Brann-LSK, søndag 27. april kl. 20, Brann stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Brann-LSK, søndag 27. april kl. 20, Brann stadion

    Her tar vi diskusjonen etter at kampen i Bergen er ferdig.
    Bølerkanaris
  • MoBee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 958

    #2
    Jaja. Et skritt i riktig retning, men fremdeles ræva...

    Kommentar

    • Ranakanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 488

      #3
      Jaja... litt framgang i spillet var det nå iallefall, selv om det ikke var bra. Mye kort og mange feilpasninger og mye unødvendige frispark mot seg.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Vi skulle hatt straffe på slutten. Bergensær'n ligger jo og koser med ballen.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Seb.R
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 4159

          #5
          Syns Pål Steffen har vært begredelig ræva for tida.

          Godt innhopp av Essediri. Veldig synd ikke Myklebust putter på slutten der.

          Enig med Mobee.
          Et stort skritt i riktig retning, men pasningsspillet må bedres - og forsvarsrekka må jobbe bedre kollektivt. Stadig vekk markeringsfeil, som vi heldigvis ikke ble straffa noe særlig på.
          www.sebastianramsland.com
          www.twitter.com/sebramsland

          Kommentar

          • P0P_Corn
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Apr 2004
            • 176

            #6
            Årsbeste

            årsbeste. Fortsatt mye rusk. Men bra at vi får til ett trykk på slutten om ikke annet.

            Vi funker bedre i 4-4-2 hvor vi tør å spille ball og har alternativ på midten.

            Kommentar

            • Hexaphim
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 2776

              #7
              Det er vel ikke akkurat første gangen at Myklebust bommer på sånne. Årsbeste av Lillestrøm, men det sier mer om hvor ufattelige ræva vi har vært i år (og strengt tatt helt siden i fjor høst). Når vi begynner å snakke om hederlige tap i Lillestrøm, da er det noe galt.

              Kommentar

              • keepern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 281

                #8
                Syntes å skimte litt tendens til spill hos Fulga ikveld. Fortsatt mye som må bli bedre, men jeg tror vi skal greie dette. Årsbeste.


                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4380

                  #9
                  Synd ikke mykle var kald nok og runda keeper på slutten der
                  ..................

                  Kommentar

                  • shinelis
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Oct 2007
                    • 14

                    #10
                    Uff - jeg må nok si at jeg begynner å bli deppa av detta her. Klart årsbeste, men det hjelper ikke det når det blei nok et tap
                    Heia Fetsundrånern! Søgård er rå!!!

                    Kommentar

                    • Krissern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1017

                      #11
                      Kan noen sende ollie på løpetrening?!?!

                      Kommentar

                      • lillestroom
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1020

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Synd ikke mykle var kald nok og runda keeper på slutten der
                        Hadde han bare tatt et skritt til venstre, hadde det nok vært mål ja...

                        Kommentar

                        • Juven
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2006
                          • 212

                          #13
                          Fremgang å spore, tror dette er starten på en opptur
                          Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #14
                            Noen observasjoner umiddelbart etter kampslutt. Først, det er fullkomment utrolig at en dommer kan dømme ut fra hva han har sett på sporten dagen før kampen. Øvrebø var fullkomment elendig i dag, og gir blant annet to gule kort på Kippe og Arild som ikke er noe, men som sikkert er greit når man veit at Davy skal være tabloid etter kampen. Vi taper på et frispark som ikke er frispark, og for en gangs skyld i år synes jeg Tom gjør en god jobb når han klikker på repporteren i pausa. Alle oppspill i andre omgang ble avblåst for frispark uansett om det var noen Brannspillere i nærheten av vår nedtager eller ikke, og offside avblåsningen på Occean når han endelig gjør en god bevegelse er helt utrolig. Brann er eksepsjonelt usportslige hele kampen i gjennom, og legger seg ned i feltet fire ganger bare de første tjue, uten at noen er nær dem. De er også heldige at de ikke blir rammet av Mouelhiregelen, altså at man skal ha rødt kort for å fly i ansiktet på motspillere når man blir sint, men bare om man heter Khalid Mouelhi.

                            Vi hever oss uansett flere hakk fra de fire foregående tragediene, men måten vi kommer ut i andre omgang, fullstendig uten trykk eller selvtillit, er helt uakseptabel. Ja, de siste tjue er bra(hvorfor starter ikke Essediri), og Mykle er uheldig/svak som ikke scorer på alenemedkeepersituasjonen rett før fløyta. Vi hadde muligens fortjent ett poeng i dag, og hadde vi hatt en proffesjonell dommer er det ikke godt å si hva kunne skjedd. Det er vanskelig å forholde seg til det offensive når alle forsøk blir avblåst, for det meste uten grunn, men jeg synes uansett at dette var bedre enn før.

                            Occean må benkes snarest. I form er han på topp fem blant seriens beste spisser, men ute av form er han absurd dårlig. Han er ikke i form, og dermed er det sistnevnte som gjelder. Jeg har aldri skjønt hvorfor ikke Arild rendyrkes som førstevalg som spiss, og skjønner enda mindre av det etter å ha vært banens beste i dag. Videre er PSA helt ute og kjøre, og har helt tydelig mistet all selvtillit. Pedersen er for upresis, sammen med brorparten av resten av laget, og noen av pasningsfeilene er så utrolige at man blir sittende å blunke i desperate forsøk på finne opp et magisk triks som gjør det godt igjen.

                            For å si det som Dorthe, fuck tv2(for øvrig det smarteste det neket har liret av seg siden...vel, noensinne).
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • PåRamma
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Jun 2007
                              • 16

                              #15
                              Flaut å kalle dette årsbeste..

                              alle spillte ræva. Nok en dårlig start på uka

                              Kommentar

                              • Kjelstad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 352

                                #16
                                Beste hittil, men hvorfor vinner vi andre ballen 1 av 10 ganger når vi forsvarer oss? Krige mer om 2.ballene vil løfte fugla minst ett hakk til!
                                -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                                Kommentar

                                • Vidarw
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Apr 2006
                                  • 67

                                  #17
                                  Idiot, alle som så kampen så at dette var MYE bedre enn de forrige kampene

                                  Kommentar

                                  • woody
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 374

                                    #18
                                    På grunn av jobb fikk jeg bare med siste 10 minuttene. Men i løpet av disse minuttene hadde vi vel flere vellykkede pasninger og ordentlige sjanser enn vi har hatt de første kampene.

                                    Gir en brukbar følelse også at dette var i andre omgang (!) og at vi ikke fikk panikk med "pumping" som vi har hatt i de andre kampene.

                                    TN så for øvrig ganske "prega" ut etter kampen - virker som han blir rimelig "slått" ut . . .
                                    woody

                                    Kommentar

                                    • Awfuls
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Mar 2006
                                      • 138

                                      #19
                                      framgang?

                                      Framgang ja men vi ser jo ut som vi står stille når vi for overganger i forhold til andre lag.

                                      syntes fortsatt det er trist og se på når vi spiller så ræva som vi gjør, med de forsterkningene som vi har gjort i følge nordlie f. f... jeg savner en spiller som kasey eller misun eller koren som veit hvor de skal posisjonere seg og veit når de skal løpe som f...

                                      og en annen ting syntes fortsatt at ikke de nye spillera som har blitt kjøpt har infridd de tilføyer oss ingenting syntes nå jeg. mye feilpassninger og lite løpskraft. brenne kunne også vært bedre i dag.

                                      hvor lenge sitter nordlie med tap etter tap?

                                      savner litt av røsler sin tilstedeværelse


                                      Kjempe skuffa
                                      Fugla forever... eLSKer

                                      Kommentar

                                      • Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

                                        #20
                                        jeg ser fortsatt enormt mye negativt i dagens kamp.
                                        PSA er totalt ræva for tiden, han alene gir motstander enorme sjangser ved å enten slippe eller totalt glemme å markere folk i og umiddelbar nærhet i feltet, han gjør ved flere anledninger så store feil at han alene er skyld i mål slik det utarter seg. Han oser også av feilpassninger og viser at han ikke eier besluttsomhet for tiden, Ut med han! jeg synes PSA gjør så utrolig mange feil i løpet av kampen at det er helt sykt, skal ikke være mulig for noen på et slikt nivå!!
                                        Skal dog sies at det er ikke bare PSA som gir faen i markeringer, mange som gjør det hos oss for tiden, de følger ballinnehaver hele tiden og glemmer den jobben dem skal gjøre. ved VELDIG mange anledninger i denne kampen blir det som jeg har nevnt etter alle kampene i år: totalt fravær av merkeringer gjør at motstander får stå totalt umarkert inne i 5 meter og rundt 16 meter, INGEN andre lag gjør dette utenom oss i så stor grad! og vi gjør det gang på gang på gang.
                                        Myklebust skulle vært torturert over en lengre periode for den 200% sjangsen han ikke scora på, skyter rett på keeper!! prøver han virkelig å skyte mellom bena på keeper? eller er det TV-Bildene som får det til å se slik ut? han var til tider ikke med der han burde og kunne utfordra bakrommet ved flere anledninger uten å gjøre dette.
                                        OO ble avblåst for en offside hvor han kom igjennom alene til keeper, etter det jeg kunne se av TV-bildene var ikke han offside!?

                                        et par gode angrep var det av oss i dag, og spillerne ser ikke like slitne ut som de har gjort tidligere, det ser jeg på som positivt.
                                        vi spiller generelt litt bedre i dag enn tidligere i år, men en del ting vi har vært elendige på er det ikke tegn til forbedringer i ( les: Markeringer feks)
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

                                        Kommentar

                                        Working...