Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Opprinnelig skrevet av Jørgen
    Jeg er sikker på at dette snur. Tom vil få gutta i gang snart. Nå er det såkalte "lettere" kamper framover, og da tror jeg vi plukker poeng. Jeg har tro på TN, og mener han fortsatt bør ha tillitt. Men hvis ikke vi vinner en del kamper framover nå, så bør vel kanskje noe gjøres.

    Håper du har rett, men for egen del tror jeg ikke tålmodigheten tåler tap for HamKam. Den kampen må vinnes, hvis ikke er det definitivt kroken på døra for denne karen.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • Stan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 1082

      Nevnt det før, sier det igjen. Jeg tror Gunder Bengtsson kan være mannen for LSK!

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        Opprinnelig skrevet av Henrik
        (...)Tom Nordlie, det du gjorde med Start 2005 er IKKE (!!!) godt nok i dag!
        Helt, helt enig. Start var i en unik situasjon hvor flere spillere slo gjennom (og traff formtoppen) samtidig, og nøt nok innledningsvis godt av den naturlige undervurderingen som følger et nyopprykket lag, i tillegg som den sesongen var veldig, veldig poengfattig. Det var noe særegent ved Start den gangen, dog er det langt unna sannheten at de tok flesteparten av sine poeng på slutten av kampene og på slutten av sesongen, selv om de av uante grunner fikk mye heder for den fysiske treninga når det langt ifra var det som var suksessgrunnen. 15 poeng på de 13 siste kampene vitner ikke akkurat om overlegen utholdenhet, tvert imot heller rovdrift helt til Bjørnbye eller sikkert også hvemsomhelst kunne tatt over og også fått 25 poeng på de siste kampene ved å mildne treningsmengden og løpsfokuset. Det skal godt gjøres å være best i alt, eller til og med god i alt. Spill mot etablert forsvar og overganger er det som må ha forrang, på samme måte som pasningskvaliteten. Det er det som er fotball. Fakta er at vi har spilt veldig dårlig i store deler av fjorårssesongen, og elendigheten har fortsatt inn i dette året. Det har i det hele tatt vært mangel på handling overfor ting som har vært problemer lenge. Spillerkjøpene også; mye "traurig" istedenfor innovative signeringer. Hvorvidt det også i lengden er positivt for laget, er jeg usikker på.

        Men: Det LSK først og fremst trenger er å bygge opp selvtillitten, og det kan i det minste du og jeg gjøre fra tribunen. På søndag. Applaudér og syng for laget, slik at de skyter, ikke får frykten av å feile igjen og prøver. Og igjen. Og igjen. Og aldri gir opp.

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          Kan noen forklare meg hvordan det har seg at vi må velge (for å sette det på spissen) mellom adecco/tippeligagull når det kommer til diskusjon om Tom, og at en trener ene og alene avgjør dette?

          I mine øyne så hadde vi ikke vært mer enn et par cent bedre om vi så hadde nåværende Manchester U eller post Chelsea sin hovedmann som trener. Spillerne har vært rett og slett ræva, og innsatsen har vært ca fraværende i de matchene jeg har sett. Vi har elleve mann som løper etter en ball på banen, og så skal vi jaggu gi han som sitter på trenerbenken skylden hver jævla gang det butter litt imot?

          Dette var satt litt på spissen, men jeg klarer ikke helt å se hvordan en ny trener brått skal frelse hele sportsklubben og løfte oss 10 plasser opp i tippeligaen, slik bare NøFF kan.
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Jeg er en tom nordlie mann, men samtidig innser jeg at man på sett og vis undergraver hans autoritet når man:

            1) Ikke ansetter Torgeir Bjarmann, men velger Fjøra pga internasjonal erfaring og status. Tydelige og klare signaler innad og utad at her holder det ikke med lokal tilhørighet og lsk hjerte, her er det en internasjonal storklubb som skal bygges.

            2) Deretter ansetter TN og fullstendig ser bort i fra at han er uten internasjonal erfaring eller status ut over å være Lillestrømgutt og har hatt gode resultater i en enkelt sesong med et tippeligalag. Både Rösler og tildels Halle kom med imponerende CV'er og kunne gi fingeren til hvemsomhelst i spillergruppa som yppet seg. TN har knapt nok jobbet på det nivået de fleste spillerne våre forventes å prestere på. TN kan ikke sette seg på et fly til tyskland og komme tilbake med tre mann på prøvespill, eller inspirere en tjekkisk ulandslagsspiller til LSK med et sus av premiere league og massiv heltedyrking fra 50.000 fans.

            Dette kunne nok gått bra om fjøra hadde vært mer av en lagspiller og fylt ut TN's rolle der hvor det skorter. Men når TN skal ha begge tømmene og fjøra ikke er villig til å bruke noe av sin anseelse på å øke respekten for TN innad og utad så går det dårlig.

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              Opprinnelig skrevet av holmiz
              Kan noen forklare meg hvordan det har seg at vi må velge (for å sette det på spissen) mellom adecco/tippeligagull når det kommer til diskusjon om Tom, og at en trener ene og alene avgjør dette?

              I mine øyne så hadde vi ikke vært mer enn et par cent bedre om vi så hadde nåværende Manchester U eller post Chelsea sin hovedmann som trener. Spillerne har vært rett og slett ræva, og innsatsen har vært ca fraværende i de matchene jeg har sett. Vi har elleve mann som løper etter en ball på banen, og så skal vi jaggu gi han som sitter på trenerbenken skylden hver jævla gang det butter litt imot?

              Dette var satt litt på spissen, men jeg klarer ikke helt å se hvordan en ny trener brått skal frelse hele sportsklubben og løfte oss 10 plasser opp i tippeligaen, slik bare NøFF kan.
              I utgangspunktet er du fornuftig her, men det er et stort problem med argumentet ditt: En trener som gjør en god jobb sørger automatisk for at innsatsen er god. Hadde det ikke vært problemer med Toms trenergjerning ville det heller ikke vært problemer med å få i gang spillera, så det i det minste ikke faktisk står på innsatsen, som nok er det mest presserende problemet per dags dato. En trener som ikke evner å motivere spillerne sine er som regel en arbeidsledig trener.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Opprinnelig skrevet av reka
                Jeg er en tom nordlie mann, men samtidig innser jeg at man på sett og vis undergraver hans autoritet når man:

                1) Ikke ansetter Torgeir Bjarmann, men velger Fjøra pga internasjonal erfaring og status. Tydelige og klare signaler innad og utad at her holder det ikke med lokal tilhørighet og lsk hjerte, her er det en internasjonal storklubb som skal bygges.
                Nå er det vel liten tvil om at Fjøra har LSK-hjerte, det har han hatt siden han var unggutt, til tross for at han er fra Sunnmøre.

                Opprinnelig skrevet av reka
                2) Deretter ansetter TN og fullstendig ser bort i fra at han er uten internasjonal erfaring eller status ut over å være Lillestrømgutt og har hatt gode resultater i en enkelt sesong med et tippeligalag. Både Rösler og tildels Halle kom med imponerende CV'er og kunne gi fingeren til hvemsomhelst i spillergruppa som yppet seg. TN har knapt nok jobbet på det nivået de fleste spillerne våre forventes å prestere på. TN kan ikke sette seg på et fly til tyskland og komme tilbake med tre mann på prøvespill, eller inspirere en tjekkisk ulandslagsspiller til LSK med et sus av premiere league og massiv heltedyrking fra 50.000 fans.
                Spørs jo hvilken relevanse det å ha vært fotballspiller påvirker treneryrket. Uwe og Gunnar kom totalt blotta for trenererfaring inn i jobben, mens Nordlie har mange år på baken i flere toppklubber, noe jeg vil si er en langt mer imponerende trener-CV enn hva Gunnar og Uwe kom med.

                Forøvrig er jeg stort sett enig med holmiz. Enten det er Tore Torell eller Tom Nordlie som står på sidelinja, skal ikke trenern måtte stå som ei jævla barnehagetante og passe på at spillerne yter en innsats, det er det de betales for å gjøre. Spillerne burde være profesjonelle nok til å mane til innsats, og jeg nekter å tro at det er så stor misnøye rundt Nordlie i spillergruppa at ingen klarer å motivere seg lenger. Da ville han vært sendt ut portene. Her er det rett og slett snakk om spillere som har tatt for lett på det, og nå får de konsekvensene av det.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Samme argument slår den ned rimelig greit, fugl1120. Det er treneren sin jobb å passe på at spillerne ikke tar for lett på konkurransene de er involvert i. Selvsagt skal proffer være akkurat det, men det forutsettes uansett at treneren makter å løfte dem opp der de skal være mentalt sett. Det er ikke snakk om å være barnehagetante, det er snakk om å være en motivator og en veileder. Hva er vel Nils Arne Eggen, Alex Ferguson og Jose Mourinho, for å nevne noen, om ikke fantastiske motivatorer? Jeg mener ikke at Nordlie skal være like bra som disse, de er alle blant de beste trenerne fotballen har sett(å joda), men poenget forblir det samme. Og like fordømt relevant.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1453

                    Opprinnelig skrevet av holmiz
                    I mine øyne så hadde vi ikke vært mer enn et par cent bedre om vi så hadde nåværende Manchester U eller post Chelsea sin hovedmann som trener.
                    Så forskjellen mellom verdens beste trenere og en middelmådig Tippeliga-trener er minimal? Da tror jeg du undervurderer trenernes betydning kraftig.
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                      Så forskjellen mellom verdens beste trenere og en middelmådig Tippeliga-trener er minimal? Da tror jeg du undervurderer trenernes betydning kraftig.
                      Skal glatt innrømme at jeg satte det litt på spissen for å få frem poenget mitt, som er at en trener alene er ikke skyld i at vi spiller ræva om dagen.

                      Ta for eksempel innsatsen til en del av spillerne i kampene mot søpla og trønderne, det var rett og slett pinlig å se på. Jeg forventer ihvertfall litt over middelmådig innsats fra en gjeng som får alt for godt betalt for å løpe etter en ball på en stor gressbane, uavhengig av om treneren heter Ferguson eller snurre sprett.
                      Last edited by holmiz; 24.05.2008, 12:07. Begrunnelse: trykkleif
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        Ryker Nordlie i morgen?

                        Med tap eller uavgjort i morgen så er jeg relativt sikker på at vi endelig blir kvitt Nordlie. En offentliggjøring vil nok ikke komme umiddelbart, men et skifte vil skje i den relativt sett beleilige EM-pausen.

                        Og, for komme folk her i forkjøpet, det skyldes ikke bare resultater, eller mangel på sådane, i år. Som flere av oss har greid ut om her på forumet over tid, så er egentlig den største skandalen at det underliggende spillet har vært begredelig. Faktisk det mest begredelige jeg har sett i løpet av mine rundt 25-26 år som fast inventar på Åråsen. En skandaløs prestasjon spesielt ressursene Norldie har hatt til rådighet tatt i betraktning. Spillere, baner, penger, apparat (med unntak av Slokvik) og alt har stort sett ligget til rette.

                        Og så presterer Nordlie å få LSK til å fremstå som byråkratiet et tilfeldig valgt kommunistdiktatur; tregt, ueffektivt og ufattelig lite publiksumsvennlig. Skandale.

                        Tom: Trekk deg før du må slepes ut av Åråsen!
                        Last edited by BennyLem; 24.05.2008, 20:43.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • hoyt
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 2850

                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Tom: Trekk deg før du må slepes ut av Åråsen!
                          Tviler på han gjør det med tanke på den fete fallskjermen han har sikret seg. Men ja, tror også han ryker i EM-pausen med tap i morra. Uansett så er dette hans siste sesong i LSK, det er jeg rimelig sikker på.
                          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                          - Nosa

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            Jeg har stem nei, men begynner etterhvert å tvile på om det er det beste for LSK. Er sjela på vei ut av klubben? Mot RBK syns jeg LSK var en vag skygge av seg selv. Hvor var innsatsen og det tøffe duellspillet LSK alltid har vært kjent for? Er det slik LSK ønsker å fremstå, som fintspillende gutter som står med lua i hånda når motstanderen har ballen? Er det et bevisst valg av LSK å kjøpe dyre middelmådige norske spillere i stedet for utenlandske talenter til en billigere penge? Blir man et topplag å regne med hvis man fyller stallen med mange spillere fra lag som rykker ned? Hvor lang tid tar det for Occean å opparbeide seg fotballforståelse? Nordlie er flink til å prate for seg, men finnes det hull i teorien hans, siden det butter imot gang på gang?

                            I teorien skulle Tom være alt LSK ønsker seg og det beste som kunne skjedd klubben, men nå som LSK presterer på nivå med et middels godt Adeccoligalag, spør jeg meg selv om det holder at de som styrer klubben, inkl. Fjørtoft og Grønlund, har hjertet sitt i klubben?

                            Hvis ikke Nordlie klarer å få LSK på rett kjøl nå, tror jeg det beste for klubben ville være å ta storrengjøring og starte med nye koster og med sjela i bånn.

                            Ikke misforstå, jeg har fortsatt tillit til alle som styrer klubben, men resultatene MÅ komme nå, ellers er jeg redd mistilliten vil komme snikende.
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • alvar
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Dec 2005
                              • 100

                              sitter her å er rimelig nervøs for denne kampen.
                              tenkte jeg skulle stikke ut nakken å komme med et forslag om hvem som kan overta hvis nordli skal gå.
                              litt vond smak i munnen, men rekdal kan kanskje være rette mann for oss.
                              tar iallefall ikke imot noe tull fra spillern og gir ofte talentene sjangsen.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                Jeg har stem nei, men begynner etterhvert å tvile på om det er det beste for LSK.
                                Jeg er i akkurat sammme situasjon. Da Uwe fikk sparken, og Tom ble hentet for å skape en mer underholdende fotball, ble et skapt store (men kanskje urealistiske) forventninger. Og jeg har ventet og ventet på at noe skulle skje, at noen grunnleggende mønstre i spillet skulle tre frem - men hittil forgjeves. Jeg håper selvsagt fortsatt. Men både spillemessig og resultatmessig må dette snu meget snart. Hvis ikke har jeg vansker med å se at det ikke må komme et snarlig trenerbytte. Jeg undervurderer ikke farene ved å bli liggende omtrent nederst på tabellen i mange uker til.

                                Kommentar

                                • sigurdsen
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 1823

                                  Nå må nordlie gå, det samme må fjøra. Tenker grodås og SCB tar over til EM pausen er over, så kommer ståle solbakken

                                  Kommentar

                                  • fugla4ever
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jul 2005
                                    • 212

                                    hvilke trenere er ledig på markedet for øyeblikket.

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      Takk for seg.

                                      Yes, da var jeg drittlei. 0-0 mot Ham-kam hadde vært til å leve med om vi i det hele tatt hadde vist forbedring, men her var det ingenting som helst å spore av positive tendenser. Det mest positive i denne kampen var at Espen gjorde comeback fra start, noe han gjennomførte svært bra(BB-prisen var helt riktig). Vi har fortsatt ingen som helst struktur i angrepet, og vi slipper et svært begrenset kamma-angrep til mange flere muligheter enn hva som strengt tatt er akseptabelt. Offensivt var vi gjennomført bedritne, og viste absolutt ingenting. Vi var kort og godt tannløse, og de få sjansene vi kom til var i beste fall femtiprosentere. Vi skal kjøre over et lag som dette, i stedet er det vi som blir trykket bakover utover i andre omgang, hvor vi taper andreballer i fleng og ikke makter å demme opp for overganger og kontringer. Amin Güven på kammas høyrekant kjører karusell med forsvaret vårt i tospann med Ola Abiodun og, for å være helt ærlig, vi kunne like gjerne tapt denne kampen.

                                      Dette er pinlig! Tom bør være ferdig etter dette, jeg har i alle fall gitt opp håp om at dette skal kunne bli så til de grader bedre at vi i det minste klarer å løfte oss opp til midten av tabellen. Dette fungerer ikke, det er ikke akseptabelt, og det er ikke LSK verdig. Even Pellerud gjorde det bedre enn dette!!!
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • Awfuls
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2006
                                        • 138

                                        nordlie må gå

                                        nordlie må gå hvis ikke så er det et tegn på svake ledere på åråsen som ikke tar sin del av jobben alvårlig.
                                        Fugla forever... eLSKer

                                        Kommentar

                                        • Eriksve
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 885

                                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                          Yes, da var jeg drittlei. 0-0 mot Ham-kam hadde vært til å leve med om vi i det hele tatt hadde vist forbedring, men her var det ingenting som helst å spore av positive tendenser. Det mest positive i denne kampen var at Espen gjorde comeback fra start, noe han gjennomførte svært bra(BB-prisen var helt riktig). Vi har fortsatt ingen som helst struktur i angrepet, og vi slipper et svært begrenset kamma-angrep til mange flere muligheter enn hva som strengt tatt er akseptabelt. Offensivt var vi gjennomført bedritne, og viste absolutt ingenting. Vi var kort og godt tannløse, og de få sjansene vi kom til var i beste fall femtiprosentere. Vi skal kjøre over et lag som dette, i stedet er det vi som blir trykket bakover utover i andre omgang, hvor vi taper andreballer i fleng og ikke makter å demme opp for overganger og kontringer. Amin Güven på kammas høyrekant kjører karusell med forsvaret vårt i tospann med Ola Abiodun og, for å være helt ærlig, vi kunne like gjerne tapt denne kampen.

                                          Pinlig! Tom bør være ferdig etter dette, jeg har i alle fall gitt opp håp om at dette skal kunne bli så til de grader bedre at vi i det minste klarer å løfte oss opp til midten av tabellen. Dette fungerer ikke.
                                          Helt enig! Å få et poeng hjemme mot Ham-Kam er ikke det verste i mine øyne. At vi igjen spiller en særdeles svak kamp, ikke viser tegn til forbedring og ikke ser ut til å ha noen plan over det offensive er skuffende!

                                          Kommentar

                                          Working...