Riseths angrep på TV2 og TV2s svar

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

Opprinnelig skrevet av erlando
    Min mening er at påstander ingen andre enn journalisten selv underbygger er et forkastelig grunnlag å basere en sak på.
    Det er jo ikke bare journalisten som underbygger påstanden. Fjørtoft får jo et direkte spørsmål om det har vært turbulens mellom Tom og han i de siste ukene, og svaret hans kan ikke tolkes på en annen måte enn at han bekrefter journalistens påstand. Derfor mener jeg det er rett av Tv2 å kjøre saken.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

Kommentar

• Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

Starter en debatt om "krisen på åråsen" på sportstabloid om noen minutter.

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Kanskje det kommer noe kontruktivt og oppløftende fra Wathne & co? Kanskje de ikke vil grave i dritten men prøve å se dette med positive øyne i lys av sportsklubbens ærerike tradisjoner ?

[ironi]Dette MÅ jeg se[/ironi]

Kommentar

• Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

Opprinnelig skrevet av hoyt
          Man kan ta Tv2 på mange ting, men her mener jeg ikke de gjør noe galt.
          Det er hevet over enhver tvil at tv2 har rimelig sikre kilder på at det faktisk er en liten "uenighet" gående mellom Nordlie og Fjørtoft, ellers hadde de ikke gått ut med det. Å hevde noe annet vil jeg kalle å være paranoid.
          Husker du saken der Tv2 hadde "sikre kilder" på at Fjøra skulle få sparken?
          Dvs ett eldgammelt intervju med Eldar Hansen.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

Det som er litt artig er at TV2 sporten underbygger veldig mange av sine tippeligasaker med linjen; "Etter hva TV2 erfarer..."
            I prinsippet kan TV2 lage saker basert på hva de tror/håper/önsker, ved å underbygge saken slik.

Praktisk.

Särlig i agurktid, eller når man önsker å sette en dagsorden.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

Et lite eksempel på TV2s partiske kommentarer: Tidlig i kampen hadde en Brann-spiller en stygg takling bakfra, hvor han slapp det gule kortet. Kommentaren da var at det var positivt at dommeren la lista høyt i en sånn kamp. Neste gang var det en LSK-spiller som taklet like stygt. Han fikk selvfølgelig advarsel. Denne gangen var det bra at dommeren slo ned på stygt spill, ifølge kommentatorene.

Kommentar

• jmfurz
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Oct 2005
                • 24

TV2/Media selger underholdning og LSK leverer varene

Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Nå er jeg drit lei denne overtenninga blant spillere og ledere!
                Vanskelig å være klok nok overfor media når de fisker etter saftige saker etter en beinhard kamp der forhistorien har pisket opp stemningen og kampledelsen føltes urettferdig - og kanskje også var det...
                Jeg mener Riseth hadde flere gode poeng men la det fram på en uelegant måte og fikk det til å virke som sutring.

Nå får vi starte å SPILLE fotball og la dommerne dømme. Det er ikke mulig å endre dommernes oppfatninger, og når vi protesterer går det bare ut over oss selv!
                Så enig så enig, det er bare å bite tenna sammen og jobbe og være seriøse og gode på banen. Krangling med dommeren og ikke ta signalene fører ingen steds hen. Det er bare Martin Andresen som kan fyre seg opp og være drittsekk mot dommeren uten å bli tatt for det, teflonbelagt som han er. Sånn erre bare...

Denne har jeg også sansen for:
                OG! Nå må vi få ansatt en mediarådgiver! Spillere, ledere og trenere må skjermes fra og la sin frustrasjon gå ut til de tusen hjem på Brann-TV. Jeg hater TV-2, men vær så snill, ikke gi dem mer føde. Kan man ikkebare være svært ordknapp og avvise intervju der det er mulig?
                Profesjonalitet i mediahåndtering for spillere og lagsapparat er HELT NØDVENDIG. Vi må være kaldere enn de som fisker etter å få noen til å sprekke verbalt eller fysisk - både på og utenfor banen. Gjerne tøye grensene men ALLTID ligge på den smarteste siden (bør også gjelde kanarifansen). Og det er å ikke få kort eller framstå som negative sutrekjerringer på TV2. Dette krever nok ganske mye sosial intelligens men kan helt sikkert bli bedre enn det vi har sett. Jeg er FOR mediatrening!

TV2 er subjektiv og tabloid og selger snuskete stoff levert av halvtomsete og subjektive Brann++ patrioter, ihvertfall hater man LSK. Det er det bare å legge opp en strategi på og ta læring av...
                Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...

Kommentar

• Bauer U2
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Jun 2006
                  • 24

sådan är kapitalismen

Ja, dette beviser nok en gang hva som skjer når man lar de markedsliberalistiske kreftene råde. Når TV2 skal ivareta formidlingen av en objektiv journalistikk hva angår tippeligaen, sier det seg selv at det må havne på det samme stedet som høna sparker. Det er ikke mange supportere i Norge som sier seg fornøyd med dekningen, det være seg vålerengensupportere som rosenborgsupportere. Og ja, egennavnene er bevisst skrevet med liten forbokstav.

Gi fotballen til Arne, gi oss NRK tilbake som Kanalen over alle kanaler, slik at vi slipper denne tulledebatten der en lekegrindskanal får forvalte fotballdekningen. Dette er tull, men det er makta som rår, slik en gammel senterpartist tidligere har uttrykt det.

Forøvrig er det min mening at TV2 bør opphøre.
                  Veien til helvete er brolagt med de beste hensikter.

Kommentar

• jmfurz
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Oct 2005
                    • 24

Ja, det er kanskje til og med lettere å legge ned TV2 enn å profesjonalisere "villfugla" ;-)

Enig i at Arne og ARK bedriver ryddigere fotballfaglig journalistikk - kanskje, men så er det vel mindre... engasjerende? Det er vel ikke uten grunn at Se&Hør selger? Og vi kjøper (ikke jeg da men...)

La andre og mindre profesjonelle lag ta støyten i media mener nå jeg, men det er en lang vei dit - eller til å få TV2 nedlagt...
                    Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...

Kommentar

• Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

Bauer U2... To innlegg og du er allerede favorittposteren min. Fantastisk.

Kan noen oppdatere hva som faktisk ble sagt på nevnte sportstabloid?
                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• gorken
                        Administrator
                        • May 2006
                        • 1483

I have this condition.

Kommentar

• iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

Takk for den gorken, fikk ikke sett det selv.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Opprinnelig skrevet av gorken
                            Bra at Eniro Norge-kanaris får frontet vår elskede dresskode på tv.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Et lite eksempel på TV2s partiske kommentarer: Tidlig i kampen hadde en Brann-spiller en stygg takling bakfra, hvor han slapp det gule kortet. Kommentaren da var at det var positivt at dommeren la lista høyt i en sånn kamp. Neste gang var det en LSK-spiller som taklet like stygt. Han fikk selvfølgelig advarsel. Denne gangen var det bra at dommeren slo ned på stygt spill, ifølge kommentatorene.
                              Dette er tragiske Alsaker i et nøtteskall. Mannen må vekk, han er komplett ubrukelig som kommentator.
                              LSK Norges beste lag

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

Opprinnelig skrevet av Storgata
                                Er ikke TV2 den største sponsoren til norsk fotball?
                                Nei. Det er det publikum som er. Publikum og TV-seere.
                                Men NFF solgte rettighetene til den kanalen som la mest på bordet, i siste sekund, etter mange rare forhandlinger der agenter var involvert ref. pengegriske Hauge.

Dessverre havnet avtalen hos en Bergenskanal. Tror med sikkerhet at både trøndere og Oslo-folk hadde klart dette mer proffesjonelt enn Bergensere. Og på Lillehammer hadde man et enormt mediasenter ferdig bygget etter OL. Synd ikke dette ble brukt til et TV2.
                                LSK Norges beste lag

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                  Jeg tror det er vanskelig å gjøre noe med TV2, de sitter i en slik posisjon at de kan få oss/LSK til å virke sutrete og pinglete uansett hvor god sak man har, de sitter i en posisjon hvor de kan vinkle alt slik dem vil nesten, dermed blir det meget vanskelig å få gjort noe som fremmer vår sak.... det blir heller det at vi virker enda mere sutrete.
                                  rettferdig... nei... realitet .... ja!
                                  Kunne ikke dette vært tatt opp i et debatt-program på den nøytrale senderen med de beste journalistene og det det høyeste seetallet (NRK selvfølgelig). Da bli det ikke bukken og havresekken om igjen, og vi kan få en kritisk vurdering av TV2s påvirking av involverte personer som f.eks dommere og indirekte, kamputfall og tabellsituasjon.

Brann var alltid et latterlig dårlig bunnlag helt de fikk en TV-kanal i ryggen.
                                  LSK Norges beste lag

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Ser av nyhetstråden at Nettavisen v journalist marius viik igjen er involvert i intrigemakeriet. Sist gang ble vi jo hengt ut som det verste griselaget i tippeligaen, uten at hr vik hadde tatt seg tid til å se nærmere på kortstatistikken. Viktig nå at folk skjønner hva som er ren dritt fra media og hva som faktisk blir sagt av klubben.

Kommentar

• Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

reka: I følge både petter og trigz er nevnte vik både etterettelig og til å stole på. Tror faktisk han er inne på noe med saken sin, og har han skrevet noe om at vi er et griselag er det vel ikke til å utelukke at han har fått det i oppdrag av redaktørene sine(uten at jeg skal være noen Vik-forkjemper), selv om den slags artikler er søppel uansett. Det er forskjell på oppkonstruert søppel som det TV2 driver med og dette, som faktisk er en interessant sak med allmenhetens interesse, da selvsagt forutsatt at petter og trigz har rett i sine forsikringer(kjenner ikke petter, men har full tillit til trigz).
                                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                        Det som er litt artig er at TV2 sporten underbygger veldig mange av sine tippeligasaker med linjen; "Etter hva TV2 erfarer..."
                                        I prinsippet kan TV2 lage saker basert på hva de tror/håper/önsker, ved å underbygge saken slik.

Praktisk.

Särlig i agurktid, eller når man önsker å sette en dagsorden.
                                        Jeg quoter liksågodt meg selv, og her föler jeg faen meg at jeg har fremstått smått profetisk.
                                        TV2Nettavisen skriver om misnöye og underbygger med anonyme kilder innen spillergruppa og i stötteapparatet. Fantastisk måte å konstruere en sak på, og ingen kan vel motbevise det da kildene er "anonyme" (oppdiktede).
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

Uansett hvilken klubb du går til vil det være spillere som ikke liker treneren. Alle som har spilt eller spiller fotball selv vet at det alltid vil være noen spillere som furter over treneren, og da ofte i sammenheng med at de spiller mindre enn de selv mener at de bør.
                                          Så at spillere Nettavisen har vært i kontakt med er dritt lei Nordlie overrasker meg ikke i det hele tatt. Men det er mest sannsynlig nr 13,14 og 15 i stallen. Riseth, Brenne, Bjørkøy, M.Johnsen, Pedersen og M.Lie har vel alle uttalt at en av grunnene til at de ville spille for LSK var Tom Nordlie.
                                          Hadde man reist til Bergen ville man garantert funnet spillere i stallen til Brann som er dritt lei Mons I Mjelde også.

Kommentar

Working...