Riseths angrep på TV2 og TV2s svar

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dalen
    Brannsupporter
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 391

    #81
    Opprinnelig skrevet av TVKoko
    Godt trøndersk initiativ! Men hva med alle oss som ikke benytter oss av facebook? Kunne det opprettes et opprop?

    Gi oss analysene fra kampen (statistikk)! Gi oss bilder av tifoene! Gi oss mer dybde!
    Det blir for lettvint til tider...
    If heartaches brought fame in love's crazy game,
    I'd be a legend in my time.
    If they gave gold statuettes for tears and regrets,
    I'd be a legend in my time.

    Johnny Cash - A Legend In My Time

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      #82
      Opprinnelig skrevet av dalen
      Godt trøndersk initiativ! Men hva med alle oss som ikke benytter oss av facebook? Kunne det opprettes et opprop?

      Gi oss analysene fra kampen (statistikk)! Gi oss bilder av tifoene! Gi oss mer dybde!
      Det blir for lettvint til tider...
      Som Bergenser har du liten grunn til å være misfornøyd med TV2.
      Jeg tilskriver Branns eneste seriegull på 43 år TV2. Intet mindre.

      De har gjort en "utmerket jobb" med å hause vestlandslaget spillere opp, og å rakke med på andres spillere uavbrutt. Dommere lar seg påvirke av propaganda. Forbundet ditto. Og et helt folk lar seg også påvirke av media. Det finnes en grunn til at Frode Kippe får frispark imot seg når noen innen 5 meters avstand legger seg i bakken. Det finnes en grunn til at når det faktisk er fysisk kontakt med spilleren som faller, regelmessig deles ut gult kort til samme Kippe. Uansett hvordan duellen så ut, det interesserer tydeligvis dommerne der sola ikke skinner.
      Det norske folk vil ikke akkurat klage på det, nå som TV2 har lært de å hate alle de verdiene LSK står for.

      Det finnes en grunn til at Sundgot får gult kort imot der han bør få straffe. Det finnes en grunn til at Occean avblåses for albuebruk uansett hvordan duellen så ut, fordi tjukkfeiten i Branns mål (og dermed TV2) engang ble påført varig psykisk og psykisk mén etter en duell. Det finnes en grunn til at Biffen lander på kjeven fra 2 meters høyde etter å ha fått klippet beina vekk under seg i en luftduell han vant soleklart og får glatt frispark imot. Grunnen er en liten flis med nervøst klapprende musehjerte, feil klubbtilhørighet og et satans svært kakehøl som noen burde se å stappe igjen så det ikke lenger kommer luft igjennom til å forsyne lungene og det det pære lille hodet med oksygen. Vi snakker selvfølgelig om Alsaker. En liten mann som jeg faktisk gjerne skulle spandert en øl på, men han skulle ikke fått drikket den. En mann jeg mer enn gjerne skulle vist mine flotte hender og i særdeleshet knokene til. Gjerne i en mørk bakgate, men egentlig samme faen hvor det skjer.

      Stakkars store Frode Kippe som en gang var landslagsaktuell kan jo ikke lenger gå i en duell lenger og kan like gjerne reise til England, et land der forøvrig fysikk fortsatt er tillatt i sporten fotball. Ikke som i Norge, her er sporten nå forbeholdt filmere, sytere og kjærringer.

      TV2 kan drite & dra. Scheissen und Reisen. La Alsaker, Wathne og den lille drittkladden fra nord dra til andre siden av kloden. Der kan de joine opp med en lobotomert, arbeidsledig nordlending ved navn Ulseth og lage reiseprogram, Joker nord, Rorbua, TV-kjøkken eller noe sånt. Samme faen. La de få være med å lage Oprah for all I care, er ville de passet midt i blinken. De bør ikke få være i nærheten av norsk fotball. De bør ikke få være i nærheten av et EM eller et VM heller selv om de der muligens utviser noe mindre utpreget partiskhet.

      Før TV2 kom på banen så jeg på denne Davy Wathne som en slags kuriositet fra vest som av og til kom frem i riksdekkende media fordi han trodde han kunne noe om fotball, proklamerte at Brann skulle vinne jack shit og som måtte spise opp sine egne ord like sikkert som at det notoriske rævalaget Brann dreit seg på leggen, gang på gang. En SOB som man lo litt av, og som man definitivt ikke behøvde ta særlig på alvor. En klovn ifra vest med et litt snodig navn.
      Og slikt virke skal man nå altså sette i bruk som en ansvarlig ankermann når TV2 tilfeldigvis får rettighetene? Herrejemini. Den eneste dyktige jounalisten som noengang har kommet utav Bergen heter jo Hans Wilhelm Steinfeldt var det vel, og jobba for den ene, seriøse kanalen som burde hatt fotballrettighetene; nemlig NRK.

      Ett krav: Gi fotballen tilbake til NRK og Arne "Ball" Scheie.
      TV2 får holde seg til det de kan: norsk, dansk og ungarsk damehåndball.
      Last edited by Hamburg & Kanari; 04.06.2008, 02:33.
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • m_skedsmo
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2006
        • 212

        #83
        LSK har vel ikke akkurat vært elsket av andre enn oss supporterne noen gang i historien, men TV2 har klart det kunststykket å gjøre oss ennå mer hatet. Jeg bor i Tromsø, og det er helt utrolig hvordan folk her oppe kan klare å prate om LSK hvis de har tapt, de har vært ute i media og klaget, de har fått et rødt kort, eller noe tilsvarende. Da er det ikke måte på hvor mye jeg skal høre om "drittlaget" LSK. Når vi tok hjem pokalen i fjor høst hørte jeg ikkeno!!! Jeg hører aldri noe når LSK gjør det bra, men fy faen, du kan banne på at jeg hver jævla mandagsmorra etter en søndagskamp som LSK har tapt eller hvor det har vært littegrann bråk (hauset ytterligere opp av TVBrann) får høre det. Om usportslige spillere, om en idiot av en trener, om en klysete manager, om et lag som spiller grisefotball.

        Jeg satt og så på kampen mot Glimt. Det var et helvete å høre på Bummen, en lokal helt her i byen grunnet sitt lange forhold til TIL (han kom seg vel aldri lenger enn til en klubb i Sverige i noen år før han tjente sine siste kroner her i byen). Fy faen, det var 90 minutter med klaging på grisespillet til LSK, og 90 minutter med skryt av Glimt. Går det an å være mer partisk? Jeg trodde at Tromsøfolk hatet Bodøfolk, men ikke så lenge LSK er inne i bildet. Hva gjør han i TV2? Han har null bakgrunn og erfaring som kommentator. Han var en middelmådig midtbanespiller på et lag som har vært som en jojo i norsk fotball. Nok om det, han mister ikke jobben på grunn av mine klager...

        Mange har vist til forskjellsbehandlingen gjort av dommeren i kampen mellom LSK og Glimt. Jeg er helt enig, det er horribelt. Men se på mediadekningen fra TV2 de siste åra. Se hvor mye bråk vi får hvis noen banner litt høyt, hvis noen krangler på foran kamera osv. Se på hvor lite tyn Mjelde fikk etter å ha gått løs på egen spiller midt ute på banen!! De klarte å vinkle det til at det var morsomt. Det ble laget sketsjer av det i ettertid der de tok turen til hjembygda hans og så hvordan de slåss på fest.... Hadde det vært Nordlie eller Rösler som gjorde noe slikt, så kan dere banne på at det hadde vært mediebehandlet på en annen måte. Da villle det ha bli tatt opp i debattprogrammer, Mathiesen og Fjørtoft måtte nok stille sammen med Kåfjord, Teddy Moen, og en stakkars trener og spiller som måtte forklare seg for riksmedia om LSK hadde et voldsproblem. Når Nils Arne Eggen buldra og kjefta i Trondheim i alle år så syntes alle det var artig. Når Tom buldra i LSK så mente alle han hadde et stort problem.

        Ikke noe rart at Riseth reagerer på dommer og TV2 etter overgangen fra RBK til LSK. Det er jo først nå han får oppleve det. I RBK gjorde han vel hva han ville, mens hos oss reageres det på minste når det gjelder mediadekning.

        Tenk hvis Martine (GUD FORBY) spilte for LSK??? Da måtte han vel legge om stilen totalt?? Med hans oppførsel hadde han vel knapt fått spille mer enn 10 minutter i hver kamp før han ble sendt av grunnet språkbruk.

        Fy faen, det er for jævlig. Det er for ille at ikke NRK har fotballen lenger. Selv om vi var hatet landet rundt var det ikke så ille. Nå må jeg først høre på partiske middelmådige avdanka trenere og spillere og journalistrusk i TV2 få uttale seg om hvor grisete vi er, hvor dårlige vi er, hvilke idioter vi har i ledelsen, i managerstolen, i trenerteamet under hele sesongen, samt å høre hva mannen i gata har å utsette på LSK når vi sliter i motvind.

        Det er tøft å være LSK supporter, men fy faen så godt det er å vite at man er supporter i Norges stolteste klubb, den klubben med lengst tid i toppserien, den klubben som tross i alt hat og dommermotstand fortsatt henger med i øverste serie!

        Kommentar

        • dalen
          Brannsupporter
          Myklebust Light
          • Jun 2007
          • 391

          #84
          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          Som Bergenser har du liten grunn til å være misfornøyd med TV2.
          Jeg tilskriver Branns eneste seriegull på 43 år TV2. Intet mindre.
          Når et lag vinner serien er det som en følge av at laget har vunnet flere kamper (flere poeng) enn de andre lagene. Å si at TV2 hjalp oss til seriegull blir like meningsløst som at jeg skulle poengtert at cupgullet deres fra 2007 ikke er verdt like mye siden dere spilte mot et adeccolag og at resultatet på en måte var gitt på forhånd.
          Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller grine - å være sint på TV2 er én ting; å gi dem guddommelige egenskaper er en annen.

          Til Reka: jeg svarer i denne tråden siden Hamburg og Kanari kommenterte mitt innlegg.
          Last edited by dalen; 09.06.2008, 01:57. Begrunnelse: Oppklaring til Reka
          If heartaches brought fame in love's crazy game,
          I'd be a legend in my time.
          If they gave gold statuettes for tears and regrets,
          I'd be a legend in my time.

          Johnny Cash - A Legend In My Time

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            #85
            Hehe. En brannsupporter skriver på forumet vårt klokka tre om natta for å forsvare TV2.

            Så det har ingen sportslig betydning for en klubb om de fotfølges, skjelles ut og blir latterliggjort gjennom en prosess hvor ikke en sten er usnudd for å grave frem negative saker? Og heller ikke at en klubb presenteres som guds gave til fotballen, får positiv dekning hver gang de er på skjermen og hvor all negativitet bagatelliseres eller ignoreres?

            Jeg synes ditt engasjement viser tydelig hvor viktig TV2 er for Brann, når du argumenterer for det motsatte opplever jeg et Bill Clinton-øyeblikk: "I did not have sex with that woman..."

            I all ærlighet, du tror vel strengt tatt ikke selv på det du skriver her inne? For hvis du gjorde det så ville du overhodet ikke brydd deg det spøtt og vært fullstendig uinteressert i dette temaet, ikke sant? At dette faktisk er viktigere for deg enn å gå og legge seg etter en bytur eller ringe ex-damer i fylla sier litt om hvor treffende kritikken fra Hamburg og Kanari er.
            Last edited by reka; 09.06.2008, 08:24.

            Kommentar

            • dalen
              Brannsupporter
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 391

              #86
              Opprinnelig skrevet av reka
              Hehe. En brannsupporter skriver på forumet vårt klokka tre om natta for å forsvare TV2.

              Så det har ingen sportslig betydning for en klubb om de fotfølges, skjelles ut og blir latterliggjort gjennom en prosess hvor ikke en sten er usnudd for å grave frem negative saker? Og heller ikke at en klubb presenteres som guds gave til fotballen, får positiv dekning hver gang de er på skjermen og hvor all negativitet bagatelliseres eller ignoreres?

              Jeg synes ditt engasjement viser tydelig hvor viktig TV2 er for Brann, når du argumenterer for det motsatte opplever jeg et Bill Clinton-øyeblikk: "I did not have sex with that woman..."

              I all ærlighet, du tror vel strengt tatt ikke selv på det du skriver her inne? For hvis du gjorde det så ville du overhodet ikke brydd deg det spøtt og vært fullstendig uinteressert i dette temaet, ikke sant? At dette faktisk er viktigere for deg enn å gå og legge seg etter en bytur eller ringe ex-damer i fylla sier litt om hvor treffende kritikken fra Hamburg og Kanari er.
              Kjære Reka.

              Du skuffer meg. Du kjører på med billige poeng om klokkeslett på innlegget, ex-damer og bytur. I grunnen har jeg ingen behov for å forklare min aktivitet så sent på natten, men jeg skal gjøre et unntak kun for deg - pokerturnering!
              Faktisk - og dette kan virke helt vanvittig - men en skulle tro at du finleser hvert eneste innlegg jeg har kun for å prøve og se om du kan arrestere meg på noe. Muligens er det et hat/kjærlighetsforhold du legger opp til her, men jeg er for gammel til å holde på slik.

              Når det gjaldt min kommentar til hamburg og kanari: det er ikke slik at en må frastå fra å kommentere TV2 fordi man kommer fra samme by.
              Å si at Brann vant kamper pga TV2 bryter med alt som heter sunn fornuft. Selvtillit er noe man bygger opp over tid (vinne kamper). 2006-sesongen ble en "nesten-sesong" premiert med 2.plass. I 2007 var alt lagt til rette for at vi skulle klare brasene, noe vi gjorde.

              Når du trekker inn tumultene som har vært omkring klubben så står vel LSK som klubb ansvarlig for flesteparten av dem.
              - Sparkingen av Rösler, med påfølgende utsagn: "Dette holder ikke. Vi samler ikke på 4.plasser".
              - Ansette en kontroversiell trener som Tom Nordlie, en person som tiltrekker seg både negative og positive overskrifter, dog mest negative.
              Det må også tas hensyn til hans litt rufsete lederstil som førte til at han måtte forlate VIF, Sandefjord, Start og nå LSK.
              - Heinz Müller vs G.L. Fevang: 2 kampers karantene for en heller kjedelig episode som involverte et kne og Fevangs ansikt.
              - Sparkingen/behandlingen av Pål Strand og Dan Anton Johansen.
              - Tap mot Kaerjeng/Eidsvoll Turn (antatt svakere motstander)
              - Utestengelsen av supportergrupperinger

              Listen er lang over negative saker som har svekket sportsklubben, dessverre. Jeg håper jo at du skjønner at media ikke kan unnlate å skrive om/diskutere slike saker. That being said - vi kan alltids diskutere omfanget av mediaomtalen. Jeg er enig i at TV2 til tider driver for mye sensasjonsjournalistikk ala Se&Hør, men du får tro meg på at det ikke alltid er like interessant å lese om hva som skjer i LSK (positivt eller negativt). En blir lei. Dette gjelder selvsagt motsatt vei.

              LSK som klubb må fortsette å jobbe med verdiene (nå fant jeg dem) stolthet, hard jobbing og å jobbe for hverandre. Det er faktisk ingen andre enn dere selv som kan snu den negative trenden.

              P.S Reka: vennligst ikke tolk innlegget mitt som noe annet enn en høflig meningsutveksling.
              If heartaches brought fame in love's crazy game,
              I'd be a legend in my time.
              If they gave gold statuettes for tears and regrets,
              I'd be a legend in my time.

              Johnny Cash - A Legend In My Time

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #87
                Enda verre: Pokerturnering - økonomisk ruin eller lommene fulle av sedler, allikevel er TV2/Brann-ekteskapet det man tenker på når man kommer hjem?

                Pussig nok mener du at de negative sakene rundt klubben har påvirket LSKs sesong sportslig.
                Listen er lang over negative saker som har svekket sportsklubben, dessverre.
                Samtidig hevder du i et tidligere innlegg at den ensidig positive dekningen av Brann ikke har hatt noen som helst innflytelse på det sportslige resultatet?!

                At mye av de tingene som har vært fremme i media er rent oppspinn eller suppe-på-spikerjournalistikk som ville blitt ignorert om vi hadde vært SKB er uvesentlig. Enkelte ting, som den fabrikkerte saken om Bergs mistillit mot Fjørtoft servert i sportsnyhetene dagen før cupfinalen, var faktisk så pinlig i både innhold og fremførelse at motivene bak var umulige å skjule. LSK har ingenting å skamme seg over de siste årene! Går man andre klubber nøyere etter i sømmene ser man at de samme tingene også har forekommet der uten at dette er blitt slått opp av tv2. SKB har selv tatt en Anton+pål på egne spillere uten at dette har fått noen mediadekning. En brannleder trakk seg pga uoverenstemmelse om mjeldes trenerfremtid - igjen ingen negative oppslag eller dramatabloidisering. Mjeldes angrep på egen spiller, diverse grisetaklinger, tribunebråk og filming er forbigått i stillhet. Samtidig har fotballen i TV2 alltid blitt presentert med Brann først, Brann sist, og mest mulig Brann i mellom. Alt i glitrende rød/sort tvgrafikk levert av sjefen for "Hardball". Før var det en pussig bergensk-sjåvinistisk greie som ødela kanalens forsøk på å fremstå som seriøs før fotballen ble monopolisert, nå et irritasjonsmoment for hele fotballnorge. Etter salget av tv-rettighetene forsvant Færevåg fra sportsredaksjonen og TV2 avsluttet sitt økonomiske engasjement i Brann. Dog er nok lite virkelig forandret i relasjonen Brann-TV2.

                Så til ditt forsøk på å hjelpe oss med "verdier":

                I all enkelhet har LSK ved siden av RBK vært den mest suksessrike fotballklubben i Norge i flere tiår, og har forvaltet sine kjerneverdier og sin status på en forbilledlig måte. Vi har aldri hatt noe behov for å vedta eller kringkaste hva klubbens verdier inneholder, på samme måte som spillet alltid har vært basert på den samme lest - tøft, ærlig og fair.

                At TV2 i et par år har spredd møkk og forsøkt å bygge opp et bilde av lsk basert på usanne myter (Det hodesterke dødballaget (!) hvor merkelig nok Koren og Mifsud var mestskårende), negativt vinklede enkelthendelser og oppkonstruerte skandaler kan ikke rive ned vår historie. De som ser bakenfor se&hør-journalistikken og løgnene fra Bergen skjønner at mesteparten av den møkka faller på sin egen urimelighet. Med en stoltere og mer suksessrik historie enn Brann er det fint lite vi kan lære av Bergensere.

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av dalen
                  Kjære Reka.

                  Du skuffer meg. Du kjører på med billige poeng om klokkeslett på innlegget, ex-damer og bytur. I grunnen har jeg ingen behov for å forklare min aktivitet så sent på natten, men jeg skal gjøre et unntak kun for deg - pokerturnering!
                  Faktisk - og dette kan virke helt vanvittig - men en skulle tro at du finleser hvert eneste innlegg jeg har kun for å prøve og se om du kan arrestere meg på noe. Muligens er det et hat/kjærlighetsforhold du legger opp til her, men jeg er for gammel til å holde på slik.

                  Når det gjaldt min kommentar til hamburg og kanari: det er ikke slik at en må frastå fra å kommentere TV2 fordi man kommer fra samme by.
                  Å si at Brann vant kamper pga TV2 bryter med alt som heter sunn fornuft. Selvtillit er noe man bygger opp over tid (vinne kamper). 2006-sesongen ble en "nesten-sesong" premiert med 2.plass. I 2007 var alt lagt til rette for at vi skulle klare brasene, noe vi gjorde.

                  Når du trekker inn tumultene som har vært omkring klubben så står vel LSK som klubb ansvarlig for flesteparten av dem.
                  - Sparkingen av Rösler, med påfølgende utsagn: "Dette holder ikke. Vi samler ikke på 4.plasser".
                  - Ansette en kontroversiell trener som Tom Nordlie, en person som tiltrekker seg både negative og positive overskrifter, dog mest negative.
                  Det må også tas hensyn til hans litt rufsete lederstil som førte til at han måtte forlate VIF, Sandefjord, Start og nå LSK.
                  - Heinz Müller vs G.L. Fevang: 2 kampers karantene for en heller kjedelig episode som involverte et kne og Fevangs ansikt.
                  - Sparkingen/behandlingen av Pål Strand og Dan Anton Johansen.
                  - Tap mot Kaerjeng/Eidsvoll Turn (antatt svakere motstander)
                  - Utestengelsen av supportergrupperinger

                  Listen er lang over negative saker som har svekket sportsklubben, dessverre. Jeg håper jo at du skjønner at media ikke kan unnlate å skrive om/diskutere slike saker. That being said - vi kan alltids diskutere omfanget av mediaomtalen. Jeg er enig i at TV2 til tider driver for mye sensasjonsjournalistikk ala Se&Hør, men du får tro meg på at det ikke alltid er like interessant å lese om hva som skjer i LSK (positivt eller negativt). En blir lei. Dette gjelder selvsagt motsatt vei.

                  LSK som klubb må fortsette å jobbe med verdiene (nå fant jeg dem) stolthet, hard jobbing og å jobbe for hverandre. Det er faktisk ingen andre enn dere selv som kan snu den negative trenden.

                  P.S Reka: vennligst ikke tolk innlegget mitt som noe annet enn en høflig meningsutveksling.
                  Dalen: du har misforstått Rekas stil. Hvis du har fulgt litt med på hva han skriver, så skjønner du at de gode poengene (de som du bør ta deg i merke) er formulert i et tåkete, forfyllet slør av nokså brilliant humor (Den som du bør le av. For dere har vel humor i Bergen, også?).
                  -Ringe eks-damer i fylla, he, he, he. Kjenner man seg ikke igjen der er man for fornuftig og/eller gay. Ikke at det er noe feil med det.

                  Rekas svar er så bra at jeg nesten ikke behøver å bidra med noen særlig videre argumentasjon, men kan bare lene meg tilbake å nyte rekas retorikk. Skjønt, han trenger ikke retorikk, saken er så åpenbar at man ikke behøver argumentere og akkedere: TV2 drar Brann opp, sakte men sikkert. La det ikke være noen som helst tvil. TV2 benytter alle anledninger, og også enkelte tilfelle der det ikke finnes anledning, til å rakke ned på vår klubb. Og dette skal vi altså kalle ansvarlig TV.

                  Du lister opp en rekke episoder som du tydeligvis har merket deg veldig godt (hvorfor?)...episoder der LSK ikke har levert, sportslig eller organisatorisk. Listen er ikke imponerende lang. Sammenlikner du med Branns samlede fadeser gjennom nesten 50 år, som har blitt beskrevet behørig gjennom øvrige media og på folkemunne, så er ikke den listen du nevner for LSk noe særlig å snakke om egentlig. For å si det på en annen måte: Vi er komplette amatører i å drite oss ut, i forhold til Sportsklubben Brann. Hvor ofte har Brann gakket hen og tapt mot lag var "antatt dårligere" egentlig? Lag en liste der så får du en bok på størrelse med bibelen vil jeg anta.
                  Og for å ta noen kapitler utav den sorgens bok som heter SK Brann, bare fra den senere tid (du vil se at jeg ikke har bitt meg merke i alle episoder, fordi jeg driter litt i Brann. Det er TV2 JEG hater..) - well, da da har vi hatt kasting av biljardkuler (!), casuals-idioter som skal egge opp til bråk hver gang byfolk kommer til fiskerlandsbyen, åpen slåsskamp mellom trener/spiller, og en spiller ved navn Eirik Bakke som med sine regelmessige strake-to-fots-tacklinger nokså klart viser at han driter i andre spilleres helsetilstand. En mann som får legenden om "Occeans albuer" til å virke som en flau fis i et renseanlegg. Hvorfor fokuserer ikke TVBrann på Bakkes tofotere før kamp Brann-LSK, når de omtaler Occean jevnlig før disse opppgjørene, og til det mest kjedsommelige, som om han skulle ha påført tjukkfeiten dere plasserer i mål en varig yrkesskade? Før hvert bidige interne oppgjør? Å sammenlikne Occean med Bakke blir som å sammenlikne en av Sølvguttene med Marilyn Manson, en Florence Nightingale med Djevelen selv, Gary Lineker med Vinny Jones. Dere har Roy Keanes læregutt på banen, og beskylder ANDRE for å spille skittent?? - Den er nokså priceless. Og likevel er det Occean det skal fokuseres på i TV2, sånn i passe tid før kamp. Det er DIREKTE pinlig av TV2 og fullstendig åpenbart hvilke hensikter man har og hvilken agenda man følger.

                  Poenget blir: Selvfølgelig drar Brann kjempefordeler av all den positive omtalen de for i sin egen riksdekkende og rettighetshavende kanal. Reklame virker. Propaganda virker. Selvfølgelig går det utover LSKs omdømme i landet (også blant dommere, som vi ser prov på nesten hver bidige søndag) når de konstant blir kritisert for stygt og dårlig spill, dårlige ledere, dårlig personalpolitikk mm.

                  Så dårlig står det til med klubben, skal en tro TV2/Nettavisen, at det er inte mindre enn et under at man har holdt seg i toppen lenger enn noe annet lag, og vunnet flere titler enn "hele Oslo's" VIF. Eller tror du virkelig ikke at reklame virker? Da kan du jo like godt begynne å argumentere for kommunisme og imot markedsøkonomien, og se om noen er villige til å kaste bort tid på å lytte på deg i det hele tatt.

                  Nyt det så lenge det varer. Jeg tviler på at TVBrann får beholde monopolet som de nå misbruker så ille, så altfor lenge. De er ikke dyktige nok, å bruke en Alsaker som kommentator-anker sier i grunnen alt. Fotball er viktig og publikum vil ha mer, De vil ha kompetanse, humør, nøytralitet. Ikke en desp, skrikende kylling som heier på et møkkalag og som ikke klarer å skjule det-i det hele tatt. Og hadde man hatt stolthet i TV2, ville man forholdt seg noenlunde nøytrale, opprettholdt et minstemål av journalistisk integritet/seriøsitet og hvertfall ikke latt utelukkende Bergensere og Nordlendinger kommentere vår klubb.

                  Jeg gremmes over TV2, trolig enda mer enn det Bergensere har gremt seg over sitt eget nokså bedritne og underpresterende lag gjennom 4-5 tiår. Dersom det er mulig, da.

                  Fotballen til NRK og Arne Ball. Fotballen til NRK og Arne Ball. Fotballen til NRK og Arne Ball.
                  Sier jeg det ofte nok, så kommer du til å tro på det...
                  Last edited by Hamburg & Kanari; 10.06.2008, 00:31.
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #89
                    TV2 aka TVBranns heksejakt på ytterligere LSK-ledere fortsetter.



                    Eier de virkelig ingen verdighet i Bergen, når de poster slikt avfall som dette? Under den spekulative tittelen "Er han en manager?" blir Jan Åge Fjørtoft rakket ned på en mest injurierende måte.

                    Ytterst pinlig, og beviset på at et nytt bunnivå er nådd i Bergen, når man nesten trodde de ikke kunne prestere å synke særlig lavere. Vi "gratulerer" TV2 nok engang med fantastisk ELENDIG journalistikk når de faktisk publiserer komplett makkverk som dette er. Tittelen i Nettavisen, burde ikke den heller vært: "Er vi journalister?"...

                    Agendaen til TVBrann er krystallklar: LSK skal hetses i senk, og de har tydeligvis våte drømmer om at vi skal rykke ned og vil se vår siste leders hode på et fat. Ryggen på LSK skal radbrekkes gjennom sjofle, propagandaliknende metoder.

                    Innen det skjer derimot, tror jeg rettighetene er blitt fratatt de, og at de tvinges tilbake til den eneste idretten de virkelig kan noe om: damehåndball.

                    PS klovnen som skriver denne kloakken presterer å påberope seg at han blogger objektivt: "Mitt prinsipp er å røske vekk all inngrodd sympati eller hat før bloggen ser verden. Flere spør hvor min support ligger, men for meg er det helt irrelevant. Om jeg for eksempel holder med det blåe laget, skryter jeg gjerne de røde i opp i stratosfæren. Det plager meg absolutt ikke. Siden jeg startet blogging for cirka to år siden har jeg blitt beskyld for å være Liverpool-, Manchester United-, Tottenham- og Chelsea-fan. Noe sterkere bekreftelse på at objektiviteten holder mål er neppe nødvendig". Samme mann skriver altså konsekvant respektløst skit om LSKs ansatte, og kaller Lillestrøm nokså nedverdigende for et Flytogstoppested. Det rimer ikke helt med vissvasset om selvpåberopt objektivitet.

                    Useriøst og flåsete, og han slipper lett til hos TVBrann sammen med andre "lobotomerte" fotball-klovner som Mini, Ulseth, Alsaker, Wathne & Company.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • dalen
                      Brannsupporter
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 391

                      #90
                      Norges kanskje beste fotballblogger Tor-Kristian Karlsen møter TV 2 Sportens lesere til nettreff. Send dine spørsmål nå!

                      TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video


                      NB! Det er ikke jeg som kaller Tor-Kristian Karlsen for Norges beste fotballblogger. Kopierte teksten fra tv2.no. Siden det er mange skrivedyktige mennesker her inne burde dette være en grei anledning til å få stilt noen spørsmål.
                      Last edited by dalen; 20.06.2008, 23:33. Begrunnelse: Edit: jeg kopierte teksten fra tv.no
                      If heartaches brought fame in love's crazy game,
                      I'd be a legend in my time.
                      If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                      I'd be a legend in my time.

                      Johnny Cash - A Legend In My Time

                      Kommentar

                      Working...