Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jørgen
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Apr 2007
    • 15

    Etter skuffelsen

    Nå er den verset skuffelsen over for meg, i går var det ille. Det som er merkelig er at etter hver eneste kamp sier Nordlie og gutta at nå skal vi jobbe med oss selv og ta tak, og vinne neste kamp. Men det blir liksom ingen bedring i det hele tatt. Skremmende at det er dette nivået vi er på. Men når alle skylder på Nordlie hele veien syns jeg det blir litt feil. Laget består av voksne menn som lever av å spille fotball, de bør uansett gjøre en bedre figur enn det de gjør nå for tiden uavhengig av trenere osv. Er ikke trenerens skyld at ikke enkle pasninger, touch og mottak sitter.

    Har fortsatt troen, og jeg står i kanarifeltet selv om vi rykker ned til 5 divisjon.

    Kommentar

    • Johnny Sack
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jun 2007
      • 127

      Klart det, men når treneren har bomma totalt på treningsopplegget må han ta ansvaret for det. De er overtrent hele gjengen og blytunge i beina. Se på Brenne f.eks. Dette er et problem som ikke løser seg i løpet av kort tid ved å kutte ned et par økter i uka. Dessuten har laget, som poengtert her inne flere ganger, spilt altfor dårlig helt siden i fjor høst. Et i utgangspunktet meget bra lag på papiret har blitt brutt ned til en soleklar nedrykkskandidat i store deler av Nordlies tid som trener på Åråsen. Jeg har null tro på at dette skal snu ved at man fortsetter som før.

      Kommentar

      • kinstad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2007
        • 406

        Trist.

        Det mest underholdene på søndag var forsangeren som i pausen tok av seg skjorta og skreik "baris kanaris" i roperten. Kampen var rett og slett kjedelig å se på. Ikke noe underholdningsverdi.
        Hva Norlie angår tror jeg besluttningen ble tatt i etterkant av denne kampen. Han er ferdig. Det er litt synd, men på same måte rettskaffent. Og skal det skje forandringer på trenersiden ser jeg heller at det gjøres så fort som mulig så vi kan tillate oss litt tålmodighet med den nye aktuelle personen isteden for krampetrekkninger på slutten.
        Det blir opp til styret å bestemme selvfølgelig, man kan gamble på at resultatene vil komme og ikke alle de brukte millionene har vært forjeves. Eller så kan man gjøre noe drastisk. Noe som kan sikre at vi holder en standard som er over det vi presterer nå, men som vil trolig koste mye mer, og kanskje svekke oss økonomisk vidre. Jeg klarer ikke å være like kald som de som må ta det valget, og vil sette pengene mine i det sikre uten tvil. Men spiller man safe er det ikke rart om man får mindre avkasting over tid.

        Men nå til det som er i bunn av moderne fotball om dagen. Gryna! Hvordan ligger det ann med de? Noen som vet? Hva har vi brukt og hva har vi igjen å bruke? Jeg har ikke peiling, men jeg vet vi har svidd av noen millioner i vinter. Svidd av blir litt feil å si egentlig ,for det er gode fotballspillere vi har i stallen, det er det ikke tvil om, og de har en viss verdi uansett hva de presterer i løpet av 8 seriekamper. Kanskje Shariff enderlig glimter til med de pengene han så ofte skryter om å ha i pungen.

        Uansett så blir tiden fremover spennede å følge med på.
        ________
        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

        Kommentar

        • m_skedsmo
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2006
          • 212

          Hvis man isolert ser på hvem som kan overta som trener i LSK, hvilke trenere er ledige, og hvilke trenere ville passet inn i LSK?

          Det er jo en "hel haug" med ledige trenere, men vet jo ikke om noen av disse kunne vært aktuelle

          Lars Tjernås
          Nils Johan Semb
          Drillo..
          Knut Tørum
          Petter Myhre
          Stig Inge Bjørnebye

          Hehe, er er det mye dårlig, men det er vel disse som er ledige?

          Kommentar

          • tilt
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2007
            • 813

            Thor Todesen
            livet er en gamp for de som ikke kan si k
            https://twitter.com/#!/KjetiI

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              Tenk nytt!

              Nok en gang oppfordrer jeg klubben til å tenke nytt, tenk slik de banebrytende lederne gjorde på 70-tallet. Se gjerne til utlandet, slik at vi kan hente nye impulser og tilnærme oss en mer internasjonal spillerstil.

              Jeg ser gjerne at vi henter en trener som også har egenskapene til å tilnærme seg det norske, uten å miste sine egne ideer på hvordan fotballen skal spilles. Se gjerne utenfor Norden, det er sikkert masse kompetanse å hente i Tyskland - Nederland med områdene rundt.

              Frank Rijkard er ledig på markedet nå.

              Petter

              Kommentar

              • m_skedsmo
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2006
                • 212

                Hehehe, Tor Thodesen. Ja, han er nok attraktiv etter å ha bli sparka ut av en 1 div klubb.

                Frank Rijkard, ja, hvis hr Sharif har noen penger så er det nå kan bør bruke de. Synd the special one gikk til inter, vi kunne sikkert ha hatt bruk for han...

                Seriøst, ja jeg er enig i at vi bør finne noen helt nye, gjerne fra utlandet. Se mot RBK, de har nå hentet inn en det blir spennende å følge. Tror det må være mye bedre enn alle de andre avdanka trenerne som er ledig på markedet. Det er jo en grunn til at de alle sitter i TV2 sporten og prater svada. De blei sparka og ingen vil ha de.

                Kommentar

                • Johnny Sack
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2007
                  • 127

                  Helt enig! Se til utlandet! Trenger ikke å gå lenger enn Sverige for å finne folk med potensiale. Det siste jeg er hypp på er en ny tippeligatraver på Åråsen alá Thodesen. Hvis det skulle bli et trenerskifte ber jeg klubben bruke tid på å finne den riktige, ikke rushe inn i noe som kommer til å gi effekt i år, men som byr på samme sorgen neste sesong.

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    Hvor jobber Tom Prahl nå? Har en av nordens beste CVer selv om han nesten rykket ned med Viking. Fint å utfordre Kåfjord på fotballnorges største poser under øya også.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Toro
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Jan 2007
                      • 42

                      Hvem skal ta over?

                      Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                      Hvis man isolert ser på hvem som kan overta som trener i LSK, hvilke trenere er ledige, og hvilke trenere ville passet inn i LSK?

                      Det er jo en "hel haug" med ledige trenere, men vet jo ikke om noen av disse kunne vært aktuelle

                      Lars Tjernås
                      Nils Johan Semb
                      Drillo..
                      Knut Tørum
                      Petter Myhre
                      Stig Inge Bjørnebye

                      Hehe, er er det mye dårlig, men det er vel disse som er ledige?
                      Det er nettop dette som er problemet.
                      Det finnes pr. dd. ingen som er bedre kvalifisert, fotballfaglig enn Tom Nordlie, av de som er på markedet.
                      Det er som nevnt tidligere, voksne profesjonelle fotballspillere vi snakker om. De har ALLE et eget ansvar for egen utvikling og prestasjon.

                      Det er riktignok TN ansvar å få det beste ut av hvert individ ute på banen, men det blir for enkelt å si at det er trenerens feil når INGENTING av det man trener på kan sees igjen i kamp.
                      Mifsud, Koren med fler, var ingen stor suksess den første sesongen på Åråsen, men ble bedre i sesong to.
                      Problemet nå er at ingen av de spillerene vi har i dag kan gå foran og dra av et par man. Eller skape noe på egen hånd.
                      OO og Sundgot er gode i boksen, men helt avhengig av at laget med midtbanen og kantspillere kan skape trøkk og få lagt innlegg fra kantene, de klarer ikke å dra to mann for så å score.
                      OO har dessuten egentlig vært overbetalt og overpriset siden han kom.

                      Hilsen Toro

                      Kommentar

                      • KFL109
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1958

                        Opprinnelig skrevet av Toro
                        Det finnes pr. dd. ingen som er bedre kvalifisert, fotballfaglig enn Tom Nordlie, av de som er på markedet.
                        Det er nok mulig å anse markedet som større enn medarbeidere i TV2-sporten.
                        Vidar Evje

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av Toro
                          Det er nettop dette som er problemet.
                          Det finnes pr. dd. ingen som er bedre kvalifisert, fotballfaglig enn Tom Nordlie, av de som er på markedet.
                          Det er som nevnt tidligere, voksne profesjonelle fotballspillere vi snakker om. De har ALLE et eget ansvar for egen utvikling og prestasjon.

                          Det er riktignok TN ansvar å få det beste ut av hvert individ ute på banen, men det blir for enkelt å si at det er trenerens feil når INGENTING av det man trener på kan sees igjen i kamp.
                          Mifsud, Koren med fler, var ingen stor suksess den første sesongen på Åråsen, men ble bedre i sesong to.
                          Problemet nå er at ingen av de spillerene vi har i dag kan gå foran og dra av et par man. Eller skape noe på egen hånd.
                          OO og Sundgot er gode i boksen, men helt avhengig av at laget med midtbanen og kantspillere kan skape trøkk og få lagt innlegg fra kantene, de klarer ikke å dra to mann for så å score.
                          OO har dessuten egentlig vært overbetalt og overpriset siden han kom.

                          Hilsen Toro
                          Det du indirekte sier er at troppen ikke er bedre enn til nedrykksplass, da Tom er den ultimate treneren på markedet.

                          Det tror jeg ikke på. Jeg er sikker på at misnt 10 av forumets aktive medlemmer kunne skaffet LSK en lik eller bedre poengsum som det Tom har klart i 2008 som trener.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • Toro
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Jan 2007
                            • 42

                            Det jeg sier er at akkurat nå er vi ikke bedre enn det tabellplasseringen viser. Og det med spillere som i utgangspunktet burde lagt en annen innstilling og holdning for dagen.
                            Har vært på en del LSK treninger opp gjennom årene, og treningene er bedre enn de har vært med andre trenere de siste 10 årene.
                            Har bare problemer med å se hvem av dagens ledige trenere som skal dra oss oppover raskere en TN.

                            Kommentar

                            • Pedro
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Jul 2005
                              • 12

                              Skal ikke Hareide gå av i morgen etter et tap mot Uruguay? Det er jo bare å stå utenfor garderoben med kontrakt da.

                              Om ikke han har lyst så alt annet enn en norsk trener! Det er ikke noe mer melk igjen i det norske markedet.

                              Kommentar

                              • Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

                                Kjetil Rekdal er syk nok i hodet til å ta over LSK vis han får en forspørsel om det. Vis ikke reka takker ja så er sikkert Teitur Thordarson sugen på å forlate Vancouver Whitecaps for en ny karriere på Åråsen!

                                Kommentar

                                • Johnny Sack
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jun 2007
                                  • 127

                                  Den eneste jeg tror har noe å fare med av disse er N.J. Semb

                                  Kommentar

                                  • forzafugla!
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 461

                                    Opprinnelig skrevet av Pedro
                                    Om ikke han har lyst så alt annet enn en norsk trener! Det er ikke noe mer melk igjen i det norske markedet.
                                    Vi kunne jo prøvd å sett til utlandet å, fins vel en del bra svensker??

                                    Noe vi også burde gjøre når det gjelder spillerkjøp.. For 1-2 år sia så sa jo lsk at vi skulle satse på norske spillere. Noe vi har sett hvordan hatt gått.. Vi har endt opp med noen dyre middelmådige poteter.. Foreslår at vi sender speiderne våre på sydenturer asap, gjerne til sør amerika/europa og afrika. Eller så kan vi jo ansette morgan.. Alt for å sleppe flere startspillere nå!

                                    Kommentar

                                    • Johnny Sack
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jun 2007
                                      • 127

                                      De er ikke middelmådige poteter, det har de jo vist i andre klubber og tidligere sesonger. Med riktig ledelse så har denne stallen potensiale til å kjempe helt i toppen, garantert!!

                                      Kommentar

                                      • m_skedsmo
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2006
                                        • 212

                                        Tror heller ikke at noen av de jeg nevte er noe særlig bedre enn Tom, men felles for de er jo at de er sparka ut. Og som en sier lenger opp her, man må kunne se lengre enn til de som sitter i tv2 sporten. Og det er vel bare et tidsspørsmål før Thodesen også jobber der, noe som sier det meste om TV2 sporten. De ansetter folk som er for dårlige i fotballanalyser til å trene en norsk klubb, og så sitter de og analyserer norske fotballkamper for TV2...Troverdig gitt...litt offtopic...men det måtte komme.

                                        Nei, se til utlandet. Eller se nordover, hva med Steinar Nilsen? Har nevnt han før, han er en dyktig trener og blir ikke lenge i Tromsø.

                                        Kommentar

                                        • forzafugla!
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2008
                                          • 461

                                          Jo, de startspillerne vi har handla inn er noen middelmådige poteter. Er en grunn til at dem rykka ned. Skulle vi hatt noen fra start måtte det isåfall vært strømstad.. Jeg vil også kalle kjøpa av brenne,bjørkøy og johnsen for dårlige.. Brenne spiller en god kamp i 10året, bjørkøy har ikke spilt bra i de kampene han har fått spille. Å johnsen.. Ville mye heller hatt shane.

                                          For de 20? milla vi brukte på de 3 spillerne, hadde det vært mye bedre å kjøpt en klassespiller, evnt kjøpt 2 gode spillere fra utlandet.

                                          Kommentar

                                          Working...