Riseths angrep på TV2 og TV2s svar

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gållgetter
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Apr 2008
    • 6

Så vidt jeg er Riseth ikke katolikk, men han er en suverèn sutrepave!!
    Hvorfor i heite ble han gitt kontrakt????
    Det var en like "bra" avgjørelse som å gi Rösler sparken, i sin tid...

Hva har "gammer`n" bidratt med annet enn offentlig sutring og negativitet...?!
    Som om Fugla trenger det!!

Alt for fugla!!!
    Last edited by gållgetter; 30.04.2008, 19:26. Begrunnelse: Manglende utdriting

Kommentar

• jmfurz
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Oct 2005
      • 24

Tusen takk for bidraget, gorken :-) Usedvanlig ryddig oppsummering og egentlig overraskende proff framtoning på mattisn, holder maska og roen den karen. Så får vi håpe det er mer enn bare jatting. Men, jeg tror sportsklubben kan komme ut som mye sterkere, klokere og mer erfaren etter denne perioden. For det kan bare bli bedre...?
      Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...

Kommentar

• jmfurz
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Oct 2005
        • 24

Opprinnelig skrevet av Totti21
        Uansett hvilken klubb du går til vil det være spillere som ikke liker treneren. Alle som har spilt eller spiller fotball selv vet at det alltid vil være noen spillere som furter over treneren, og da ofte i sammenheng med at de spiller mindre enn de selv mener at de bør.
        Så at spillere Nettavisen har vært i kontakt med er dritt lei Nordlie overrasker meg ikke i det hele tatt. Men det er mest sannsynlig nr 13,14 og 15 i stallen. Riseth, Brenne, Bjørkøy, M.Johnsen, Pedersen og M.Lie har vel alle uttalt at en av grunnene til at de ville spille for LSK var Tom Nordlie.
        Hadde man reist til Bergen ville man garantert funnet spillere i stallen til Brann som er dritt lei Mons I Mjelde også.
        Furting er desverre vanlig på alle arbeidsplasser - det er rett og slett menneskelig og etter min mening ganske umodent og ureflektert. Noen er det alltid som er navlebeskuende og alltid fokuserer på at det er noen andre som har skylda for alt som er gærnt. Men, det skaper INGENTING - tvert imot...
        Store resultater kommer med at noen har en stor hårete visjon og litt kliiin gærne og selger budskapet som f.... og får med seg resten til å rette opp ryggen og gi jernet i stedet for å heve skuldrene, sutre og peke...
        Last edited by jmfurz; 30.04.2008, 21:28. Begrunnelse: Leif
        Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...

Kommentar

• Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

En liten ettersleng på trening og vips så er gribbene fra TV2 på pletten.
          Heksejakten fortsetter.

Kanskje O Occean kan ringe Mette-Marit og få noen tips på hvordan det er å ha gribbene svevende over hodet? Selv om jeg tror at TV2-"sporten" faktisk eier enda mindre verdighet enn Se & Hør. Kunne de ikke bare holdt seg til å dekke Brann, så kunne vi andre sluppet å noengang få vite hvem dritten Wathne og spurven Alsaker er for noen latterlige fjols.

Arbeidssøker: "jeg kunne tenke meg en jobb i sporten" TV2: "har du journalistisk bakgrunn, bakgrunn som utøver eller i det minste peiling på sport?" Søkeren: "...ehhh, nei. Faktisk har jeg så lite peiling at jeg heier på Brann. TV2: "men hvorfor sa du ikke det med en gang? Hva vil du ha i lønn?"
          LSK Norges beste lag

Kommentar

• Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

gårsdagens sport var jo bare enda mer av det samme. Dem klinka faen meg til med to negative saker etter hverandre, det ser man ikke ofte! Neida, TV2 er så objektive atte.... Jævla drittkanal.
            Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

Opprinnelig skrevet av Grusom B
              gårsdagens sport var jo bare enda mer av det samme. Dem klinka faen meg til med to negative saker etter hverandre, det ser man ikke ofte! Neida, TV2 er så objektive atte.... Jævla drittkanal.
              Det er jo ikke TV2 sin skyld at vi legger de negative sakene på sølvfat til de heller da..
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

Kommentar

• mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

Opprinnelig skrevet av hoyt
                Det er jo ikke TV2 sin skyld at vi legger de negative sakene på sølvfat til de heller da..
                Som den eminente sportskanalen TV2 er følger de nødvendigvis treningene til utvalgte tippeligalag for å dekke fotballen som fremføres på treningsfeltet. Kanalen har jo en spesiell interesse her siden den har kjøpt rettighetene til Norsk toppfotball fra NFF.

Denne dekningen innebærer å beskue spillere som scårer målene, eventuelle talenter som spiller bra, hvordan forsvaret klarer jobben på trening, om spillere er tilbake fra skade og så videre. Disse fotballrelaterte nyhetene presenteres som vanlig i faglig forsvarlige programmer på kanalen.

Akkurat denne saken må vel regnes som en tabloid glipp fra en tidligere VG ansatt som nettopp har fått jobb i bergenskanalen, mannen fikk nok en reprimande fordi han vekt på ballesparket istedenfor bl.a. det faktum at Søgård var tilbake i trening med resten av laget.

(og ja, dette inlegget var ren ironi..)
                Last edited by mooph; 02.05.2008, 23:17.
                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• kinstad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2007
                  • 406

Opprinnelig skrevet av reka
                  Jeg vil gjerne at dere som er for "det annet kinn" strategien forklarer litt nærmere hvorfor vi skal holde kjeft? Jeg leser mye om at dette ikke vil hjelpe oss, at vi vil ta skade av det i det lange løp etc., men jeg har tilgode å få en forklaring på hvordan? I mine øyne har vi holdt kjeft i snart ett år nå, og situasjonen er faktisk verre. Skal vi "slå tilbake" må vi faktisk smi mens jernet er varmt, og ikke sitte og tvinne tommeltotter til saken nesten er glemt.

Her er det bare for spillere og leder å si klart ifra når de føler for det, ingen grunn til å være konfliktsky eller stå med lua i hånda. Får vi dritt og uskaligheter så må vi svare omgående og si klart i fra. Det lamme svaret til Tv2 levner ingen tvil om hvem som er svar skyldig i denne saken.

Et par rapp på fingrenen neste gang de prøver seg, og jeg tror tv2 vil tenke seg om to ganger før de prøver seg på nytt. Tross alt har de et rennomé å ivareta før reforhandlinger om tv-avtalen, mens vi ikke har noe å tape lengre.
                  Beklager sent svar Reka.

Man kan da ikke begynne å grine på hver lille ting heller. Vi i LSK føler at tv2 framstiller oss i et dårlig lys. So what. Hvem gidder å bry seg om det når vi går ut på den måten vi gjør. Der har du hvorfor.

Hvordan dette vil svekke oss i det lange løp er klart som sola i mine øyne. (eksempel)Hvor mye av det vidar riseth faktisk hadde å si fikk jeg med meg på tv2 sportsnyhetene den påfølgende dagen. Nada. Hvis jeg ikke hadde vært kanarifugl hadde det ikke falt meg inn å sjekke dette nærmere opp heller. Det jeg hadde sett da var en sinna trønder som lira av seg den ene beskyldningen etter den andre uten noe sammenheng, og etter all sansynlighet syntes klippinga til tv2 var om noe, morsom. Vel det syntes jeg ikke den var, men vi gjør det for lett for tv2 å komme med slik vås, og neste gang vi har noe å utsette kan jeg vedde på at dette kommer fram i media å ødelegger for det vi kommer til å si da. Og det syntes du er helt greit?

Det jeg syntes fokuset skal være på er hvordan LSK står fram som en klubb. Prøv å sett deg selv utenfor likningen. Den gjennomsnittelige fotballtilskuer er ikke som oss. De er ikke med i noe særlig grad på forumene rundt forbi, sjekker ikke fakta, og kan dermed ikke bedømme all driten de får servert gjennom tv2 eller VG. De bryr seg om hva de leser og ser på norges største mediaer. Og for dem er det fasit. Jeg vil faktisk glemme denne episoden (noe som jeg tviler på at den blir) og tommeltotttvinning er jo et godt forslag.

Hvis vi ikke har noe å tape må jeg virkelig til legen for å sjekke meg, jeg vil ikke være den klubben som blir latterliggjort gang på gang på grunn av at vi ikke kan ta opp en sak på en skikkelig måte.

Hvordan mener du vi skal "slå tilbake da"?

PS: Ja det har gått et år uten forbedring og etter dette vil det hvertfall gå et til.
                  ________
                  -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Svarer man ikke på kritikken blir den jo stående! Spillere som Nannskog har jo forøvrig gått hardt ut mot TV2 uten at det medførte noe svarte-per stempel:

Tvert i mot ble han vel kåret til journalistenes yndling etter serieslutt.

Forøvrig synes jeg det er helt i orden at Riseth sier hva han mener. Det er bra for spillerne, bra for klubben og bra for publikum. Å bare holde kjeft og håpe på at folk "glemmer" er forøvrig ikke en plan, det er en innrømmelse av maktesløshet.

Kommentar

• holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

Tilfeldig at TV2 henger seg opp i utenomsportslige ting som dette (martine kalte Jonevret en kuk):

... når vi vet hvem som møter brann 16. mai? Neppe.
                      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• kinstad
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2007
                        • 406

Opprinnelig skrevet av reka
                        Svarer man ikke på kritikken blir den jo stående! Spillere som Nannskog har jo forøvrig gått hardt ut mot TV2 uten at det medførte noe svarte-per stempel:

Tvert i mot ble han vel kåret til journalistenes yndling etter serieslutt.

Forøvrig synes jeg det er helt i orden at Riseth sier hva han mener. Det er bra for spillerne, bra for klubben og bra for publikum. Å bare holde kjeft og håpe på at folk "glemmer" er forøvrig ikke en plan, det er en innrømmelse av maktesløshet.
                        Vil ikke si det var mye av en plan det Riseth ytret på tv etter kampen. I så fall en dårlig en fra mitt ståsted, og jeg syntes litt synd på Mathisen som møtte til debatt og får spørsmålet "om det er tv2 sin feil at vi legger på bunnen av tabellen". Da kan du snakke om maktesløshet, han har jo ikke noe annet valg enn å bortforklare hele situasjonen.

Men hvor fantastisk hadde det ikke vært om vår egen diplomat i det studioet kom ytters forberedt på å kjøre over tv2 og davy i sin egen storstue. Som overraskede og kompromissløs gjør resten av norge oppmerksom på at fokuset til tv2 før kampen var ytters mistekelig oppførsel, og det på direkten. Det er noe jeg kanskje ville kost meg med i lengere tider, enn Riseth`s "plan".
                        ________

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Vel, nå har jeg sett div. LSK-ledere forklare seg i studio. Virket som om man var direkte inne fra avhørsbrakka i Guantanamo Bay. Jeg må si at jeg foretrekker utspillet til Riseth.

Kommentar

• kinstad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2007
                            • 406

Aner ikke hva andre har sagt tidligere. Om det blir mye fomling med ordene, så virker ikke det som det er noe veloverveid man har å si, det er jeg enig i. Men hvis LSk er generellt råtten på å snakke med media så bør kanskje noe komme snart på den fronten. En person som rett å slett bare sier det han får beskjed om å si, mye kan være gjort med ordvalg. En slags politiker som er utenfor og ikke vil bli så rød som visse andre under kamper. Finnes ikke den stillingen?
                            ________

Kommentar

• heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2131

Nå ble jo han Vidar dratt bort til en mikrofon rett etter kampslutt, og at han da ikke tenker helt klart, er som det skal være... Jeg ville vært mye mer bekymret hvis spillerne våre ikke brydde sge om de tapte fotballkamper... Dette ble sagt i kampens hete, og er i og for seg en ikke-sak.
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

Davy har mer rett enn han tror - ja, Davy. Noen VIL bli kvitt deg...jævla Brann-idiot som du er, jeg vil gjerne ha deg vekk fra alt som heter TV, du er uegnet som kommentator
                                LSK Norges beste lag

Kommentar

• Jan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2007
                                  • 386

Opprinnelig skrevet av heidar
                                  Nå ble jo han Vidar dratt bort til en mikrofon rett etter kampslutt
                                  ???

Hvis du så det intervjuet så var det vell ikke akkurat Vidar som ble dratt bort til en mikrofon. Så mere ut som om han hadde tenkt til å ta med seg mic'en hjem...

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

Ser man på kveldens dekning i hhv NRK og TV2 av Tom Nordlies avgang så er faktisk forskjellen nokså krass.

NRK går i dybden og lager en seriøs reportasje med et lengre intervju der hovedpersonen portretteres og får tid til å utdype seg. Faglig uengighet med J Å Fjørtoft er bare en av flere grunner til avgangen. Hovedårsaken er manglende sportslige resultater og at han ikke får ut sitt personlige beste.

TV2 lager en kort, tabloid sak utav det, slik de har gjort hele våren, der de lager et sammensurium om en sterk personkonflikt og judaskyss osv. En konstruert konflikt med J Å Fjørtoft er åpenbart eneste grunn for avgangen. USERIØST er det jeg tenker etter å ha sett TV2s artikkel.

Er det noen som er i tvil hvor sannheten ligger, hos NRK eller TV2?
                                    Hvem som lager god journalistikk er hvertfall hevet over enhver tvil.
                                    Dette blir som å sammelikne Aftenposten med VG/Dagbladet, skjønt: forskjellen er enda større.

Og igjen får vi bevist: fotballrettighetene burde IKKE ligge hos TV2.

Og hva tror dere blir det neste? -Med sikkerhet er det nå J Å Fjørtoft som skal kjeppjages av TV2s sensasjonsjournalister. Man behøver ikke være spåmann akkurat for å forutse det.
                                    LSK Norges beste lag

Kommentar

• iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

nå hadde vel TV2 Nordlie med i Tabloid, uten at jeg så det, så pleier det og være ett ok program.
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• TVKoko
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Jun 2008
                                        • 1

Ny Facebook-gruppe:
                                        Lei av TV2s evinnelige negative fokus på Tippeligaen

Istedet for å fokusere på positiv fotball og gode prestasjoner, har TV2 med eksperter en holdning at det er kontroversielle episoder og deretter radbrekking av den skyldige som skal skape seertall og engasjement.

Dette har nå tatt fullstendig overhånd i dekningen av Tippeligaen. Siden TV2 med dette setter en stor demper på fotballgleden vår, ønsker vi, supportere av alle lag, å signalisere overfor TV2 at nok er nok.

Målet er å bli ei så stor gruppe at TV2 ikke kan unngå å høre på hva vi har å si. Invitér venner og spre budskapet utover det vide nett.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

Godt initiativ. Lager du da også en gruppe i samme der man kan få protestere mot TV2 / Nettavisens reæslikkende Brann-profil?

Ser forøvrig at TV2 setter opp ikke 1, men 2 fordømrade nordlændinger til å kommentere B/G-LSK, og selvfølgelig, som alltid, ingen fra Romerike eller med de minste sympatier for LSK.

Et sleivspark fra B/G utløser flg kommentar "ballen sklir av foten" (hva nå en faen det skal bety"

I angrepet før, LSK "DÅRLIG avslutning av LSK" når Gundersen ikke viser at han er en kald spiss.

Visst er avslutningen dårlig, men det var da også B/G avslutningen. Formuleringene er vidt forskjellige, og det er det man får når man bevist setter opp partiske kommentatorer.

Det kan da for faen meg ikke fortsette slik.

TV2 suger rompesvette. Gi Fotballen tilbake til Arne Scheie !!!
                                          LSK Norges beste lag

Kommentar

Working...