Støtt i motgang!
Fra kampprogrammet: Espen Søgård ønsker seg tre poeng i kveldens oppgjør. Her kan du lese midtbaneterrierens tanker før oppgjøret mot Uwe Rösler og Viking hjemme på Åråsen.
Følgende artikkel er hentet fra LSKs kampprogram som deles ut GRATIS på Åråsen i kampen LSK-VIKING. Du finner også intervjuer med Frode Kippe og tidligere LSK-profil og nå Viking-trener Gunnar Halle.
Det er ikke vanlig kost på Åråsen med to poeng på de fem første kampene, men med hele Romerike i ryggen skal vi snu dette og vinne mot Viking i kveld.
Vi skal ikke skru klokka så langt tilbake i tid før vi finner sist store opplevelse for LSK. 11. november i fjor var vi alle på Ullevaal og hentet hjem kongepokalen til Åråsen. Vi var alle stolte av klubben vår, og vi feiret den for alle de store opplevelsene og høydepunktene den har gitt oss siden den ble grunnlagt 2. april 1917. Det er kun ni år igjen til vi skal feire 100 år som Romerikes flaggskip. For LSK er og blir hele Romerikes klubb, og nå er det på tide å reise oss, og begynne klatringen på tabellen.
Første mulighet er i kveld mot Viking her hjemme på Åråsen. Alle er nok like skuffet over serieåpningen, men hvis vi alle bidrar så klarer vi å få til en real poengfangst i den neste tiden. Viser man som supporter sitt engasjement, og støtter laget i motgang, vil man også når poengene kommer kunne slå seg på brystet og si at man var med når det buttet. At man var der og støttet i motgang. Jeg er ikke i tvil om at Åråsen-publikummet og Kanarifansen er med oss 100% i kveld.
Jeg synes vi så bedring i spillet mot Brann for en uke siden. Spillerne viste mer guts og vilje. Vi ønsker å prestere enda bedre enn det, men det går på at vi må slippe oss løs og tørre. Jeg er helt sikker på at det vil komme. Så selv om vi ikke fikk tre poeng i Bergen så viser vi at vi er villige til å ofre det meste for at det skal snu. Vi veit vi kan, og vi skal gjennom fortsatt hard innsats på trening og kamp få startet klatringen.
Det ser ut til at Viking har fått inn mer kvalitet med de nye spillerne de har hentet, og de har kommet relativt greit i gang til tross for tapet mot Vålerenga sist mandag. Det kommer til å bli en tøff batalje her på Åråsen i kveld, men vi er nødt til å gå i krigen. Det kommer til å bli mange dueller, og vi har som mål om å vinne alle.
Spesielt er det at to tidligere LSK-profiler i Uwe Rösler og Gunnar Halle er tilbake på Åråsen igjen. Det er gøy å se at så mange med en fortid hos oss er i de forskjellige toppklubbene i Norge. Det betyr at vi på Åråsen gjør noe veldig spesielt. Vi er en forgangsklubb som mange i Norge har som forbilde. Det til tross for at vi før kveldens kamp ligger helt sist på tabellen. LSK har vært med i toppen siden lenge før jeg ble født, og vi vil med historien og klubbfølelsen slå tilbake. Vi skal vise hele Norge at vi aldri gir oss.
Forza Fugla
Espen Søgård
Kommentar