mai 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dIsTurBeD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 668

    #41


    Støtt i motgang!

    Fra kampprogrammet: Espen Søgård ønsker seg tre poeng i kveldens oppgjør. Her kan du lese midtbaneterrierens tanker før oppgjøret mot Uwe Rösler og Viking hjemme på Åråsen.

    Følgende artikkel er hentet fra LSKs kampprogram som deles ut GRATIS på Åråsen i kampen LSK-VIKING. Du finner også intervjuer med Frode Kippe og tidligere LSK-profil og nå Viking-trener Gunnar Halle.


    Det er ikke vanlig kost på Åråsen med to poeng på de fem første kampene, men med hele Romerike i ryggen skal vi snu dette og vinne mot Viking i kveld.

    Vi skal ikke skru klokka så langt tilbake i tid før vi finner sist store opplevelse for LSK. 11. november i fjor var vi alle på Ullevaal og hentet hjem kongepokalen til Åråsen. Vi var alle stolte av klubben vår, og vi feiret den for alle de store opplevelsene og høydepunktene den har gitt oss siden den ble grunnlagt 2. april 1917. Det er kun ni år igjen til vi skal feire 100 år som Romerikes flaggskip. For LSK er og blir hele Romerikes klubb, og nå er det på tide å reise oss, og begynne klatringen på tabellen.

    Første mulighet er i kveld mot Viking her hjemme på Åråsen. Alle er nok like skuffet over serieåpningen, men hvis vi alle bidrar så klarer vi å få til en real poengfangst i den neste tiden. Viser man som supporter sitt engasjement, og støtter laget i motgang, vil man også når poengene kommer kunne slå seg på brystet og si at man var med når det buttet. At man var der og støttet i motgang. Jeg er ikke i tvil om at Åråsen-publikummet og Kanarifansen er med oss 100% i kveld.

    Jeg synes vi så bedring i spillet mot Brann for en uke siden. Spillerne viste mer guts og vilje. Vi ønsker å prestere enda bedre enn det, men det går på at vi må slippe oss løs og tørre. Jeg er helt sikker på at det vil komme. Så selv om vi ikke fikk tre poeng i Bergen så viser vi at vi er villige til å ofre det meste for at det skal snu. Vi veit vi kan, og vi skal gjennom fortsatt hard innsats på trening og kamp få startet klatringen.

    Det ser ut til at Viking har fått inn mer kvalitet med de nye spillerne de har hentet, og de har kommet relativt greit i gang til tross for tapet mot Vålerenga sist mandag. Det kommer til å bli en tøff batalje her på Åråsen i kveld, men vi er nødt til å gå i krigen. Det kommer til å bli mange dueller, og vi har som mål om å vinne alle.

    Spesielt er det at to tidligere LSK-profiler i Uwe Rösler og Gunnar Halle er tilbake på Åråsen igjen. Det er gøy å se at så mange med en fortid hos oss er i de forskjellige toppklubbene i Norge. Det betyr at vi på Åråsen gjør noe veldig spesielt. Vi er en forgangsklubb som mange i Norge har som forbilde. Det til tross for at vi før kveldens kamp ligger helt sist på tabellen. LSK har vært med i toppen siden lenge før jeg ble født, og vi vil med historien og klubbfølelsen slå tilbake. Vi skal vise hele Norge at vi aldri gir oss.

    Forza Fugla
    Espen Søgård


    Kommentar

    • TorTor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 335

      #42
      VG-nett

      Seiersklemmen

      «Krise-LSK» vekk fra jumboplassen

      ÅRÅSEN (VG Nett) (Lillestrøm - Viking 2-0) «Krigemål» av Arild Sundgot og Olivier Occean. I forsøk nummer seks vant LSK årets første seriekamp - og klatret vekk fra jumboplassen.

      - Jeg er først og fremst veldig glad akkurat nå. Jeg tror vi har samlet oss litt, etter at det har vært mye støy rundt oss. Jeg håper dette bringer inspirasjon og selvtillit inn i laget, sier en tydelig lettet LSK-trener, Tom Nordlie, etter kampen.

      Med to poeng etter fem kamper trengte Lillestrøm en seier. Før kampen uttalte Viking-trener Uwe Rösler at Lillestrøm var desperate etter å vinne. Og slik så det ut fra start av:
      Tom Nordlies menn gikk ut i hundre og nærmest kjørte over Viking i innledningen. Drøyt fem minutter inn i oppgjøret kriget Arild Sundgot inn 1-0 og sju minutter senere doblet Olivier Occean. Begge spissene satte med det inn sin andre scoring for sesongen.

      Trampeklapp til pause

      - Jeg har vært forberedt på spørsmål om dette er vendepunktet for oss. Men, som jeg har sagt tidligere, det må tre punkter til for å få en kurve. Forhåpentligvis peker pilen opp, kommenterer Nordlie.

      Hjemmelaget slapp seg litt nedpå i midten av førsteomgangen, men slapp ikke Viking til mange farligheter. Til pause fikk Lillestrøm-mannskapet trampeklapp fra et hjemmepublikum sultet på seirer.

      - Det føles nesten som vi har vunnet cupen igjen. Det har vært mye rart i det siste, men media har skapt mesteparten, sier målscorer Arild Sundgot til TV2 etter matchen.

      Lillestrøm var på langt nær like aktive i inngangen på andreomgangen og Viking presset mot en mur av Viking-spillere.

      Snaut 20 minutter ut i omgangen holdt Lillestrøm på å ta ledelsen, da Khaled Mouelhi dundret ballen i tverrligger fra nærmere 30 meters hold. Bare minuttet senere dundret Nicolai Stokholm til for Viking, men også dette traff tverrligger.

      Lillestrøm byttet ut midtstopper Vidar Riseth i pausen og kvarteret før slutt var det stopperkollega Frode Kippe som ble tatt av banen.

      Over streken

      Viking fortsatte å ha ballen mest, men hjemmelaget forsvarte seg stadig bra, selv med nytt midtstopperpar. Og de skapte enkelte farligheter, blant annet da Magnus Myklebust var alene med keeper og blåste ballen over 12 minutter før slutt.

      Viking fortsatte å presse i sluttminuttene, men dommeren blåste av og hjemmelaget kunne endelig juble. Tilskuerne svarte med ny stående applaus.

      Tapet på Åråsen var Vikings tredje for sesongen, men de ligger fortsatt fire poeng foran Lillestrøm, som klatret opp til tredje siste plass. I år vil det si over nedrykksstreken.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #43
        RB


        Foto Junge, Heiko Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft omfavnet hverandre etter at seieren mot Viking var et faktum.

        Nordlie tom for ord

        ÅRÅSEN:
        LSK-treneren takket spillerne etter kampen.
        Av Martin Holterhuset

        Publisert 05.05.2008 - 21:41 Oppdatert 05.05.2008 - 22:27

        – Dette trengte vi, men vi skal ikke tro at resten nå kommer av seg selv, sier Nordlie i mixed zone like etter kampslutt.
        LSK vant ikke bare kampen, men leverte en overbevisende forestilling mot Viking. Det får på ingen måte noen til å ta av, men spillerne var lettet da de sto og snakket med pressen etter årets første seier.

        Tøff fortsettelse
        Det tok fem serierunder før den etterlengtede trepoengeren kom. LSK tok steget bort fra jumboplassen, og over streken med dagens seier. Men det er ingen som tar av i klubben av den grunn.
        – Det kan godt hende at vi taper de to neste kampene. Vi må være nøkterne og se hva ståa er 9. november, forteller Nordlie.
        Nå venter Rosenborg på Lerkendal om to uker, og Ham-Kam hjemme uka etter.

        Imponerende
        Det var først og fremst måte seieren kom på som gledet LSK-treneren mest.
        – Det at vi vant er veldig deilig, men måten vi gjorde det på er langt mer imponerende. I dag spilte vi veldig bra, mener Nordlie.
        – Nå er vi på offensiven, men vi skal fortsatt være forsiktige. Vi er borte fra sisteplassen og jeg er veldig glad på lagets vegne akkurat nå, forteller manager Jan Åge Fjørtoft.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #44
          RB


          Foto Junge, Heiko Sundgot, som har tolv sesonger bak seg i LSK-drakta, satte inn 1-0 allerede etter seks minutter.

          Lettet Sundgot

          ÅRÅSEN:
          Arild Sundgot var lettet over å endelig ha vunnet årets første fotballkamp.

          Av Martin Holterhuset
          Publisert 05.05.2008 - 21:56 Oppdatert 05.05.2008 - 22:02

          – Hadde vi tapt i dag så veit jeg ærlig talt ikke ... , sier en glad og lettet målscorer.

          Sundgot, som har tolv sesonger bak seg i LSK-drakta, satte inn 1-0 allerede etter seks minutter. Spissen fikk et presist innlegg fra Simen Brenne, og stanget ballen i mål bak Kristian Nicht.

          – Utrolig viktig
          – Dette var utrolig viktig. Jeg syntes vi åpna kampen veldig bra og fikk uttelling på sjansene våre, sier mannen bak ledermålet.
          Selv beskriver Sundgot scoringen slik:
          – Jeg fikk en høy ball fra Simen. Det gjald bare å komme seg foran og krige ballen i mål, forteller spissen.

          Trengte seieren
          Det var liten tvil om at LSK trengte denne seieren. Men selv om fugla ledet 2-0 til pause var det ikke snakk om å tenke på nettopp det.
          – Vi tenkte at det var 0-0 og var utrolig tente da vi gikk ut av garderoben, forteller Sundgot.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #45
            Stavanger Aftenblad (100% Fotball)


            Foto: Junge, Heiko

            Klemmen alle ville se


            MÅLSCORERE: Arild Sundgot og Olivier Occean. ( Foto: Thomas Andersen)

            Av: NTB, Pål W. Jørgensen, André Almløv
            Publisert: 05.05.2008 kl. 21:01
            Endret: 05.05.2008 kl. 22:08

            Klemmen som Jan Åge Fjørtoft ga en rørt Tom Nordlie etter kampslutt på Åråsen varsler om et Lillestrøm-lag på vei ut av krisen.
            Et kvarters kraftfotball i begynnelsen av kampen ga to raske scoringer som skapte litt ro for hardt prøvede LSK. Det var Lillestrøms første seier på seks serieomganger. Triumfen ble hilst meget velkommen på Åråsen.
            – Det var en lettelse å vinne, og måten vi gjorde det på var bra. Selv om vi ble presset kraftig i 2.-omgangen. Det skyldes nok at vi satt Arild Sundgot litt lenger ned på banen. Jeg har prøvd å distansere meg fra koket som har vært i det siste. Jeg gjør det jeg skal gjøre. Så får andre evaluere jobben min, sa Tom Nordlie.
            - Det var utrolig deilig, og dette fortjente vi. Vi har hatt trøkk i mot i lang tid og denne seieren har vi ventet på. Nå har vi fått tilbake trua på oss selv, sier kaptein Frode Kippe.
            Sundgot ga Lillestrøm ledelsen allerede i det 6. minutt da han møtte et innlegg fra Simen Brenne med hodet på bakre stolpe. Åtte minutter senere var det spisskollega Olivier Occeans tur til å bruke hodet på en corner fra Brenne.
            Viking var ikke i nærheten av LSK-målet den første halve timen, men spilte seg mer og mer inn i matchen og dominerte totalt 2.-omgang da hjemmelaget ble presset langt tilbake på banen.
            LSKs Frode Kippe måtte ut med skade i 2.-omgangen. Han være ute noen uker. Men det var ikke det som irriterte Tom Nordlie mest etter kampen.
            – Jeg er irritert over at Frode Kippe fikk gult kort. Der gjorde dommeren en feil. Frode har aldri før vært renere i en takling, sa Nordlie.
            Kippe må dermed stå over 16.mai kampen mot Rosenborg.
            - Veldig surt. Jeg visste jeg hadde to kort og var forsiktig. Dommeren var god han, men kortet jeg fikk var helt utrolig, og det er et skår i gleden at jeg må stå over, sier Kippe, som også måtte forlate banen med skade 15 minutter før slutt. Han ble da erstattet av Erik Bertheussen.
            - Bertheussen har ikke spilt kamp på over et år, men kom inn og gjorde en veldig god jobb, sier Trener Tom Nordlie, som naturlig nok var godt fornøyd med sesongens første trepoenger.
            - Det er mer moro å vinne enn å tape, men vi skal ikke ta av. Fem poeng så langt er stusselig. Men vi kan ikke gjøre noe med de poengene vi ikke har tatt, bare de vi skal ta fremover, avslutter Nordlie.

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #46
              Vi har tørska tåran...

              Fytti katta hvor deilig en trepoenger smaker, spesielt når den er i følge med godt spill på banen og en herlig mentalitet på tribunen.



              Skrevet av Ronnie Hallén



              Jeg innrømmer det glatt, jeg er en sippeunge og det kom noen tårer i øyekroken da dommeren blåste av kampen, det kom noen flere da jeg så hvor glade gutta på banen var og jeg fikk rusk i øyet under intervjuene i mixed zone. Innimellom kuttingen av løk, så fikk jeg skriblet ned noen velvalgte ord fra noen av spillera. Egentlig skulle jeg tatt med alle, men nøyde meg med noen favoritter.

              Spillergruppa styrket.
              I uken som har gått har det vært en rekke medieoppslag om spilleres mistillit til Nordlie, interne stridigheter mellom Fjøra og Nordlie samt generelt mye utenomsportslig fokus fra media. kfl.no spurte både Kippe, Sundgot og Brenne om hvordan dette har påvirket spillergruppa og der var de samstemte i at dette faktisk kan ha bidratt til å sveise samme spillergruppa. Lengst gikk Sundgot som hevdet at det meste som har stått i media i det siste har vært rett og slett piss.

              - Frode Kippe, du virket utrolig glad utpå der etter kampen der du gikk og løftet på dine medspillere, fortell oss hva denne seieren betyr.

              - Utrolig godt å få en seier. Har tenkt mye rart de siste ukene på hvorfor ting ikke vil løsne for oss. Det har rett og slett vært en mental påkjenning, så denne seieren trengte vi. Og det gjorde publikum også, fantastisk stemning og det er godt å merke at fansen står bak oss selv om vi har trøblet veldig i sesonginnledningen.

              - Har det preget deg ekstra i og med din rolle som kaptein?

              - Jeg prøver jo å bidra så godt jeg kan både på og utenfor banen. Viktig å holde piffen oppe, så vi ikke melder oss ut helt og der føler jeg jo et visst ansvar. Spesielt den siste uken, så har det vært mye rart og jeg kan ikke si noe annet enn at vi opplever ting anderledes innenfra enn det det vi får presentert som sannheter via media.

              - Kort om kampen?

              - Bra kamp av oss, vi vinner fortjent. Førsteomgangen er den beste og Viking skaper ikke mye. I andre starter vi bra før vi blir spilt litt lave. Vi leder 2-0 og kan nesten lukte seieren og da virker det som om vi blir litt engstelige for tre poeng blir utrolig viktig for oss. Men alt i alt synes jeg vi klarer å holde laget kompakte og slipper ikke Viking til for mange sjanser.

              - Gjort noen justeringer.
              Det har vært snakket mye om at gutta har trent for hardt, for mye og for lenge. I følge Kippe har de gjort noen endringer på treningsopplegget de siste tre ukene og det har gitt seg utslag. Om det har vært fysisk eller mentalt, er man mer usikker på.

              - Det er småting, som å kutte ut en økt i uka, litt korte økter når vi holder på og kanskje litt mindre avbrudd i spillsekvensene på treningene, sier Kippe til kfl.no. Vi så bedring i Bergen og fortsatte med fremgangen nå.

              Sundgot, dagens første målscorer mener også at spillerne har gått i seg sjøl.

              - Vi kan ikke legge all skyld på treneren, manageren og andre rundt laget, vi må ta ansvar sjøl også og det føler jeg at mange har gjort nå.

              - Du er dagens første målscorer, fortell om målet ditt.

              - Det er et innlegg fra Simen med masse luft så jeg forsøkt å krige meg frem til kula og få den i mål og det lyktes jeg med.'

              - Dødball-LSK. Det smaker godt?

              - Tipper Grønlund og de andre gamle gutta på tribunen er nok veldig fornøyd med oss nå, vi skal være farlige dødballer.

              Cupfinalestemning i garderoben.
              - Vi hørte det lang vei at det var god stemning i garderoben, glade gutter nå?

              - Det var nesten cupfinalestemning i dag, dette trengte vi sårt. Og jeg så på tribunen at du var glad også, he, he.

              - Sant, det blei litt grining og jubling om hverandre. Men, nok om meg. To nettkjenninger på rad, vi blir ikke kvitt deg banen skjønner jeg.

              - He, he, nei, jeg klorer meg fast uansett hvem som kommer inn portene på Åråsen. Akkurat nå kan jeg ikke klage på noe og med målene så kommer også sjøltilliten og den begynner å bli meget bra nå.

              Simen Brenne løftet seg mange hakk fra kampen mot Brann, selv om jeg mistenker at han ikke akkurat likte at jeg ytret meg om en ikke akkurat strålende kamp i den regnfylte byen. Uansett, for meg var han selve ikonet på "svar på tiltale".

              - Dersom svar på tiltale er å gå ut og vinne kamper og spille bra fotball, er jeg enig med deg.

              - Hva kan denne seieren bety på sikt? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg stiller det alikevel.

              - Det er jo godt å få vist at vi kan, spesielt på hjemmebane. Nesten kamp er jo en cupkamp og det skal bli godt med et lite avbrekk fra seriefotballen og forhåpentligvis for vi med oss nok en seier fra den kampen også.

              - Vi har jo sett saker med deg der du fisker for å koble av fra fotballen, blitt mye fisketurer i det siste?

              - He, he, ikke noe mer enn normalt. Jeg drar og fisker når vi vinner også, men det er godt å bruke det for å koble av ja.

              - Noen kjappe tanker om kampen, spesielt det at vi blir spilt så lavt som vi gjør tidvis i andre omgang.

              - Det er forsåvidt noe vi har trent på nemlig å kunne ligge kompakt, vinne dueller og forsvare oss, noe vi gjør bra, men vi er ikke flinke nok til å holde kula i laget når vi først får tak i ballen. Det må vi jobbe med videre, men akkurat nå tenker jeg ikke så mye på det.

              kfl.no takker spillerne for deres tid og glimrende svar på rørete spørsmål. Dagens bøffel har ikke denne mannen mye peiling på, men ryktene sier at Kiko var dritbra i dag.

              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #47
                Nettavisen

                - Vi tar ikke bølgen


                TAR IKKE AV: Lillestrøm-trener Tom Nordlie mener at det ikke er grunn til å ta av tross seier mot Viking. Foto: Heiko Junge/Scanpix

                Endelig kunne Tom Nordlie (46) puste lettet ut.

                Av Rune Midtskogen

                ÅRÅSEN (Nettavisen): Mediepresset har vært enormt på Tom Nordlie de siste dagene. Lillestrøm har åpnet sesongen på verst tenkelig måte; tre tap og to uavgjorte kamper har resultert i at laget lå sist på tabellen før mandagens hjemmekamp mot Uwe Röslers Viking.
                Det endret seg på 20 minutter.

                To raske
                Allerede etter seks minutters spill satt den første ballen bak Kristian Nicht i Vking-målet etter nydelig forarbeid av Simen Brenne. Sju minutter senere doblet Olivier Occean ledelsen etter et hjørnespark. Målgivende: Simen Brenne.
                Hjemmelaget kjørte over Viking de første 25 minuttene, og Viking var knapt i nærheten av Otto Fredrikson i Lillestrøm-målet. Hjemmelaget ble trampeklappet inn i garderoben ved halvtid.
                I andre omgang mistet hjemmelaget noe av trykket, og Viking kom mer med i kampen.

                Cupfinalestemning
                - Etter stemningen å dømme, skulle man nesten tro at vi hadde vunnet cupfinalen. Det var vill jubel og gratulasjoner. Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om vi ikke hadde vunnet i dag, sier Sundgot.
                - Har den negative omtalen påvirket dere?
                - Nei! Mesteparten av det som er blitt skrevet, er bare piss. Ingen i spillergruppen har brydd seg. Men se ikke bort fra at alle skriverier har fått oss mer skjerpet, sier spissen.
                Tom Nordlie har fått mye pepper den siste uken. Etter kampslutt var han et eneste stort smil.
                - Dette var fullt fortjent. Spillerne, støtteapparatet og klubben har stått sammen den siste tiden. Men det er spillerne som skal ha æren for det som skjedde i dag. Vi spilte en helt annen fotball enn vi har gjort tidligere i år. Det eneste jeg er misfornøyd med, var Frode Kippes gule kort.

                Bryr seg ikke
                Midtstopperen pådro seg sesongens tredje gule kort og må stå over 16. mai-kampen mot Rosenborg på Lerkendal. Samtidig hinket han av banen med en skade 20 minutter før slutt.
                - Ingenting alvorlig, sier Kippe.
                - Vi tar ikke bølgen selv om vi har vunnet en kamp, sier Nordlie.
                - Forhåpentligvis vil både Espen (Sørgård) og Bjørn Helge (Riise) være klare til Rosenborg-kampen. Det blir svært viktig for oss.
                - Føler du nå at mye av presset mot deg er borte?
                - Jeg orker ikke å tenke på det. Jeg konsentrerer meg om det jeg skal gjøre, så får de som styrer klubben evaluere. Jeg har vært rolig hele tiden. Jeg vet hva som bor i dette laget.
                Hjemmelagets Khaled Mouelhi var kampens beste spiller.
                - En utrolig viktig seier for oss. Det har vært mye press på oss den siste tiden. Det var derfor utrolig deilig å vise hva vi kan, oppsummerte han.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #48
                  Dagsavisen

                  Endelig lønn for hardkjøret

                  (Lillestrøm-Viking 2-0). Egentlig burde det ha fulgt et spørsmålstegn etter denne påstanden. For jeg er ikke hundre prosent sikker. Men det kan absolutt være sannheten.


                  Arild Sundgot (t.v.) setter ballen bak Viking-målvakt Kristian Nicht og sender Lillestrøm foran med 1-0. FOTO: HEIKO JUNGE/SCANPIX

                  Tor Kise Karlsen 05. mai 2008 22:59

                  ÅRÅSEN: Tom Nordlie har i sesongbegynnelsen fått mye pepper for å ha kjørt for harde og forlange treningsøkter. Tidligere denne sesongen sa Vidar Riseth til Dagsavisen:

                  – Jeg har aldri vært i en klubb der det har blitt trent så hardt. Sammen med Tom Nordlies utagerende stil kan dette ha gjort spillerne tunge i både bein og hode. Eller kanskje i motsatt rekkefølge.

                  Det har også vært en faglig uenighet mellom LSK-manager Jan Åge Fjørtoft og trener Tom Nordlie om dette. Etter at mange har brukt denne tøffe treningsmengden som en forklaring på både dårlig spille og magert med poeng. Dette har Tom Nordlie hørt på, og han har sluppet opp på treningen de siste par ukene.

                  Det kan hende det var det vi så resultatet av i de første 25 minuttene på Åråsen i går. For da løp Lillestrøm-spillerne noe vanvittig. De satt i beina på Viking-spillerne så fort de fikk ballen. De fikk aldri ro, og fikk derfor ikke spilt ballen.

                  Lillestrøm-spillerne vant alt, og en spiller som Khaled Mouelhi var over alt og dominerte stort. For plutselig virket det som om Lillestrøm hadde fått tilbake det overskuddet og den energien som fram til nå har vært mangelvaren hos de gulkledde kanarifuglene. Samtidig ligger jo alt det nedlagte treningsarbeidet der.

                  Så får det være at Viking etter hvert kom mer inn i kampen. Og også Tom Nordlie og Lillestrøm husket nok det som skjedde i Stavanger nøyaktig ei uke tidligere. Da hadde Vålerenga Viking på gaffelen i den første omgangen og ledet 3-0. Men i den andre omgang slo siddisene voldsomt tilbake og kunne godt ha fått med seg både ett og tre poeng til slutt.

                  Viking satset på samme oppskrift i går og var nærmest da Nicolai Stokholm smelte en kanon i tverrliggeren. Men Lillestrøm slo unna. Nervepirrende ble det likevel da Frode Kippe måtte ut da det gjensto et kvarter. I pausen hadde Vidar Riseth blitt igjen i garderoben. Dermed var begge midtstopperne borte.

                  Seieren på Åråsen i går vil nok skape ro i klubben. I alle fall for ei tid. Men Tom Nordlie kan ikke slippe opp på treningene i all tid. Det kommer en lang fotballhøst også. Da må det fysiske grunnlaget fortsatt ligge der. At Lillestrøm holdt så godt unna på slutten også, kan gi ytterligere grunn for denne overskriften.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #49
                    RB


                    (Foto Tom Gustavsen) LYSGLIMT: Tom Nordlie brukte tekstmeldingen fra Dagfinn Enerly i garderoben før kampen.

                    Brukte Enerly-hilsen i "peptalken"

                    Tom Nordlie fikk sms fra Østfold før kampen.

                    Av Morten Svesengen
                    Publisert 05.05.2008 - 22:55 Oppdatert 05.05.2008 - 23:06

                    Før kampen fikk LSK-trener en tekstmelding fra Dagfinn Enerly som ønsket ham lykke til. "Lykke til. Jeg har tro på deg. Håper det snur.", skrev den tidligere Fredrikstad-spilleren som nå sitter i rullestol.
                    Meldingen rørte Nordlie som var trener for Start i den kampen Enerly ble skadet. Det satte ting i perspektiv for Nordlie, og på spillermøtet brukte han Enerlys hilsen som inngang til den viktige Viking-kampen.

                    Fire på banen
                    Både Simen Brenne, John Anders Bjørkøy, Jon Midttun Lie og Steinar Pedersen spilte kampen da Enerly skadet seg.
                    – Jeg fortalte spillerne om Dagfinns hilsen og sa til dem at han sikkert kunne gjort mye for å få spille denne kampen. Nå blir han isteden glad hver gang han klarer å klø seg i hodet. Det sier mye om hvor privilegert spillerne er som får ha hobbyen sin som jobb. En fin måte å ufarliggjøre den kampen de skulle spille. Dagfinns hilsen ga meg en fin inngang til spillermøtet foran en så viktig kamp.
                    Vidar Riseth bekrefter at Dagfinns hilsen fungerte godt.
                    – Det var rørende. Ganske sterkt å få den før kampen, sier Riseth.
                    Selv fikk trønderen en gratulasjonsmelding fra Vålerenga-trener Martin Andresen etter kampen.
                    – Han gratulerte og skrev at vi vant fortjent, sier Riseth.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #50
                      TV Romerike


                      Se TV-innslag her:

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #51
                        Dagbladet


                        FEIRET SAMMEN, MEN…: Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie har ikke fått samarbeidet til å sitte. Ledelsen har tatt Nordlies parti i striden - og dermed blir det sportslige apparatet trolig en mann mindre om ikke lenge.
                        Foto: ARNT E. FOLVIK/DAGBLADET

                        Fjørtoft på vei ut av LSK

                        Ledelsen har tatt parti med Nordlie.

                        LARS HOJEM KVAM
                        lkv@dagbladet.no

                        LILLESTRØM (Dagbladet): Det tok i praksis Lillestrøm 12 minutter og 34 sekunder å hente hjem årets første trepoenger i går kveld. 2-0-ledelsen mot Viking holdt resten av kampen - selvfølgelig til en enorm lettelse for de kanarigule.

                        Men de siste ukenes støy - med Romerikes Blads avsløring av maktkampen mellom Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft som et foreløpig klimaks - er ikke over selv om laget endelig har fått en seier i 2008.

                        Møte i dag
                        «En må ut», krevde den velinformerte lokalavisa i forrige uke. Etter det Dagbladet erfarer, er de i ferd med å få viljen sin. Og denne ene blir Jan Åge Fjørtoft. Kilder i klubben melder at avgangen ble bestemt før kampen mot Viking, og at den vil bli kunngjort en av de nærmeste dagene. På spørsmål om han kan avkrefte at Fjørtoft er ferdig som manager innen møtet med Rosenborg 16. mai, svarer styreleder Per Mathisen imidlertid slik i en SMS:

                        - Ja, det kan jeg avkrefte. Ingen slike beslutninger.

                        Dagbladet forsøkte gjentatte ganger i går kveld å komme i kontakt med manager Jan Åge Fjørtoft, men han svarte ikke på verken oppringinger eller tekstmeldinger.

                        I dag skal det avholdes møte i sportslig utvalg på Åråsen.

                        Tillit til Nordlie
                        I forrige uke kom avsløringen fra lokalavisa Romerikes Blad om at det pågikk en maktkamp mellom manager Jan Åge Fjørtoft og trener Tom Nordlie. En manager som er generelt misfornøyd med den daglige laglederen er en situasjon som ikke kan vedvare.

                        Det er uholdbart for klubben, investorer og alle involverte.

                        Da må organene over duoen velge side - og det er det de nå har gjort.

                        Dagbladet vet at klubbledelsen, med investor Per Berg i spissen, for kort tid siden understreket at Tom Nordlie fortsatt har full tillit til å lede laget slik han har gjort de siste 16 månedene.

                        Nordlie ville ikke kommentere disse påstandene i går kveld.

                        Roser Nordlie
                        To av hans støttespillere blant de aktive, Vidar Riseth og Frode Kippe, mener Nordlie har utvist klokt lederskap i nedgangsperioden.

                        - Jeg har aldri hatt en mer inkluderende trener enn Tom, sier Kippe til Dagbladet.

                        - Vi har gjort noen justeringer. Det har vært en tett dialog mellom oss, Tom og Jan Åge, og vi har sluppet opp litt på intensiteten. Det har gitt utslag, sier Riseth.

                        - Tom har vært veldig flink til å lytte til oss i denne prosessen, sier han.

                        Begge stopperne måtte byttes ut, men forventer å være tilbake til Rosenborg-kampen på Lerkendal 16. mai.

                        Dit er det mer usikkert om Jan Åge Fjørtoft kommer.

                        - Jeg sier som i Nytt på Nytt: En skal ut, sa han noe kryptisk da han ble intervjuet om Viking-kampen over høyttaleranlegget før avspark.

                        Det kan ta dager, uker eller måneder - men snart får vi kanskje vite hva han mente...

                        [Meget prisverdig av reka å legge inn de mest relevante delene av denne saken fra papirutgaven av Dagbladet - ikke minst så tidlig! Men nå er hele saken lagt ut på nett, og jeg limer den inn i sin helhet.]

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #52
                          Og her kommer papir-VG sin:

                          (VG) Jan Åge Fjørtoft (41) sitter trygt i jobben
                          sin som manager i Lillestrøm Sportsklubb.
                          Det sier LSK-formann Per Mathisen til VG.
                          – Jan Åge Fjørtoft er manager i LSK i dag, det er han i morgen – og
                          det håper og tror vi at han er i fremtiden, sier Mathisen.
                          – Så jobben hans er ikke noe tema?
                          – Nei, vi har akkurat begynt å få orden på det sportslige, så hvorfor
                          skulle vi sparke ut noen nå, spør Mathisen retorisk..

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #53
                            Aftenposten (papir)

                            Banens 3 beste spillere: (1) Brenne, (2) Kiko og (3) Midttun Lie.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #54
                              Børsen: LSK-Viking

                              Mål: 1-0 (6) Arild Sundgot (Simen Brenne), 2-0 (13) Olivier Occean (Simen Brenne).
                              Gult kort: Frode Kippe, Steinar Pedersen, LSK. Ragnvald Soma, Allan Gaarde, Viking.
                              Målsjanser: LSK 6, Viking 3.
                              Cornere: LSK 6, Viking 7.
                              Tilskuere: 8.217.
                              Dagens kanarifugl: Khaled Mouelhi.
                              Stadionstemning: 8
                              Kampkarakter: 7

                              OTTO FREDRIKSON 5
                              Satt på svært få prøver i kampen. Langskuddene som kom hadde han god kontroll på. Sikker og god i alt han foretok seg i feltet. Holdt nullen for første gang, og det var fortjent for finnen som stort sett har vært god før i år.

                              STEINAR PEDERSEN 6
                              Konsentrert og god i jobben med å holde Ødegaard på avstand i 1. omg. Også villig til å komme på offensiven. Nær assist da han headet fram Midttun Lie. Vant ofte ballen høyt i banen og spilte sin beste kamp for sesongen. Vant flere viktige dueller i feltet også i 2. omg.

                              VIDAR RISETH 5
                              Startet kampen med to feilvurderinger i lufta uten at det fikk konsekvenser. Spilte seg etter hvert kraftig opp. Vant viktige dueller og satte fart langs bakken. God fram til pause da han valgte å bli igjen i garderoben med skade.

                              FRODE KIPPE 5
                              Friskmeldte seg etter en test på formiddagen. Oppofrende og god i duellene som vanlig. Nær scoring da han tok et tidlig frispark og tvang keeperen til en god redning på 0-0. Velger for ofte den lange pasningsløsningen. Fikk uforståelig sitt tredje gule og må stå over mot Rosenborg. Ut med skade.

                              PÅL STEFFEN ANDRESEN 5
                              Få problemer defensivt i sin noe uvante backrolle. Viktig jobb som duellspiller i feltet i flere situasjoner. Inn som stopper etter pause. Også da var han på rett sted til rett tid ved et par kritiske anledninger. Sjefen i midten da Kippe forsvant ut med skade.

                              JOHN ANDERS BJØRKØY 4
                              Mye involvert i åpningsomgangen. Brukte altfor lang tid med ball i en del situasjoner og ble presset til noen feil. Bedre etter pause da han ofte satte mer fart med ballen. Gjorde en god defensiv jobb på en midtbane som var mer kompakt enn på lenge.

                              KHALED MOUELHI 7 BB
                              En gigant på midten fra start. Tok tak i kampen og styrte alt fra sin midtbanerolle. Løp mange meter og vant dueller hele tiden – over alt på banen. Fortsatte i omtrent samme stil etter pause. Det manglet egentlig bare at kanonskuddet hans hadde gått under tverrliggeren istedenfor i metallet. Banens ener.

                              SIMEN BRENNE 6
                              Offensiv i stilen fra start. Lyktes med mye. Flott innlegg før 1-0 og presis corner da Occean headet inn nummer to. Vant nesten alt av dueller både offensivt og defensivt. Klart årsbeste fra Fredrikstad-gutten. Fikk kapteinsbindet da Kippe gikk ut.

                              OLIVIER OCCEAN 4
                              På vingen fra start, men Sundgot og han finner fint ut av hverandre i en litt skjev 4-3-3. Gjorde ingen feil da han fikk sjansen på Brennes gode corner. God 1. omg. da han løp mye. Virket sliten etter pause og lyktes med lite etter at han ble igjen alene på topp.

                              ARILD SUNDGOT 5
                              Dukker alltid opp når LSK trenger det som mest. Var på rett sted og gjorde ingen feil da han skallet LSK i ledelsen på Brennes perfekte innlegg. God som oppspillspunkt. Nær assist da han headet Myklebust gjennom.

                              JON MIDTTUN LIE 6
                              Endelig en god ving. Gjorde sine saker bra på venstresiden før pause. Hadde også en god sjanse på halvvolley som keeper reddet til corner. Meget god som back i 2. omg. Vant nesten alle duellene han var involvert i. Befriende å se en back som er så rolig og tør holde på ballen.

                              SUM 11 MANN: 58

                              INNBYTTERE

                              MAGNUS MYKLEBUST 4
                              (45 min. for Riseth). Ganske frisk i åpningen av 2. omg. Kom til en stor sjanse som han burde fått mer ut av.

                              EIRIK BERTHEUSSEN
                              (15 min. for Kippe). Vant nesten alt av dueller etter at han kom inn. God jobb.

                              SUM 12 MANN: 62

                              DOMMER

                              ESPEN BERNTSEN 4
                              Helt usynlig – og god før pause. Skiftet plutselig linje etter pause og blåste noen uforståelige frispark. Kortet til Kippe var hårreisende siden stopperen gikk klokkereint på ballen. Ga fire kort, men burde nøyd seg med ett – til Soma.

                              ANALYSEN
                              LSK med sju strake hjemme mot Viking før denne. Slo an tonen tidlig i går også. Gikk rett i strupen på et Viking-lag som ikke virket forberedt på det som kom. LSK produserte nesten like mye det første kvarteret som de hadde gjort på de fem første kampene til sammen. Uttellingen var det heller ikke noe å si på. Sundgot og Occean headet inn hver sin. Etter totalt LSK dominans første 25 min., kjempet Viking seg inn i kampen. Men LSK kom tilbake og ledet fortjent med to til pause. Etter pause handlet det mest å kontrollere hjem årets første seier – og et oppofrende og hardt kjempende LSK slapp ikke Röslers Viking til mye.

                              Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #55
                                TV2 Sport

                                Nordlie har spillernes støtte

                                De toneangivende spillerne i Lillestrøm stiller seg bak treneren.

                                ÅRÅSEN (TV 2 Sporten): Etter mye motgang denne sesongen kom et lyspunkt med seier mot Viking mandag kveld.
                                Etter kampen fikk trener Tom Nordlie en klem fra manager Jan Åge Fjørtoft og banens beste, Khaled Mouelhi.
                                - Han kom bort til meg, ga meg en klem og sa «you are our man». Det var en hyggelig melding, sier Nordlie til TV 2 Sporten.
                                - Han har hatt mye press fra media og trenger støtte. Vi må støtte hverandre. Det er en gave fra meg til ham, sier Mouelhi.

                                TV 2 vet at det har murret i Lillestrøms spillergruppe den siste tiden, men Nordlie har fortsatt 100 prosent støtte hos de mest toneangivende spillerne.
                                - Hvis du mister garderoben og spillergruppen så er du solgt uansett hvor dyktig man er. Det å involvere dem er viktig, sier Nordlie.
                                - Det har blitt lyttet veldig til spillerne hele veien og gjort noen justeringer underveis. Tom har tatt det. All ros til Tom, sier Vidar Riseth.

                                Se videoinnslag her:

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #56

                                  ENDELIG: Arild Sundgot (i midten) har akkurat gitt LSK ledelsen. Viking-keeper Kristian Nicht (til venstre) fortviler, mens Olivier Occean (nr. 30) og kaptein Frode Kippe stormer til. FOTO: TOM GUSTAVSEN

                                  Reiser seg med Sundgot

                                  ÅRÅSEN:
                                  (LSK – Viking 2-0). Det kommer alltid noe godt fra Arild Sundgot. Da LSK trengte det som mest i går dukket han opp og skallet inn ledermålet.

                                  Av Morten Svesengen
                                  Publisert 05.05.2008 - 22:00 Oppdatert 06.05.2008 - 08:35

                                  Ingen har scoret flere toppseriemål enn 30-åringen for LSK. Gårsdagens forløsende åpningsmål var kanskje ett av de aller viktigste av de 84 han har gjort siden overgangen fra Hødd.

                                  – Det var utrolig viktig å vinne denne kampen. Dere hadde vel slukt oss om vi ikke hadde klart det denne gangen, sier Sundgot med henvisning til media.
                                  Etterpå kunne han fortelle om den reneste cupfinalestemningen i LSK-garderoben.

                                  – Det var en vanvittig stemning i garderoben. Dette betyr svært mye for oss alle. Jeg mener absolutt at vi kan kalle dette et vendepunkt, sier Sundgot.

                                  Tidlig scoring
                                  Sunnmøringen som har vært på Åråsen siden 1997, visste hvor mye det betydde å vinne kampen i går.
                                  Og en bedre start kunne ikke LSK fått på den vanskelig kampen mot gamletrener Uwe Rösler og hans Viking.
                                  1-0-scoringen kom etter drøyt fem minutter da Sundgot headet ballen inn på Simen Brennes perfekte innlegg.
                                  – Jeg så det kom en høy ball og var bestemt på å komme først på den. Det klarte jeg, og da var det bare å skalle den inn. I denne kampen var det svært viktig at vi fikk det første målet, fastslår LSK-spissen.
                                  Målet ga LSK den nødvendige roen. Og da Sundgot spisskollega Olivier Occean brukte hodet etter 13 minutter og headet inn Brennes gode corner hadde vertene kontrollen på kampen.

                                  – Viktig å ta grep
                                  LSK-trener Tom Nordlie roste Sundgot etter kampen. Slik beskriver han spissen og hans betydning for at LSK igjen så ut som et vinnerlag.
                                  – Arild er ikke rask og har noen fysiske ting som går i hans disfavør. Men han er en enormt smart spiller som er viktig for ethvert lag. Hans evne til å holde på ballen er uvurderlig. Nå som han er i form, er han viktig for oss, sier Nordlie.
                                  Spissen ga også litt ros tilbake til trener Nordlie.
                                  – Det låste seg litt for oss i starten av sesongen, og da var det viktig at det ble gjort noen grep. I en slik periode er det viktig å gjøre noe nytt. Derfor har det løsnet både mentalt og fysisk, tror Sundgot.
                                  For egen del merker han at formen er stigende.
                                  – Jeg slet litt med skade i vinter, og det har tatt tid å komme i form. Det hjelper å spille kamper, og nå føler jeg meg i god form, sier han.
                                  Det er muligens dårlige nyheter for LSK motstandere framover. Sundgot har en egen evne til å finne veien til nettet. I går fikk gamletrener Uwe Rösler merke det.
                                  – Når ikke spillerne klarer å stå imot høye baller inn i feltet, blir det vanskelig. LSK kom ikke med noe vi ikke visste om. Vi kan ikke fortsette å opptre slik vi gjorde de første 20 minuttene, sier Rösler.

                                  Kommentar

                                  • Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

                                    #57
                                    NM i fotball: Sandar - Lillestrøm i 1. runde


                                    I fjor var det tapende NM-finalist, Sandefjord Fotball, som gjestet Vesterøya Idrettspark i 1. runde. I år er det fjorårets NM-vinner, Lillestrøm Sportsklubb, som har fått æren av å besøke oss. Kampen spilles kl. 18.00 mandag 12 mai ( 2. pinsedag ) på Vesterøya Idrettspark ( Kariåsen ).


                                    Ekstra moro er det for flere av våre A-spillere som spilte sammen med LSKs Jon Middtun Lie på Sandar for noen år siden.
                                    De spilte på et lag som bl.a. presterte å bli kretsmestere i gutteklassen uten å avgi poeng!
                                    Et annet poeng er Tom Norlie som ikke er helt ukjent for Sandefjords fotballpublikum, kommer tilbake til byen.
                                    I fjor var det ca. 2.000 tilskuere på kampen mot SF, i år skal vi ha flere!!!
                                    SF spiller borte og værmeldinga melder om 19 grader og sol !!!
                                    LSK forteller at de kommer med opp mot 1.000 supportere.
                                    Møt opp og støtt Sandar i kampen mot Kanarifuglane fra Romerike....
                                    Få på dere rød T-skjorte/jakke og gjør arenaen mer rød enn gul !!!

                                    Siden du leter etter er enten flyttet eller eksisterer ikke lenger.


                                    (Er vel egentlig ingen nyhet men legges inn fordi det omhandler cup-kampen mot Sandar)

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #58
                                      lsk.no



                                      LSK-TV: Etter kampen

                                      Med årets første trepoenger sikret kunne LSK-spillerne slippe løs jubelen på Åråsen mandag kveld. LSK-TV var i garderoben etter kampen, og intervjuet Jan Åge Fjørtoft, Khaled Mouelhi, Vidar Riseth, Steinar Pedersen og Otto Fredrikson.

                                      Av: Ole Kristian Bakkene

                                      I garderoben fant LSK-TV en meget godt fornøyd LSK-manager som i sist uke fikk hard medfart i media. Spørsmålet måtte jo selvsagt bli:
                                      - Er krisa overt?
                                      - Vi har altfor mange poeng, sier han kjapt og legger til:
                                      - Men akkurat for i kveld var dette her utrolig viktig. For i fotball ligger veldig mye i hodet. Nå har vi sett at vi klarer det, og vi klarte også å avverge den 20-minuttersperioden vi fikk mot oss i andre omgang.

                                      Manageren koster på seg en spøk.
                                      Gleden er veldig stor. Større glede enn når vi vant cupfinalen nesten, sier ha med et stort glis.
                                      - Jeg tror det er mer lettelse. Vi har nok engang vist at etter Käerjéng, og de andre nedturene i fjor at vi reiste oss. Det har vi klart nå også, og det må vi bygge videre på.

                                      Eirik Bertheussen fikk skryt for innhoppet sitt.
                                      - Jeg er veldig stolt av Eirik Bertheussen. Plutselig fikk han sjansen, og så har han ikke spilt på Tippeliga-laget vårt på to år, og så gjør han det sånn. Det er faktisk litt rørende. Det er gutta som du vil at skal gjøre det bra. Da er det også godt å være mananger, sier han.

                                      LSK-TV spurte også Khaled Mouelhi noen spørsmål. Han var et stort smil i garderoben etter kampen, og smilte om kapp med Vidar Riseth, Steinar Pedersen og Otto Fredrikson.

                                      Se alle intervjuene, og bilder fra garderoben på LSK-TV. På innsiden av veggene på Åråsen:

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #59
                                        Trønder-Avisa


                                        BETENNELSE: Vidar Riseth buker nyreknusemaskin på akillesen.

                                        – Siste utvei er operasjon



                                        Vidar Riseth håper å rekke RBK-kampen på Lerkendal 16. mai.

                                        Hanne Talsnes Heggdal

                                        Vidar Riseth sliter med en betent akilles og klarte bare spille én omgang mot Viking mandag. For å bli kampklar til oppgjøret mot Rosenborg 16. mai, tyr Lillestrøm-spilleren til en spesiell behandlingsmetode.

                                        – Jeg bruker den samme typen instrument som man bruker til å knuse nyrestein med. Et stempel slår lett på akillesen min for å knuse vev som danner seg rundt det betente området og for å bedre blodomløpet, forteller frostingen.

                                        35-åringen har slitt med betennelsen siden Molde-kampen for 14 dager siden.

                                        – Siste utvei er operasjon, men jeg har gode forhåpninger om å rekke RBK-kampen på Lerkendal, sier han.

                                        Kommentar

                                        • dennis
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 872

                                          #60
                                          Fjørtoft: - Jeg trekker meg aldri

                                          KAMPKLAR: Jan Åge Fjørtoft har ingen planer om å gi seg på Åråsen. Foto: Kyrre Lien/Scanpix

                                          Jan Åge Fjørtoft avviser kategorisk at han vil trekke seg som manager for Lillestrøm SK.

                                          Av Marius Vik

                                          Tirsdagens utgave av Dagbladet hevder at LSK-styret har bestemt at Jan Åge Fjørtoft skal bort fra Åråsen. «Kilder i klubben melder at avgangen ble bestemt før kampen mot Viking, og at den vil bli kunngjort en av de nærmeste dagene», skriver avisen. LSK-manageren har imidlertid ingen planer om å gi seg med det første.

                                          - Det er helt uaktuelt, jeg trekker meg aldri, sier Fjørtoft til Nettavisen.

                                          - Jeg forholder meg til at jeg er manager i LSK, og jeg skal gi alt for denne klubben som jeg er så glad i.

                                          Men om han føler han har tillit i LSKs toppledelse vil han ikke ut med.

                                          - Ja, jeg føler jeg har tillit i jobben som jeg utfører i LSK.

                                          - Men tillit, hva er tillit? At jeg får ryggmassasje av formannen hver uke? Jeg forholder meg til den jobben jeg har, og jeg vil aldri gå opp og spørre om jeg har tillit.

                                          - Er ikke her når jeg er pensjonist
                                          Og dermed vil ikke Fjørtoft heller komme med noen spådom om hvor lenge han blir sittende som LSK-manager.

                                          - Jeg ønsker å fortsette, men det eneste som er sikkert er at jeg ikke blir i denne jobben til jeg blir pensjonist, understreker den gamle måltyven.

                                          Selv avdramatiserer Fjørtoft det møtet i sportslig utvalg som ble avholdt på Åråsen tirsdag, men innrømmer at de siste dagers hendelser ble diskutert.

                                          - Selvsagt. Men det viktige nå er at vi har et ansvar for at vi står samlet både innad og utad. Det er vår fordømte plikt.

                                          - Men én ting er i alle fall sikkert. Det ble skrevet at jeg skulle holde en pressekonferanse og annonsere min avgang i dag, men jeg sitter fortsatt, og har ikke tenkt å gi meg.

                                          Jan Åge Fjørtoft vil ikke kommentere forholdet til Tom Nordlie. Foto: Heiko Junge/Scanpix

                                          Taus om forholdet til Nordlie
                                          Mye er antydet, skrevet og sagt om forholdet mellom Nordlie og Fjørtoft. Akkurat det ønsker han ikke å si noe om selv.

                                          - Jeg har tillit til alle som jobber i LSK, det betyr også at jeg har tillit til treneren. Hadde jeg ikke hatt det, hadde jeg også gitt meg. Men jeg har alltid hatt et prinsipp om ikke å kommentere hva slags forhold jeg har til treneren.

                                          - I de siste åtte dagene har både Tom og jeg fått en tøff og røff behandling, men mandag klarte vi, sammen med resten av klubben, å holde LSK mer samlet enn på lange tider. Det er en fantastisk gjeng, og vi skal også holde dem samlet når dette roer seg ned, lover Fjørtoft.

                                          - Nesten som Muppet Show
                                          41-åringen har vært med i fotballen siden han var i Hødd som 17-åring. At det stormer rundt ham er han ikke uvant med, men han mener likevel at den siste tiden overgår det meste.

                                          - Jeg føler nesten at det er blitt Muppet Show. Det eneste jeg er redd for er at jeg skal bli en av de gamle gutta på balkongen, flirer LSK-manageren.

                                          - Trives du med det trykket som er og har vært rundt deg og LSK den siste tiden?

                                          - Jeg trives ikke med at LSK blir fremstilt i et dårlig lys, ei heller at vi ikke klarer å beskytte spillerne – det er vår forbaskede plikt. Når det er sagt, så må vi snu dette om til noe positivt. Vi kan ta en del av støyten, men når det går ut over andre så trives jeg ikke med det

                                          - Og du selv?

                                          - Mine personlige tanker liker jeg ikke å dele med folk Jeg registrer at det blir mye ting og prat, men det er min og Toms fordømte plikt at vi gjør det beste ut av det.

                                          Kommentar

                                          Working...