LSKs styresett

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3492

LSKs styresett

I den opphetede debatten rundt lederne våre mener jeg LSK bør endre sin styrestruktur. Det er altfor mange saker rundt klubben nå som ikke er ryddige. Alt ifra Tom og Fjøras utbrudd i div. intervjuer til spillernes uttalelser i div. fora.

Når det gjelder det sportslige, så er det for mange folk å fordele skylden på. Det burde kun være en mann. Ser ikke noen grunn til at vi ikke kan innføre en manager-struktur slik de har i England. Da hadde vi etter min mening sluppet unna en del av bråket vi nå er oppi.

Med klarere linjer ville det være enklere å plassere ansvaret. Slik vi har det nå så er det fint om Fjøra og Tom snakker sammen om spillere osv, men en av de må ta ansvaret. Selv vi som følger klubben krangler jo noe forferdelig om hvem som har skylda.

Og for Guds skyld ansett eller utpek en talsmann for klubben. KFL har en (regner med at enten vil Erling kumme tilbake eller så vil en ny bli utnevnt permanent), så hvorfar skal ikke LSK ha en. Da hadde vi ikke hatt krangler om Grønlund's eller Eldar Hansen's utalelser. Utpek også en talsmann for spillergruppa som tar seg av alt på vegne av dem. Kippe fremstår som regel bra når han blir intervjuet, og uavhengig av at jeg er helt enig med Riseth's utalelser imot TV2, så var det helt feil tid og sted å gjøre det.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • woody
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 374

Enig - bare se på Liverpool - med èn manager på plass er alt ro og orden (ironi !)
    Last edited by woody; 30.04.2008, 19:20.
    woody

Kommentar

• Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

Et av problemene ved å ha den strukturen som LSK har i dag med et sportslig utvalg som "har ansvaret" for det sportslige.. Noe de egentlig ikke har og en manager som også "har ansvaret" for det sportslige som rapporterer til sportslig utvalg.. Og med en trener som HAR ansvaret for det sportslige som rapporterer fjørtoft..

Sportsligutvalg
      |
      v
      Jan Åge Fjørtoft
      |
      v
      Tom Nordlie

Dette fører til at treneren får umåtelig mye press, han får tips å hint og oppgave fra 4 forskjellige folk og alle disse har forskjellige meninger..

Hvem er det som egentlig har ansvaret for det sportslige? er vel problemet i en slik situasjon som vi har havnet opp i nå..

Hvem har ansvaret for at resultatene uteblir? og for å få laget opp av krisen?

Kommentar

• Stone
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2006
        • 225

Opprinnelig skrevet av woody
        Enig - bare se på Liverpool - med èn manager på plass er alt ro og orden (irioni !)
        Hva har LFC eller andre klubber med denne debatten å gjøre egentlig?

Kommentar

• woody
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 374

Poenget var at det ikke nødvendigvis er organisasjonsmodellen som er problemet, jfr. LFC med eiere, daglig leder og manager som ikke snakker sammen. Det kan for eksempel hende at persongalleriet ikke passer sammen . . . noe som kanskje kan se ut til å være problemet her.
          woody

Kommentar

• MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3492

Nå kjenner jeg ikke LFC så veldig godt, men det er vel Benitez som sitter med ansvaret for det sportslige? Han kan krangle med alle, men til syvende og sist er det han som må ta ansvaret om de sportslige målsettingene er oppnådd.

I LSK har vi sportslig utvalg som har noe av ansvaret, Fjøra har sin del, og Tom har sin del. Personlig skulle jeg sett at kun en person har ansvar for alt sportslig slik at når problemene oppstår, så begynner kranglingen om hvem som har skylda. Jeg vil gjerne ha en person som har alt ansvaret.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• kemkers
              Medlem
              Hoffnarr
              • Sep 2007
              • 63

Sportsligutvalg
              ^| ^ |
              | | | v
              | | Fjørtoft
              | |
              | v
              Tom Nordlie

Problemet er vel at det virker omtrent sånn....

Kommentar

Working...