Det er jo ikke bare journalisten som underbygger påstanden. Fjørtoft får jo et direkte spørsmål om det har vært turbulens mellom Tom og han i de siste ukene, og svaret hans kan ikke tolkes på en annen måte enn at han bekrefter journalistens påstand. Derfor mener jeg det er rett av Tv2 å kjøre saken.
Riseths angrep på TV2 og TV2s svar
Collapse
X
-
Man kan ta Tv2 på mange ting, men her mener jeg ikke de gjør noe galt.
Det er hevet over enhver tvil at tv2 har rimelig sikre kilder på at det faktisk er en liten "uenighet" gående mellom Nordlie og Fjørtoft, ellers hadde de ikke gått ut med det. Å hevde noe annet vil jeg kalle å være paranoid.
Dvs ett eldgammelt intervju med Eldar Hansen."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Det som er litt artig er at TV2 sporten underbygger veldig mange av sine tippeligasaker med linjen; "Etter hva TV2 erfarer..."
I prinsippet kan TV2 lage saker basert på hva de tror/håper/önsker, ved å underbygge saken slik.
Praktisk.
Särlig i agurktid, eller når man önsker å sette en dagsorden."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Et lite eksempel på TV2s partiske kommentarer: Tidlig i kampen hadde en Brann-spiller en stygg takling bakfra, hvor han slapp det gule kortet. Kommentaren da var at det var positivt at dommeren la lista høyt i en sånn kamp. Neste gang var det en LSK-spiller som taklet like stygt. Han fikk selvfølgelig advarsel. Denne gangen var det bra at dommeren slo ned på stygt spill, ifølge kommentatorene.Kommentar
-
TV2/Media selger underholdning og LSK leverer varene
Vanskelig å være klok nok overfor media når de fisker etter saftige saker etter en beinhard kamp der forhistorien har pisket opp stemningen og kampledelsen føltes urettferdig - og kanskje også var det...
Jeg mener Riseth hadde flere gode poeng men la det fram på en uelegant måte og fikk det til å virke som sutring.
Denne har jeg også sansen for:
OG! Nå må vi få ansatt en mediarådgiver! Spillere, ledere og trenere må skjermes fra og la sin frustrasjon gå ut til de tusen hjem på Brann-TV. Jeg hater TV-2, men vær så snill, ikke gi dem mer føde. Kan man ikkebare være svært ordknapp og avvise intervju der det er mulig?
TV2 er subjektiv og tabloid og selger snuskete stoff levert av halvtomsete og subjektive Brann++ patrioter, ihvertfall hater man LSK. Det er det bare å legge opp en strategi på og ta læring av...Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...Kommentar
-
sådan är kapitalismen
Ja, dette beviser nok en gang hva som skjer når man lar de markedsliberalistiske kreftene råde. Når TV2 skal ivareta formidlingen av en objektiv journalistikk hva angår tippeligaen, sier det seg selv at det må havne på det samme stedet som høna sparker. Det er ikke mange supportere i Norge som sier seg fornøyd med dekningen, det være seg vålerengensupportere som rosenborgsupportere. Og ja, egennavnene er bevisst skrevet med liten forbokstav.
Gi fotballen til Arne, gi oss NRK tilbake som Kanalen over alle kanaler, slik at vi slipper denne tulledebatten der en lekegrindskanal får forvalte fotballdekningen. Dette er tull, men det er makta som rår, slik en gammel senterpartist tidligere har uttrykt det.
Forøvrig er det min mening at TV2 bør opphøre.Veien til helvete er brolagt med de beste hensikter.Kommentar
-
Ja, det er kanskje til og med lettere å legge ned TV2 enn å profesjonalisere "villfugla" ;-)
Enig i at Arne og ARK bedriver ryddigere fotballfaglig journalistikk - kanskje, men så er det vel mindre... engasjerende? Det er vel ikke uten grunn at Se&Hør selger? Og vi kjøper (ikke jeg da men...)
La andre og mindre profesjonelle lag ta støyten i media mener nå jeg, men det er en lang vei dit - eller til å få TV2 nedlagt...Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...Kommentar
-
Kommentar
-
Et lite eksempel på TV2s partiske kommentarer: Tidlig i kampen hadde en Brann-spiller en stygg takling bakfra, hvor han slapp det gule kortet. Kommentaren da var at det var positivt at dommeren la lista høyt i en sånn kamp. Neste gang var det en LSK-spiller som taklet like stygt. Han fikk selvfølgelig advarsel. Denne gangen var det bra at dommeren slo ned på stygt spill, ifølge kommentatorene.LSK Norges beste lagKommentar
-
Nei. Det er det publikum som er. Publikum og TV-seere.
Men NFF solgte rettighetene til den kanalen som la mest på bordet, i siste sekund, etter mange rare forhandlinger der agenter var involvert ref. pengegriske Hauge.
Dessverre havnet avtalen hos en Bergenskanal. Tror med sikkerhet at både trøndere og Oslo-folk hadde klart dette mer proffesjonelt enn Bergensere. Og på Lillehammer hadde man et enormt mediasenter ferdig bygget etter OL. Synd ikke dette ble brukt til et TV2.LSK Norges beste lagKommentar
-
Jeg tror det er vanskelig å gjøre noe med TV2, de sitter i en slik posisjon at de kan få oss/LSK til å virke sutrete og pinglete uansett hvor god sak man har, de sitter i en posisjon hvor de kan vinkle alt slik dem vil nesten, dermed blir det meget vanskelig å få gjort noe som fremmer vår sak.... det blir heller det at vi virker enda mere sutrete.
rettferdig... nei... realitet .... ja!
Brann var alltid et latterlig dårlig bunnlag helt de fikk en TV-kanal i ryggen.LSK Norges beste lagKommentar
-
Ser av nyhetstråden at Nettavisen v journalist marius viik igjen er involvert i intrigemakeriet. Sist gang ble vi jo hengt ut som det verste griselaget i tippeligaen, uten at hr vik hadde tatt seg tid til å se nærmere på kortstatistikken. Viktig nå at folk skjønner hva som er ren dritt fra media og hva som faktisk blir sagt av klubben.Kommentar
-
reka: I følge både petter og trigz er nevnte vik både etterettelig og til å stole på. Tror faktisk han er inne på noe med saken sin, og har han skrevet noe om at vi er et griselag er det vel ikke til å utelukke at han har fått det i oppdrag av redaktørene sine(uten at jeg skal være noen Vik-forkjemper), selv om den slags artikler er søppel uansett. Det er forskjell på oppkonstruert søppel som det TV2 driver med og dette, som faktisk er en interessant sak med allmenhetens interesse, da selvsagt forutsatt at petter og trigz har rett i sine forsikringer(kjenner ikke petter, men har full tillit til trigz).Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Det som er litt artig er at TV2 sporten underbygger veldig mange av sine tippeligasaker med linjen; "Etter hva TV2 erfarer..."
I prinsippet kan TV2 lage saker basert på hva de tror/håper/önsker, ved å underbygge saken slik.
Praktisk.
Särlig i agurktid, eller når man önsker å sette en dagsorden.
TV2Nettavisen skriver om misnöye og underbygger med anonyme kilder innen spillergruppa og i stötteapparatet. Fantastisk måte å konstruere en sak på, og ingen kan vel motbevise det da kildene er "anonyme" (oppdiktede)."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Uansett hvilken klubb du går til vil det være spillere som ikke liker treneren. Alle som har spilt eller spiller fotball selv vet at det alltid vil være noen spillere som furter over treneren, og da ofte i sammenheng med at de spiller mindre enn de selv mener at de bør.
Så at spillere Nettavisen har vært i kontakt med er dritt lei Nordlie overrasker meg ikke i det hele tatt. Men det er mest sannsynlig nr 13,14 og 15 i stallen. Riseth, Brenne, Bjørkøy, M.Johnsen, Pedersen og M.Lie har vel alle uttalt at en av grunnene til at de ville spille for LSK var Tom Nordlie.
Hadde man reist til Bergen ville man garantert funnet spillere i stallen til Brann som er dritt lei Mons I Mjelde også.Kommentar
Kommentar