Brann-LSK, søndag 27. april kl. 20, Brann stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lindafugl
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Apr 2008
    • 3

    Igår var den første kampen jeg var nervøs og spent, fordi vi skapte gode sjanser, og kampen var underholdene. Så klart mangler vi mye ennå, men igår var det noen lysglimt. Et steg i riktig retning som TomTom sa, et lite steg, men endog et steg.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Opprinnelig skrevet av dollyholly
      Nå er jeg drit lei denne overtenninga blant spillere og ledere!
      Du bør differensiere litt: Ikke all kjefting og smelling fører til gult kort. Martine har i årevis kjørt kjeftetaktikken med hell uten at han har blitt straffet.

      Å gi en byge kjeft for å markere seg overfor dommer/motspiller for så å gå vekk fra situasjonen er ok. Å miste hodet i situasjoner hvor man ikke har noe å vinne på det er uakseptabelt. Jeg synes fremdeles vi skal si ifra og protestere, men vi må ha vett nok til å lukte når kortet kommer.

      Kippes kort i går var unødvendig, det samme med Brennes krangling. Pedersen synes jeg har opptrådt greit, mens Riseths første utskjelling av Gylfi var et skoleeksempel på hvordan man bør opptre overfor filmere og falskspillere. Gi dritten en solid byge kjeft i dommerens påsyn, og da slipper man muligens dømming imot. Riseth ble imidlertid litt for frustrert utpover i kampen og pådro seg et unødvendig kort, muligens var han litt ekstra irritert fordi han sleit med skade.

      Håper Kippe lærer litt av Riseth. Frostadmannen har tross alt påvirket dommere i årevis i rbk's favør, og er vel en god nr to etter martine på dette feltet.

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        Opprinnelig skrevet av reka
        Du bør differensiere litt: Ikke all kjefting og smelling fører til gult kort. Martine har i årevis kjørt kjeftetaktikken med hell uten at han har blitt straffet.

        Å gi en byge kjeft for å markere seg overfor dommer/motspiller for så å gå vekk fra situasjonen er ok. Å miste hodet i situasjoner hvor man ikke har noe å vinne på det er uakseptabelt. Jeg synes fremdeles vi skal si ifra og protestere, men vi må ha vett nok til å lukte når kortet kommer.

        Kippes kort i går var unødvendig, det samme med Brennes krangling. Pedersen synes jeg har opptrådt greit, mens Riseths første utskjelling av Gylfi var et skoleeksempel på hvordan man bør opptre overfor filmere og falskspillere. Gi dritten en solid byge kjeft i dommerens påsyn, og da slipper man muligens dømming imot. Riseth ble imidlertid litt for frustrert utpover i kampen og pådro seg et unødvendig kort, muligens var han litt ekstra irritert fordi han sleit med skade.

        Håper Kippe lærer litt av Riseth. Frostadmannen har tross alt påvirket dommere i årevis i rbk's favør, og er vel en god nr to etter martine på dette feltet.
        Mitt poeng var at man skal slutte med å påvirke dommerene. Spill fotball og la dommeren dømme. Riseth er IKKE noe skoleeksempel for andre i så måte. Drit lei å se han i heftige opphetede diskusjoner overalt under og etter kamp!

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3438

          Etter denne kampen kan man fortsette å fokusere på alt som er svakt, eller man kan se på det positive. Personlig velger jeg det siste.

          Greit nok at noen spillere er svake, men generelt var dette en stor forbedring ifra tidligere kamper i år. Det er ikke mange sjanser Brann får i denne kampen. Forsvaret vårt er fortsatt for sene opp i presset og rygger for mye, men det er ikke så mange store målsjanser Brann får.

          Offensivt er det stor forbedring å spore. For en gangs skyld spiller vi oss til sjanser igjennom midtbanen i stedet for å slå langt. Kiko styrer midtbanen ganske bra, og jeg synes backene kom lenger frem i banen utover i kampen. Det er en liten detalj at Riseth tråkker inn i off-siden før han scorer det annulerte målet, og Myklebust setter den neste gang han blir spilt igjennom.

          Gutta holder liv i kampen til siste slutt og gir seg aldri. Siden VIF-kampen har pila pekt oppover, og utfordringen til Tom er å fortsette den. Klarer han å heve laget et hakk til, så kan vi gjøre livet surt for både Viking og RBK.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • erlando
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 858

            Opprinnelig skrevet av dollyholly
            Mitt poeng var at man skal slutte med å påvirke dommerene. Spill fotball og la dommeren dømme. Riseth er IKKE noe skoleeksempel for andre i så måte. Drit lei å se han i heftige opphetede diskusjoner overalt under og etter kamp!
            Jeg er både enig og uenig. Det hadde vært prima om alle lag lot være å påvirke dommerne, men hvis LSK skal være alene om det er nedrykk garantert ved sesongstart.

            Bare se hvordan Brann-spillerne overspiller i enhver situasjon (f.eks er Vaagan Moen allerede halvveis til bakken da Bjørkøy først kommer fram til ham og skaper kontakt), kaster seg i bakken hver gang de mister ballen innefor motstanders 16-meter og løper rett inn i motstander for å fremprovosere frispark når de ser at sikringa vil nå ballen før dem. Se hvordan Stabæk-spillere forsøker å filme på motspillere kort. Fotballen har (dessverre) utviklet seg slik at de snilleste gutta i klassen også blir de siste gutta i klassen.


            Angående diskusjonene under kamp, så var det denne gangen Brann som startet begge. Det er Gylfi som flyr på Kippe (og faktisk skaller til ham - hadde det vært omvendt hadde GE garantert gått i bakken med påstått hodeskallsbrudd) og det er Karadas(?) som flyr på Riseth etter at VR har sendt "stakkars" Opdal inn i mål (hvordan Sundgot får kort der må foglarna vite).
            Ja til pause i pausen!

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              [quote



              Det er Gylfi som flyr på Kippe (og faktisk skaller til ham - hadde det vært omvendt hadde GE garantert gått i bakken med påstått hodeskallsbrudd)

              Det som skjer er at Kippe flyr bort til Gylfi og skjeller han ut fordi han prøver å filme et straffespark. Dette gjør han for å vise dommeren at Gylfi filmer. Resultatet blir at Gylfi skaller til Kippe hvorpå Kippe tar tak med begge hender rundt nakken til Gylvi. Begge får gult kort.

              Kommentar

              • CFD
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2319

                Opprinnelig skrevet av dalen
                Å si at TV2 hater LSK er for dumt. At TV2 er tabloide jævler er vel heller mer korrekt.

                Og til CFD og resten av gjengen som stilte opp på kampen: ja, vi kunne høre dere, men 2007-gjengen var mer høylytte og gjorde mer av seg, men jeg forstår godt at det ikke kommer 850 stykker på en søndagskamp kl.20.
                Hvor satt du dalen? Snakket med flere som satt på Frydenbø og de hørte naturligvis ingenting. Det var noen sanger som ble startet derifra ,men stemningen var ellers laber. Det var kun når det ble klappet hvor det virkelig var øredøvende.

                Regnet gjør oss ikke deprimerte ,men duverden så glad man blir når sola titter fram. Det er en definitiv stemningsforandring.

                Ellers fikk jeg ikke med meg så mye av kampen pga at veldig mye foregikk forran Frydenbø tribunen. Menmen.. Dette var en stor forbedring og nå er jeg positiv til de neste kampene!
                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                Kommentar

                • dalen
                  Brannsupporter
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 391

                  Opprinnelig skrevet av CFD
                  Hvor satt du dalen? Snakket med flere som satt på Frydenbø og de hørte naturligvis ingenting. Det var noen sanger som ble startet derifra ,men stemningen var ellers laber. Det var kun når det ble klappet hvor det virkelig var øredøvende.

                  Regnet gjør oss ikke deprimerte ,men duverden så glad man blir når sola titter fram. Det er en definitiv stemningsforandring.

                  Ellers fikk jeg ikke med meg så mye av kampen pga at veldig mye foregikk forran Frydenbø tribunen. Menmen.. Dette var en stor forbedring og nå er jeg positiv til de neste kampene!
                  Sitter på bt-svingen, altså kortsiden mot bortesupporterene. Jeg hører altså bortefansen godt hvis de lager lyd.

                  Kampmessig så tok vel begge lag skrittet opp, men neste kamp er Tromsø borte for oss og jeg trenger vel ikke si mer (sorte drakter, kunstgress osv). Dere har Viking, et lag dere slo 4-1 eller 4-2 i fjor... vi får se. Jeg holder en knapp på LSK seier.. dog ikke med kalassiffre
                  If heartaches brought fame in love's crazy game,
                  I'd be a legend in my time.
                  If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                  I'd be a legend in my time.

                  Johnny Cash - A Legend In My Time

                  Kommentar

                  • Kanarijenta
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 504

                    Det var så mange dårlige enkeltprestasjoner i går at jeg ble helt kvalm! Snart på tide å benke blant andre PSA kanskje? Hvordan ligger det an med Bertheussen? Så han satt på banken hvertfall.
                    Super Kanaris

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2151

                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Etter denne kampen kan man fortsette å fokusere på alt som er svakt, eller man kan se på det positive. Personlig velger jeg det siste.

                      Greit nok at noen spillere er svake, men generelt var dette en stor forbedring ifra tidligere kamper i år. Det er ikke mange sjanser Brann får i denne kampen. Forsvaret vårt er fortsatt for sene opp i presset og rygger for mye, men det er ikke så mange store målsjanser Brann får.

                      Offensivt er det stor forbedring å spore. For en gangs skyld spiller vi oss til sjanser igjennom midtbanen i stedet for å slå langt. Kiko styrer midtbanen ganske bra, og jeg synes backene kom lenger frem i banen utover i kampen. Det er en liten detalj at Riseth tråkker inn i off-siden før han scorer det annulerte målet, og Myklebust setter den neste gang han blir spilt igjennom.

                      Gutta holder liv i kampen til siste slutt og gir seg aldri. Siden VIF-kampen har pila pekt oppover, og utfordringen til Tom er å fortsette den. Klarer han å heve laget et hakk til, så kan vi gjøre livet surt for både Viking og RBK.

                      Mulig vi var en liten bit bedre enn tidligere denne sesongen ?
                      Men mye posetivt var det heller ikke å se igår,desverre.
                      Selv tror jeg det bare er Branns dårlige form,som gjorde at vi så litt berdre ut enn på lenge igår.

                      Men vi forventer vel mere av laget vårt,enn det som er realistisk,
                      for Vi er jo et lag helt uten klassespillere.
                      Og at vi kommer på øvre halvdel i år,er bare å glemme.
                      Vi er et bunnlag,det er bare å innse.

                      På deffensiven,ser vi ut som en gjeng hodeløse kyllinger.
                      Vi flakser jo bare rundt,helt uten mål og mening.
                      Og hva er skjedd med BLA Pål Steffen?
                      Han er jo rett og slett livsfarlig å ha med baki der.

                      Kommentar

                      • 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

                        Opprinnelig skrevet av dalen
                        Å si at TV2 hater LSK er for dumt.
                        Det er kanskje riktig. Det kan godt hende at det bare er Davy. Men det som er hevet over enhver tvil er at TV2 holder med Brann. Og da blir virkningen den samme: skjev dekning - på forhånd, under matchen og etterpå.

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                          Nå er jeg drit lei denne overtenninga blant spillere og ledere!

                          I går skjeller Kippe ut Einarsson etter at VI har fått frispark, med påfølgende gult kort. Riseth virker til tider desperat og svært overtent i mange situasjoner. Han er ofte å se i heftige diskusjoner med dommere og spillere. Brenne virket helt ute av fatning på slutten av kampen mot VIF. Det var like før han havnet i direkte slosskamp med flere VIF-spillere. Kaled M mister hodet da vi reduserer til 3-1 mot Stabæk og belønnes med rødt kort. Steinar Pedersen virker til tider veldig sint under kampene.

                          Hva skyldes dette? Er det Nordlie som fucker opp dette? Eller er det ren frustrasjon over eget svakt spill?

                          Nå må det bli slutt på å la egen frustrasjon gå ut over dommere, spillere og journalister!

                          Nå får vi starte å SPILLE fotball og la dommerne dømme. Det er ikke mulig å endre dommernes oppfatninger, og når vi protesterer går det bare ut over oss selv!

                          OG! Nå må vi få ansatt en mediarådgiver! Spillere, ledere og trenere må skjermes fra og la sin frustrasjon gå ut til de tusen hjem på Brann-TV. Jeg hater TV-2, men vær så snill, ikke gi dem mer føde. Kan man ikkebare være svært ordknapp og avvise intervju der det er mulig?
                          Dette innlegget la jeg inn som en ny tråd fordi jeg mener det er høyst relevant! Dette innlegget gjelder ikke bare Brannkampen men Lsk generelt. Så hvor i h.. mod legger du det inn her?

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3438

                            Opprinnelig skrevet av Playboy1
                            Mulig vi var en liten bit bedre enn tidligere denne sesongen ?
                            Men mye posetivt var det heller ikke å se igår,desverre.
                            Selv tror jeg det bare er Branns dårlige form,som gjorde at vi så litt berdre ut enn på lenge igår.

                            Men vi forventer vel mere av laget vårt,enn det som er realistisk,
                            for Vi er jo et lag helt uten klassespillere.
                            Og at vi kommer på øvre halvdel i år,er bare å glemme.
                            Vi er et bunnlag,det er bare å innse.

                            På deffensiven,ser vi ut som en gjeng hodeløse kyllinger.
                            Vi flakser jo bare rundt,helt uten mål og mening.
                            Og hva er skjedd med BLA Pål Steffen?
                            Han er jo rett og slett livsfarlig å ha med baki der.
                            De som leter etter negative ting vil finne det. Er ganske sikker på at jeg kunne finne feil i Kasparov's sjakktrekk om jeg fokuserte på det, til tross for at jeg knapt kan sette opp et sjakkbrett riktig.

                            Personlig forsøker jeg å fokusere på det positive fremfor det negative. Kall meg naiv eller dum, men med min holdning ser jeg nok mer frem til Viking-kampen enn de som fortsatt er sikre på at Tom må ut og vi kommer til å rykke ned.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • dalen
                              Brannsupporter
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 391

                              Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                              Det er kanskje riktig. Det kan godt hende at det bare er Davy. Men det som er hevet over enhver tvil er at TV2 holder med Brann. Og da blir virkningen den samme: skjev dekning - på forhånd, under matchen og etterpå.
                              Hey! Kom igjen! Du quotet jo kun deler av det jeg sa. Jeg skrev at jeg ikke trodde tv2 hatet dere, men at ting blir som det er pga de er "tabloide jævler".

                              Denne tabloidiseringen (er det skrevet riktig?) slår alle veier - i øyeblikket er det LSK som får søkelyset på seg, mens Brann og RBK slipper unna. Men ting blir som det blir når kanalen er ute etter skandaler og spesielle hendelser og Nordlie og Riseth kjefter for åpent kamera. Dette selger - og det vet tv2.

                              Den dagen LSK blir kjedelig (sett i et media-perspektiv) så spørs det hvor mye spiker tv2 har igjen å koke suppe på. Men slik jeg kjenner LSK så har ikke klubben akkurat gått stille i gangene (jfr: presseoppslag og konflikter)
                              If heartaches brought fame in love's crazy game,
                              I'd be a legend in my time.
                              If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                              I'd be a legend in my time.

                              Johnny Cash - A Legend In My Time

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                Opprinnelig skrevet av SamBell
                                Slik at hans egen trøye står som et seil?

                                Tror dere skal lete etter andre syndebukker enn dommere og motstandere.
                                Dere tapte fortjent og har en del spillere som ikke har klart å ta inn over seg dommerenes innskjerping av holding og dytting. Hvor mang angrep mistet dere på grunn av egen armbruk?

                                Navnekalling på det nivået du bedriver her er en god indikasjon på hvor lite du egentlig har å fare med.

                                Sam
                                Get a life, jævla looser.

                                Vi mistet angrep pga hjemmedommer, hysterisk dritpublikum av møkkaunger og Brannspillere som både holder og filmer. Så du ikke den stygge tyrkiske bastarden som holdt rundt Sundgot, også fikk tyrkeren frispark? -Hvordan er det mulig? Hade det ikke vært for all drahjelpen fra TV2 hadde Brann fortsatt vært det de alltid var, et klassisk notorisk bånnlag i norsk sammenheng. Brann er vel fortsatt, med avstand, det laget som ut fra sine forutsetninger har produsert dårligst resultat i norsk Fotball de siste 40-50 åra. Sogndal er for meg en større klubb, sportslig sett, enn SK Brann. Et sorgens kapittel i norsk fotball, en begredelig klubb med ett hederlig unntak: treneren. Det er Brann i et nøtteskall.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Oioioi! Riseth gir TV2 inn. Er dette lurt da?
                                  Svaret er JA. Gi de inn. De motarbeider oss og vår klubb med alle midler de har til rådighet. Vi må ta igjen. Vidar Riseth alene har mer stake i seg enn hele jævla TV2. Synd det ikke var den lille dritten Alsaker som sto der og fikk ta imot.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                    At Bengt Eriksen kan sitte i TV2 studio med sine fulle fem og påstå at det ikke var straffe er mildt sagt bare et bevis på hvor store mangler den mannen har når vi snakker fotball.

                                    Greit nok at Dahl ikke mener å holde begge armene rundt ballen men det er hevet over enhver tvil at han drar fordel av armene sine. Uten armene hadde ballen sakte men sikkert rullet mot målstreken og jeg er ganske sikker på at Magnus hadde dunket den inn. Klar straffe. Ingen tvil om engang.
                                    Selvføleglig drar han stor fordel av armene sine der. Jeg tenkte akkurat det samme, han stopper ballens vei mot mål/Myklebust.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      Opprinnelig skrevet av SamBell
                                      Ikke helt uenig der.
                                      Brann skulle vel hatt noe slikt som to straffer i første omgang og Kippe skulle vært sent i dusjen etter sitt andre gule.

                                      En eller annen burde fortelle LSKs spisser at dytting i hodedueller medfører frispark.


                                      Sam
                                      (har kun sett situasjonene live)

                                      Det er bra ikke DU er dommer, fra din tribuneplass langt vekk blant Brann-pakket. Dine uttalelser er som deg, komplett verdiløse. Ha deg vekk.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • MedlemNR35
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 905

                                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                        Selvføleglig drar han stor fordel av armene sine der. Jeg tenkte akkurat det samme, han stopper ballens vei mot mål/Myklebust.
                                        Yes. Jeg synes det er utrolig at noen faktisk kan mene at det ikke er straffespark. Helt utrolig.

                                        Uten armene hadde ballen rullet mot streken og sannsynligheten for at det hadde blitt 2-2 er meget stor. Det er ikke noe som heter hands med vilje eller ikke lengre. Det er snakk om han drar fordel av å bruke hendene. Og at Bjørn Dahl drar en klar fordel av det er det ingen som helst tvil om.

                                        Kommentar

                                        • MedlemNR35
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2004
                                          • 905

                                          Opprinnelig skrevet av SamBell
                                          Reglene er gjengitt lenger "oppe" i denne tråden. Det samme er spesifiseringene for årets sesong. De underbygger ikke din påstand. Snarere tvert imot.

                                          Har du lært fotballregler fra TV2 og Frode Olsen?
                                          Han har noen snodige ideer om fordel, men reglene sier forsett.


                                          Sam
                                          Morsom du!

                                          Ved de fleste hands situasjoner bruker dommeren skjønn etter kriteriene om det var viljehands eller ikke og om spilleren dro fordeler av handsen.

                                          Jeg siterer Dagsavisen etter en lengre artikkel om hands:

                                          [FONT=Arial]Men ingen hands[/FONT] i hele fotballhistorien overgår Diego Maradonas legendariske «Guds hånd» for Argentina mot England i kvartfinalen i VM i 1986. Det kom ingen krav om at han burde innrømme forseelsen. Belastningen måtte dommeren ta. For når fotballen tviholder på prinsippet om at kun dommerens skjønn og oppfattelse der og da skal følges, kunne Maradona slippe unna med sin smarte merkelapp «Guds hånd».

                                          Jeg vet ikke hvor du har hostet opp disse paragrafene dine men at de ikke stemmer med noe som helst i dagens fotball ser vi klare beviser på til enhver tid. Etter "dine" regler skulle heller aldri Chelsea hatt straffespark mot United på Lørdagen. Jeg kan ikke se så veldig mange andre enn Sir Alex som har klaget på det.

                                          Bjørn Dahl hindret med all sannsynlighet 2-2 med sine hender. Så klart er det straffespark. De som sier noe annet har ikke forstått spillet som heter fotball.

                                          Og til slutt før du kommer med "århundrets argument" om at dommersjef Rune Pedersen støtter at det ikke ble blåst straffespark så vil jeg bare si at det beviser vel egentlig mer at det burde ha blitt blåst straffespark. Dommersjef Pedersen er alltid ute å forsvarer sine dommere og gir aldri noe ærlig svar på hva han selv mener om situasjonen. Det hører med til jobben hans å ta dette opp med dommerene alle andre steder enn i media. Selvsagt! ( Jeg bare var litt føre var for jeg er sikker på at den ville ha kommet opp snart)
                                          Last edited by MedlemNR35; 28.04.2008, 18:02.

                                          Kommentar

                                          Working...