvar for at de som før var bra ikke presterer. Det er han som er trener på laget.
Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Det du sier er piss, Midtun Lie har etter min mening hvert den beste spilleren hittil i år. At Pedersen og Bjørkøy har prestert under pari er det ingen tvil om, noe jeg tror vil endre seg snart. Riseth har prestert helt okey, men har mye mere å gå på. Johnsen har vært uheldig med skader så han kan du ikke dømme nord og ned.Kommentar
-
Regner med at Tom har vært ganske aktivt med på hvem som skulle hentes inn. Kan ikke se at noen av de som har kommet inn på laget etter at Tom ble ansatt har tilført noe som helst. Og kan heller ikke se at han har gjort det så bra med tanke på hvem som forsvant. Han kvitta seg med Shane og Kasey, to spillere som var bankers før og som var stabile. Han henta inn Marius Johnsen, Midtun Lie, Steinar Pedersen, Vidar Riseth og Bjørkøy. Av de så er det bare Riseth som har vært god nok for eliteserien. Det MÅ Tom ta ansvar for, på samme måte som han må ta ansvar for at de som før var bra ikke presterer. Det er han som er trener på laget.Bada bing - bada bong. Bjørn rulezKommentar
-
Det du sier er piss, Midtun Lie har etter min mening hvert den beste spilleren hittil i år. At Pedersen og Bjørkøy har prestert under pari er det ingen tvil om, noe jeg tror vil endre seg snart. Riseth har prestert helt okey, men har mye mere å gå på. Johnsen har vært uheldig med skader så han kan du ikke dømme nord og ned.
Midtun Lie har vært god på ving, men der får han ikke spille fordi Tom vil heller ha han på backplass. Pedersen og Bjørkøy holder ikke tippeligastandard, ihvertfall ikke Bjørkøy.
Sammenlignet med de andre har vel Riseth prestert mer enn ok. Johnsen ble henta inn fra en tribuneplass i Tyskland før Shane måtte gå. Shane spilte jo faen meg alle kampene og var sikker som banken. Hva Tom så i Johnsen som han ikke kunne se i Shane lurer jeg på.Kommentar
-
Hvis jeg skal basere sammenligninga på dette så er det ikke så vanskelig å si at Fjøra har gjort den beste jobben.Kommentar
-
Marius har spisskompetanse som Shane ikke har, blant annet livsfarlig på offensiv dødball samt mye bedre på defensiv dødball.
I tillegg er han en mye mer allsidig spiller enn Shane og kan bekle mange flere roller.
Dog er jeg sterkt i tvil om det er fornuftig å blåse x antall millioner på Marius, når man har Shane i stallen. Jeg savner Shane, ikke misforstå meg, men Marius har jo nesten vært konstant skadet siden han kom og aldri fått vist hva han er god for hos Fugla.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Marius har spisskompetanse som Shane ikke har, blant annet livsfarlig på offensiv dødball samt mye bedre på defensiv dødball.
I tillegg er han en mye mer allsidig spiller enn Shane og kan bekle mange flere roller.
Dog er jeg sterkt i tvil om det er fornuftig å blåse x antall millioner på Marius, når man har Shane i stallen. Jeg savner Shane, ikke misforstå meg, men Marius har jo nesten vært konstant skadet siden han kom og aldri fått vist hva han er god for hos Fugla.
Å bruke flere millioner på en spiller som ikke hadde spilt førstelagsfotball på lang tid fordi han innehar en kvalitet vi egentlig har nok av høres ikke ut som en nøye gjennomtenkt beslutning.I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)Kommentar
-
Den fysiske siden ved treningsopplegget bør granskes grundig. Riises problemer skriver seg jo også høyst sannsynlig fra belastninger og senskader fra hardkjøret i fjor høst.
Men mot Hamkam tror jeg Søgårds nærvær på banen i seg selv vil være ekstremt viktig, og gjøre en stor forskjell. Mange har nok ikke skjønt hvor viktig Søgård har vært for laget før han for en gangs skyld forsvant ut med skade. Nå som den andre løpsmotoren på midtbanen også er ute, gjør det at den defensive strukturen har gått ut av vinduet. Det er kanskje et tegn på at den reelle bredden i stallen likevel ikke er all verden.
Tempospillere mangler vi i alle fall. Ingen av de spillerne vi har fått inn i stallen det siste året har særlig tempo, og Shane er en av de kjappeste spillerne i Tippeligaen. Vi var godt forspent på defensive dødballer mens Shane var her, og burde være det fremdeles. Han var etter hvert bunnsolid defensivt, og farta hans gjorde at andre spillere foran ham kunne ta større offensive, plasseringsmessige sjanser. Så jeg savner også Shane. Dypt.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Jeg er mer skeptisk til å kjøpe inn skadde eller halvskadde spillere (=billigere). Kisen og Johnsen er to eksempler på det. Det er ren gambling.
Den fysiske siden ved treningsopplegget bør granskes grundig. Riises problemer skriver seg jo også høyst sannsynlig fra belastninger og senskader fra hardkjøret i fjor høst.
Men mot Hamkam tror jeg Søgårds nærvær på banen i seg selv vil være ekstremt viktig, og gjøre en stor forskjell. Mange har nok ikke skjønt hvor viktig Søgård har vært for laget før han for en gangs skyld forsvant ut med skade. Nå som den andre løpsmotoren på midtbanen også er ute, gjør det at den defensive strukturen har gått ut av vinduet. Det er kanskje et tegn på at den reelle bredden i stallen likevel ikke er all verden.
Tempospillere mangler vi i alle fall. Ingen av de spillerne vi har fått inn i stallen det siste året har særlig tempo, og Shane er en av de kjappeste spillerne i Tippeligaen. Vi var godt forspent på defensive dødballer mens Shane var her, og burde være det fremdeles. Han var etter hvert bunnsolid defensivt, og farta hans gjorde at andre spillere foran ham kunne ta større offensive, plasseringsmessige sjanser. Så jeg savner også Shane. Dypt.
enig, gleder meg til å se espen i gang igjen.Kommentar
-
Det verste med kjøpene av Kisen og Johnsen er vel ikke bare at det er "halvskadde", men at det er kneskader det er prat om.. Det er intet mindre enn skandaløst spør du meg, ihvertfall kjøpet av Kisen som jo skviset Kasey ut. Å Kjøpe en kneskadd 28 åring, det er kun LSK som greier..
Det er ingenting som er bedre enn at Søgård er tilbake, for det Bjørkøy har presetert, det holder rett og slett ikke.Kommentar
-
Robbie og Andersson ble vel begge henta før 2004 sesongen mens fjørtoft fikk managerjobben 4. august. Vet ikke om han jobba i kulissene et år før han ble ansatt, men jeg tviler litt på det. Det blir kanskje litt feil å gi han ansvaret for dem.
Mifsud ble også henta rett før fjøra ble ansatt, men etter at det var klart at uwe og fjøra skulle ta over i hvert fall. Tror nok fjøra og uwe var de som henta mifsud, men det kan også like mye ha vært uwe sin ære.
Om man skal nevne de suksesfulle kjøpene til Fjøra så er vel Riise den store skinnende stjerna.Kommentar
-
Kiesen ble vel henta mens Nordlie var i klubben, på samme tidspunkt som johnsen ble henta. Så jeg vet ikke helt om han er Nordlie eller fjøra sin ide. At han er utlending og aldri har spilt for start gjør det kanskje sansynlig at han var fjøra sin ide, men han kan jo ha vært nordlie sin ide også for alt jeg vet.
Robbie og Andersson ble vel begge henta før 2004 sesongen mens fjørtoft fikk managerjobben 4. august. Vet ikke om han jobba i kulissene et år før han ble ansatt, men jeg tviler litt på det. Det blir kanskje litt feil å gi han ansvaret for dem.
Mifsud ble også henta rett før fjøra ble ansatt, men etter at det var klart at uwe og fjøra skulle ta over i hvert fall. Tror nok fjøra og uwe var de som henta mifsud, men det kan også like mye ha vært uwe sin ære.
Om man skal nevne de suksesfulle kjøpene til Fjøra så er vel Riise den store skinnende stjerna.Bada bing - bada bong. Bjørn rulezKommentar
-
Løsningen til at det ikke fungerer, tror jeg ligger i den stadige rokkeringen på laget. Dette er også det eneste jeg har å utsette på Nordlie som trener.
Mot Viking stilte vi med:
Otto
Pedersen-Riseth-Kippe-PSA
Bjørkøy-Mouelhi-Brenne
Occean-Sundgot-JML
På grunn av Kippes karantene, stilte vi med:
Otto
Pedersen-Riseth-PSA-JML
Bjørkøy-Mouelhi-Brenne
Myklebust-Sundgot-Occean
Dette er da 4 bytter, på bakgrunn av en karantene. At hele laget skal rokkeres om på, bare fordi en spiller er ute, blir feil i mine øyne. Det naturlige hadde vært å sette inn Bertil for Kippe, og spilt med de andre 10 som spilte Viking-kampen. At det offensive spillet lider, på grunn av de gjentatte forandringene i den fremre treeren, tror jeg ikke det er mye tvil om. Jeg mener derfor det er viktig å rendyrke en klar førsteellever, siden det blir lettere for laget å fungere sammen når man har spilt sammen over en lengre periode. Når dette grunnlaget først er lagt, vil det også være lettere å få nye spillere inn for å konkurrere om plassene.
Det som derfor bør gjøres nå, er å satse videre på laget som spilte mot Viking. (Med en friskmeldt Søgård inn for Bjørkøy). Så kan dette laget spille på seg selvtillit mot lettere motstand, og sende oss oppover tabellen.En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
hmmz noen som så hamkam strømsgodset?
syntes de så nesten mere gjennombrudshissige en oss=(
hmmz hvis vi taper der eller uavgjort så burte folk begynne oppryddinga .
og nordli inse at han er en utmerdet addeco liga trener men tippeligaen er for stort for hanFugla forever... eLSKerKommentar
-
Hvis ikke, burde du vurdere å bli det, du skriver akkurat passe gjennomtenkt og opplysende.Kommentar
-
KimFLKommentar
-
godt poeng=p
men en ting kan vi alle væra enig om vel?
vi har spilt langt langt under det vi burte prestere?Fugla forever... eLSKerKommentar
-
Selvfølgelig er alle enige i det, problemet er at du ikke underbygger det du sier, som er litt drøyt. Og hmm har ingen z i seg, uansett hvordan du uttaler det. Hvis du foreksempel hadde sagt at...:
"Nordlie har gjort det bra i Odd, Sandefjord og Start, men felles for dem alle er at de var adeccolag da han tok roret. Han har derimot bare en god sesong bak seg på toppnivå, 2005-sesongen med Start, som jo tross alt var over all forventning. Utover dette har han trent søpla ned en divisjon(med vilje, så klart), fått sparken i Start, og nå gjør han det jammen ganske så dårlig for oss også. Dette får meg til å konkludere at Nordlie er en dyktig førstedivisjonstrener, og at dette kanskje er nivået han burde legge seg på i fremtiden om han ikke får fortsette i LSK."
..., ville du kanskje sluppet spydige meldinger, som denne, og som Ulfpulfs. Ikke bare ville du sluppet spydigheter, du ville jammen hatt et poeng også. Som om ikke dette var nok ville du plutselig vist deg å være flink i norsk på toppen av det hele.
Det er en moral i dette, lille venn:
Bli som meg! Jaaaaaaaaa!Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Å ta Odd til 7. plass som nyopprykket må vel også regnes som en god sesong?
...slik at totalsummen for gode sesonger i Tippeligaen blir 2.
Fortsatt ikke veldig imponerende mao, men NFL (Norske Flisespikkeres Landsforening) mente det var viktig å få protokollført.
...så får man evt diskutere om 4. plass og cupgull er hjemme, borte eller uavgjort (evt bra, dårlig eller brukbart).Ja til pause i pausen!Kommentar
Kommentar