Riseths angrep på TV2 og TV2s svar

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kay
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 763

    Riseths angrep på TV2 og TV2s svar

    Ref nyhetstråden....

    Det gikk altså hele 5 seriekamper før det rant over for tidligere RBK spiller vedrørende tv2 sin behandling av LSK. At Jansen Hagen latterliggjør Riseth og kaller det hakk i plata fra i fjor, rabiate utsagn, faller på sin egen urimlighet ettersom Riseth var RBK spiller i fjor, og underbygger vel heller bare Riseth sin frustrasjon. Som ny spiller inn i klubben også renner det over så kort tid ut i sesongen, spør du meg er det bare en liten bekreftelse på hva vi supportere har følt i lang tid.

    Brann spillerne sa det jo selv før denne runden, litt merkelig å lite fokus det har blitt på vår dårlige start, i forhold til alt ståket rundt LSK og RBK.
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #2
    Siden jeg ikke har sett dette innslaget med VR og neppe kommer til å se det har jeg ikke så mye å komme med annet enn en abefaling til spillere og enkelte av oss andre (quota meg selv fra annen tråd);

    Jeg slutta å se på TVBrann i fjor sommer (totalt, dvs inkludert nyheter, serier, filmer ...) og blir dermed ikke provosert lenger heller. Åpner heller ikke linker på nettet som leder til nettavisen, fxt eller tv2.

    Ser kun LSK kamper (ikke noe før/etter/midten harselas) uten lyd (sorry KFL) der hvor jeg ikke kan møte opp.

    Har opparbeidet et mye bedre forhold til kanalen nå. Anbefales.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • mats
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 621

      #3
      endelig en som sier i fra hva han mener... både mot alsaker, bengt eriksen og tv2... om det er heldig av en spillere å gjøre det, kan diskuteres, men det er jo 100% sant!!

      så kampen sammen med en brann kar i går.. hans påstand; brann skulle aldri hatt det målet(frispark til oss først), vi skulle hatt straffe og alsaker er jo brann fan, få hgan bort!!

      Kommentar

      • MedlemNR35
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 905

        #4
        Jansen Hagen er en provoserende idiot som aldri tar ting til seg men heller finner på en haug av unnskyldninger som viker i den retningen at ingen andre enn han selv kan ha et fornuftig poeng.

        Normalt evaluerer man såpass kraftige beskyldninger på en konstruktiv og ryddig måte. Ser for eksempel på hva man kan forbedre seg på. I Jansen Hagens verden sitter han på fasit og alle andre som mener noe annet enn han er latterlige figurer.

        Kommentar

        • Kay
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 763

          #5
          Artig at du sa ordet FASIT, for det var akkurat det jeg tenkte etter å ha lest svaret fra Jansen Hagen. Mannen fremstiller seg selv som å sitte på fasiten og avfeier alle kommentarer.

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            Jansen Hagen begår et klassisk selvskudd her. Å avfeie Riseths kommentarer som "rabiat" og "usammenhengende" er så utrolig nedlatende og respektløst at det grenser til det utrolige. Han bekrefter alle fordommer vi sitter inne med mot TV2. Jeg skulle faen meg likt å se ham avfeie den slags kritikk fra Martin Andresen, det skulle tatt seg ut. Når det er Riseth, derimot, er det helt greit å si hva man vil, for ingen forsvarer LSK uansett. Jeg tror det er på tide at vi omfavner vår nye status som Norges Millwall, og retter en høy langfinger mot absolutt alle andre enn oss selv. Vi har alt liggende til rette for å skape en allemotossmentalitet som igjen kan motivere spillerne til å la det gå en faen i seg og kjøre på med knallhardt og kompromisløst spill. Det har fungert selv, nøkkelen er å ikke synes synd på oss selv.

            Fy faen som jeg hater TV2!!! Ikke bare for sporten, men for den kollektive lobotomeringen drittprogrameringen deres har stått for helt siden starten. Jeg ville drept for gode gamle dager med Nrk-monopol, dog så klart med to kanaler til i pakka; en med musikk og kultur, og en med sport. DA hadde vi hatt det perfekt. NRK1 for bredde og folkelige programmer som gullrekka og nyheter, etc, NRK2 for mer finkultur og smalere programmer, NRK3 for filmer og kvalitetsserier som Wire(TVhistoriens mest suverene kunstverk), Sopranos ol. Nrk4 for barneprogrammer på dagtid og dokumentarer på kveldstid, musikk utenfor vanlig sendetid(0100-1500)(Svisjklassikere i utbredt format med mye mer Smiths, Stone Roses, Husker Du, osv), NRK5 for sport og nyheter(ala nyhetskanalen når det ikke er sport, bare jævlig mye bedre og uten skalleper). Tenk, det ville faen meg vært perfekt, og vi hadde ikke trengt flere kanaler. Så kunne tv2 fått være det det fortjener, en seer- og konsesjonsløs reklamekanal med avdanka NRK-folk som Per Ståle Tullebukk som programleder for tv-shop etter klokka ni på kvelden. DET hadde vært perfekt. Å, ja, ALLE FOTBALLKAMPER SKAL KOMMENTERES AV ARNE SCHEIE!!!! Jeg elsker Arne. Jeg elsker Arne. Jeg elsker Arne.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #7
              Bare for å understreke:

              ALLE FOTBALLKAMPER SKAL KOMMENTERES AV ARNE SCHEIE!!!! Jeg elsker Arne. Jeg elsker Arne. Jeg elsker Arne. Jeg elsker Arne. Jeg elsker Arne.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • Krissern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1017

                #8
                Seertallene kommer fra rundt 1000 personer spredt rundt i norge som har små bokser som registrerer hvilke kanaler du ser på.. Er det noen som har en slik boks hjemme? Hadde vert fett om 10-20 stykker av de hadde boikotta tv2 og seertallene hadde rast!:twisted:

                Kommentar

                • MedlemNR35
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 905

                  #9
                  En lang mail er sendt Vegard Jansen Hagen med kopi til TV2`s sportsredaksjon. Blir spennende å se om jeg får noe svar på det.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    #10
                    Vi får håpe at Riseth får litt skjermtid på 4-4-2 Bakrommet eller lignende, slik at han kan gjenta og utdype kritikken. Den var nokså konkret og siktet til en spesiell enkeltsak, TV2 kan ikke avfeie den uten å miste troverdighet

                    Kommentar

                    • MedlemNR35
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 905

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av SamBell
                      En kan mene hva en vil men når Riseth presterer å påstå at TV2 sansynligvis har klippet bort situasjonen der han vil ha straffe kan det neppe betraktes som annet enn rabiat.

                      Han fyller på med å klage på at TV2 har for stort dommerfokus, for så å hevde at dommerene hadde en dårlig dag.

                      Gylfi oppsummerte ganske greit: "Hva sa han egentlig?"

                      Jeg ser frem til at Riseth får utdype dette i norsk fotballs mest tabloide program - 4-4-2 Bakrommet.


                      Sam

                      PS
                      Åpningsinnlegget inneholder en direkte feil sirtering av Jansen Hagen om en tror på det som står i VG.
                      ds
                      1. Det første er selvsagt sagt i en fleipete tone for å underbygge sitt poeng om at TV2 er Brann TV.

                      2. TV2 har stort dommerfokus og det er trolig med på å gjøre dømmingen dårligere. Det er ingen som helst tvil om at dommere er mennesker og dermed også lar seg påvirke av hva som blir sagt i media.

                      Tv2 lager faktisk en sak av en ikke sak dagen før kampen i Bergen. Tror du det er tilfeldig at det ble LSK før møtet med Brann dette handlet om? TV2 kunne med all sannsynlighet ha gått på treningen til alle de resterende 13 lagene i Tippeligaen, filmet noe som lignet usportslig og laget sak om det på nøyaktig samme måte. På treninger skjer slikt hele tiden. Likevel ble det altså en reportasje om dette dagen før møtet mot Brann. Ikke kom her å si at dette er tilfeldig.

                      Riseth har et meget godt poeng og det er på tide at TV2 tar seg i nakken og blir en objektiv fotball kanal. Svarene til Jansen Hagen gjør det ikke mindre suspekt etter min mening.

                      Kommentar

                      • P0P_Corn
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2004
                        • 176

                        #12
                        ...

                        er enig i mange utsagn her. Er det noen så på svt sine gjennomganger av serierundene for noen år tilbake på svt's "fotbollskveld"? De hadde omtrent samme tid som tv2 har etter kampene. Men de snakket om hva som skjedde i FOTBALL kampen. Ikke hva dommern gjorde, hva tilskuerene gjore, om trenern var feit osv. Poenget er at tv2 skal gjøre alt så jævlig tabloid. Samme ser man om man leser aviser på mandag. Man får jo ikke noe inntrykk av hvordan kampen var, bare om en eller to kontroversielle episoder.

                        Etter kampen i går tenker jeg at øvrebø blåste mye frispark og stykket opp kampen mye. Ellers syns jeg lsk klarte å legge trykk på brann i 2.omgang. Brann la seg bakpå mer enn normalt. Dette hørte jeg ikke noe om i noen kanaler. Jeg fikk heller ikke noe inntrykk fra de andre kampene, man får se målene og 2-3 sjanser. Etter kampen får man en komentar på om dommern gjorde jobben sin og om trenern sitter trygt. Er det virkelig det vi lurer på?

                        Jeg håper inderlig canal + får rettighetene og at de lar alsaker få ha damefotballen alene på tv2, gjerne i to.spann sammen med olav traaen.

                        Kommentar

                        • MedlemNR35
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 905

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av SamBell
                          1. Tonene var absolutt ikke fleipete og han gjentok det både på utpust og innpust.

                          2. Ja, TV2 har et stort dommerfokus. Noe som har sammenheng med at dommerstanden har åpnet sesongen omtrent like rufsete som LSK, Brann og RBK. Noe som også har gitt fokus i VG, NRK osv.

                          Jeg har imidlertid større tiltro til dommerstanden at de lar seg påvirke i nevneverdig grad. Utspillene om medias påvirkning spriker også i aller rettninger i såpass stor grad at de undergraver hverandre kraftig.

                          Ja jeg tror det var en tilfeldighet. TV2 er tabloide og etter alt fokuset som har vært om albuebruk er det at Occean får kjeft for dette på trening absolutt en sak. En sak med to sider. Occean har aktive albuer og det at Nordlie ikke vil ha noe av dette. Det siste undergraver enkeltes påstander om at LSK bevisst spiller på kanten, men det ser ut til å gå hus forbi når en leter etter en syndebukk.

                          TV2 hadde også et oppslag fra RBKs trening før kampen mot TIL, som i stor grad kan sammenlignes med det de hadde fra LSKs trening. Var dette for å gi TIL en fordel?

                          Sam
                          1. Uenig. Selvsagt vet Riseth at TV2 drar opp alle saker som kan bli diskutert netopp fordi som du sier de er tabloider og lever av "skandaler". Nå sitter det likevel en Bergenser i kommentatorstolen og kan fortelle det Norske folk fasiten så da gjør det vel ikke så mye å vise reprisen der LSK skulle hatt et klart straffespark. Det er vel stort sett bare på TV2 jeg har sett de mener det ikke var straffespark.

                          2. Du tror virkelig at dommerene ikke lar seg påvirke av hva som blir sagt i media? Du tror virkelig ikke at Øvrebø tenker sine tanker når han ser TV2 sporten sent en Lørdags kveld? Det vil jeg i bestefall kalle svært naivt.

                          Men Occean har fått ETT gult kort for albuebruk i hele sin Tippeligakarriere. ETT GULT KORT. Hadde Occean fått 10-15 gule kort, ja tilogmed 5 gule kort hadde jeg kunnet forstå dette. Men hvorfor kommer ikke dette opp under kampen mot Molde sist helg eller i neste kamp? Hvorfor kom dette opp noen timer før kampen mot Brann i Bergen? Det er ikke tilfeldig og det tror jeg også du vet.

                          Det med RBK treningen som du nevner beviser vel bare hvor dårlige argumentene dine er imot dette. Der var det snakk om to keepere som kranglet over bagateller. Hvordan skal Tromsø dra fordel av dette?

                          I denne diskusjonen diskuterer vi tross alt at TV2 gir en advarsel til hele Norge om LSK`s tyvtriks kvelden før en viktig kamp. Det er selvførgelig noe helt annet.

                          Kommentar

                          • krisruds
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 839

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av mooph
                            Siden jeg ikke har sett dette innslaget med VR og neppe kommer til å se det har jeg ikke så mye å komme med annet enn en abefaling til spillere og enkelte av oss andre (quota meg selv fra annen tråd);
                            http://www.tv2.no/sporten/fotball/ti...cle1791999.ece enjoy
                            krisruds medlem av KFL siden 1996


                            OI OI OI nå har vi det morro :)

                            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #15
                              Igjen vil jeg oppfordre dere til å la være å svare vår "gjest". De finnes nok av tråder her hvor denne personen har deltatt og framsatt feilaktige og oppdiktede "fakta". Han er her kun for å provosere. Vil dere diskuter med ham foreslår jeg dynga på VGD istedet.

                              Kommentar

                              • Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

                                #16
                                SamBell, har ikke du et eget forum å krangle på?

                                uansett hvordan du snur og vender på saken blir vi ikke enig med deg.
                                TV-Brann er og blir TV-Brann, de suger på det de gjør og blir faen ikke bedre heller. De bruker sin posisjon til å påvirke og er en gjeng med nisser!
                                så enkelt er det..... nå... kom deg på ditt eget forum så kan du diskutere og krangle denne saken med dine egne, og hvis du er heldig er kanskje noen bergensere enig med deg, men innerst inne tror jeg dem også er enige med oss!
                                TV2/Brann kan ikke jobben sin, bare synd dem har penger nok til å kjøpe rettighetene
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

                                Kommentar

                                • Ranakanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 488

                                  #17
                                  Har bare en ting å si om tv2 sin behandling av LSK og det er: Vi kan klage så mye vi vil på tv2, men jeg har liten tro på att det hjelper LSK ute på banen på noe som helst måte. Men jeg synes tv2 er veldig negativt innstilt til LSK, og LSK/KFL biter jo på kroken til tv2 i ett skjør. Rart dem ikke blir sliten av å dra opp fangsten sin :-)

                                  Innfør heller en kampanje mot tv2, alle svarer kun med ja, nei og ingen kommentar. LSK blir jo da utrolig kjedelige å følge for tv2.

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    #18
                                    Situasjonen med Opdahl var fra 2006. Dette året var Occean i elendig form og fæl i hodedueller. Det virket som at han måtte kompensere med albuer i duellene. I fjor og iår synes jeg han har blitt mye bedre, men ryktet henger ved. At TV2 drar fram situasjonen på trening er direkte idiotisk da Occean langer ut en albue på Sundgot fordi han er forbannet på ham. Ikke i en hodeduell. Situasjonene er overhode ikke sammenlignbare.

                                    Når Brann tapte 3-0 mot Stabæk var det bare dommerprat fra TvBrann. De ønsket nok å flytte fokus fra at laget dems gikk på en stortap. Når LSK taper er dommerne ikke så viktig lenger.

                                    Jeg synes faktisk Ulseth har et godt poeng i sin artikkel som står i nyhetstrådne. Vi må like at folk misliker oss. Håper våre ledere og spillere fortsatt tør å si det de mener. Vi må finne tilbake til da vi var upopulære i andre deler av landet og like det hemningsløst.

                                    Eneste punktet til Vidar Riseth jeg er uenig i er at vi ble snytt for straffespark.

                                    Kommentar

                                    • CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

                                      #19
                                      Sambell: Leser du Bataljonen sitt forum? Da burde dette være kjent for deg. For alle andre som kun leser norges beste fotballforum så limer jeg inn hva jeg skrev på bataljonenforumet. Innlegget er klippet litt , etter å ha lest 3sider om hvordan LSK er grisespillere ute like:

                                      Skjønner ikke helt hvorfor så mange sier at LSK er kortsankere nr1.. Det var ikke LSK som fikk flest kort i 2007. Det blir ikke noe mer sant jo mer det blir gjentatt ,men dette var det som media fokuserte på og dermed tror personer at det er sant.

                                      Så noe som dere kan tenke på. Dette er tall tatt fra Betsafe om hvilket lag / spillere som kom til å ta flest kort. Husk at dette var noe man kunne satt odds på og dermed er det nok vurdert av eksperter og utifra tidligere statistikk. Here you go:

                                      Tippeligaen Flest kort lag
                                      HamKam 4,00
                                      Bodø/Glimt 5,00
                                      Molde 5,00
                                      Aalesund 5,00
                                      Tromsø 10,00
                                      Lyn 10,00
                                      Lillestrøm 15,00
                                      Strømsgodset 15,00
                                      Fredrikstad 15,00
                                      Vålerengen 20,00
                                      Brann 40,00
                                      Viking 40,00
                                      Rosenborg 50,00
                                      Stabæk 50,00

                                      La oss se på listen over spillere:
                                      Tippeligaen Flest kort spiller
                                      Jan Michaelsen 7,00
                                      Gustave Bahoken 9,00
                                      Runar Berg 10,00
                                      Eirik Bakke 12,00
                                      Olav Råstad 15,00
                                      Juha Pasoja 15,00
                                      Magne Hoseth 15,00
                                      Thomas Holm 15,00
                                      Kasey Wehrman 15,00
                                      Ardian Gashi 15,00

                                      Ingen LSK spillere her? Kan det virkelig gå ann at upartiske personer som bruker tidligere statistikk faktisk ikke har noen som helst LSK spillere over listen over de som de tror får flest kort?
                                      Legg merke til at Eirik Bakke er på 4.plass , langt over alle LSK spillere.
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        #20
                                        Nå er jeg drit lei denne overtenninga blant spillere og ledere!

                                        I går skjeller Kippe ut Einarsson etter at VI har fått frispark, med påfølgende gult kort. Riseth virker til tider desperat og svært overtent i mange situasjoner. Han er ofte å se i heftige diskusjoner med dommere og spillere. Brenne virket helt ute av fatning på slutten av kampen mot VIF. Det var like før han havnet i direkte slosskamp med flere VIF-spillere. Kaled M mister hodet da vi reduserer til 3-1 mot Stabæk og belønnes med rødt kort. Steinar Pedersen virker til tider veldig sint under kampene.

                                        Hva skyldes dette? Er det Nordlie som fucker opp dette? Eller er det ren frustrasjon over eget svakt spill?

                                        Nå må det bli slutt på å la egen frustrasjon gå ut over dommere, spillere og journalister!

                                        Nå får vi starte å SPILLE fotball og la dommerne dømme. Det er ikke mulig å endre dommernes oppfatninger, og når vi protesterer går det bare ut over oss selv!

                                        OG! Nå må vi få ansatt en mediarådgiver! Spillere, ledere og trenere må skjermes fra og la sin frustrasjon gå ut til de tusen hjem på Brann-TV. Jeg hater TV-2, men vær så snill, ikke gi dem mer føde. Kan man ikkebare være svært ordknapp og avvise intervju der det er mulig?

                                        Kommentar

                                        Working...