Brann-LSK, søndag 27. april kl. 20, Brann stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • cave
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2006
    • 108

    #81
    Opprinnelig skrevet av KB-kris
    Riseth har nå blitt KONGE
    Det gjør meg trist at alt man trenger for å bli konge i LSK anno 2008 er å gi skylda på media for at man taper kamper.

    Kommentar

    • danny85
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2006
      • 108

      #82
      Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
      Som vanlig av TV2 mener du vel....
      kjipt at tv2 hater fugla så jævlig, på en annen side så får vi mye oppmerksomhet... vet ikke hvilken retning det spiller inn da..
      ET LAND - ET LAG!
      ----- FUGLA 4 LIFE -----

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1174

        #83
        riseth... han blir aldri i verden noen konge på åråsen i mine øyne

        Kommentar

        • Aspecho
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Dec 2006
          • 163

          #84
          Opprinnelig skrevet av cave
          Det gjør meg trist at alt man trenger for å bli konge i LSK anno 2008 er å gi skylda på media for at man taper kamper.
          Han sa at Brann vant fortjent da og mye av det han sa er jo sant.

          Kommentar

          • KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

            #85
            Opprinnelig skrevet av kimmern
            riseth... han blir aldri i verden noen konge på åråsen i mine øyne
            Han sto opp for laget å sa det mange av osss gjerne ville ha sagt til tv2. I mine øyne: konge

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #86
              Gutta har nå kommet seg opp fra liggende til knestående. Fortsatt defensiv forvirring (de som ikke presser ballfører må ta ut mannen sin!!!), men offensive tendenser. Nå var det ro i rekkene for første gang på lenge, en kunne motta ballen og tenke seg om før en spilte, bra!
              Det kladder fortsatt for indreløpere posisjonsmessig, de blir for ofte i ingenmannsland når vi angriper. Kantene mer med og JML gjør en godkjent figur som venstre ving (han er bedre der enn som beck). Arild er bedre enn OO, større overblikk blikk og bedre mottak (men dette visste vi jo).
              Innsatsen var generelt god. Jeg er optimist og trur på at fremgangen har starta.
              Trist forøvrig at Mykle ikke putter på slutten, trur gutten hadde hatt godt av den.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • dalen
                Brannsupporter
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 391

                #87
                Opprinnelig skrevet av danny85
                kjipt at tv2 hater fugla så jævlig, på en annen side så får vi mye oppmerksomhet... vet ikke hvilken retning det spiller inn da..

                Å si at TV2 hater LSK er for dumt. At TV2 er tabloide jævler er vel heller mer korrekt.

                Selv om Riseth ikke var flink å samle tankene sine (sikkert preget av kampen) så hadde han mye fornuftig på hjertet. Det var mange rare dommeravgjørelser i kveld.

                Og til CFD og resten av gjengen som stilte opp på kampen: ja, vi kunne høre dere, men 2007-gjengen var mer høylytte og gjorde mer av seg, men jeg forstår godt at det ikke kommer 850 stykker på en søndagskamp kl.20.

                I forkant av kampen forberedte jeg meg mentalt på en del trommedunking, men ble (positivt) overrasket denne gangen. Ikke mye i bruk denne kampen.

                Tok bussen til sentrum etter kampen sammen med en del Kanari-fans; til deg som ikke hadde hørt fra damen i hele dag (du hadde ringt og sendt meld) - håper du fikk kontakt til slutt. Og nei, jeg tror ikke dere må spille kvalik mot Moss. Heller ikke at kvaliken flyttes til Alfheim. Og til sist: vi som bor i Bergen plages ikke av regnet. Man blir ikke deprimert av å bo her
                If heartaches brought fame in love's crazy game,
                I'd be a legend in my time.
                If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                I'd be a legend in my time.

                Johnny Cash - A Legend In My Time

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  #88
                  Etter litt mer titting på kampen er faktisk det mest negative Tom's bistre åsyn på sidelinja. Med forbehold om TVBrann's klipping; mannen har tydligvis ikke selv vært med på motivasjonskurs den siste uka.

                  Et blidt vesen på kanten som ga posistiv feedback til de ute på banen hadde antagelig vært mer til hjelp enn det såra fjeset som ble fremvist.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

                    #89
                    Det må bli slutt på at dommerene alltid skal gi gult kort til begge lag hver gang spillerene dytter litt på hverandre! Tilsnakk må da være nok i de fleste slike situasjoner.

                    Fint at Riseth sier det mange av oss tenker om tv2, selvom formuleringene kunne vært litt bedre. Har aldri vært overbevist om at de bevisst er ute etter LSK, men den utrolig kjipe "se & hør"-linja de har lagt seg på angående dekningen av norsk fotball er en hån mot alle oss som virkerlig er interessert i fotball...

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      #90
                      Litt av problemet er nok at tv2 ikke prøver å tekkes oss som er veldig interessert i fotball. De vet at vi vil se på nærmest uansett hva de kaster etter oss av møl, fordi vi må få med oss hvordan det går med laget vårt.
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                        Litt av problemet er nok at tv2 ikke prøver å tekkes oss som er veldig interessert i fotball. De vet at vi vil se på nærmest uansett hva de kaster etter oss av møl, fordi vi må få med oss hvordan det går med laget vårt.
                        Det er helt klart problemet, ja. Tv2 sikter seg inn på massene, og desverre selger konflikter og sensasjon best...

                        Kommentar

                        • heidar
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2127

                          #92
                          Utgjort...

                          Ja, det er bare utgjort.... Vi var like gode som Brann idag, fortjente minst ett poeng, men akkurat nå går det til helvete uansett....
                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                          Endelig er mørketida over.

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            #93
                            spillet var til tider ganske ok, men det begås fortsatt for mange personlige feil i rekkene.
                            PSA har den siste tiden gjort så mange og grove feil at det er skremmende, han fokuserer så mye på ballfører at han slipper mannen han skal følge og beveger seg feil, dette skjer alt for ofte og koster oss mye.
                            Nå gjelder ikke dette bare han, men i det siste har han gjort veldig mange personlige feil synes jeg.
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • Vicarious
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 391

                              #94
                              For å starte med det positive: Deler av andreomgang spiller vi faktisk fotball, og greier sågar å komponere angrep bestående av flere trekk og kvalifiserte avslutninger.

                              Og til vårt forsvar er jeg enig med flere her i at dommern er en møkkamann, feks. jmfr. Grusom B's teori om Mouelhi-regelen. Jeg er ikke like enig med Vidar Riseth og Tom Nordlie. Syns de peker på helt feil situasjoner i sine utblåsninger på TV og at det dermed blir direkte pinlig. Frode Kippe, sorry to say, men du er en råtamp!

                              Ellers så er det basicly rævva over hele linja:
                              - Otto skal ta 2-1 skuddet i keeperhjørnet
                              - Hele forsvaret er et mareritt: feilplasserte, mister markeringer og taper dueller i avgjørende øyeblikk.
                              - Midtbanetrioen er totalt anonyme og veike i 95% av kampen
                              - Angrepet makter hverken å skape noe selv eller avslutte på en noenlunde kvalifisert måte når de får sjansen. Occean er totalt ute av form, og bør byttes ut med hva som helst. Feks. Essidiri som er årets bestemann så langt i de få minuttene han har fått spille... Mannen har jo fått 20 minutter på banen etter at han var desidert bestemann mot VIF!

                              Så alt i alt så mangler det jævlig mye både på helheten og på enkeltprestasjonene for at vi skal ha noe i øvre halvdel av tippeligaen å gjøre.
                              Dette spillermaterialet holder bare ikke! Spillere som Kippe, Mouelhi, Brenne og Occean skal liksom være ryggraden i laget vårt. Men akkurat nå lukter det adecco av prestasjonen til alle sammen!

                              Kommentar

                              • LasseB
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Aug 2007
                                • 81

                                #95
                                Jeg synes at gårsdagens kamp var ett steg eller to i riktig retning. Bedre innsats, selv om spillet var varierende..

                                Synes vi var vel heite ei stønn, Øvrebø gjorde det heller ikke enklere for våre. Mener også at Gylfi og Helstad bør søke Nationalteateret for makan til skuespillere. Det var rett og slett drit provoserende å se de falt som fluer ei stund i 1. omgang. Hadde dette blitt gjort av LSK- spillere så hadde vel hovedoppslaget i alle aviser vært at vi var et jævla jukselag.
                                Der kan iallefall ingen klage på oss.

                                Synes gutt bør få kreditt for solid innsats iallefall.

                                BB i mine øyne; Vidar R.

                                Synes fortsatt at TV2 er en rævakanal. Så enkelt er det.
                                LasseB
                                - gul ved Randsfjorden!

                                Kommentar

                                • Ellef
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Feb 2006
                                  • 112

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av keepern
                                  Fantastisk linje TV2 legger seg på.... Fokuserer bare på det negative. Gjentar samme spørsmål for å fremprovosere en reaksjon av Tom N. Nesten ingen spørsmål om det sportslige. Blir sliten.
                                  Helt enig. Blir noget oppgitt. Så på sportsnyhetene på NRK i går kveld, da handlet det kun om det sportslige, med fokus på det positive (heia NRK). Jeg fatter f... ikke hva TV2 driver med. Synd de sitter på makta, for kampene må vi jo bare se.

                                  Ellers registrerer jeg at fugla leverer årbeste offensivt. Endelig skaper vi ihvertfall noen sjanser. Velger å fokusere mest på dette, selv om spesielt perioder av 2 omgang var elendig defensivt. Det var faktisk dårlig angrepsspill som gjorde at Brann ikke vant mer, det var ÅPENT som ei låvedør i store perioder. Avstandene i laget var enorme.

                                  Banens beste i mine øyne: Arild Sundgot
                                  Wenche Myhre

                                  Kommentar

                                  • Roll75
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2007
                                    • 834

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av SamBell
                                    Ikke helt uenig der.
                                    Brann skulle vel hatt noe slikt som to straffer i første omgang og Kippe skulle vært sent i dusjen etter sitt andre gule.

                                    En eller annen burde fortelle LSKs spisser at dytting i hodedueller medfører frispark.


                                    Sam
                                    (har kun sett situasjonene live)
                                    Kanskje du skal se litt på blekksprut armene til Solfrid Karadas. Holder hele tiden!!!

                                    Kommentar

                                    • Roll75
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 834

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av SamBell
                                      Slik at hans egen trøye står som et seil?

                                      Tror dere skal lete etter andre syndebukker enn dommere og motstandere.
                                      Dere tapte fortjent og har en del spillere som ikke har klart å ta inn over seg dommerenes innskjerping av holding og dytting. Hvor mang angrep mistet dere på grunn av egen armbruk?

                                      Navnekalling på det nivået du bedriver her er en god indikasjon på hvor lite du egentlig har å fare med.

                                      Sam
                                      Er enig i at Lsk spillerne av og til bruker armene, men brann er ikke det spor bedre!! Og andre tjuvtriks har dere også nok av. Det er vel nok å nevne Helstad.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #99
                                        Vær så snill og stopp diskusjonen med "Sam Bell", han er en velkjent kverulant som forpester ulike fotballfora. Jeg forstår at folk blir provosert av ham, men lar man være å svare ham forvinner han kjapt.

                                        Forøvrig festlig å lese hvordan enkelte Brann-kommentatorer mener Branns seier var velfortjent, for så i samme avsnitt å fortelle at Oppdahl mirakuløst reddet to poeng. Synd vi aldri fikk putta på slutten, tror vi høvler enkelt over dette Brannlaget når vi har de beste spillerne våre tilbake fra skader.

                                        Kommentar

                                        • dollyholly
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2007
                                          • 965

                                          Overtenning!

                                          Nå er jeg drit lei denne overtenninga blant spillere og ledere!

                                          I går skjeller Kippe ut Einarsson etter at VI har fått frispark, med påfølgende gult kort. Riseth virker til tider desperat og svært overtent i mange situasjoner. Han er ofte å se i heftige diskusjoner med dommere og spillere. Brenne virket helt ute av fatning på slutten av kampen mot VIF. Det var like før han havnet i direkte slosskamp med flere VIF-spillere. Kaled M mister hodet da vi reduserer til 3-1 mot Stabæk og belønnes med rødt kort. Steinar Pedersen virker til tider veldig sint under kampene.

                                          Hva skyldes dette? Er det Nordlie som fucker opp dette? Eller er det ren frustrasjon over eget svakt spill?

                                          Nå må det bli slutt på å la egen frustrasjon gå ut over dommere, spillere og journalister!

                                          Nå får vi starte å SPILLE fotball og la dommerne dømme. Det er ikke mulig å endre dommernes oppfatninger, og når vi protesterer går det bare ut over oss selv!

                                          OG! Nå må vi få ansatt en mediarådgiver! Spillere, ledere og trenere må skjermes fra og la sin frustrasjon gå ut til de tusen hjem på Brann-TV. Jeg hater TV-2, men vær så snill, ikke gi dem mer føde. Kan man ikkebare være svært ordknapp og avvise intervju der det er mulig?

                                          Kommentar

                                          Working...