Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • m_skedsmo
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 212

    Opprinnelig skrevet av Toro
    Det jeg sier er at akkurat nå er vi ikke bedre enn det tabellplasseringen viser. Og det med spillere som i utgangspunktet burde lagt en annen innstilling og holdning for dagen.
    Har vært på en del LSK treninger opp gjennom årene, og treningene er bedre enn de har vært med andre trenere de siste 10 årene.
    Har bare problemer med å se hvem av dagens ledige trenere som skal dra oss oppover raskere en TN.

    Hvis treningene er bedre enn de har vært på 10 år, hva er det da som er problemet siden vi ligger nest sist? Er det spillerne som er for dårlige for eliteserien? Ville Tom vært en gud av en trener hvis vi bytta ut 75 av laget med de gode spillerne i andre klubber? Hvis vi hadde hatt Shane og Kasey tilbake, en Helstad eller Iversen på topp, en Alanzinho på venstre siden, en Espen Hoff, og bedre spillere på hver plass, unntatt espen og otto da.

    Hadde vi da liggi i toppen? Eller hadde Tom trent de for hardt slik at de ikke orka å spille kamp?

    Hva er det som er bedre på trening nå i forhold til når vi tok fjerdeplasser?

    Kommentar

    • forzafugla!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 461

      Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
      Tror heller ikke at noen av de jeg nevte er noe særlig bedre enn Tom, men felles for de er jo at de er sparka ut. Og som en sier lenger opp her, man må kunne se lengre enn til de som sitter i tv2 sporten. Og det er vel bare et tidsspørsmål før Thodesen også jobber der, noe som sier det meste om TV2 sporten. De ansetter folk som er for dårlige i fotballanalyser til å trene en norsk klubb, og så sitter de og analyserer norske fotballkamper for TV2...Troverdig gitt...litt offtopic...men det måtte komme.

      Nei, se til utlandet. Eller se nordover, hva med Steinar Nilsen? Har nevnt han før, han er en dyktig trener og blir ikke lenge i Tromsø.
      Tror alle de som sitter i tv2 ville klart å sanka flere poeng enn nordlie.. Ville t.o.m heller hatt Davy for å sleppi å høre på alle de tåpelige bortforklaringene fra nordlie.

      Nei, nordlie vennligst pennsjoner deg fra fotballen nå, så kan du kjøpe et fint lite hus på sørlandet å sitte der å drømme om 2005 de neste 50 åra.

      Kommentar

      • forzafugla!
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 461

        Opprinnelig skrevet av VK
        Kjetil Rekdal er syk nok i hodet til å ta over LSK vis han får en forspørsel om det. Vis ikke reka takker ja så er sikkert Teitur Thordarson sugen på å forlate Vancouver Whitecaps for en ny karriere på Åråsen!
        Reka hadde vært bra!!
        Han har vinni noe i tl før, å hadde heller ikke tålt spillere som presterer så ræva som dem gjør om dagen.

        Vi trenger en mann som ikke lar seg pille på nesa av late spillere, som har allllt for høy lønn i forhold til prestasjonene. En som gjerne sender dem på trening natt til 17ene mai når dem presterer så dårlig som dem gjør nå.

        Kommentar

        • Johnny Sack
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Jun 2007
          • 127

          Brenne, Johnsen og Bjørkøy har vist høy klasse i tidligere klubber. Johnsen har jo vært skada omtrent siden han kom til klubben, Bjørkøy kom jo nettopp i en periode da ALLE er rævva! Kan ikke forvente at han skal blomstre på 1-2-3. Brenne starta kjipt men kom seg betraktelig på høsten i fjor. Det er flere faktorer som spiller inn for at spillera skal storspille. Nå har laget slitt i en laang periode og da fremstår enkeltspillere også som møkk. Skulle likt å se Alanzino storspille for dagens LSK. Se på 2001-sesongen; Der var gikk alt på skinner og vi hadde flyt og marginer på vår side. Da var spillere som påsan, Kihlberg og Berget plutselig klassespellere på høyste nivå. Powell var tippeligaens mest effektive spiss(!) og bøtta inn mål...kan vel ikke si at det har skjedd i andre sesonger.

          Kommentar

          • m_skedsmo
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 212

            Opprinnelig skrevet av forzafugla!
            Reka hadde vært bra!!
            Han har vinni noe i tl før, å hadde heller ikke tålt spillere som presterer så ræva som dem gjør om dagen.

            Vi trenger en mann som ikke lar seg pille på nesa av late spillere, som har allllt for høy lønn i forhold til prestasjonene. En som gjerne sender dem på trening natt til 17ene mai når dem presterer så dårlig som dem gjør nå.
            Reka gikk også fra VIF fordi han ikke likte å bli på "pissa på rundt i landet".

            Regner med at han gikk fordi spillerne var for dårlige. Vi har vel ikke akkurat en attraktiv stall å ta over..

            Kommentar

            • Pedro
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Jul 2005
              • 12

              Knut Torbjørn Eggen er nå ledig på markedet.

              Kanskje han er noe!!

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                Reka gikk også fra VIF fordi han ikke likte å bli på "pissa på rundt i landet".

                Regner med at han gikk fordi spillerne var for dårlige. Vi har vel ikke akkurat en attraktiv stall å ta over..
                Tja... Ville heller dratt rundt i landet å bli driti på med Lilllestrøm en pissa på med vålerenga?
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Øyvind
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2006
                  • 292

                  Hvem skal overta?

                  Nordlie og Fjøra er begge ferdig i mine øyne. Skulle vi klare å bli kvitt dem, altså da skaffe pengene som kreves, har jeg to ønsker.

                  Bjarmann tar over, og da som sportsdirektør.

                  Og siden Lyn ligger tynt an med Brynestads kommende exit tar vi begge;

                  Henning Berg er min favoritt til hovedtrener.

                  Kommentar

                  • jmfurz
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Oct 2005
                    • 24

                    Selvoppfyllende (dommedags-) profeti?

                    Opprinnelig skrevet av Nordby-Kanaris
                    Nå må det skje noe snart, nå har vi blitt pissa på 3 kamper. nå er det på tide at gutta begynner og vise litt spillerglede, så jo ut som dem hadde gitt opp før kampen starta. dessuten ser det ut som vi ikke vet hvordan vi skal spille.
                    Jeg tror denne var inne på noe viktig. Som en eller annen fotball-professor sa at stort fokus på bunnlinja / resultatene skaper ikke spilleglede og resultater - det virker faktisk mot sin hensikt!

                    Alle veit sikkert med seg selv at om du sliter med å få til noe så er det ikke så j... lett å få fram glede og entusiasme og faktisk få til noe...

                    Så er det få av fugla om dagen som spiller med hjertet utapå skjorta og gir det de har å by på og litt til... Mye lunting rundt med halen mellom beina og ser ut til å være mer redd for å gjøre noe gærnt de kan tas for enn å prøve å spille fotball. Noen enkelte lyspunkt men noen felles "can do" gøttsing har ikke jeg sett...

                    Tror gutta og apparatet har heist skuldrene for høyt og er så pissredde for å drite seg ut at det faktisk er det de ender opp med å gjøre - Tom inkludert.

                    Nitrist å se på. Hadde faktisk vært mye bedre å se at gutta var fandenivoldske, vågale og prøvde med hjertet utapå og evt. tapte på "ærlig vis" enn denne under-middelmådigheten... Dra inn Myggen som motivator og professor nå... :-)
                    Last edited by jmfurz; 27.05.2008, 20:28. Begrunnelse: Missa tittel, justerte litt
                    Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...

                    Kommentar

                    • chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

                      Selvfølgelig er det Tom Nordlie som er skyld i all elendigheten. Pluss de som ansatte ham selvfølgelig. Men de var vel tross alt i samme gode tro som resten av oss var før sannheten sakte men sikkert begynte å sige inn.

                      Når hele laget så til de grader underpresterer er ikke det fordi hele gjengen har mistet sitt engasjement og profesjonelle innstilling. Nei, jeg er rimelig overbevist om at motstanden mot Tom ikke bare er oppdikta historier fra tabloidene. Tipper at spillerne nærmest bare venter på at Tom skal få fyken. Livredde for å gjøre feil, og med null tiltro til Toms taktikk. Psykobrølinga som sikkert gjør seg godt når hver kamp er en kamp for å overleve og innsatsen betyr mer enn tekniske ferdigheter har sikkert sin misjon til tider, men ikke med fotballspillere som har flere ferdigheter enn å presse seg til 30 runder med Nordlietesten.

                      Virker ikke som det blir noen avskjed med Tom denne uka heller og jeg blir mer og mer bekymret desto lenger det går. Nå er det fire poeng opp til minst der vi bør ligge og etter helgen tipper jeg det er 6-7 poeng. Det gjør meg litt bekymra for å si det mildt, men jeg tror nok vi må pine oss gjennom to kamper til før vi kan begynne oppturen.
                      Bølerkanaris

                      Kommentar

                      • rono
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Dec 2006
                        • 36

                        Det første ledelsen i LSK må gjøre er å vise handlekraft i den tragiske situasjonen vi har havnet i, nemlig å fjerne Nordli, Bakkemo og Slokvik, desverre!
                        Fugla har spillt rævafotball i hele -08, med unntak av Vikingkampen og en omgang mot Ålborg i våres.Rart ingen har reagert tidligere.(med unntak av Fjøra) Men så lenge gutta perset på Noedlitesten var alt topp.

                        Med den stallen Nordli disponerer er dette på Pellerudnivå og det sier jo sitt.
                        Det er billigere å sparke han nå (2.5mill) enn å rykke ned.
                        Så lenge det er økende misnøye blandt spillera og i korridorene på Åråsen er det bare en ting å gjøre.Men ledelse/spillere skal ha kredit for måten de opptrer overfor pressen på.
                        La Fjørtoft lede laget inntil en ny trener er på plass.Han har gjort det med bravur tidligere.Han har jo også Grodås,E.Johnsen og Tommy i bakhanda.
                        Steinar Nilsen og Henning Berg kan jo være to alternative trenere på sikt.
                        Uansett blir det 3 poeng mot Glimt!

                        Kommentar

                        • kinstad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2007
                          • 406

                          Det skal ikke være lett.

                          Nå er jag satans lei å se på LSK spille fotball. Det er som å se på kvinnefotball, ingenting skjer og alt går i slowmotion. Kanksje jeg bør kjøpe filmen fra i fjord å se på den til helgen isteden.

                          Selv om min kjærlighet til klubben aldri vil opphøre, så er det min tur til å roe ned, senke skuldrene og slappe av en uke. Kanksje spille litt paintball. Få tro på laget og treneren/spillesystemet igjen for å gi alt på åråsen neset kamp. Jeg tror jeg rett og slett må "gå i meg selv" for å kunne gi det som forventes av en kanarifugl på åråsen. Det rare er at når jeg trener på heiarop høres det bra ut, men når jeg kommer på feltet så virker det som jeg har mistet troa. Særlig etter pausen. Noen ganger må man bare tørre. Bli hes for lsk t-skjorta mi. Mulig jeg også vil hente inn ekstrern hjelp fra en sangpedagog. Funker ikke det får jeg tenke på de gode øyblikkene jeg har hatt når det har blitt spilt lsk-sanger, fra den tida da alt stremte. Det bør få meg i humør.
                          ________
                          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                          Kommentar

                          • fugla4ever
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jul 2005
                            • 212

                            Hvis ikke Lsk få inn en skikkelig venstreving og Tom får skikk på spillet, håper jeg og tror at Dag Eilev Fagermo tar over

                            Kommentar

                            • LilleKne
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Oct 2006
                              • 59

                              Sier bare: INN MED DRILLO! ;D
                              Marie Knedal

                              "Ingen broer ble brent da jeg dro og en dag håper jeg å komme tilbake for å trene Lillestrøm." - Uwe Røsler om Lillestrøm

                              Kommentar

                              • m_skedsmo
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2006
                                • 212

                                HELVETE!!.... var det første som slo meg da jeg så hva om sto i rb.no i dag. "jeg er rett mann" sier Tom. Hva er det som feiler han? Arrogante fyren som står der og sier han er rett mann etter å ha leda klubben i mitt hjerte ned i sumpa!

                                Skjønner han ingenting? Har han ikke fått med seg noe av det som skjer? Han har jo vist seg å være udugelig når han sender utpå de samme dårlige klippekortgutta.

                                "Jeg har 21 års erfaring som trener, og har vært ute i motvind før. Jeg kom til Viking høsten 2006. De var i krise, og jeg hadde sju kamper å gjøre det på. Nå har vi 18. Jeg skal bruke de samme metodene som jeg gjorde der."

                                Hva faen??? Det er jo klart det gikk bedre der, han rakk jo ikke å trene ihjel spillerne. Det har han hatt tid til nå, og det synes godt i kamper. Det er vel ingen som har sett Occean så sliten og dårlig som nå? Og Myklebust? Hva skjedde med han etter at Tom kom?

                                Og hva med all fokusen på Nordlie testen? Hvor viktig er den for å kunne hevde seg i toppen av tippeligaen? Har jo ikke noen hensikt å kunne gampe fort rundt noen kjegler hvis man ikke kan beherske en fotball!

                                Nå er jeg faen meg provosert, hadde forventet at noe skulle skje etter kampen mot Kamma. Men vi skal vel rykke ned før noen ser at det er krise.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  Tom uttaler til RB i dag (ref. nyhetstråden) at han er rett mann, og han viser bl.a. til det han fikk til i Viking. Han vil bruke de samme metodene nå:
                                  Jeg kom til Viking høsten 2006. De var i krise, og jeg hadde sju kamper å gjøre det på. Nå har vi 18. Jeg skal bruke de samme metodene som jeg gjorde der.
                                  Jeg håper selvsagt at Tom har rett. Men situasjonen i Viking høsten 2006 og i LSK p.t. er ganske forskjellige. Tom kom utenfra til et Viking i krise med et klart mandat om å redde klubben fra nedrykk; og der fikk han brukt sine utvilsomme egenskaper som redningsmann. Det store spørsmålet er om de samme metodene er like virkningsfulle overfor spillerne i en klubb hvor Tom har vært i halvannet år og dermed selv er en - større eller mindre - del av årsaken til de dårlige sportslige resultatene.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    Det er vel liten tvil om at tom har erkjent at det er en krise og at han gjør alt han kan for å snu dette. Fjorårets oppsigelser (eks. tom Prahl, Bjørnebye, pingla Myhre) gav vel inntrykk av at de aldri forstod alvoret.

                                    Kommentar

                                    • sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

                                      Skjønner ikke hvorfor Tom N alltid sier at han ikke har fått forsøke seg i motvind og motgang før. Han rykket da vitterlig ned med vålerenga. Der hadde han motgang, og der klarte han ikke å snu det.

                                      Nei, det er bekreftet, Tom N er og blir en korttidsløsning.

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        Opprinnelig skrevet av petter
                                        Skjønner ikke hvorfor Tom N alltid sier at han ikke har fått forsøke seg i motvind og motgang før. Han rykket da vitterlig ned med vålerenga. Der hadde han motgang, og der klarte han ikke å snu det.

                                        Nei, det er bekreftet, Tom N er og blir en korttidsløsning.
                                        Egentlig er hele sistuasjon bare trist som faan. Hadde tro på Tom, da han tok over etter Uwe. Men nå er det bare å erkjenne at Tom forlengst har gått ut på dato, når det gjelder LSK og ambisjonene om å vinne noe i 2008-sesongen.

                                        Har heller ikke tro på at Tom er rett mann for å snu LSKs motgang til medgang. Det er godt mulig jeg må bite i meg disse ordene senere i høst, men ledelsen bør etter min mening fortest mulig anskaffe nye "koster" som feier ut skiten på Åråsen og redder LSK fra nedrykk. Blir Tom sittende for lenge med hovedansvaret for vårt kjære lag, tror jeg faktisk dette kan gå riktig ille. LSK hører IKKE hjemme i Adeccoligaen, ikke f.... heller.

                                        PS: Jeg trodde jeg hadde opplevd tidenes bunn-nivå, da jeg var til stede på Stade Josy Barthel og så kanarifuglene bli feid av banen av gjeng vin-tråkkere fra Luxembourg, men innsatsen og spillet i helgas kamp mot Ham/Kam var jaggu meg ikke mye bedre. Nå er det nok.
                                        Last edited by sparwasser; 28.05.2008, 08:58. Begrunnelse: Kanskje ikke nødvendig å banne så mye selv om man er frustrert

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Det haster mer enn vi tror med å bli kvitt Nordlie

                                          Jeg har tidligere vært "optimistisk" med tanke på at LSK kan redde plassen ved å bytte trener i EM-pausen.

                                          Nå er jeg litt mer skeptisk til om dette holder ettersom laget fremstår som totalt pill råttent, og de fleste spillerne fremstår som om de spiller med sjeroks på beina. Ikke et eneste ballmottak får de til, og pasninger går som oftest til motspiller. Her må drastiske tiltak til.

                                          En ny trener trenger derfor tid til å sondere terrenget før overgangsvinduet i sommer. Ergo bør ikke Tom sparkes etter kampen mot Aalesund, men nå. I tillegg til å gi en ny trener tid til spillerkjøp, så vil det muligens også ha den positive bieffekten at vi lusker til oss et poeng eller to før sommeren.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...