mai 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Uttak U21-landslaget (Aftenposten)

T.A. Gundersen er tatt ut i troppen til U21-landslagets kamp mot Island 12. juni:

Kommentar

• Kopperud
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2006
      • 1697

www.rb.no

Nordlies siste hilsen til Kanari-Fansen

Etter at Tom Nordlie trakk seg i går takker han Kanari-Fansen gjennom Radio Romerike.

Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Alt før runden (100% Fotball)

Bodø/Glimt - Lillestrøm (2. juni):
        • Glimt har en forferdelig statistikk mot Lillestrøm. Innbyrdes oppgjør er som følger (Glimt nevnt først): 4-9-21.
        • LSK har ikke tapt noen av de ti siste kampene mot Glimt. Siste tap kom i august 2000 (3-0).
        • Glimt har ikke tapt på de fem siste hjemmekampene i eliteserien.
        • LSK har tapt sine tre første bortekamper i årets eliteserie.
        • Glimt er to mål unna å slippe inn sitt 700. mål i eliteserien.
        • LSK har kun scoret et mål med høyrefoten i år.
        • LSK har sluppet inn til mål med høyrefoten i år.
        • Simen Brennes neste kamp vil være hans 200. eliteseriekamp.
        • Kampens dommer, Svein-Erik Edvartsen, har delt ut tre straffespark i år. Alle har blitt tildelt hjemmelaget.
        http://fotball.adressa.no/eliteserien/article109107.ece

Kommentar

• Kjelstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 352

IKKE A4: Ingenting tilsier at den avgåtte treneren er fortrolig med kanapeer og slips. Til gjengjeld er det mye som tyder på at han har greie på fotball, skriver John Olav Egeland om Tom Nordlie.
          Foto: STIAN LYSBERG SOLUM/SCANPIX
          Nordlie-effekten

I vår tid kvitter vi oss med alt som er originalt.

JOHN OLAV EGELAND

TOM NORDLIE har gått av som trener for LSK, og som vanlig utfoldes dramaet i fullt flomlys. Nordlie selv er krystallklar når det gjelder årsaken: Hans syn på lagets utvikling distanserte seg fra manager Jan Åge Fjørtoft med flere lysår. De to var altså som ild og vann, noe som knapt kan forundre den enkleste iakttaker. Elegante Fjørtoft med sitt vinnende smil og sin hårgelé, har alltid fått Tom Nordlie til å se ut som om han kommer rett fra en campingplass. Ingenting tilsier at den avgåtte treneren er fortrolig med kanapeer og slips. Til gjengjeld er det mye som tyder på at han har greie på fotball.

JEG VET IKKE om noen offentlig figur som er mer umoderne enn Tom Nordlie. Hos ham finnes ikke spor av akademisk ferniss eller retoriske piruetter som skal skjule dårlig innsats. Har laget spilt møkkafotball, prøver ikke Nordlie å bortforklare det. Han sier det som det er, uten pynt eller kruseduller. Derfor er det aldri noen tvil om hvor ansvaret i siste hånd befinner seg. Nordlie dukker ikke. At han også har et brennende temperament som kan gå på avveie, hører med i bildet.

DETTE STEMMER selvfølgelig ikke med Den store kokeboka i ledelse og mediehåndtering. Ifølge den finnes det ikke problemer, bare utfordringer. Manglende vilje eksisterer heller ikke, bare sviktende motivasjon (som er et ledelsesansvar). Derfor gjelder å demonstrere kontroll, ikke følelser. Å vise handlekraft er viktigere enn å gjøre det som er riktig.

DET ER VOKST OPP en hel industri som stadig reiser nye katedraler over temaet ledelse og mediehåndtering. Pussig nok har denne skaren av forgylte konsulenter et felles trekk som aldri svikter: De kjenner ikke bransjen, virksomheten eller bedriften de gir råd til. Dette er mennesker som kan omstrukturere hele havbruksindustrien uten å ta i en fisk. De kan gi dyre råd til rederier uten å ha reist med annet enn Nesoddbåten. De tror de har greie på treforedling etter å ha gått en tur i skogen.

NETTOPP FORDI konsulentene mangler kjernekunnskap, må de komme opp med råd om andre ting. Derfor ender det ubønnhørlig med forslag som gjelder ledelse, organisasjon og nedbemanning. Mangelen på basiskunnskap betyr at det meget sjelden kommer råd om utvikling av prosesser og produkter eller langsiktig satsing på virksomhetens ansatte.

INNENFOR HÅNDTERING av mediene brukes liknende metoder. Det som er negativt for virksomheten skal enten skjules, forvrenges eller sminkes. Hvis det ikke lykkes, må lederen legge seg flat og ydmykt be om tilgivelse. Man kan spørre seg om hva slags ledere dette skaper i lengden.

LSK-TRENEREN sto oppreist med hele sin bastante kropp da han fant at både loddet og håndkleet måtte kastes. Han framførte ingen symbolske unnskyldninger, var klar i årsaken til sin beslutning, våget å vise følelser og ga aldri andre skylden for problemer der han selv har hatt ansvar. Dessuten er mannens tale - hans valg av ord og begreper - forbilledlige i sin forståelighet.

MEN DET ER klart - slike folk har vi ikke bruk for i det moderne Norge.

I vår tid kvitter vi oss med alt som er originalt.
          -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

HØYT OPPE: Landslagsspill og A-lagsspill ligger i framtida til Tore Andreas Gundersen. FOTO: KAY STENSHJEMMET

– Intensitet hele veien

STRØMMEN:
            Flere av LSK-spillerne var enige i at treninga i dag var annerledes.

Av Espen Bolstad | Espen Solbakken
            Publisert 30.05.2008 - 14:11 Oppdatert 30.05.2008 - 14:13

MEDIETRØKK: Flere pressefolk ville snakke med de nye trenerne i LSK. FOTO: KAY STENSHJEMMET

Erland Johnsen, Frode Grodås og Jan Åge Fjørtoft ledet treninga på Strømmen stadion i dag.
            Treninga hadde et offensivt preg over seg. Den siste delen var viet kun til innleggs, og avslutningstrening.
            – Jeg er veldig godt fornøyd med responsen fra spillerne, sier Erland Johnsen til rb.no.
            Under avslutningstreninga smalt det fra Simen Brenne gjentatte ganger.
            – Treninga var litt annerledes enn det vi har vært vant til. Det er alltid moro med nye øvelser, sier Simen Brenne som er enig i at treninga bar preg av å være mer offensivt rettet.

– Intenst
            Det var kun 16-spillere på trening i dag, grunnet LSK2-kamp i kveld.
            Karim Essidiri var ikke å se på feltet. Det var Tore Andreas Gundersen.
            – Veldig bra økt. Kjempeintensitet hele veien, sier Gundersen til rb.no.
            Dette var en god dag for Gundersen. Ikke bare slapp han B-kamp, han er også tatt ut i U21-landslagstroppen mot Island 12. juni.

Laget satt?
            Under en innleggsøvelse kom det tydelig fram hvem som kommer til å spille på midtbanen mot Bodø/Glimt.
            Espen Søgård, Kahled Mouelhi, Simen Brenne og Jon Midttun Lie sto i en halvsirkel rundt 16-meteren og slo innlegg.
            Inne i boksen kjempet to mot to. Vidar Riseth og Frode Kippe mot Tore Andreas Gundersen og Olivier Occean.
            Mye tyder på at dette er konstellasjonene på midten og i angrepet mot Bodø/Glimt-kampen.

– Ny trener, ny tid
            LSK-spiss Arild Sundgot vil ikke snakke så mye om forskjeller, om denne treninga føltes bedre, eller andre ting knyttet til Tom Nordlies avgang i går.
            – Ny trener, ny tid, sånn er det bare, sier den sindige sunnmøringen til rb.no.
            Han mener stemningen var like god på feltet – selv om det var på Strømmen stadion – som den pleier å være.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB

DEBUTERTE: Otto Fredrikson spilte sine første minutter for Finland mot Tyrkia i går. Det ble en omgang og en i sekken for finnen i 0-2 tapet mot Tyrkia. FOTO: ROAR GRØNSTAD

– Det er her jeg må bevise

STRØMMEN:
              Otto Fredrikson drømmer om mer landslagsspill. I går slapp han inn mål i det 88. minutt i debuten.

Av Espen Bolstad
              Publisert 30.05.2008 - 15:00 Oppdatert 30.05.2008 - 15:15

– Det var ergerlig. Men jeg er veldig fornøyd med min egen innsats og jeg har bare fått positive tilbakemeldinger, sier Otto Fredrikson til rb.no.
              LSK-keeperen debuterte på det finske landslaget mot Tyrkia i går.
              – Jeg fikk en omgang og er veldig glad for det. Men selvfølgelig hadde jeg veldig lyst til å holde nullen.
              Finland tapte 2-0 og Fredrikson slapp inn tyrkernes siste mål.
              De første 45 minuttene sto Cardiff-keeper Peter Enckelmann.

Må vise det i LSK
              Otto Fredrikson er klar på at det er i LSK han må jobbe for sin videre landslagskarriere.
              Så langt i år er han ikke fornøyd med verken sin egen, eller lagkameratenes innsats.
              – Jeg vil ikke skylde på forsvaret. Jeg tar en del av ansvaret selv, og deler det med hele laget. Vi vinner sammen, og vi taper sammen, sier finnen diplomatisk.
              – Hvor lyst har du til å fortsette med landslagsspill?
              – Veldig lyst, men det er i LSK jeg må bevise at jeg er god nok, sier Otto og drar fram Romerikes største smil.

– En ære å spille
              Som alle andre unge fotballspillere er landslaget en drøm som har gått i oppfyllelse for Otto Fredrikson.
              – Det var en ære å ta på drakta, og det var en ære å spille for landet mitt.
              – Hvordan ville Otto Fredrikson reagert på å bli valgt som keeper for Finland i VM-kvalikken?
              – Det vil jeg si er lite sannsynlig, Finland har en veldig god keeper, men det hadde vært en drøm, sier Fredrikson.

Kommentar

• Juven
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • May 2006
                • 212

Går bedre uten Nordlie?

Tore Andreas Gundersen tror Lillestrøm nå kan begynne å se oppover på tabellen etter trenerskiftet i går.
                Jan M. Frengstad976 04 610
                jan.morten.frengstadostlendingen.no
                I går trakk Tom Nordlie seg som trener i Lillestrøm. Bysbarnet fra Romerike skylte på en fundamental uenighet mellom han og Jan Åge Fjørtoft. Noe Fjørtoft på sin side mener var sterkt overdrevet.
                Likevel er det på det rene at de to sterke personlighetene i LSK har hatt store uenigheter om hvordan mennesker skal behandles og hvordan et fotballag skal styres.
                – Vi er fundamentalt uenig i hvordan Lillestrøm skal ledes. Derfor er det best både for meg, familien og Lillestrøm at jeg trekker meg. Det er total faglig uenighet mellom oss, og jeg kan ikke drive laget på konsulentbasis, sa en emosjonell Nordlie på pressekonferansen i går.

Erfarent trenerteam

Igjen på Åråsen sitter imidlertid Flisa-gutten Tore Andreas Gundersen, som for bare litt over en uke siden gikk ut i Østlendingen å ga en forsmak på det som skjedde i går.
                – Jeg klarer ikke spille under Tom Nordlie og vil bort, sa Gundersen da.
                Nå står han igjen med Erland Johnsen og Frode Grodås i trenerteam og han tror det vil snu.
                – Dette er et trenerteam som har masse erfaring og som jeg er sikker på skal klare å snu dette, sier han.

Tid nok til å snu det

For egen del er han i kjempeslag og han tror at han allerede på mandag kan få sjansen borte mot Bodø/Glimt på Aspmyra.
                – Jeg scoret to mål mot Glimt sist jeg spilte mot dem, så jeg håper på det samme igjen.
                Lillestrøm ligger nest sist på tabellen og har bare HamKam bak seg.
                – Det er 18 serierunder igjen og mer enn nok tid igjen å snu dette på, forsikrer Tore Andreas Gundersen.

Publisert: 30.05 03:00
                Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

TV2 Sport

- Spillerne fikk viljen sin

Lillestrøm-spillerne var med på å skyve Tom Nordlie ut av Åråsen. Nå må de prestere.

ÅRÅSEN STADION/BERGEN (TV 2 Sporten):

Dagen etter Tom Nordlies exit var tonen på Lillestrøms treningsfelt merkbart muntrere.
                  LSK-spillerne var selv svært toneangivende i å skvise treneren ut av portene på Åråsen, selv om Nordlie selv hevdet det kun dreide seg om et par-tre spillere.
                  Nå mener manager Jan Åge Fjørtoft at «fugla» må brette opp armene i helgens bortekamp mot Bodø/Glimt.
                  - Spillerne har et stort ansvar her. De har vært med på prosessen og blitt hørt. Nå må de ut og vise det, sier Fjørtoft til TV 2 Sporten.

Se video her:

Lillestrøm-spillerne var med på å skyve Tom Nordlie ut av Åråsen. Nå må de prestere.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB

LSKs nye trenerteam har dårlig tid

På en drøy uke med tre kamper skal de sørge for at LSK kan ta sommerferie med hevet hode.

Se video her:

Kommentar

• Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

LSK utelukket for Erlandsen

UAKTUELL: Arne Erlandsen avviser at han er aktuell som ny LSK-trener. ( Foto: Scanpix )

HamKam-treneren avviser at han er aktuell som ny Lillestrøm-trener.

I kjølvannet av Tom Nordlies avgang som Lillestrøm-trener, er Arne Erlandsen blant dem som er blitt nevnt som aktuelle for trenerjobben på Åråsen.
                      Men HamKam-treneren, som trente LSK fra 1998 til 2004, avviser at han er aktuell.
                      – Kontrakten min med HamKam er ikke oppsigelig. Jeg sitter i HamKam ut denne sesongen og i to år til. Derfor er ikke det dette noe tema, sier Erlandsen til Hamar Arbeiderblad.
                      Dermed må LSK enten kjøpe fri sin gamle trener eller Erlandsen og HamKam må bli enig om å avslutte samarbeidet.
                      Andre som er nevnt som aktuelle trenerkandidater for LSK, er Henning Berg og Kjetil Rekdal.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

RB

TØFFE TAK: LSK-formann Per Mathisen mener han ikke går av veien for tøffe tak og vil ikke la den siste uka påvirke avgjørelsen om han stiller til gjenvalg eller ei. FOTO: TOM GUSTAVSEN

Angrer ingenting

LILLESTRØM:
                        – Om folk mener LSK har et lederproblem, får de komme på årsmøtet og si det, sier LSK-formann Per Mathisen. Han mener klubben ikke kan tillate seg å angre på prosessene rundt to treneravskjeder på halvannet år.

Av Espen Solbakken
                        Publisert 31.05.2008 - 06:30

Mathisen slår dermed hardt tilbake mot kritikere som mener klubben har et lederproblem som følge av exitene til Uwe Rösler og Tom Nordlie.
                        – Det er mange interne ting folk ikke kjenner til, saker som jeg ikke kan fortelle offentlig. Jeg sitter som formann og tar de avgjørelsene jeg gjør fordi jeg tror på dem. Angående saken da Uwe måtte gå og Tom kom, kan vi ikke angre på det som ble gjort. Det får andre – typisk etterpåkloke mennesker – ta seg av.
                        – Og så står det en diger kongepokal på Åråsen som forteller en annen historie, sier Per Mathisen.

Ofrer seg
                        LSKs øverste mann utelukker ikke at personalsaker kunne vært håndtert eller løst smidigere og annerledes. Men han står støtt i sitt valgte lederverv og lever godt med klubbens tøffe avgjørelser.
                        – Som formann er ikke jeg den rette til å bedømme om klubben har et lederproblem. Om andre mennesker mener jeg er problemet som leder, får de komme på årsmøtet og si det rett ut. Det er valg i februar, minner han om.
                        – Du stiller til gjenvalg igjen?
                        – Jeg lar i hvert fall ikke de siste tøffe dagene være avgjørende, sier Per Mathisen, som vil fortsette å jobbe hardt for å nå klubbens målsettinger både på og utenfor banen. Han har selv pumpet inn millioner i favorittklubben, men til tross for sitt oppofrende engasjement har takken tilbake gjerne vært bunkevis med vanskelig saker i fanget.
                        Mathisen er, temmelig presist, blitt oppfattet som brobyggeren mellom et uoversiktlig øylandskap i ferd med å flyte fra hverandre, i verste fall synke.
                        – Jeg sitter der jeg gjør fordi andre har valgt meg og fordi jeg tror på meg selv og jobben jeg gjør.

Trist og hektisk
                        – Nok en gang har det stormet voldsomt rundt LSK, hvordan oppsummerer du selv dagen Nordlie sa opp?
                        – Svært hektisk, men også trist. Det var en strevsom dag hvor mange avgjørelser ble tatt, den første allerede da jeg møtte Tom om tidlig om morgenen. Siden gikk det slag i slag.
                        – Var det ikke ufint å la Nordlie sitte alene på podiet under pressekonferansen?
                        – Det var OK for Tom å ta det alene. Han ønsket å gjøre seg ferdig med en felles pressekonferanse, og vil tilbød ham å holde den på Åråsen. Og vi tilbød ham også at jeg kunne være der med ham.
                        – Ble det mer bekvemt for LSK som klubb at han trakk seg, slik at dere ikke ble den store stygge ulven?
                        – Jeg vil ikke si det. Det er alltid leit når en avskjed blir utfallet. Samtidig hadde det pågått samtaler med Tom Nordlie i lang tid før denne dagen om hvordan ting skulle bli bedre. Til slutt ble det frustrasjon i alle ledd, ettersom resultatene fortsatte å utebli. Det ble sådd tvil om alt mulig, og til slutt preget det klubben negativt. Vi var blitt nødt til å gjøre grep, men hva som hadde skjedd om Nordlie ikke hadde trukket seg er fortsatt hypotetisk, mener Mathisen.

Ny trener
                        Formannen har tro på den midlertidige løsningen med Frode Grodås og Erland Johnsen som nye hovedtrenere, men vil ikke si hvor lenge duoen får sitte med trenermakta. LSK må parallelt med omveltningene løse ut Nordlies sluttpakke på om lag to millioner kroner.
                        – Var også økonomien avgjørende for at dere har landet på en billig internløsning?
                        – Nei, det er heller slik at vi nå ønsker å bruke mer tid på å finne ut hvilken type vi trenger. Vi skal ha en åpen dialog og innhente innspill fra mennesker vi mener har noe å bidra med i ansettelsesprosessen. Så blir det opp til styret å ta den endelige avgjørelsen.
                        – I sin tid ble Tom Nordlie klar på rekordtid etter at Uwe Rösler ble sparket; kan noe lignende skje nå også?
                        – Satt på spissen kan en drømmetrener bli ansatt neste uke, men det mest trolige er at vi vil bruke mer tid. Men en ting kan jeg si: Det er ikke blitt kontaktet nye trenerkandidater verken før eller etter at Tom Nordlie gikk. Om så har skjedd, ligger vedkommende i så fall svært tynt an, avslutter Per Mathisen.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

LSK2 - Ålgård 2-0

Andrefugla slo i går Ålgård i LSK-hallen etter mål av Fellus (str.) og Essediri. (Kilde: LSK2 tråden på hovedforumet).

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

100% Fotball

Sammen med keepertrener Frode Grodås (t.h) har Erland Johnsen fått i oppgave å lede Lillestrøm ut av den sportslige krisen de befinner seg i. Erland Johnsen har rykket opp fra spillerutvikler til trener i Lillestrøm. Eksproffen varsler endringer, og har tro på at LSK kommer sterkt tilbake. Jan Åge Fjørtoft er også med i trenerteamet. ( Foto: Eirik Førde, Digitalsport )

Slik skal LSK reddes

Når Erland Johnsen skal ha Lillestrøm ut av sumpa, er det ingen "kjære mor". Men jernmannen nyter jobben.

Av: Are Bye
                            Publisert: 31.05.2008 kl. 09:31

Erland Johnsen, Frode Grodås, Jan Åge Fjørtoft og Erlend Slokvik har tatt over den daglige ledelsen av LSK etter Tom Nordlies avgang.
                            I går trente "fugla" på Strømmen stadion, av alle steder.

- Hvordan er stemningen i troppen, Erland Johnsen?
                            - Treningen gikk bra, og gutta reagerer skikkelig. Vi har fått senket skuldrene, og fått frem latteren, sier mannen som skal lede laget sammen med Frode Grodås i kampene mot Bodø/Glimt, Eidsvold Turn i cupen, og Aalesund før ferien.

- Er det konkrete endringer i treningsopplegget?
                            - Ja, det er det. Vi tar jo frem våre ideer. Det spilles litt mer, og vi korter ned treningsøktene. Det er ikke så mye helhet, men mer rolledeling av treningen slik at forsvaret får sitt og angrepet får sitt. Spillerne får også ansvar for å skape relasjoner på banen.

- Hvordan gjøres det?
                            - Vi motiverer dem til å se muligheter - særlig rundt ballfører. I det siste har det gått for mye på trikkeskinner, og ballen har blitt spilt på førstebevegelsen. Nå ønsker vi å bruke andre- eller tredjebevegelsen mer.

- Og spillerne tar det til seg?
                            - Ja, det har vært bra trøkk med høy intensitet, men vi kjører kortere sekvenser på de ulike øktene. Vi innfører flere forskjellige øvelser, og litt flere pauser.

- Hvordan er det å ha ansvar for laget, synes du?
                            - Jeg synes det er gøy, vi skal ha det moro - både trenere og spillere.

- Hvordan blir det moro?
                            - Ved at vi dyrker konkurranse. Vi spiller gamle mot unge, og utlendinger mot nordmenn. Vinnerne får premie, taperne får straff. I går måtte taperne servere vinnerne lunsj på klubbhuset.

- Er dette ting Fjørtoft, Grodås og du har plukket opp gjennom egne karrièrer?
                            - Ja, vi bruker erfaringene våre fra Tyskland og England, selv om det vel ikke er så mye premiering der.

- Du har et rykte som jernmann fra din tid i Chelsea. Brukes det på feltet?
                            - Ja, særlig Frode og jeg er opptatt av at det skal være tett bakover. Vi tar med oss jernmann-mentaliteten inn på feltet. Vi blåser ikke akkurat mange frispark for tiden.

- Er det "back to basic" på Åråsen nå. Fysisk tøft og pottetett bakover?
                            - Ja, det er ikke noe galt i det. Lillestrøm har holdt seg i toppserien siden 70-åra på den måten. Men vi skal være spillende fremdeles, og gjerne gjennom midten hvis sjansen byr seg. Det viktigste er å få poengene, ikke måten de kommer på.

- Kommer 4-4-2-systemet tilbake?
                            - Ja, men vi kjører oss ikke fast i det. Fremover skal vi bruke de beste spillerne der de er best.

- Betyr det at alle spillere får "blanke ark"?
                            - Ja, nå er det bare å vise at man vil spille, og har noe å by på. Vi kan brått få nye fjes på nye plasser, og det tror vi vil bidra til økt kvalitet og konkurranse på treningene.

- Hvordan synes du prosessen rundt Nordlies avgang har vært?
                            - Det har vært en del støy, men det har gått greit. Jan Åge har fått mest, og det synes jeg er urettferdig. Men nå skal vi konsentrere oss om å redde LSK.

- Hva skal til?
                            - Det gjelder å utnytte potensialet i troppen best mulig. Det skal nok gå bra.

- Hvordan ser du på å lede LSK i kamp?
                            - Jeg har vært hjelpetrener i Moss, og vet hva å styre fra linjen dreier seg om. Jeg gleder meg, sier Johnsen

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Avisa Nordland

Intervju med Trond Olsen. Mange referanser til LSK, og jeg legger derfor inn en lenke:

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Telemarksavisa

Rambekks kommentar til Nordlies avgang:
                                Rambekk har spilt under Nordlie i to perioder. Først som fersk Odd-spiller i 1999, så i Lillestrøm i 2007. Nå er han lei seg gamletrenerens vegne.
                                - Lillestrøm har slitt fælt i sesonginnledningen, og Tom følte det var riktig å trekke seg. Om det var rett av han eller ikke, får andre vurdere. Uansett er veldig synd at det ble som det ble, sier han.
                                Rambekk tror konflikten mellom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft hadde mindre å si for trenerens avgjørelse.
                                - Det er to veldig flinke folk som begge har sterke personligheter. Likevel tror jeg ikke det er det som ligger bak. Resultatene var rett og slett for dårlige. Jeg kjenner spillegruppa godt, og vet at de føler et like stort ansvar som Tom. Det er imidlertid vanskelig å sparke 20 spillere.
                                - Hva tror du Nordlie gjør nå da?
                                - Han kommer garantert tilbake som trener. Det er ikke hans stil å sitte rolig i sofaen, sier Rambekk.

Kommentar

• Trondeo
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3062

Lillestrøm stengte treningen

Erland Johnsen antydet torsdag at LSK kan komme til å endre formasjon.
                                  Foto: Morten Holm/Scanpix
                                  De nye LSK-trenerne holder kortene tett til brystet før mandagens møte med Bodø-Glimt.

Erland Johnsen og Frode Grodås stengte lørdagens trening i LSK-hallen for media og publikum.
                                  Under Tom Nordlies ledelse var Lillestrøm-treningene alltid åpne.
                                  Også under tidligere perioder har klubben for det meste hatt åpne treninger.
                                  Kan varsle formasjonsendringer

Lillestrøm, som ligger nest sist i eliteserien, møter overraskelsseslaget Bodø/Glimt mandag i 9. serierunde.
                                  Torsdag sa Erlend Johnsen til NRK at Lillestrøm kan komme til å legge om fra 4-3-3 til 4-4-2 under den nye ledelsen.
                                  Nett-TV: De nye trenerne ser fremover
                                  Den stengte treningen kan være et ledd i å trene inn nye formasjoner før møtet med Glimt.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

ALT DE FIKK SE: Olivier Occean på vei ut av LSK-hallen etter endt trening. Inn dit fikk ingen komme lørdag formiddag.
                                    Stengte supportere ute

ÅRÅSEN:
                                    Etter en lett oppvarming, forsvant Lillestrøm-spillerne inn i LSK-Hallen – og stengte døra for alle frammøtte.

Av Espen Solbakken
                                    Publisert 31.05.2008 - 22:00 Oppdatert 31.05.2008 - 12:57

Nysgjerrige LSK-supportere som hadde lyst til å se det nye trenerteamet lede klubben i en kampforberedende trening ble skuffet.
                                    Etter en lett oppvarming, forsvant nemlig Lillestrøm-spillerne inn i LSK-Hallen – og stengte døra for alle frammøtte.
                                    – Angrer ikke

Trolig hadde det nye regimet forventet et langt større presseoppbud, men det var kun Romerikes Blad som møtte opp for å lage stoff foran mandagens bortekamp mot Bodø/Glimt.
                                    Likevel angrer ikke trener Frode Grodås på beslutningen.

– Vi visste ikke at det kun var RB som kom, og vi hadde gjort det samme om det hadde kommet 200 mennesker for å se treningen.
                                    Gjør alt for å vinne

– Dette er ikke akkurat noen sjarmoffensiv?
                                    – Vi gjør alt for å vinne neste kamp, og da gjelder det å ikke gi Bodø/Glimt noe gratis, sa Frode Grodås.
                                    Og slik ble det. Spillerne viste seg kun i en liten halvtime på kunstgresset utendørs før de forsvant inn.
                                    Laget ikke klart

Rundt banen da sto det et par familiefedre, et titalls journalister pluss altså én skrivende journalist.

På Åråsen hadde Kanari-Fansen ordnet til med kafé, og der satt det også en rådvill gjeng som ikke gadd å ta turen over jernbaneskinnene fordi de allerede hadde hørt at treningen ble stengt.
                                    Likevel ønsket man altså ikke å fortsette økten utendørs.

Man har ikke tatt ut laget til mandagens kamp i Bodø, men i stedet følgende 16-mannstropp:
                                    Otto Fredrikson, Lars Ivar Moldskred, Steinar Pedersen, Jon Midttun Lie, Arild Sundgot, Frode Kippe, Espen Søgård, Tore Andreas Gundersen, Karim Essediri, Olivier Occean, Khaled Mouelhi, Simen Brenne, Magnus Myklebust, Vidar Riseth, Pål Steffen Andresen og Eirik Bertheussen.
                                    – Vi er nesten klare med laget, men ikke helt, melder Grodås.

Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Anb

Foto: Eirik Førde, Digitalsport Jan Åge Fjørtoft var på ny i medienes søkelys dagen etter treneravgangen på Åråsen, men ga seg selv munnkurv.

Gir seg selv munnkurv

Lillestrøm (ANB):
                                      Jan Åge Fjørtoft er fristet til «å ta igjen», men pålegger seg selv munnkurv i Nordlie-saken.

Av ESPEN SOLBAKKEN
                                      Publisert 31.05.2008 - 12:33 Oppdatert 31.05.2008 - 12:35
                                      Ønsker ikke ordkrig
                                      – Det er fristende å fortelle min versjon av saken, men jeg gjør det ikke, sa Fjørtoft på spørsmål om hva som egentlig skjedde mellom ham selv og Nordlie, samt Nordlie og spillergruppa i forkant av treneravskjeden.
                                      – Det vil ikke hjelpe LSK om jeg gjør det. Nå sa Tom sitt torsdag. Alle internt i LSK vet hva som stemmer. Det får holde, sier Fjørtoft.
                                      Han ønsker ikke en ordkrig, hvor partene uttaler seg negativt om hverandre annenhver dag. Der Nordlie mener Fjørtoft har motarbeidet ham med negative tilbakemeldinger til sportslig utvalg, er Fjørtoft av en annen oppfatning. LSK-manageren mener han kun har fanget opp en voksende uro og misnøye i spillerstallen og rapportert om tilstanden til Tom Lund, Frank Grønlund, Per Mathisen og Per Berg.

Mye å bevise
                                      Men dette er nå historie for Fjørtoft. Siktet er innstilt på Bodø/Glimt, og han mener spillerne har mye å bevise.
                                      – De er blitt tatt med på råd i det siste, nå blir det også stilt krav tilbake til spillerne, sier manageren.
                                      Det handler om å få fram et positivt kroppsspråk i LSK. Nå handler alt om å vinne og dyrke vinnermentaliteten i både trening og kamp. Det nye trenerteamet fikk en flying start med en sprudlende økt i strålende sol fredag.
                                      – Jeg er veldig fornøyd med responsen fra spillerne, konkluderte Erland Johnsen.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

TV2 Sport

- LSK-stallen er overvurdert

Kjetil Rekdal synes ikke Jan Åge Fjørtoft er det største problemet på Åråsen.
                                        I TV 2 Sportens Sport & Spill-sending lørdag ble den gamle Vålerenga-treneren bedt om å komme med sin forklaring av den siste ukens stormfulle høyder i Lillestrøm.
                                        Kjetil Rekdal er usikker på om Jan Åge Fjørtoft er det største problemet «kanariklubben» sliter med om dagen.
                                        - Er vi så sikre på at (Jan Åge) Fjørtoft er en maktperson i dette spillet her? Resultatene til LSK tilsier at ting ikke har fungert, ettersom de har vunnet seks av de 29 siste kampene, sier Rekdal.
                                        - Men hva er egentlig problemet? Er treneren og manageren uenig? Ja, det er logisk når det går dårlig. Eller er det mannskapet som er overvurdert? Det er min personlige mening.
                                        - De gikk til sesongstart med ambisjoner om å ta gull. Da må du ha et mannskap som kan oppnå det. Du skaper kun et ekstra press på deg selv hvis ikke, tror Rekdal.

PS: Den avgåtte Kaiserslautern-treneren vil ikke spekulere i om han selv er aktuell som Tom Nordlies erstatter på Åråsen. Rekdal selv hevder han ikke er kontaktet av klubben.

Se video her:

Kjetil Rekdal synes ikke Jan Åge Fjørtoft er det største problemet på Åråsen.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

sportsanalyse.no

Fysisk trener i LSK, Erlend Slokvik, er på skiskyttertinget i dag valgt til 1. viseformann i Norges Skiskytterforbund:

Kommentar

Working...