Riseths angrep på TV2 og TV2s svar
Collapse
X
-
TV2 har fra dag 1 vært pro Brann, og ergo kontra rivaliserende foreninger inkl LSK i særdeleshet. Troverdigheten har vært fraværende lenge, lenge, med Brannrumpeslikkende "personligheter" som Davy Wathne og Alsaker i ledende roller. Begge er UBRUKELIGE. Davy Wathne, der er ikke morsomt når du hoverer over RBK og LSK hver gang de har prestert under par. Det er du som presterer under par. Jeg har fått nok av de nå. Til tross for at Thorstvedt har kommet inn som kanskje den mest lovende programlederen jeg kan huske å ha sett i Norge etter Arne Scheie, så er det over for TV2 for lengst. Det sluttet når de ansatte en mann som er villig til å gå over fjellet fordi han heier på et lag som er fundert på dynge.
Så. Når man ser svaret fra "ansvarlige" personer, som avviser all berettiget kritikk på en hovenende, ignorant og liketil selvforherligende måte (vi er professjonelle..), ja så er konklusjonen nokså klar den.
-OPPSIGELSE av Sumo abonnenementet til TV2. Ikke på grunn av teknikken som til produktet som stadighet svikter; det kan forstås og tilgis på et vis. Utilgivelig er kanalens skamløse favorisering av Skit Klubben Brann og nedrakking av andre, rivaliserende lag, for mitt vedkommende LSK. Oppsigelsen min er gyldig per 30/4.
Takk og farvel, TV2. R.I.P. Dere får nøye dere med å lage distriks-TV og TVBrann, samt å dekke "spennende" dansk annendivisjons damehåndball med Anja Andersen (redatør Taalesens store favoritt). Riksdekkende fjernsyn maktet dere ikke, og å legge den andre riksdekkende kanalen til en så til de grader selvgod liten fiskelandsby i gokk var en major politisk tabbe. Lillehammer hadde vært et bedre egnet sted.Last edited by Hamburg & Kanari; 29.04.2008, 00:20.LSK Norges beste lagKommentar
-
En kan mene hva en vil men når Riseth presterer å påstå at TV2 sansynligvis har klippet bort situasjonen der han vil ha straffe kan det neppe betraktes som annet enn rabiat.
Han fyller på med å klage på at TV2 har for stort dommerfokus, for så å hevde at dommerene hadde en dårlig dag.
Gylfi oppsummerte ganske greit: "Hva sa han egentlig?"
Jeg ser frem til at Riseth får utdype dette i norsk fotballs mest tabloide program - 4-4-2 Bakrommet.
Sam
PS
Åpningsinnlegget inneholder en direkte feil sirtering av Jansen Hagen om en tror på det som står i VG.
ds
At en islending ikke skjønner en sinna trønder nårn snakker norsk, behøver man ikke være spes kvikk i toppetasjen for å skjønne. Ikke engang det klarer du. Gakk hen og legg degselv i en grav allerede, drittlending. Fotball er ikke ditt game.LSK Norges beste lagKommentar
-
Eneste punktet til Vidar Riseth jeg er uenig i er at vi ble snytt for straffespark.[/quote]
Brann-spilleren drar klart fordel av å legge seg på ballen og berører ballen tre ganger med hendene. Han kunne dratt til seg hendene før siste berøring og ballen ville rullet fritt mot mål og inn i Myklebusts løpebane. Straffespark. Det ville det også garantert blitt blåst skulle samme situasjon skjedd i favør hjemmelaget foran 17000 hylende publikummere. Øvrebø er dessverre ikke mann nok til å stå imot, og dette er minste felles nevner for denne utgående generasjonen av dommere som NFF og Rune Pedersen har "tryllet" utav ermet. De må vekk og nye, moderne dommere må inn. Øvrebø klarte jo heller ikke å straffe filmende og headbuttende møkkamenn fra Brann, uten å simultant vise samme antall kort til LSKere. Hvorfor? Jeg mener 4 av 5 gule kort til LSK er direkte feil, og det er for jævlig. Brann skulle hatt kort for filming fire ganger innen de første 20 minuttene, samt ett til Gylvi for headbutt, samt ett for tackling bakfra på achilles i andre omgang. De slipper unna.
Nå har vi møtt to lag som filmer og spiller seg til frispark, kort og straffer i 90 samfulle minutter: Stabæk og Brann. Og de viser seg igjen: det lønner seg virkelig å jukse i fotball, på kort sikt i alle fall. Hvor ble det av straffen til Annan??? Jeg håper likevel ikke våre spillere lærer av slikt fotballspillende søppel som Anthony Annan, Davis Nielsen, Feigur Fall Pinglarsson, ex-Lyn Gislasson m.fl. Det er først da vi har tapt.LSK Norges beste lagKommentar
-
-OPPSIGELSE av Sumo abonnenementet til TV2. Ikke på grunn av teknikken som til produktet som stadighet svikter; det kan forstås og tilgis på et vis. Utilgivelig er kanalens skamløse favorisering av Skit Klubben Brann og nedrakking av andre, rivaliserende lag, for mitt vedkommende LSK.
Jeg har faktisk ikke noe imot at TV2 er pro-Brann. Med hovedkontor i og ansatte fra Bergen faller dette seg naturlig. Denne tilknyttningen til Bergen og Brann vises klarest dersom en studerer hva som blir sendt og ikke sendt, altså utvelgelsen av stoff eller redigering . Dette er ting jeg kunne leve med, men jeg misliker imidlertid sterkt den skinnhelighet og stadige utbasunering av nøytralitet selskapet samtidig påberoper seg. Dette finner jeg høyst ubehagelig og lite tillitsvekkende.
Hovedårsaken til min forkastelse av selskapet er imidlertid den tabliode vinkling kanalen ynder å fremstille. Fotball virker lite viktig for TV2 mens seeroppslutning antagelig er den absolutte Gud. Det er viktigere for kanalen å vise sinte trenere, frustrerte spillere, dommerfeil, krangling og annet drama enn fotball. "Naken greve jager neger med øks" og "Smi mens liket er varmt" er tydeligvis leveregler. Jeg vet ikke helt hvem denne tabloide dramatirguen egentlig tilfredstiller, men det undertegnede er ikke i den målgruppen.
Som et apropros kan jeg tillegge at dersom jeg hadde hatt en høy stilling i NFF og beskuet hvordan fotball hele tiden presenteres i annen rekke ville jeg vært pinlig berørt over avgjørelsen om å gi dette medieselskapet eneretten til å presentere Norsk fotball.
Om Riseth's utbasunering kan det sies at det neppe var lurt selv om det er berettiget. Det kreves stor kunnskap å bruke media riktig og en opphauset spiller etter et sviende nederlag er neppe noe godt utgangspunkt. Det gir kun føde til sensasjonsløvene som driver jakt på nyheter viktigere enn sporten. Hva en enkelt spiller mener om et medieselskap er ei heller noen god analyse av kampen.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Faen for en innertier Riseth leverer til RB i dag! Spot on!
"– Vi er ikke hårsåre. Noen ganger må vi rett og slett si fra. Vi har grunn til å være forbannet på TV 2s ensidige journalistikk, sier Vidar Riseth."
Og kommentaren fra Mathiesen: "Såpass bør vel en tv-kanal tåle"
Sånn skal det være! Rett fra levra, få det ut! Dette er ikke vårt problem. Tydelig at de har fått støtte fra andre klubber og personer.
Kommentar
-
eg slutta å se på TVBrann i fjor sommer (totalt, dvs inkludert nyheter, serier, filmer ...) og blir dermed ikke provosert lenger heller. Åpner heller ikke linker på nettet som leder til nettavisen, fxt eller tv2.
Ser kun LSK kamper (ikke noe før/etter/midten harselas) uten lyd (sorry KFL) der hvor jeg ikke kan møte opp.
Har opparbeidet et mye bedre forhold til kanalen nå. Anbefales.
...og til sammenligning. Etterpå havnet jeg innpå Fotbollskveld på svensk tv. Makan til fantastisk program! Jeg er egentlig ikke interessert i verken svensk eller italiensk annendivisjon, men reportasjene er så dyktig laget at jeg blir engasjert. (Igår var det bl.a en utrolig interessant sak om det, for meg, fullstendig ukjente laget AlbinoLeffe, som er på vei til å sjokkere hele Italia ved å rykke opp i Serie A.)
Viktigst av alt er egentlig - minimal dommerfokus. I verste fall konstaterer de at dommeren gjorde feil. Ingen mikrofoner blir dyttet opp i ansiktet på spillere/trenere mens de samme idiotspørsmålene blir stilt om igjen og om igjen. Derimot er Fotbollskveld enormt dyktige på selve fotballen, matchreferatene deres konsentrerer seg om selve kampen og situasjonsanalysene deres gir meg tårer i øyekroken. Fotbollskveld er virkelig et program for de som er glade i fotball.
TV2 er en kanal for de som vil ha Se & Hør i levende bilder.Ja til pause i pausen!Kommentar
-
Jeg kan ikke fatte hvorfor de ikke kan bruke Morten Langli eller noen andre til å kommentere kamper der Brann er involvert. Det er en merkbar forskjell på lydnivået til Alsaker når Brann og Lillestrøm scorer i denne kampen. Jeg synes også det svekker troverdigheten til kanalen og Alsaker at han kommenterer Brann kamper på en nasjonal TV kanal når han er så tydelig Brann supporter og i tillegg bergenser.
Støtter Riseth 100% ift kritikken mot TV2 og deres favorisering av Brann og nedrakking av Lillestrøm. De driver propagandajournalistikk på nivå med Irakisk tv under okkupasjonen.Kommentar
-
Jansen Hagen begår et klassisk selvskudd her. Å avfeie Riseths kommentarer som "rabiat" og "usammenhengende" er så utrolig nedlatende og respektløst at det grenser til det utrolige. Han bekrefter alle fordommer vi sitter inne med mot TV2. Jeg skulle faen meg likt å se ham avfeie den slags kritikk fra Martin Andresen, det skulle tatt seg ut. Når det er Riseth, derimot, er det helt greit å si hva man vil, for ingen forsvarer LSK uansett. Jeg tror det er på tide at vi omfavner vår nye status som Norges Millwall, og retter en høy langfinger mot absolutt alle andre enn oss selv. Vi har alt liggende til rette for å skape en allemotossmentalitet som igjen kan motivere spillerne til å la det gå en faen i seg og kjøre på med knallhardt og kompromisløst spill. Det har fungert selv, nøkkelen er å ikke synes synd på oss selv.
Vi hater alle, alle hater oss!Kommentar
-
Man kan si mye rart (les: dritt) om søplekanalen TV2/TVBrann, men jeg lurer seriøst på hvorfor klubben stadig vekk skal bruke tid og krefter på å krangle med dem...det er jo en kamp man er dømt til å tape. Og den bedritne journalistikken kommer nok ikke til å bli bedre, all den tid LSK serverer dem "skandalene" på et sølvfat.
Som en eller annen nevnte tidligere her, skulle jeg gjerne sett at trenere og spillere svarte ja eller nei, på disse spørsmålene fra reporterne ifm neste kamp.
KimFLKommentar
-
Jeg skulle gjerne sett at vi boikottet TV2 i sin helhet. Ikke offentlig, selvsagt, men at alle involvert i Lillestrøm fra nå av svarer alle forespørsler og spørsmål fra TV2 med enten ja, nei eller ingen kommentar. TV2 viste atter en gang hvor landet ligger i går, da de først oppkonstruerte en sak fullstendig fra ingensteds om at Norlie og Fjøra ikke kommuniserer lenger(det er mye mulig, men dette er tydelig basert på at Fjøra svarer litt uklart på et frekt spørsmål fra en repporter som etterpå legger over egen kommentar), før man gjorde rikelig med narr av Riseth i "ukas-topp-ti-bullshit". Det er ikke noe verre enn å la TV2 seile sin egen sjø, vi kan ikke vinne uansett. Folk flest er idioter, og kjøper lett propagandaen deres så lenge det ikke er deres egne lag det handler om.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
*Jacta est alea*Kommentar
-
Jeg tror det er vanskelig å gjøre noe med TV2, de sitter i en slik posisjon at de kan få oss/LSK til å virke sutrete og pinglete uansett hvor god sak man har, de sitter i en posisjon hvor de kan vinkle alt slik dem vil nesten, dermed blir det meget vanskelig å få gjort noe som fremmer vår sak.... det blir heller det at vi virker enda mere sutrete.
rettferdig... nei... realitet .... ja!Kommentar
-
TV2 er hverken allmektig eller det eneste medie som dekker eliteserien. Å legge seg flat eller si man ikke kan gjøre noe er bare tull, her er det bare å ta igjen. Vår relasjon med Tv2 de siste par årene og sunn fornuft viser at det ikke blir bedre av å tie stille - man må si klart ifra når man blir utsatt for ren mobbing. Vi har ingenting å tape.Kommentar
-
Javel.
Det er mange her som syntes at det var helt korrekt av Riseth å ta bladet fra munnen etter kampen mot brann, men jeg er skeptisk til måten det ble gjort på. Hvis man har noe å utsette på tv2 sin vinkeling bør man ta det mer alvorlig enn som så.
Det er verdens enkleste sak for tv2 å latterliggjøre oss (noe de gjorde dagen etter) når man nettopp har tapt en kamp og er rød som et smijern og kommer med slike uttalelser. Timing er helt avgjørende: Forutsatt at vi er like misfornøyd med tv2 i tiden fremover vil garantert denne episoden komme opp samme hva vi sier og hvor saklige vi er.
Det er ikke heldig og blir litt ulv, ulv. Noen ganger må man bite i det sure eple for å slå tilbake når tidspunktet er det rette. Det syntes ikke jeg det var nå og dette kommer sannsynligvis ikke til å hjelpe oss i det lange løp.________
-Life is what happens while you are busy makeing plans.Kommentar
-
Det er mange her som syntes at det var helt korrekt av Riseth å ta bladet fra munnen etter kampen mot brann, men jeg er skeptisk til måten det ble gjort på. Hvis man har noe å utsette på tv2 sin vinkeling bør man ta det mer alvorlig enn som så.
Det er verdens enkleste sak for tv2 å latterliggjøre oss (noe de gjorde dagen etter) når man nettopp har tapt en kamp og er rød som et smijern og kommer med slike uttalelser. Timing er helt avgjørende: Forutsatt at vi er like misfornøyd med tv2 i tiden fremover vil garantert denne episoden komme opp samme hva vi sier og hvor saklige vi er.
Det er ikke heldig og blir litt ulv, ulv. Noen ganger må man bite i det sure eple for å slå tilbake når tidspunktet er det rette. Det syntes ikke jeg det var nå og dette kommer sannsynligvis ikke til å hjelpe oss i det lange løp.
Her er det bare for spillere og leder å si klart ifra når de føler for det, ingen grunn til å være konfliktsky eller stå med lua i hånda. Får vi dritt og uskaligheter så må vi svare omgående og si klart i fra. Det lamme svaret til Tv2 levner ingen tvil om hvem som er svar skyldig i denne saken.
Et par rapp på fingrenen neste gang de prøver seg, og jeg tror tv2 vil tenke seg om to ganger før de prøver seg på nytt. Tross alt har de et rennomé å ivareta før reforhandlinger om tv-avtalen, mens vi ikke har noe å tape lengre.
Helst burde vi hatt en pressemelding på LSK.no etter Tv2 innslaget hvor det stod:
"LSKs ledelse og Olivier Occean reagerte med sjokk og medfølelse da vi fikk se den stygge, pussfylte byllen Opdahl etter sigende har fått i munnen som følge av Occeans takling for 12 måneder siden. Vi har sendt tyggegummi og leppestift til Brann for å hjelpe Opdahl på den lange rehabiliteringen tilbake til samfunnet. Vi beklager hans lidelse på vegne av hele fotballromerike og ønsker ham lykke til videre i Brann og på landslaget"Kommentar
-
Jeg driter i hva TV2 er for noe i sponsorøyemed. Vi kan ikke la TV2 pisse på oss i tide og utide, og det er på sin plass at noen sier i fra. MEN! Det er et poeng at det kunne vært gjort på en litt mer artikulert og avbalansert måte, for du har nok et poeng i at dette kommer til å bli brukt mot oss i lange tider. Jeg oppfordrer imidlertid alle til å peppre NFF med mailer som forlanger at fotballen sendes tilbake til NRK hvis de kan stille tilnærmet like gode tilbud som konkurrentene(alle vet at jeg mener norsk fotball skal gå på NRK uansett, og at jeg gir ramme faen i hvor mye penger man får tilbake, pengene ødelegger fotballen med ett eneste unntak, anleggsiden). Vi kan ikke finne oss i dette søppelet lenger.
Hvor er Al-Qaida når man trenger dem?Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Må bare henge meg på denne. De som så TV2Sporten igår så sikkert reportasjen hvor Fjørtoft og Nordlie angivelig var fryktelig sinte på hverandre. Hvorpå det eneste i hele storyen som underbygger TV2s påstand er deres egen pålagte kommentar om at "det angivelig har vært krangel mellom Fjørtoft og Nordlie", mens alt de har av svar på idiotintervjuene sine er at alle i LSK drar i samme retning og absolutt ingenting som tyder på interne stridigheter.
Det er hevet over enhver tvil at tv2 har rimelig sikre kilder på at det faktisk er en liten "uenighet" gående mellom Nordlie og Fjørtoft, ellers hadde de ikke gått ut med det. Å hevde noe annet vil jeg kalle å være paranoid. I mine øyne har de har et godt journalistisk grunnlag for å gå ut med denne saken, selv om intervjuene vi så i den nevnte reportasjen ikke er utfyllende nok til å underbygge en slik påstand. Allikevel så man klart og tydelig på Fjørtoft at han ikke kunne nekte for at det var litt trøbbel mellom han og Tom.
Førøvrig er jeg helt enig med deg at "Fotbollskveld" er et kvalitetsprogram, og at Tv2 har langt igjen før de er på det nivået."A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Man kan ta Tv2 på mange ting, men her mener jeg ikke de gjør noe galt.
Det er hevet over enhver tvil at tv2 har rimelig sikre kilder på at det faktisk er en liten "uenighet" gående mellom Nordlie og Fjørtoft, ellers hadde de ikke gått ut med det. Å hevde noe annet vil jeg kalle å være paranoid. I mine øyne har de har et godt journalistisk grunnlag for å gå ut med denne saken, selv om intervjuene vi så i den nevnte reportasjen ikke er utfyllende nok til å underbygge en slik påstand. Allikevel så man klart og tydelig på Fjørtoft at han ikke kunne nekte for at det var litt trøbbel mellom han og Tom.Ja til pause i pausen!Kommentar
Kommentar