LSKs fem neste kamper før EM-pausen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    LSKs fem neste kamper før EM-pausen

    Runde 6 - 5/5 - Åråsen stadion
    Lillestrøm - Viking 19:00

    Runde 7 - 16/5 - Lerkendal stadion
    Rosenborg - Lillestrøm 18:00

    Runde 8 - 25/5 - Åråsen stadion
    Lillestrøm - Ham-Kam 18:00

    Runde 9 - 1/6 - Aspmyra stadion
    Bodø-Glimt - Lillestrøm 18:00

    Runde 10 - 8/6 - Åråsen stadion
    Lillestrøm - Aalesund 16:00


    Hva er realistisk å tro på her? Personlig har jeg troen på at poengene snart vil komme. Vi viste bedre takter mot Brann enn i de tidligere kampene, og jeg mener vi burde klare minst 9 poeng på de fem neste.

    På søndag MÅ vi vinne!
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #2
    Opprinnelig skrevet av veiron
    På søndag MÅ vi vinne!
    Eller på mandag hvertfall.

    Kommentar

    • Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

      #3
      15 poeng. Bombesikkert.

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #4
        Jeg forventer 0 (null!) poeng. Da blir jeg i alle fall ikke skuffa.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Kjelstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 352

          #5
          Runde 6 - 5/5 - Åråsen stadion
          Lillestrøm - Viking 19:00
          2-1

          Runde 7 - 16/5 - Lerkendal stadion
          Rosenborg - Lillestrøm 18:00
          0-3

          Runde 8 - 25/5 - Åråsen stadion
          Lillestrøm - Ham-Kam 18:00
          4-1

          Runde 9 - 1/6 - Aspmyra stadion
          Bodø-Glimt - Lillestrøm 18:00
          1-3

          Runde 10 - 8/6 - Åråsen stadion
          Lillestrøm - Aalesund 16:00
          2-0

          15 poeng, 14-3 i målforskjell. OO toppscorer med 6 fulltreffere!
          -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7100

            #6
            Lillestrøm - Viking 1-2
            Rosenborg - Lillestrøm 3-1
            Lillestrøm - Ham-Kam 3-2
            Bodø-Glimt - Lillestrøm 2-0
            Lillestrøm - Aalesund 1-1

            Fire poeng, målforskjell på 6-10.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3451

              #7
              Viking viste seg i går som et AV/PÅ lag. Uheldige som ikke fikk to straffer (som de skulle hatt), men viste svakheter i førsteomgang. Det blir utvilsomt en tøff kamp, men håper gutta klarer å kline til og ta årets første seier.

              RBK har vist store svakheter så langt, og Lerkendal er ikke den festningen den var for ti år siden. En ny tre-poenger er ikke noen umulighet.

              HamKam hjemme bør bli tre poeng.

              Bodø/Glimt borte kan bli en stygg affære. De er i bedre form enn RBK, og utfallet er umulig å spå p.d.d.

              Ålesund hjemme blir nok ikke noen ny 7-0 seier som i fjor. Usikker på hva Ålesund står for i år. Bør bli seier her, men også her er det altfor tidlig å spå.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #8
                Viking ble tatt på senga av en uventet formasjon. Det trenger ikke Rösler å bekymre seg over når de møter oss. Vinner vi denne tror jeg imidlertid at krisa er over og vi tar poeng i alle de gjenstående kampene.

                Kommentar

                • tHuLu
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 730

                  #9
                  Tap mot Viking og Rosenborg kan være vanskelig å unngå, men det er slike kamper vi absolutt må ta. Både for selvtilliten sin skyld og for muligheten til å begynne opphentinga. Om vi får en pangstart i første kamp mot Viking og klarer å bygge videre på det så er 15 poeng absolutt et realistisk mål!
                  For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                  Kommentar

                  • danny85
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Mar 2006
                    • 108

                    #10
                    Runde 6 - 5/5 - Åråsen stadion
                    Lillestrøm - Viking 19:00 2-0, Sundgot og Mykle

                    Runde 7 - 16/5 - Lerkendal stadion
                    Rosenborg - Lillestrøm 18:00 0-1, Occean (1-0)(1-1)

                    Runde 8 - 25/5 - Åråsen stadion
                    Lillestrøm - Ham-Kam 18:00 3-0, Occean og Sundgot

                    Runde 9 - 1/6 - Aspmyra stadion
                    Bodø-Glimt - Lillestrøm 18:00 0-2, Mykle og Sundgot (1-0)

                    Runde 10 - 8/6 - Åråsen stadion
                    Lillestrøm - Aalesund 16:00 2-0, Brenne og bjørka (Håper på reprise fra fjor!)

                    15 poeng er kanskje ønsketekning men jeg tror og håper på hjemmeseire, og RBK og B/G er ikke umulig borte. Da har jeg satt alternativ resultat i parantes. *Kryss le fingers*
                    ET LAND - ET LAG!
                    ----- FUGLA 4 LIFE -----

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Viking ble tatt på senga av en uventet formasjon. Det trenger ikke Rösler å bekymre seg over når de møter oss.
                      Nei. Nordlie har jo flere ganger påpekt at han ønsker å begrense valgene offensivt. Slik det har fremstått i år har det begrenset seg til lomper fra forsvaret mot feilvendt spiss.

                      Mot Brann var det et eneste angrep med snert, og det var sjansen til MM på slutten. Litt påfallende at det var Riseth som måtte ta det løpet og slå det innlegget. Noen av det eneste som har lingnet vingspill i hele år.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #12
                        Lange baller opp mot midten skyldes i hovedsak manglende kantspill, ikke tilfeldig at riseth var involvert her. Det verste er vel at vi kunne fått til litt action langs kanten om vi ikke hadde kjøpt oss dårlige. Skal vi klare poeng mot viking tror jeg vi må satse på andre backer - Ødegård blir nok et nummer eller to for stor for pedersen, og Gaarde kommer bare til å løpe rett igjennom/over JML. Jeg vil ha PSA til høyre og Husár til venstre, så får heller JML vise oss litt av de defensive kvalitetene og evnen til å tette rom som han er markedsført med.
                        Last edited by reka; 29.04.2008, 12:17. Begrunnelse: Fjernet en lang tirade og tildes ærekrenkende uttalelser - ble dessverre revet med.

                        Kommentar

                        • hthaug
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 435

                          #13
                          LSK-Viking 1-2
                          RBK-LSK 5-1 (RBK med samba fotball - LSK med 10 mann, Nordli får sparken)
                          LSK-HMK 1-1
                          BG - LSK 2-2
                          LSK-AAL 3-0 (Vi begynner å snu)

                          5 poeng og 8-10 i målforskjell.

                          Kommentar

                          • Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

                            #14
                            Skal vi ha noe håp om medalje, så bør vi ta 10 poeng eller mer, spesielt med tanke på at 3 av de 5 kampene er på hjemmebane. Personlig tror jeg vi tar 8 eller 9 poeng.

                            Kommentar

                            • Kanaris93
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Nov 2007
                              • 232

                              #15
                              LSK-Viking 2-0
                              RBK-LSK 0-1
                              LSK-Ham Kam 3-1
                              Bodø Glimt - LSK 1-2
                              LSK-AAL 4-1

                              Tror trenden fortsetter, og vi kommer til og spille bedre og bedre..
                              I med og motgang <3

                              Kommentar

                              • Frode D. Homb
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 982

                                #16
                                Vi må minst ta syv poeng de neste 5 kampene. Gjør vi ikke det, står vi i fare for å rykke ned. Det er min påstand. Det er jevnt i ligaen i år, og LSK har bortsett fra Brann-kampen og perioder i førsteomgangen mot Stabæk, vært det dårligste laget i ligaen i år spillemessig. Nå må vi flytte fokus fra syndbukkmentalitet og jobbe sammen som bare det alle sammen i og rundt LSK. Denne sesongen blir kanskje den tøffeste siden 1990, den minner på mange måter om 97-sesongen også.
                                Last edited by Frode D. Homb; 29.04.2008, 21:55.

                                Kommentar

                                • Hoho
                                  -Engasupporter-
                                  Forumsadist
                                  • Oct 2006
                                  • 140

                                  #17
                                  ALLE perioder, gode som dårlige, har en ende. Det gjelder vel denne også.

                                  LSK har ikke plutselig blitt elendige, så det er vel bare å vente på at formen kommer tilbake. Ingen tvil om at de kan spille fotball på Åråsen... Får dere tilbake de skada spillerne, tenker da spesielt på Marius Johnsen og Bjørn Helge Riise,(vet ikke hvor mye søgaard spiller for dere lenger...) samt får en seier eller to så får de nok humøret litt tilbake. Er jo som regel slik, at i dårlige perioder så får man litt ekstra stang ut og når medgangen kommer så er det stang inn. Dette gjelder nok LSK som alle andre.

                                  Har hvertfall ikke troa på å sparke Nordlie med det første. Han har lagt ned så mye energi og tid i å få inn dette "systemet" sitt, så gi han litt tid til å prøve og ikke kast han ut pga noen dårlige kamper. Dersom det kommer en ny trener vil dere bruke enda mer tid på å få inn hans spillestil, så går det enda lenger tid med tap/dårlige kamper. Han viser hvertfall villighet til å tilpasse stilen sin med spillernes meninger (i start overså han jo totalt at spillerne mente de trente for mye før de rykka opp) så han er hvertfall fleksibel og gir litt tilbake for at det her skal gå bra. Samarbeid og tillit er to viktige faktorer for suksess, så er vel kanskje det beste å la han få noen uker til?
                                  Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                                  JA, det er det

                                  *Hoho er en skapfugl*

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Hoho
                                    LSK har ikke plutselig blitt elendige, så det er vel bare å vente på at formen kommer tilbake.
                                    Nei, dette er noe som har festet seg over tid. Som det har vært dokumentert på forumet her, så har LSK vært:

                                    1. Elendige i serien i vår. Virkelig elendige.
                                    2. Elendige i hele vinter.
                                    3. Elendige i fjor høst. (Cupseier i en dårlig kamp mot et Adecco-lag endrer ikke dette)

                                    Vi snakker om en utvikling som har gått i total feil retning siden i fjor vår. Og det værste er ikke poengfangsten, eller mangelen på den. Det er det totalt fraværende spillet. Pinlig.

                                    Opprinnelig skrevet av Hoho
                                    Har hvertfall ikke troa på å sparke Nordlie med det første. Han har lagt ned så mye energi og tid i å få inn dette "systemet" sitt, så gi han litt tid til å prøve og ikke kast han ut pga noen dårlige kamper.
                                    "Litt tid?" Snart halvveis i kontrakten hans må da være mer enn nok. Oppegående folk ser at dette går rett til helvete.

                                    Underliggende grunner er nok mange, men de peker alle tilbake på Nordlie og har vært debattert her i andre tråder:
                                    * Salg/deportasjon/utskvising av gode spillere (Kasey, Shane, Påsan...)
                                    * Kjøp av gråstein og skadede spillere (JML, SP, Kisen, Marius J., Bjørkøy, Riseth...)
                                    * Feil trening, for hard
                                    * Råkjør av halvskadede spillere
                                    * Manglende talentoppfølging (ref. 2.-laget i fjor og i år)
                                    * Manglende offensivt spillesystem (ref. færre valg uttalelser fra TN)
                                    * Feil taktiske disposisjoner (Brenne på kant etc.)
                                    * Mangel på vinger (en forutsetning i 4-3-3)
                                    * Konstant sutring og bortforklaring
                                    * Bruk av klippekort (Myklebust)

                                    Jeg stopper der. I motsetning til hva man kan få inntrykk av på dette forumet (som nå tidvis holder standard som laget til TN), så har ikke TV2 skyld i LSK sine makabre prestasjoner i år. Ei heller NFF, vær, vind, banemannskap, tilskuere eller dommer. Dette er bare pinlige bortforklaringer. Pinlig å lese her, og enda mer pinlig å høre fra TN. Tror jeg må gjenta dette: det er ikke TV2 sin feil at vi spiller møkkafotball!

                                    Det er LSK som feiler. Det er Tom Nordlie som har ansvaret. Det er Tom Nordlie som må gå. Nå. Det er min mening.

                                    Jeg tror imidlertid han får litt tid av andre. Men, med stortap mot Viking skjer det etter den kampen. Med U mot Viking ryker Tom etter kampen mot RBK hvis det blir tap der. Med seier i en av kampene lever han til sommeren. U i begge er i en gråsone.

                                    PS. Omfavnelser av TN fra VIF-supportere er forøvrig bare som dødskyss å anse.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

                                      #19
                                      Hvis Lillesrøm vinner på mandag tror jeg denne trenden snur. Tipper 2-0 til Lillestrøm ett tildlig mål og ett mål litt etter på.
                                      Resten av de fire kampene tror jeg går bra, tror på ca 11-12 poeng.

                                      Hvis ikke noe i den rettningen skjer så må vel nordlie gå?

                                      Kommentar

                                      • A-net
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2006
                                        • 447

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Hoho
                                        Ingen tvil om at de kan spille fotball på Åråsen... Får dere tilbake de skada spillerne, tenker da spesielt på Marius Johnsen og Bjørn Helge Riise,(vet ikke hvor mye søgaard spiller for dere lenger...)
                                        Søgård er den vi savner mest i mine øyne. Det er klart av BHR også er viktig for laget, men forskjellen på hvordan LSK spiller med og uten Espen viser seg gang på gang..
                                        I med og motgang - vi er Lillestrøm!

                                        Kommentar

                                        Working...