Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • AndersL
    Medlem
    Bøffel
    • Nov 2006
    • 30

    Stemte et nei for en stund siden da jeg var sikker på at dette måtte jo bare snu snart. Det er jeg rett å slet ikke lenger.

    Det jeg er mest oppgitt over er spillemønsteret som Nordlie snakket så mye og lenge om i fjor. Vi måtte være forbredt på at det ville ta tid å innarbeide dette geniale 433 systemet. Men hva er det vi har fått? Et angrepsspill og samspill som er så elendig at det gjør vondt langt inn i sjela å se på.

    Når spillere som skulle vært landslagsaktuelle ikke aner hva de skal gjør når de får ballen og ingen startet på noen avtalte løp må det være noe fundamentalt galt. Løsningen blir lange høye baller opp på OO eller Arild som etter en duell Ham-Kam vinner ballen i 9 av 10 tilfeller. Den 10'ende får vi et innkast. Resultatet blir (med godvilje) 1 målsjanse mot Tippeligaens dårligste lag, hjemme!

    Dette har vi nå sett i hele vinter og vår og jeg tviler sterkt på at Nordlie er istand til å løse dette. Han har kanskje ikke fått mulingheten til å ha prøvd seg nok i motgang lenge nok tidligere, men nå har han vel det.

    Noe må gjøres og kan ikke Nordlie klare det må en annen prøve, sånn er det bare.
    Last edited by AndersL; 25.05.2008, 23:29.

    Kommentar

    • Dandy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 346

      Hadet bra tom! takk for cup gullet i fjor!
      UFC 05!

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        Ja, nå er det faenmeg nok!! Jeg var meget glad for å få Tom til LSK, selv om det skjedde på en kjip måte i forhold til Uwe, men nå vil jeg bare ha mannen vekk. Dette er like ille som under Pellerud! Nok er nok. Han har hatt lang tid på seg til å få til noe, men det er rett og slett helt for jævlig å se hvordan spillerne opptrer i år.

        Forventer at ledelsen snart gjør noen grep! Ny trener og GODE forsterkninger må på plass, ASAP.

        Kommentar

        • Smukken
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2004
          • 720

          Uff dette blir dyrt - en ting er Tom og sluttpakke - en annen er feilinvesteringene......... For ikke å snakke om ny trener............
          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            Opprinnelig skrevet av Smukken
            Uff dette blir dyrt - en ting er Tom og sluttpakke - en annen er feilinvesteringene......... For ikke å snakke om ny trener............
            Og tapte publikumsinntekter, og tapte TV-inntekter. LSK er visstnok ikke satt opp på en eneste TV-kamp hverken søndag eller mandag på de fire rundene i juli...

            Mvh
            Gammer`n (Per T)
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1601

              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              LSK er visstnok ikke satt opp på en eneste TV-kamp hverken søndag eller mandag på de fire rundene i juli...
              Det er da jammen godt. Det får være grenser for hvor dårlig tv-underholdning man skal servere det norske folk.

              Kommentar

              • KimFL
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 1410

                Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                Så på tv2 sporten nå, nordlie fikk spørsmål om han følte han satt trygt. Som "svar" fikk tv2 at det spørsmålet hadde han fått så mange ganger før at han måtte finne noen andre å spøøre det til. Kanskje han har fått det mange ganger, men han har f*** aldri svart på det! Han svarer aldri rett ut det han får spørsmål om, han skal alltid gå rundt grøten eller klage på noen andre . GÅ AV!
                I akkurat dette tilfellet har jo Nordlie helt rett. Spørsmål om trenern "sitter trygt" burde vel heller stilles de som ansetter (...og sparker) trenere, og ikke til trenern sjølv.

                Spørsmålet nå er vel heller hvorvidt styret har baller nok til å si "ok...vi tok feil", og rett og slett betale ut fallskjermen som Nordlie har krav på (en fallskjerm som vel bør betales av Hr. Berg selv), og få på plass en ny trener før hele sesongen går til helvete. Og skal det skje noe, bør det skje nå (les: i dag, eller en av de nærmeste dagene), og ikke la det surre å gå helt til EM-pausen, eller til sommern.


                KimFL

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  Uff - trist.

                  Har støttet Nordlie men dette går ikke. Mindre planløst lag eller spill tror jeg faen jeg aldri har sett. Vi har nok av folk som kan putte - men hva hjelper det når vi ikke skaper en eneste 100 % sjanse mot lilleputt.

                  Nok er nok - Tom, ta hatten og gå av.

                  Kommentar

                  • Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1453

                    Opprinnelig skrevet av jalapenos
                    Så utrolig enig i alt du skriver her. I stedet for å fokusere på hvilke enkeltpersoner som måtte ha gjort noe galt og deretter kreve at de skal kastes på dør, burde en heller analysere nøye hva hver og en gjør galt. Derfra er det mye lettere å planlegge hvordan en kan justere seg videre. Ingen personer er feilfrie, heller ikke de som eventuelt måtte dukke opp i et nytt trenerapparat, så da er det mye enklere og billigere å se på hvordan en evt. kan justere bort de mest negative sidene blant personene i trenerapparatet.

                    Om mangelen f.eks. måtte være positiv feedback på treningene er det mye billigere å hyre en rådgiver på pedagogikk/psykologi, enn å sparke hele trenerapparatet.
                    Det du skriver LSK bør gjøre er vel akkurat det samme som klubben har gjort de siste ukene? Mener du at det har hjulpet?

                    Vi har vært stabilt elendige over lang tid nå. Å tro at det skal snu av seg selv blir i overkant optimistisk for meg.
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                    Kommentar

                    • Roll75
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2007
                      • 834

                      Nei nå blir det bare dumt å tro at det snart snur. Det gjør jo ikke det! Nå handler det bare om hvor langt ned i gjørma vi vil synke. Nordlie snur ikke dette som trener på kort sikt!! 6 poeng på 8 kamper! Slik kan vi ikke ha det! Andre må overta NÅ! Sorry Tom, men ingen er større enn klubben!

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        Om mangelen f.eks. måtte være positiv feedback på treningene er det mye billigere å hyre en rådgiver på pedagogikk/psykologi, enn å sparke hele trenerapparatet.
                        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                        Det du skriver LSK bør gjøre er vel akkurat det samme som klubben har gjort de siste ukene? Mener du at det har hjulpet?
                        Feil. De har driti seg ut.

                        Aller pratet om mangelen på selvtillit i spillergruppa. Ett stykk tidligere selger ble innleid som "motivator" for en tid tilbake. Dette er en fyr uten utdannelse og relevant erfaring (sk "sjarlatan" eller "slangeoljeselger") og viser hvor totalt uproft klubben agerer når de kjøper ekstern kompetanse.

                        Jeg har skrevet en del om det i denne posten uten at noen har brydd seg:

                        Kommentar

                        • Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1453

                          LSK kunne helt sikkert hentet en annen motivator, men når de først hentet denne Fjeldstad-fyren tror jeg man har brukt opp motivator-kortet. Tror spillerne bare vil gå lei om man hyrer inn enda en motivator nå og at det vil være med på å forsterke krisestemningen.

                          Det andre som foreslås, at LSK skal analysere hva som har blitt gjort feil i stedet for hvem som har gjort noe feil og så gjøre justeringer, er akkurat det samme som LSK har sagt til media at de har gjort. Regner med at dette også er en kontinuerlig prosess og derfor har jeg ingen verdens tro på at en løsning skal åpenbare seg.

                          Synes forresten tråden din hadde fortjent plass i hovedforumet.
                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                          Kommentar

                          • korset+kanaris
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Jun 2007
                            • 46

                            Hvor mye tåler vi?

                            Jeg er av den oppfatning av at man må gi trenere tid.
                            Ferguson hadde vel ikke umidelbar suksess han heller?
                            Var ganske sikker på at dette ville bli en sesong midt på treet for LSK og det kunne jeg leve med så lenge man så fremgang i spillet og ett klart spillemønster, men nå er realiteten den at vi nærmer oss ett nedrykk og det kan ikke LSK leve med. Nå tror jeg det gjelder å redde stumpene og redde plassen. Derfor Tom må du gå av. Og dette er trist for du er en fin fyr og ekte lillestrømling........, men du skal slippe å gå alene.....ta med deg SCB, Fjøra og Grønlund.
                            Per Mathisen jeg tror du er en smart fyr....bevis det for meg nå. Sett alle midler igang for å hente Bjarmann og Berg/Solbakken/Nilsen

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                              LSK kunne helt sikkert hentet en annen motivator, men når de først hentet denne Fjeldstad-fyren tror jeg man har brukt opp motivator-kortet.
                              Jeg ser at du skjærer hele kurven over en kam. Blir som å stille ut det polakkmalte huset sitt i nasjonalgalleriet.

                              Her er det selgeren Fjelstad har produsert:


                              Her er mitt forslag, anne marte Pensgård:




                              Rosenborg har noen av de beste fotballspillerne i Norge, men brente straffe på straffe i årets tippeliga. Idrettspsykolog Anne Marte Pensgaard mener årsaken ligger i hodet.


                              Jeg håper de fleste av dere innser hvilket ocean som skiller kompetansen mellom motivatoren fjelstad og idrettspsykologen Pensgaard.

                              Kommentar

                              • Raskolnikov
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1453

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Jeg ser at du skjærer hele kurven over en kam.
                                Jeg ville vært negativ om klubben min hentet inn en motivator kort tid etter at en annen hadde vært på besøk. Om Anne Marte Pensgård kan sakene sine har jeg egentlig ingen formening om.
                                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Jeg håper og tror at du er i stand til å se at det er to ulike ting det er snakk om her. Kan sammenlignes med å sende en kreftsyk mann til en grådig healer.

                                  Nå er ikke dette hovedpoenget - hovedpoenget er at når klubben gjør så dramatisk amatørmessig arbeid som i den motivatorsaken er det oppsigelsesgrunn for den ansvarlige. Tviler ikke på at denne fjelstad-fyren har gjort vondt verre i spillergruppa. Å tro at man nå i ettertid ikke kan rette på det fordi man allerede har prøvd grenser også til det naive.

                                  Kommentar

                                  • Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1453

                                    For all del. LSK kan godt hente inn en idrettspsykolog også. Gudene skal vite at man ikke har noe å tape på det. Tenkte mest på spillerne som vel sa at man hadde snakket nok tidligere.

                                    At Nordlie sender ut en gjeng totalt blottet for selvtillit på Åråsen og så sier at taktikken var å spille på intuisjon er etter min mening en større oppsigelsesgrunn.
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                    Kommentar

                                    • aguado
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 448

                                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                      Jeg ville vært negativ om klubben min hentet inn en motivator kort tid etter at en annen hadde vært på besøk. Om Anne Marte Pensgård kan sakene sine har jeg egentlig ingen formening om.
                                      Som reka skriver, det er rimelig stor forskjell på en motivator og en idrettspsykolog. Behovet for sistnevnte er ganske åpenbart når man ser hvordan spillerne henger med hodet, totalt blottet for selvtillitt, samtidig som de etter hver eneste kamp står skolerett foran pressen for å forklare at de spilte "alt for dårlig og må inn i seg selv".

                                      Kommentar

                                      • Johnny Sack
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jun 2007
                                        • 127

                                        Hvem skal evt overta?

                                        Hvis da Norlie skulle få fyken/gå frivillig...hvilke er da aktuelle til å ta over? Og da mener jeg ikke middelmådige typer som har tråla mange norske lag og som kun har et par opprykk å vise til på cv'n.

                                        Kommentar

                                        • mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845

                                          Lars Tjernås
                                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                          Mvh
                                          Mr.Jordbakke

                                          Kommentar

                                          Working...