Skal Nordlie gå? Hvem i LSK må ta ansvar? Hvem kan overta?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Blogger
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jul 2004
    • 104

Noen som har troa på en konstalasjon hvor Fjøra er manager , og Frode Grodås / Erland Johnsen er likestilte trenere.

Fjøra bestemmer laguttak, taktikk og kjøper spillere , mens Grodås / Johnsen tar det meste av den daglige treningen ..

Fikk det plutselig for meg at det er det vi kommer til å ende opp med.

Gjerne for meg :-)

Kommentar

• Fjeller'n
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 905

Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
      Jeg tror på dette med at Nordlie kanskje må gå. Var på landskampen og da vi satt der fikk trenern min en melding om at det skjedde noe på åråsen, og at det var ganske sannsynlig at Nordlie måtte gå. Aner ikke hvilken kilde han fikk det fra men.

En som satt og så på TV2?

Stian
      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• Vidarw
        Medlem
        Hoffnarr
        • Apr 2006
        • 67

Ikke fornøyd

Opprinnelig skrevet av Blogger
        Noen som har troa på en konstalasjon hvor Fjøra er manager , og Frode Grodås / Erland Johnsen er likestilte trenere.

Fjøra bestemmer laguttak, taktikk og kjøper spillere , mens Grodås / Johnsen tar det meste av den daglige treningen ..

Fikk det plutselig for meg at det er det vi kommer til å ende opp med.

Gjerne for meg :-)
        Må si at jeg er like missfornøyd med alle ledere og trenere i lsk.
        Detta er ikke noe som skjedde helt plutselig, helt siden i fjor høst har vi vært dårlige. Var bare så vidt vi slo haugesund i cupfinalen.
        Har snakket med mange på treningsfeltet til fugla, og alle sier at treningene har vært dårlige i over ett år.
        Er jo rart at ingen av lederne i sportsklubben har lagt merke til dette.

Når det gjelder nye spillere har vi vært elendige, nå har vi leita etter en ny ving i halvannent år. Ingen ny ving har kommet, og de spillera vi har kjøpt er jo ikke akkurat stjerner.

Det som jeg synes er rart i lsk er at spillere trenger over 1 år for å venne seg til laget vårt, mens f.eks wehrmann gikk rett inn i 11 til ffk med bra suksess

Kommentar

• gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

Opprinnelig skrevet av Vidarw
          Må si at jeg er like missfornøyd med alle ledere og trenere i lsk.
          Har snakket med mange på treningsfeltet til fugla, og alle sier at treningene har vært dårlige i over ett år.
          "Alle" ?
          Så det finnes f eks vesentlig bedre keepertrener i Norge enn Grodås?
          En mann som har fått Otto til å vokse fra en usikker keeper til topp tre i Tippeligaen.

Og på ledersiden: Per Mathisen har styrt LSK i klubbens mest turbulente periode ever. Han står rakrygget og svarer på vanskelige spørsmål mye mer ærlig enn majoriteten av andre fotballedere i Norge.
          En meget bra mann med kanskje fotball-Norges vanskeligste lederverv som han utfører på fritida ved siden av sin sivile jobb.

Please, ikke ta alle over en kam. Selv i KFL må det vel være rom for nyanser..?

Mvh
          Gammer`n (Per T)
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• oddleif
            Medlem
            Hoffnarr
            • Dec 2007
            • 49

"To store i en sekk"

Er det Jan Åge Fjørtoft og TV2 som står bak det siste "opprøret"?
            Jeg bare spør.
            RB tirsdag hadde en helt annen vinkling, med full støtte til Tom Nordlie.
            Jan Å F burde ha gått da Røsler ble løst fra kontrakten. Han var jo uenig
            og har lenge motarbeidet Tom.
            Det er noe som heter: "Det går ikke to store i en sekk".
            I LSK-sekken er det bare plass til en mann - Tom Nordlie!
            (Jeg glemmer aldri alle hyllestene han fikk da han kom hjem til Åråsen.
            Nå er alt glemt av mange. Selv at han førte LSK til klubbens første triumf siden 1989!)
            Jeg ber styret om å leve etter regelen: "Spillerne spiller - lederne leder!"

Kommentar

• Serbern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 5496

Jeg skjønner ikke hylekoret mot Jan Åge blant folk her.

-Det er ikke Jan Åge som trener laget.
              -Det er ikke Jan Åge som tar ut laget.
              -Det er ikke Jan Åge som velger hvilken formasjon vi skal spille i.
              -Det er ikke Jan Åge som plukker ut spillere som skal kjøpes på egenhånd.

De feilene som er gjort av vår manager er i kontraktsforhandlinger med Miffe, Koren og Shane. Og det som skjedde med Pål Strand og Danton.

Det er på tide at Tom innser at dette ikke går, og sier selv at det er på tide å gi seg. Så får han ta over landslaget når Hareide får sparken der. (tror Tom kunne gjort det bra som landslagsjef hvor han ikke rekker å trene ihjel spillere)

Som ny trener håper jeg på en utenlandsk som kan komme med nye impulser, og ny spillemåte hvor det går gjennom midten, og ikke bare lange høye mot spissene våre.

Kommentar

• kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1174

for å si det sånn. jeg bor i ski og så en del follo kamper da laget var i 1 divisjon og erland johnsen var trener der.. og de slo KUN langt.. norske trenere er alt for dårlig. Utenlandsk!!!

Kommentar

• sacchetti
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Jun 2007
                  • 39

Opprinnelig skrevet av Vidarw
                  Er jo rart at ingen av lederne i sportsklubben har lagt merke til dette.
                  hvem har du egentlig snakket med og er disse kvalifiserte til å mene at treningene har sugd i ett år...?

treningene holder etter min mening grei kvalitet, spillera viser seg fra en bedre side på trening enn det vi ser de prestere i kamp. fordi jeg begynner seint på jobb og nettopp for å få se fugla spille god fotball er jeg endel på treningene. det å faktisk ha vært på noen treninger sjæl syns jeg burde være minstekravet for å kommentere hvordan disse foregår.....

litt off-topic kanskje, men er ikke vits å lage mere negative greier enn det vi allerede sitter med hehe.:-?
                  vi støtter Sportsklubben i med- og motgang
                  VI ER LILLESTRØM

Kommentar

• oddleif
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Dec 2007
                    • 49

Fem grove feil

En manager (Fjørtoft) som behandler fem spillere på en kritikkverdig
                    måte kan vel umulig ha gjort seg fortjent til å beholde jobben og posisjonen?
                    Ærlig talt, Serbern!

En annen sak er tittelen "manager". Hva er dette for noe tøys?
                    Den eneste i norsk fotball? Jeg skulle gjerne ha sett instruksen hans.
                    Sist jeg så ham på kamp sto han i billettluka. Sympatisk, men likevel komisk.

Tror som sagt problemet i LSK er "To store i en sekk". Fjørtoft må ut!
                    (Takk til Svesengen i RB som skrev det for flere uker siden)

Per Mathisen og Tom Nordlie, stå på!

Kommentar

• Johnny Sack
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Jun 2007
                      • 127

Opprinnelig skrevet av kimmern
                      for å si det sånn. jeg bor i ski og så en del follo kamper da laget var i 1 divisjon og erland johnsen var trener der.. og de slo KUN langt.. norske trenere er alt for dårlig. Utenlandsk!!!
                      Så sant så sant. Har kompiser som har spilt under han der...ikke veldig fornøyde

Kommentar

• maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1289

Jeg kjenner litt til Erland Johnsen og her får spillerene det de ønsker. En snill pusekatt som sikkert kommer til å be spillerene på utallige hagefester, biljard og tilbehør. Bedre fotballspillere blir de dog ikke.
                        Hvis noen i LSK skal ta over midlertidig så bør det bli Frode Grodås, men jeg tipper at han står med føttene plantet mest på Nordli sin side.
                        Hvis det blir Erland Johnsen så tipper jeg at JÅF er fornøyd siden han da nok en gang kommer i en posisjon der han kan ødsle av sin "middelmådige" erfaring fra bakgårdsklubber rundt om i Europa til en uerfaren trener.
                        Jeg blir uvel bare av tanken :evil:
                        Jeg har spurt meg selv mange ganger i det siste om det er slutt på mine Åråsen besøk hvis alt bråket fortsetter, men jeg har kommet frem til at LSK som klubb må settes foran div. idioter som jobber der.
                        Ro og orden må snarest opprettes i klubben og da er det like greit å tømme flere kontorer. Løsningen er mennesker som ikke skriker etter oppmerksomhet 24/7 men som gjør jobben sin. Torgeir Bjarmann er en av dem!!!
                        Last edited by maxpayne; 28.05.2008, 23:51.

Kommentar

• Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3501

Det som bekymrer meg mest med dette er at hvis vi får inn en annen trener må han fremdeles leve med de spillerene som Nordlie har hentet inn. Vi hentet 2 Startspillere som ikke akkurat hadde høyest selvtillit etter fjorårssesongen, vi hente JA Bjørkøy som spiller i en posisjon vi allerede hadde gode spillere og V Riseth som har spilt godt, men samtidig skjøvet PSA ut på venstrebacken og muligens ødelegger den gode utviklingen han har hatt de siste sesongene på midtstopperplass.
                          Jeg er desverre redd for at vi med det mannskapet vi har idag ikke er bedre om så J.Mourinho skulle trappet opp på Åråsen.
                          Sparker vi Nordlie må en ny trener få muligheten til å forsterke minst en back og begge kantene.

Men hvem har hovedansvaret for kjøpene våres? Fjøra? Nordlie? Kjøpene av Startgjengen tyder iallefall på at Nordlie har hatt mye å si der.

Jeg har egentlig vært så bekymret ift poengene vi har tapt, men jeg er fryktelig bekymret når vi totalt har spilt 20 gode minutter denne sesongen.

Jeg håper bare ikke at E.Johnsen eller F.Grodås overtar hovedansvaret på fast basis. Som nevnt av andre her inne bør vi se til utlandet, og da lenger enn norden.

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7135

Enig i at det største problemet ikke nødvendigvis blir å finne en ny trener, men å rydde opp etter den forrige. Stallen er stor, og for at noen skal komme inn, må sannsynligvis noen ut først.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• kinstad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2007
                              • 406

Stabilitet

Å sparke Norlie på slik kort varsel! Hva slags plan er det egentlig? Det vitner mer om panikk enn fornuftig metode. Når man vet hvor man vil med å sparke han, og man har sjekket mange aspekter ved et slikt tilfelle (økonomiske, etterfølgere, ect.) og helst ha inngått en (semi-) avtale som vil få dette til å gå knirkefritt, da kan man finne på noe slik. Det er ikke noe poeng i at den "andre" siden av fotballen skal være like usammenhengende og planløst som den vi ser på banen for tiden.

Samtidig vil jo alle som elsker LSK, klubben`s beste, men kjærlighet er en impulsiv og ustabil følese, som fort kan vende om til neste gang du tar en god titt. De som styrer på åråsen tar nok ikke (bør ikke ta) med i betraktningen at Norlie er fra Lillestrøm når de ansetter en trener. Det er helt urelevant i en slik prosess. Lidenskap, tro og kjærlighet får vi supportere og evt. spillere ta oss av. Makta på åråsen må forholde seg til økonomi, fakta, status og alternativer og ikke blande erfaring/prosedyrer med føleser.

Styret! Jobb, jobb og atter jobb for å få en løsning som følger en plan i en lengre periode. Og skal Norlie ut så la han få være til sommeren mens dere bruker all den makta, kompetansen og erfaringen dere har, og kan få tak i frem til da og finn LSK en verdig oppfølger for ikke å snakke om en langtidsplan så alle som kan forbindes med LSK slipper dette som har pågått, i årene fremover.
                              ________
                              -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• Dommeren
                                -AaFK-supporter-
                                Bøffelpromp
                                • May 2008
                                • 15

Tom Nordlie er en av Norges mest kunnskapsrike og erfaringsrike fotballtrener i hele Norge. Lillestrøm er svært heldige som har denne mannen i sin stall.

At det nå går dårlig med LSK skyldes ikke Tom Nordlie, men det faktum at det faktisk går opp og ned her i verden, ja også i fotballverdenen.

Dette må fotballhjerter innse. Man kan ikke være på topp i Norsk Fotball til evig tid. I såfall ville det ikke være en utvikling nasjonalt sett. Og klubbene landet rundt utvikles i ulik takt. Akkurat nå er det LSK som har tatt steget ned fra topp 3 laga til bunn 3 laga. Godta det - slik er nemlig stoda - enten du liker det eller ei.

Men LSK vil neppe forbli "nede i gjørma", det er tross alt 18 kamper igjen av sesongen, og dermed god tid til å klatre oppover mot en midtplassering. Og det skal dere være glade for.

Å kreve Tom Nordlie's avgang nå, er å krisemaksimere, og retter fokus vekk fra selve problemet -> SPILLERNE!

Nå er LSK en ambivalent klubb når det kommer til trenerspørsmål. Tom var tidligere trener i klubben, gjorde en kjempesesong det ene året, og ikke like god det neste, så fikk han sparken. Et par år senere geniforklares han igjen i LSK og man gråter på sine knær for å få han tilbake, og dere gjør nok en god sesong forrige år. Så ramler det i år. Hvorfor?

Konflikten Jan Åge og Tom er et uromoment og fokusforstyrrende element for hele laget og for ledelsen. Her bør "slengleppa" Fjørtoft ta rev i seilene og ikke gjøre som supportere å la følelsene rase med, men opprettholde en kognitiv fokus.

Å bygge et lag er en prosess som tar tid. Ting Tar Tid (TTT). Og man bør derfor se ressultatene over tid, ja kanskje så lenge som en 3-5 års periode. Derfor må en trener forbli i jobben slik at han langsiktig kan bygge opp laget mot de nye utfordringene som den ellers nasjonale utviklingen krever, og få utøve sin strategi mot det langsiktige målet.

Eks.: Hva er bedre om man setter en målsetning at om 3 år skal LSK være våde seriemester og cupmestere, framfor, at i år skal vi klare å være blant topp 5.

Hvilke av de målsetningen vil du foretrekke, den langsiktige, eller den kortsiktige?

Om du velger den langsiktige, ja så skal man ikke ha større forventninger til laget før på det 3 året.

For er det ikke slik at når forventningene er større enn forutsetningene så blir det et misforhold? At kanskje har forventningene i år vært for store, og målsetningen urealistisk?

De andre laga har alle styrket seg gjennom bedre trening, fornyet spillerkjøp og er på gang (som de sier det i Stavanger), og om man ikke henger med i den karusellen, så vil man bli akterutseilt?

Årets sesong startet atypisk for ALLE ligalagene. Se bare på AaFK som knuser fjorårsmesterne, og spiller nesten jevnt med årets serieledere, for så å gå på knusende nederlag mot andre lag. Og selv med 3 tap på rad, så er AaFK et langt bedre lag idag enn ifjor. men alle de andre lagene har blitt bedre også. Og kanskje ligger forklaringen her, nemlig at LSK ikke har blitt et bedre lag enn de var ifjor? Og om svaret er så enkelt, hvem har da skylden for at de ikke har blitt bedre? Treneren med sin treningsstrategi forut for sesongen? Manageren som ikke har innsett hvor viktig det var å styrke laget med bedre spillere? Styret og Admin som ikke har klart å samle flere sponsorkroner til å forsterke laget ytterligere? Eller kanskje er det spillerne selv som ikke har tatt utfordringen godt nok, ikke sett at her må det jobbes - jobbe-jobbe-jobbe - for å blø for drakta?

Og er det slik at spillerne ikke er gode nok, ja så må det fattes grep i den retning. Treneren kan ikke spille kampen for de. Og treneren kan bare jobbe med det materialet han har fått utdelt. det samme gjelder Manager.

Mitt råd er: Ha is i magen, godta at dere er i en dalbunn nå, og at det vil gå oppover om dere har tillit til trener og gir laget tid nok. Støtt laget ditt i tykt og tynt - ikke krev hoderulling så snart det butter litt i mot.

Opp i det hele så er det supportere og publikummere som ikke er til å stole på, vi klapper i begeistring og hyler i fortvilelse om en annen, uten annen tanke ann at laget vårt skal vinne alle kamper. Nå er det faktisk slik at ett lag må tape, og i år har dette tilfallt LSK i stort monn. Det må man kunne leve med, og konsentrere seg om å utvikle laget med en annen målsetning i et lengre perspektiv. TTT! Snart vil det snu, og dere vil være ute av gjørma - ta den tiden det trenger - støtt laget og ha tro på lagledelsen og trenerteam. Vær tålmodig!
                                Last edited by Dommeren; 29.05.2008, 07:51. Begrunnelse: språkvask
                                AaFK-Supporter, men ikke medlem av Stormen. Medlem av Fredagsklubben - Speakers Corner!

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7135

Opprinnelig skrevet av Dommeren
                                  At det nå går dårlig med LSK skyldes ikke Tom Nordlie, men det faktum at det faktisk går opp og ned her i verden, ja også i fotballverdenen.

Dette må fotballhjerter innse. Man kan ikke være på topp i Norsk Fotball til evig tid. I såfall ville det ikke være en utvikling nasjonalt sett. Og klubbene landet rundt utvikles i ulik takt. Akkurat nå er det LSK som har tatt steget ned fra topp 3 laga til bunn 3 laga. Godta det - slik er nemlig stoda - enten du liker det eller ei.
                                  Pisspreik! Nordlie tok over et lag og en klubb som var på vei oppover, og har klart kunststykket å snu utviklingspila i stikk motsatt retning på så vidt 1 1/2 år. Helt vanvittig at du klarer å påstå at den raske degenereringen av klubbens helse ikke kan skyldes treneren.

Når nå spillerne også har erklært mistillit, hva faen mener du LSK skal foreta seg da? Sparke spillerne og sette Nordlie på midtbanen? Vil du rykke ned?!
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

PÅ p4 sin sport sending så lanserte de at Erland Johnsen kunne fort ta over for evnt Nordlie, dette skremmer meg!

Om en blir sparket / hivd ut av klubben - se andre plasser! Frykter faen med det værste....

Kommentar

• sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

Får håpe det bare blir en midlertidig løsning, og at vi snart sitter med tidenes trener i fanget hvis så skulle skje.

Petter

Kommentar

• gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

Opprinnelig skrevet av petter
                                        Får håpe det bare blir en midlertidig løsning, og at vi snart sitter med tidenes trener i fanget hvis så skulle skje.
                                        Har du ingen løsning klar? Du har jo vært blant de som har kjørt hardest på at Tom Nordlie er ubrukelig, og da har du vel også oversikt over de som er flinke nok til å trene laget vårt?

Mvh
                                        Gammer`n (Per T)
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Har du ingen løsning klar? Du har jo vært blant de som har kjørt hardest på at Tom Nordlie er ubrukelig, og da har du vel også oversikt over de som er flinke nok til å trene laget vårt?

Mvh
                                          Gammer`n (Per T)
                                          Jeg har selvsagt mange løsninger klare. Det er ferie i Europa, og mange trenere som er uten kontrakt, så her er det fritt frem for Fugla.
                                          Jeg tenker antageligvis altfor stort allikevel.

Petter

Kommentar

Working...