mai 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

2. divisjon: Viking2 - LSK2 2-2 (0-1)

Begge LSK2s mål ved T.A. Gundersen:

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

RB

VERSTE SESONG: Han har spilt i LSK i 12 år. I sin verste sesong tror Arild Sundgot likevel at trener Tom Nordlie er rett mann til å snu den negative trenden laget er inne i. ALLE FOTO: GEIR EGIL SKOG

Forlanger ikke trenerblod

ÅRÅSEN:
      De har 31 sesonger til sammen i LSK. Men verken Arild Sundgot (12 sesonger), Espen Søgård (10) eller Frode Kippe (9) krever trener Tom Nordlies avgang.

Av Per Kristian Torvik
      Publisert 27.05.2008 - 06:30 Oppdatert 27.05.2008 - 07:09

TUNG JOBB: Å være kaptein i en spillergruppe som sliter, innrømmer Frode Kippe er et tungt ansvar. Men han tror det bare er detaljer før poengene begynner å komme igjen.

PLAGSOMT: Å tape kamper er plagsomt, synes Espen Søgård. Han mener det er like ille å skuffe supporterne gang på gang og ikke gi dem noe å glede seg over.

– Hvis vi mister troen på at vi kan snu dette, kan vi like godt pakke sammen, sier Arild Sundgot, spissveteran med klubbrekord i antall scoringer i Tippeligaen.
      Ikke bare opplever han sin verste sesong i klubben. Siden opprykket høsten 1974 har LSK ikke vært dårligere enn akkurat nå.
      – Er Tom Nordlie rett mann til å lede dere i denne vanskelige perioden?
      – Jeg håper de grepene han gjør vil føre til det. Jeg tror det også.
      – Blir du overrasket om LSK-styret til slutt velger å gi ham sparken?
      – Det er ikke noe jeg tenker på. Styret gjør det styret bestemmer. Min jobb er å gjøre en best mulig innsats for LSK, sier Arild Sundgot.

Lojalitet
      De tre veteranene er lojale tvers gjennom. Om de innerst inne tenker at det var like greit med ny trener, er det ikke mulig å få noe ut av dem.
      – Jeg tror vi skal snu det sammen med Tom. Lojalitet i spillergruppa er helt avgjørende i denne situasjonen. Jeg er sikker på at det bare er små detaljer som skal klaffe før vi er tilbake på vinnersporet, mener Frode Kippe.
      Kapteinen har ei tung tid. Han må gå i bresjen for ei gruppe som er tydelig frustrert, både over manglende poeng og skuffende egeninnsats.
      – Vi kan ikke slutte å tro på et vi driver med. Det eneste vi kan gjøre er å stå på videre. Vi har vist før at vi kan, mener Frode Kippe.
      At det bare er et halvt år siden LSK feiret cuptriumf, der kursen ble staket ut for seriegulljakt og UEFA-cup i 2008, er ikke til å fatte.

– Må se resultater
      Espen Søgård spilte sin første kamp i år mot Ham-Kam etter leddbåndskaden i skulderen. Opplevelsen ble ikke som han hadde håpet. Han innser at resultatene av prosessene laget har gjennomgått, bør begynne å virke brennfort.
      – Det har gått lang tid siden vi begynte. Vi har fått få poeng og prestert altfor dårlig, mener han.
      Men å gi treneren alene skylden for miseren gjør han ikke.
      – Jeg tenker ikke på noe annet enn at det er oss på banen som må innfri. Det har vi ikke gjort. Jeg tenker på de 8.700 som kom og så oss mot Ham-Kam. Det plager meg å skuffe dem. Vi er nødt til å begynne å vise dem at vi har vilje til å vinne kamper. Da må vi gå i oss selv først og fremst.
      – Tom Nordlie har hovedansvaret. Frikjenner du ham?
      – Den biten får styret ta seg av. Jeg er først og fremst skuffet over at vi ikke greier å få ut det vi vet vi kan. Treningene våre den siste tida har vært gode, selv om mange sikkert ikke tror det. Men det hjelper ikke så lenge vi ikke får det ut i kamp.
      – Hva må skje med dere?
      – Kollektivet må begynne å fungere. Flere må ta initiativ til at de vil ha ballen. Og så må vi gjerne ta de løpene som i utgangspunktet synes litt håpløse, men som gir signaler både til lagkamerater og til publikum om at vi vil noe. Jeg er opptatt av at supporterne våre skal få noe gode opplevelser igjen, sier Espen Søgård.
      Om det bare er noe de sier, så er en ting klart: Lojaliteten til LSKs veteraner er det ingen ting å si på, selv om det butter på banen.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

El Gundo med to

Mandag kveld scoret Tore Andreas Gundersen to mål når LSK2 møtte Viking2 i Jåttåvågen i Stavanger. Nå gleder han seg til fortsettelsen.

Av: Ole Kristian Bakkene

Med vissheten om at han har satt inn to baller i buret bak tidligere landslagskeeper Thomas Myhre, og faktumet om at det går rekruttenes vei om dagen, smiler Tore Andreas som ei sol dagen derpå. Det ble kun ett poeng mot Vikings rekruttlag, men spillet og scoringene sitter om dagen.
        - Det var en nedtur å spille uavgjort mot HamKam, men jeg føler vi fikk en liten oppreisning når vi spilte mot Vikings rekrutter i går. Det ble en opptur, sier Tore Andreas Gundersen til LSK.NO.

At det nettopp var Myhre som sto i mål gleder selvsagt.
        - Det er artig å score på en tidligere landslagskeeper. Han spilte en veldig bra kamp han også, og han er jo en god keeper. Derfor må jeg innrømme at det var gøy å sette inn kula etter å ha fintet han totalt ut. Han ble sittende på rompa, og jeg bare gliste.

Gundersen har tidligere etterlyst spilletid på førstelaget. Til tross for det er han tålmodig og venter spent på å få sjansen på det øverste nivået.
        - Jeg synes jeg har vært i god form lenge, og jeg har bestemt meg for å være mest mulig tålmodig. Nå håper jeg på å få sjansen snart igjen, sier han.

Samarbeidet med LSK-nykommer Dan Alberto Fellus fungerer bra. Gundersen og Fellus dannet spisspar mot Vikings rekrutter.
        - Vi gjør det veldig bra sammen. Man kan se på de kampene vi ha spilt sammen. Enten så scorer han, eller så scorer jeg. Vi har bra samhandling, og i tillegg er han en veldig fin fyr å spille sammen med, sier Gundersen om Fellus som kom til LSK fra Gjøvik/Lyn før sesongen. Fellus har også vært innom Vålerenga tidligere.

Rekruttlaget har hatt en overbevisende seriestart. To seiere, to uavgjort og to tap er fasit til nå. Fredag kommer Ålgård på besøk i LSK-hallen klokka 18:00. Gundersen gir både spillere, og ikke minst rekruttrener Frode Birkeland æren.
        - Mange av de som var med i fjor er med i år også, og vi har fått mer erfaring i gruppa. Det er alltid godt humør på alle når vi skal spille kamp. Legg til at Frode Birkeland gjør en bra jobb som trener. Han må få litt av æren han også, sier Gundersen.
        - Vi gir alle alt uansett hvilket nivå vi spiller på, og det er gøy når vi spiller så bra som vi gjorde i går, avslutter Gundersen.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

100% Fotball

Mandag 2. juni møtes Bodø/Glimt og Lillestrøm, med Svein-Erik Edvartsen som kampleder.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

PRESSET: Tom Nordlie er sterkt presset i LSK om dagen. Selv er han ikke i tvil om at han er mann for at laget skal avansere på tabellen. FOTO: SCANPIX

– Jeg er rett mann

Tom Nordlie vil gjøre et topplag ut av LSK

ÅRÅSEN:
            LSK-trener Tom Nordlie er ikke i tvil om at han er rett mann for å snu lagets elendige sesongstart.

Av Per Kristian Torvik
            Publisert 28.05.2008 - 06:30 Oppdatert 28.05.2008 - 07:08

– Klubbledelsen må stå imot presset utenfra. Greier LSK det, er jeg sikker på at vi begynner å vinne kamper igjen, sier Tom Nordlie.
            Hvorfor skal du være rett mann for det, når det har gått så dårlig i sesongstarten som det har gjort?
            – Jeg har 21 års erfaring som trener, og har vært ute i motvind før. Jeg kom til Viking høsten 2006. De var i krise, og jeg hadde sju kamper å gjøre det på. Nå har vi 18. Jeg skal bruke de samme metodene som jeg gjorde der.
            – Mange lurer på hvordan det er mulig å havne i den situasjonen LSK er nå, med de gode spillerne klubben tross alt har?
            – Det er et spørsmål vi må ta som en evaluering seinere. Akkurat nå er jeg opptatt av det som skal skje framover. På det området skal jeg være klar og tydelig.
            Tom Nordlie roser trenerne han samarbeider med hver dag.
            – Vi har et trenerkollegium som tenker fornuftig i LSK nå. Det må alle involverte gjøre.
            – Gjør ikke styret det?
            – Jeg har ingen signaler om noe annet.

– Er en vinner
            At LSK betyr noe spesielt for Tom Nordlie, er det ingen tvil om.
            – Jeg er en stayer og en vinner. Og jeg er ærgjerrig. Jeg har mentale og faktiske ferdigheter til å gjøre et topplag av LSK. Det betyr alt for meg.
            – Mener du da at det er umulig å rykke ned med deg som sjef?
            – Jeg sier ikke det er umulig. Det kritiske er at panikken om nedrykk brer seg allerede nå. Vi må ikke tenke på de kampene som er spilt. Det er 54 poeng å kjempe om. Stabæk har vunnet seks og spilt to uavgjort. Det er også mulig for oss å gjøre.
            – Hvordan skal et mannskap, der flesteparten spiller med nervene utenpå skjorta, greie det?
            – Jeg vil at de skal slippe seg løs, ikke tenke konsekvenser. Mot Bodø/Glimt ønsker jeg at de skal se på det som årets første kamp og glede seg til den. Vi må mer enn noen gang tro på det vi driver med. Jeg håper de tør og vil.
            – Klorer meg ikke fast
            Tom Nordlie har ingen planer om å trekke seg, slik mange supportere krever på diverse nettforum.
            – Det er ikke sånn at jeg klorer meg fast til jobben. Jeg har tro på trenerne, på spillerne og på LSK som klubb, og at vi skal greie det sammen.
            – Hva må til for at du kaster håndkleet?
            – Hvis jeg ikke mister respons hos spillerne, skal ikke jeg klamre meg fast. Men jeg ser de yter. Selv om oppgjøret mot Ham-Kam var dårlig, har det vært mange positive tegn de siste ukene.
            – Hvilke?
            – Vi har holdt nullen i to av tre kamper. Vi har en god kamp mot Viking bak oss, og vi har gode perioder mot Brann og Molde. På to tredjedeler av banen var det faktisk mye bra mot Rosenborg også. Treningene er gode. Det vil gi positive utslag.
            – Men det er få som finner noe å glede seg over. Hva tenker du om det?
            – Mekanismene rundt oss kan vi ikke gjøre noe med. Folk uten ansvar har lett for å hyle. Men vi kan ikke la dem påvirke oss. Vi må mer enn noen gang stole på at det vi driver med er riktig. Jeg har tro på å få min tankegang inn hos resten av klubben. Jeg har den ballasten vi trenger.
            – Er du sikker på at du har den tilliten hos spillerne som du må ha?
            – Jeg har følt mer bråk i toppen av en tabell enn i LSK nå. Alle spillerne er like viktige. Men det er klart det har betydning å ha støtte fra dem med rutine og fartstid i toppfotballen.
            – Hva har overrasket deg mest slik situasjonen er nå?
            – At så mange maler fanden på veggen når det er 18 kamper igjen å spille. Jeg må bare ha fokus på de poengene vi kan ta. Det har jeg også til hensikt å gjøre fullt og helt, sier Tom Nordlie.

Kommentar

• holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

IKKE PÅ TRENING: Tom Nordlie var på seminar. FOTO: SCANPIX
              Avviser Nordlie-rykter

ÅRÅSEN:
              Tom Nordlie var ikke på LSK-treningen i dag. Det har ført til massive rykter i Lillestrøm.

Av Per Kristian Torvik
              Publisert 28.05.2008 - 17:00 Oppdatert 28.05.2008 - 17:10

Ryktene svirrer blant kanarifansen om at Nordlie har gått av som trener for klubben etter at han ikke var på treinga i dag.

Det medfører ikke riktighet.

Nordlie har i dag vært på et seminar arrangert av Norges Fotballforbund i forbindelse med landskampen mot Uruguay. Norske trenere med UEFA-lisens må være på et av to seminarer i NFF-regi i året. Cupfinaleseminaret i fjor gikk uten Tom Nordlie, i og med at han ledet LSK i cupfinalen. LSK-leder Per Mathisen avviser at klubben har planer om noe som helst i forhold til treneren nå.

– Det skjer ingenting. At Tom Nordlie er på seminar hele onsdag. Det har vært klart lenge, sier han.

Tom Nordlie leder LSK i tre treninger de neste dagene. De foregå torsdag, fredag og lørdag på kunstgresset, i og med at kampen mot Bodø/Glimt mandag går på slikt underlag

Last edited by holmiz; 28.05.2008, 16:35. Begrunnelse: lesbarhet, atter en gang...
              Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• caLitri
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 634

Tom Nordlie har mistet garderoben.
                TV 2 Sporten får opplyst fra flere kilder at spillerutvalget i Lillestrøm onsdag var i møte med sportslig utvalg i Lillestrøm. Der skal spillerne ha uttrykt sin misnøye med trener Tom Nordlie.
                Nordlie skal foreløpig ikke ha blitt informert om spillernes misnøye. Lillestrøm-treneren dukket ikke opp på dagens trening, angivelig fordi han var på seminar i forbindelse med landskampen mot Uruguay.
                Dette bekreftet LSK-leder Per Mathisen til Romerikes Blad tidligere i dag.
                - At Tom Nordlie er på seminar hele onsdag, det har vært klart lenge, kunne Mathisen fortelle.
                Lillestrøm ligger nest sist i Tippeligaen med seks poeng på åtte kamper. En rekke ekstraordinære tiltak til tross, har LSK ikke tatt steget ut av hengemyren.
                TV 2 vet at misnøyen skal ha vokst kraftig etter LSKs to siste kamper (0-4-tapet for Rosenborg og 0-0 mot HamKam).

Gi alt, stå på LSK

Kommentar

• Blogger
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jul 2004
                  • 104

Nå oppdatert :

Tom Nordlie har ikke lenger tillit i spillergruppen.
                  TV 2 Sporten får opplyst fra flere kilder at spillerutvalget i Lillestrøm onsdag var i møte med sportslig utvalg i Lillestrøm. Der skal spillerne ha uttrykt sin misnøye med trener Tom Nordlie.

Styreleder i LSK - Per Mathiesen - bekrefter møtet overfor TV 2 Sporten.
                  - Det stemmer at vi har hatt et møte der spillerne har ytret ønske om forandring, sier han.

Det var ledelsen som tok initiativ til møtet, ikke spillerne.

Lillestrøm ligger nest sist i Tippeligaen med seks poeng på åtte kamper. En rekke ekstraordinære tiltak til tross, har LSK ikke tatt steget ut av hengemyren. TV 2 vet at misnøyen skal ha vokst kraftig etter LSKs to siste kamper (0-4-tap borte mot Rosenborg og 0-0 hjemme mot HamKam). Lillestrøm-treneren dukket ikke opp på dagens trening, angivelig fordi han var på seminar i forbindelse med landskampen mot Uruguay.

Per Mathisen - som også er leder i sportslig utvalg - benekter at Nordlie er fjernet fra stillingen.

- Det er Tom Nordlie som er sjef for laget, og det er ikke spillerne som bestemmer hvem som skal jobbe på Åråsen, sier han.
                  - Men dere lytter vel til spillerne?

- Ja, det er klart at de vil bli hørt, svarer Mathiesen.

TV 2 Sporten har snakket med Tom Nordlie i kveld, men han er ukjent med misnøyen i spillergruppen.

Kommentar

• holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

Foto Roar Grønstad
                    Krisemøter om Nordlies trenerjobb

ÅRÅSEN:
                    LSK-styret hadde møter om klubbens sportslige krise i hele dag – og telefonkontakt med trener Tom Nordlie om hans posisjon.

Er Tom Nordlie ferdig som LSK-trener, klubbleder Per Mathisen?

– Det er ikke sånn det er. Vi har diskutert i flere uker hvordan vi skal komme ut av den sportslige krisen vi er inne i. Men jeg kan ikke si at avskjedigelse av Nordlie blir resultatet av diskusjonene.

– Hva kan resultatet bli?

– Det kan jeg ikke kommentere. Vi må jobbe gjennom dette.

– Er det aktuelt å fortsette med Tom Nordlie, og sette inn en sidestilt trener?

– Ingen kommentar.

– Er det aktuelt at Tom Lund kan bli trener i LSK igjen?

– Nei, det er ikke diskutert.

– Erland Johnsen er spillerutvikler med erfaring fra Follo i 1. divisjon. Er han aktuell for en jobb med a-laget?

– Ingen kommentar.

– Har dere jobbet med treneralternativer utenfor LSK?

– Vi har trenere i klubben. Vi jobber ikke med andre så lenge vi har dem.

– Du sier du har snakket med Tom Nordlie på telefonen i dag. Hva kom ut av det?

– Vi har diskutert hvordan vi skal komme opp av den gjørma vi befinner oss i. Det har vi gjort i flere uker nå.

– Har dere diskutert en frivillig avgang for ham?

– Jeg kan ikke kommentere hva vi har snakket om.

– Har dere diskutert at et trenerskifte kan skje etter kampen mot Bodø/Glimt mandag, slik at forberedelsene til denne kan gå som normalt?

– Sånne spørsmål kan jeg ikke kommentere.

– Men du garanterer ikke fortsatt jobb som hovedtrener i LSK for Tom Nordlie?

– Jeg verken kan eller vil kommentere noe av det vi har diskutert på møtene våre, sier Per Mathisen.
                    Tom Nordlie var opptatt med seminar i Norges Fotballforbunds regi i går. Han hadde telefonisk kontakt med Per Mathisen, men har ikke hørt at han mangler tillit.
                    – Jeg regner med at jeg i tilfelle hadde hørt det. Jeg stiller på trening for å forberede laget på vanlig måte til kampen mot Bodø/Glimt, sier han

Hilsen Anders

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

NRK Sport

- Jeg har fortsatt jobb

Tom Nordlie (Foto: Sara Johannessen /Scanpix)

Lillestrøm-leder Tom Nordlie avviser at han har fått sparken i dag.
                      Publisert i dag 21:20.

Treneren avviser meldingene i TV 2 onsdag kveld om at han fått sparken i Lillestrøm.
                      - Jeg har fortsatt jobb, sier han til NRK.
                      På spørsmål om TV2s uttalelser om at han har trent LSK for siste gang stemmer svarer Nordlie kontant: Nei.
                      Også Lillestrøm-leder Per Mathisen sier at det ikke stemmer at treneren har måtte forlate klubben.
                      - Tom har ikke fått sparken, sier Mathisen til NRK.

Nest sist i eliteserien
                      Lillestrøm har hatt en elendig innledning på årets sesong.
                      Laget ligger nest sist på tabellen etter bare en seier i løpet av de første åtte kampene.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Nettavisen

Spilleropprør i LSK

FERDIG?: Er Tom Nordlie historie på Åråsen? Foto: Heiko Junge / SCANPIX

Det skal være full krise på Åråsen.

Av Henrik Skatvedt

TV2 melder onsdag kveld at det er dårlig stemning i LSK etter flere dårlige resultater, og kun 6 poeng på 8 kamper.
                        Styreleder i LSK, Per Mathiesen, sier at det sportslige utvalget har hatt møter med spillerutvalget og at det har blitt uttrykt sterk misnøye over Nordlie:
                        - Det stemmer at vi har hatt et møte der spillerne har ytret ønske om forandring, sier han.
                        Det skal dog visstnok ha vært ledelsen som har ønsket et møte, og ikke spillerne.

- Nordlie blir
                        Tom Nordlie var fraværende på onsdagens trening, angivelig fordi han var på seminar i forbindelse med landskampen mot Uruguay.
                        Men Mathiesen, benekter at Nordlie er på vei vekk:
                        - Det er Tom Nordlie som er sjef for laget, og det er ikke spillerne som bestemmer hvem som skal jobbe på Åråsen, sier han til TV2.

Kommentar

• holmiz
                          The kjøkken-kanariz
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6064

VG.no skriver om det angivelige spilleropprøret på Åråsen, legger kun inn link da det meste er sagt før og VG bygger sin artikkel på påstander fra tv2:

Edit: Oa.no har vist våkna også, så får de en link her:
                          Last edited by holmiz; 28.05.2008, 20:47. Begrunnelse: la til link til oa.no
                          Hilsen Anders

Kommentar

• holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

LSK avviser spilleropprør

UTE ELLER INNE? LSK benekter at Tom Nordlie får fyken i Lillestrøm, men bekrefter møte med spillergruppen.

Hevder ryktene om Tom Nordlies avgang er usanne.

Av: NTB, Line Oddekalv
                            Publisert: 28.05.2008 kl. 21:35
                            Endret: 28.05.2008 kl. 21:47

Nordlie var ikke på onsdagens Lillestrøm-trening, noe som i dag førte til massive rykter om hans avgang, skriver Romerikes Blad.

Spekulasjonene blir avvist av LSK-ledelsen, som sier Nordlie vært på et seminar arrangert av Norges Fotballforbund i forbindelse med landskampen mot Uruguay. I følge NTB avviser LSK-leder Per Mathisen at klubben har planer om noe som helst i forhold til treneren nå.

– Det skjer ingenting. At Tom Nordlie er på seminar hele onsdag har vært klart lenge, sier han.
                            Også daglig leder Frank Grønlund tilbakeviser at Tom Nordlie har ledet Lillestrøm for siste gang.

- Det stemmer ikke at han er sparket, understreker han overfor Aftenposten.no.
                            - Ikke tillit

Dette er ikke i nærheten av TV2s versjon av saken. De melder at Tom Nordlie ikke lenger har tillit i spillergruppen.

TV2 hevder å ha opplysninger fra flere kilder at spillerutvalget i Lillestrøm onsdag var i møte med sportslig utvalg. Der skal spillerne ha uttrykt sin misnøye med treneren.

Mathisen bekreftet dette møtet overfor kanalen:

- Det stemmer at vi har hatt et møte der spillerne har ytret ønske om forandring.

Det skal ha vært ledelsen som tok initiativ til møtet, ikke spillerne. Også overfor TV2 benekter Mathisen imidlertid at Nordlie er fjernet fra stillingen.

Lillestrøm ligger nest sist i Tippeligaen med seks poeng på åtte kamper.

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.
                            Hilsen Anders

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

TV2 Sport

Johnsen kan bli forfremmet

LSK-leder vil ikke avkrefte av Erland Johnsen kan overta hovedtreneransvaret på Åråsen.

Tidligere har TV 2 Sporten avslørt at spillergruppen i Lillestrøm har vendt seg mot Tom Nordlie. Misnøyen er blitt fremmet på et møte mellom spillerutvalget og klubbens sportslige utvalg i ettermiddag.

Etter det TV 2 får opplyst, er Erland Johnsen den heteste midlertidige trenerkandidtaten dersom Tom Nordlie mister trenerjobben.
                              Styreleder i Lillestrøm Per Mathiesen blir helt stille når TV 2 Sporten spør om Erland Johnsen kan komme til å overta hovedtreneransvaret innen kort tid.

Etter en liten tenkepause, sier han dette:
                              - Dette vil jeg ikke kommentere.

Erland Johnsen (41) slo gjennom som toppspiller for Moss, før han ble solgt til Bayern München. I 1989 gikk turen videre til Chelsea der rødtoppen tilbrakte åtte sesonger. Han spilte også for Rosenborg og Strømsgodset før han la opp. Han fikk 24 A-landskamper for Norge.
                              Johnsen trente Follo i fire sesonger, men sa opp etter 2006-sesongen da nedrykket til 2. divisjon var et faktum. Nå jobber han som toppspillerutvikler i Lillestrøm.

Se reportasjen om spilleropprøret i Lillestrøm her:

LSK-leder vil ikke avkrefte at Erland Johnsen kan overta hovedtreneransvaret på Åråsen.

Kommentar

• Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

Nordlie: – Tenker på situasjonen min

Uroen fortsetter på Åråsen. Lillestrøm-trener Tom Nordlie innrømmer at han tenker på situasjonen sin.

Ifølge TV 2 har ikke Nordlie lenger tillit blant spillergruppen. Etter en tung sesongstart, ryktes det at han kan være ferdig i LSK.
                                – Med så mye styr og masse rykter annenhver dag, må jeg innrømme at jeg tenke på situasjonen min hver dag. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Det er ikke så lett å gjøre jobben sin med så mye uro rundt seg, og du kan lett miste din egen identitet om du må gå på akkord med deg selv. Jeg går aldri på akkord med det jeg står for. Aldri, sier Nordlie til VG onsdag kveld.
                                Lillestrøm ligger på en svak 13.-plass i eliteserien. Det hadde få trodd før sesongen.
                                Spillergruppen til Lillestrøm satt i møte onsdag, og spillerutvalget møtte også det sportslige utvalget. LSK-spillerne skal være skeptiske til at Nordlie kan få laget tilbake på rett spor.
                                – Ikke en eneste spiller er kommet til meg, sier Nordlie om det påståtte spilleropprøret.
                                – Er du LSK-trener mot Bodø/Glimt?
                                – Jeg har ikke hørt noe annet. Men ingenting overrasker i denne bransjen, sier han til VG.

Kommentar

• KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

Nordlie har trukket seg

Kommentar

• Blogger
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jul 2004
                                    • 104

TV2 sende pressekonferansen live på nettet

TV2 sende pressekonferansen live på nettet kl 11 :

Kommentar

• Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

Tom Nordlie trekker seg

Grodås, Slokvik og Johnsen overtar midlertidig.

TRYM OUST SONSTAD
                                      toso@dagbladet.no
                                      MADS GUDIM BURHEIM
                                      mgb@dagbladet.no
                                      STIAN HARALDSEN
                                      shar@dagbladet.no

(54) Tips venn: Del

LILLESTRØM/OSLO (Dagbladet.no): Tom Nordlie (46) trekker seg som Lillestrøm-trener med øyeblikkelig virkning, melder klubbens hjemmesider. TRIO OVERTAR: Erlend Slokvik, spillerutvikler Erland Johnsen og keepertrener Frode Grodås overtar ansvaret midlertidlig, opplyser styreformann Per Mathisen.
                                      Foto: THOMAS SÆBØ/DAGBLADET
                                      FAKTA

[FONT=Arial]TOM NORDLIE
                                      [/FONT]
                                      Født: 2. mars 1962.
                                      Sivilstatus: Gift med Jannicke, to barn - Daniel og Leander.
                                      Yrke: Arbeidsledig fotballtrener.
                                      Tidligere klubber: Skedsmo (damer), Løvenstad, Strømmen, Skjetten, Odd, Grenland, Sandefjord, Vålerenga, Start, Viking, Lillestrøm.
                                      Aktuell: Trakk seg i dag som LSK-trener

[FONT=Arial]NORDLIES TRENERKARRIERE:
                                      [/FONT]
                                      1988: Skedsmo damelag
                                      1989: Løvenstad Fotballklubb
                                      1990: Assistent Strømmen Idrettsforening
                                      1992: Bærum Sportsklubb
                                      1993-94: Lørenskog Idrettsforening
                                      1995-96: Strømmen Idrettsforening
                                      1997: Skjetten
                                      1998-99: Odd Grenland
                                      2000-01: VIF
                                      2002-03: Sandefjord Fotball
                                      2004-06: Idrettsklubben Start
                                      2006: Viking Fotballklubb
                                      2006-2008: LSK
                                      (Kilde: Dagbladet.no/Wikipedia)

annonse

- LSK og Nordlie er enige om avslutningen, og betingelsene for denne, heter det i kunngjøringen.

[FONT=Arial]- Spillerne ville ha forandring
                                      [/FONT]
                                      I går ble det meldt at treneren mangler tillit i spillergruppa.

- Det stemmer at vi har hatt et møte der spillerne har ytret ønske om forandring, sa styreleder Per Mathisen da.

Hovedtrener Nordlie var ikke til stede på gårsdagens trening, men dette ble forklart med at han var på et seminar i regi av Norges Fotballforbund (NFF).

- Jeg er ikke overrasket over at han trekker seg. Når det er et såkalt spilleropprør, må styret handle raskt. Uten autoritet er det ikke mulig å vinne tilbake garderoben, så da er det naturlig at Tom går, kommenterer TV 2-ekspert Bengt Eriksen.

[FONT=Arial]Trio overtar midlertidig[/FONT]
                                      Lillestrøm har slitt voldsomt i innledningen av sesongen, og storklubben ligger i øyeblikket nest nederst på tabellen i Tippeligaen. Spillerne har likevel holdt seg lojale, iallfall utad.

Oppsigelsen skjer idet det bare er fire dager til neste Lillestrøm-kamp, mot Bodø/Glimt.

Den kampen vil ledes av fysisk trener Erlend Slokvik, spillerutvikler Erland Johnsen og keepertrener Frode Grodås, som også tar over ansvaret for treningene de nærmeste dagene. [FONT=verdana,Arial,Helvetica]Hva synes du om Tom Nordlies avgang? [/FONT][FONT=verdana,Arial,Helvetica]Han hadde ikke noe valg. [/FONT][FONT=verdana,Arial,Helvetica]Klubben burde overtalt ham til å fortsette. [/FONT][FONT=verdana,Arial,Helvetica] » les resultatet [/FONT][FONT=verdana,Arial,Helvetica][/FONT]

Dette opplyser styreleder Per Mathisen, men vil ikke si mer før en pressekonferanse klokka 11. Mathisen og daglig leder Frank Grønlund satt tidligere i morges i et møte med spillerne på Åråsen, skriver Romerikes Blad.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

RB

SKOLERETT: Per Mathisen ble bombardert med kritiske spørsmål fra pressen. MMS-FOTO: ESPEN BOLSTAD

– Håper det vil løsne nå

ÅRÅSEN:
                                        LSK-lederen sier han verken er lettet eller glad når Tom Nordlie nå trekker seg.

Av Espen Bolstad
                                        Publisert 29.05.2008 - 12:09 Oppdatert 29.05.2008 - 12:32

Tom Nordlie har akkurat svart på spørsmål fra et samlet pressekorps.

Per Mathisen sto skolerett og måtte svare på kritiske spørsmål etter at Nordlie var ferdig.

– Er du lettet over at Tom Nordlie og Svein Cato Bakkemo trekker seg, Per Mathisen?
                                        – Hvis noen tror jeg synes dette er hyggelig, så er det fryktelig trist, svarer Mathisen til rb.no.
                                        – Men nå slipper du eventuelt å gjøre noe selv?
                                        – Jeg er verken glad eller lettet, sier Mathisen. til rb.no.

– Ikke hele løsningen
                                        Var dette løsningen på problemene i LSK?
                                        – Jeg håper dette kan være en del av løsningen. Men vi vil nå gå gjennom alle kriker og kroker for at alle som er på Åråsen skal bidra til at laget spiller bedre fotball, sier Mathisen.
                                        Frode Grodås og Erland Johnsen vil lede laget fram til sommerpausen.
                                        – Samtidig vil Jan Åge Fjørtoft være tettere på spillergruppa enn tidligere, sier han.

Følelsesladd
                                        Tom Nordlie var full av følelser da han snakket til pressen.
                                        – Jeg har vært medlem av klubben siden jeg var sju år. Det er klart dette ikke er moro, men jeg er offensiv og ser framover, sier Nordlie.
                                        Han sier han personlig vil takke alle spillerne etter pressekonferansen.
                                        – Har du en siste hilsen til Kanari-Fansen?
                                        – De er fantastiske supportere. Det er ingenting som heter motgang eller medgang i den gjengen. De er kritiske, og det skal de være. De har støttet oss hele veien og har et enormt hjerte for klubben, sier Tom Nordlie.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

TV2 Sport

KREVDE ENDRINGER: Kanarifansen. Foto: Junge, Heiko/SCANPIX

Fansen krevde endringer

Lillestrøm-fansen mistet tålmodigheten til Tom Nordlie.
                                          Etter at det ble 0-0 på Åråsen i en søvndyssende forestilling mot dumpekandidat HamKam på Åråsen søndag tok Lillestrøm-fansen saken i egne hender.

Talsmann for Kanarifansen Jan E. Jensen ringte klubbleder Per Mathisen og ga klart uttrykk for frustrasjonen.
                                          - På mandag ringte jeg Per Mathisen og ga beskjed om at nå måtte noe skje. Vi legger oss ikke opp i hva sportslig utvalg jobber med, men det er lov å komme med ytringer. Vi kan ikke sitte rolig å se på at klubben havner i uføre, sier Jensen til TV 2 Sporten.

Tynnslitt tillit
                                          Tålmodigheten til Tom Nordlie var nemlig tynnslitt.
                                          - Vi mener at sportslig utvalg nå har tatt den beste avgjørelsen for klubbens del, og respekterer avgjørelsen, sier Jensen, men understreker at han ikke uttaler seg på vegne av samtlige 6000 medlemmer i Lillestrøms supporterklubb «Kanarifansen».

Han fortsetter:
                                          - Det handler om å prestere i fotballen, akkurat som i næringslivet. Gjør du ikke det, må du finne en annen ting å gjøre.
                                          Jensen mener Lillestrøm ikke har vært til å kjenne igjen under Tom Nordlies ledelse denne sesongen.
                                          - For meg personlig som har vært LSK-supporter siden 1974 har det vært uvant å se Lillestrøm i Nordlies 4-3-3-formasjon. Vi husker LSK som et klassisk 4-4-2-lag der spillerne dør for drakta. Det har ikke LSK vært i nærheten av å fremstå som i år, mener talsmannen.
                                          Tom Nordlie fortalte på pressekonferansen at den faglige uenigheten med manager Jan Åge Fjørtoft var hovedårsaken til at han trakk seg.

- Støttet begge to
                                          Jan E. Jensen poengterer at fansen har stått bak begge to.
                                          - Vi har hele tiden støttet begge to. Men at det skulle være en så sterk faglig uenighet, var vi ikke klar over, konstaterer han.
                                          - Hvor mye hadde spilleropprøret å si for Nordlies avgang?
                                          - Personlig tror jeg at mister du tilliten i spillergruppen, så er du ferdig. Enkelt og greit, svarer han.

Kommentar

Working...