mai 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

100% Fotball

DEN
    GANG DA: 16. november 2006 ble Tom Nordlie ansatt som trener i Lillestrøm - etter lange forhandlinger med Viking parallelt med at Uwe Rösler ble fjernet av pengemakten på Åråsen. Her tar han styreformann Per Mathisen i hånda. ( Foto: Bendiksby, Terje )

- Gikk frivillig

Styreformann i LSK benekter at Tom Nordlie ble presset ut av klubben.

Av: Erli Berg Daneshmand
    Publisert: 29.05.2008 kl. 12:25
    Endret: 29.05.2008 kl. 12:28

- Han ble ikke presset ut. Han gikk frivillig, sier Per Mathisen til aftenposten.no.

Etter gårsdagens nyhet om spilleropprør i Lillestrøm følte styreformannen i dag for å lette litt på sløret om hva som skjedde under møtet i går.

- Det var et møte vi i ledelsen ønsket. Vidar Riseth, Frode Kippe og Espen Sørgård var spillernes representanter. Vi gikk igjennom hva spillerne ønsket , lyttet til hva de mente og hva de ønsket av forandringer, sier Mathisen.

Han vil derimot ikke svare på om spillerne ønsket Nordlie fjernet.

Mathisen forteller at Erland Johnsen, Frode Grodås og Erlend Slokvik inntil videre overtar treneransvaret i LSK. Jan Åge Fjørtoft skal være mer involvert på treningsfeltet fremover. Han skal derimot ikke sitte på laglederbenken under kampene.

- Vi starter ingen hasteprosess med ny ansettelse av hovedtrener, sier Mathisen, som sier at ingenting skjer på den fronten før EM-pausen.

Fjørtoft blir

- Var det feil å ansette Tom Nordlie?

- Det er sikkert lett for alle andre å være etterpåkloke. Vi er takknemlig for at han førte en tittel til Åråsen. Den første på 18 år, sier Mathisen.

- Var det feil å la Nordlie og Fjørtoft arbeide sammen?

- Vi følte det var riktig. Tom var sjefen på feltet, sier LSKs styreformann.

- Vurderer dere Jan Åge Fjørtofts posisjon også?

- Nei, det gjør vi ikke, sier Mathisen.

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Dagbladet

- Det var en uholdbar situasjon

Styrelederen om uenigheten mellom Nordlie og Fjørtoft.

MADS GUDIM BURHEIM mgb@dagbladet.no
      STIAN HARALDSEN shar@dagbladet.no

FORTSETTER: Det har vært stor uenighet mellom Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie. I dag trakk Nordlie seg og Fjørtoft var på treningen. Foto: MORTEN HOLM/SCANPIX

FØRSTE ØKT: Erland Johnsen er en av trenerne som nå får mer ansvar. Her fra dagens trening. Foto: MORTEN HOLM/SCANPIX

ÅRÅSEN/OSLO (Dagbladet.no): Tom Nordlie fortalte før lunsj at Jan Åge Fjørtoft er årsaken til at han trekker seg som Lillestrøm-trener.
      Den faglige uenigheten mellom treneren og manageren var så stor at Nordlie mente han ikke kunne fortsette. Derfor leverte han i dag tidlig en oppsigelse til styreleder Per Mathisen.
      Dagbladet.no møtte Mathisen etter Nordlies pressekonferanse og han forteller at Nordlie selv tok initiativet til avgangen.
      - Dette var en uholdbar situasjon for LSK. Vi, altså styret og ikke det sportslige utvalget, gikk i dag tidlig gjennom dette med Tom. Han stilte ikke noe ultimatum, sier Mathisen.

- Tom har styrt
      Styrelederen vil ikke si så mye om maktkampen mellom Nordlie og Fjørtoft, annet enn at de også har fått med seg uenighetene.
      - Men det er ikke slik at Jan Åge har blandet seg inn på feltet og i kamp. Der har Tom hatt styringen. Samtidig har den faglige uenigheten vært for stor. Derfor har vi full forståelse for Toms avgjørelse.
      - Ville han fått sparken om han ikke hadde gått selv?
      - Vi har full forståelse for at Tom trekker seg.
      Mathisen vil ikke kommentere om andre i LSK-ledelsen har ønsket Nordlies avgang.

Mer aktiv Fjørtoft
      Framover vil Jan Åge Fjørtoft være mer aktiv i forbindelse med Lillestrøm-treningene. Frode Grodås, Erland Johnsen og Erlend Slokvik vil ha det midlertidige ansvaret fram til EM-pausen.
      - Det er naturlig å utnytte de ressursene vi har i klubben, men Jan Åge vil ikke sitte på benken under kampene, sier Mathisen.
      I fjor vinter byttet Tom Nordlie og Uwe Rösler jobb, da Nordlie gikk til Lillestørm og Rösler til Viking. Rösler ble presset ut av Aråsen av sterke eierkrefter, som ønsket Nordlie i stedet.
      Nordlie fikk bare en drøy sesong i moderklubben.
      - Det var ikke feil å ansette Tom da vi hentet ham inn, sier Mathisen.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

TV2 Sport

- Nordlie ble maktesløs

Bengt Eriksen mener Tom Nordlie ble den soleklare taperen i maktkampen mot Jan Åge Fjørtoft.
        Tom Nordlie valgte torsdag å trekke seg fra jobben som hovedtrener i Lillestrøm. På pressekonferansen røpet den nå avgåtte LSK-treneren at uenigheten med manager Jan Åge Fjortøft var en sterkt medvirkende årsak.

- Hovedårsaken til at jeg trekker meg er at vi i LSK har to sjefer. Jan Åge (Fjørtoft) og meg. Vi er fundamentalt uneige om hvordan drive og spille. jeg respekterer at folk er ueneige, men det er ikke heldig for LSK.

Bengt Eriksen mener Nordlie fremstår som den soleklare taperen i maktkampen på Åråsen.
        - Han trekker seg først og fremst fordi det er to sterke sjefer i Lillestrøm - Nordlie og Jan Åge Fjørtoft. Det er for så vidt ikke noe nytt. Men det er jo galematias av ledelsen å stikke kjepper i hjulene med en eneste gang. Nordlie ble maktesløs i maktkampen mot Fjørtoft, mener TV 2-eksperten.

Slakter LSK-styret
        Han refser hele prosessen rundt Nordlies avgang.
        - Helt fra starten var det en sportsdirektør som ville ha Rösler fremfor Nordlie. Men de burde vært innstilt på å samarbeide fra første stund. Nordlie fikk aldri den autoriteten han ville ha, mener han.
        Spilleropprøret som TV 2 Sporten meldte om onsdag tror Eriksen kun er en liten bit av hvorfor Nordlie nå er ferdig i Lillestrøm.
        - Vi har ganske mange svake styrer. Noen sier det pressen som avsetter en trener, og noen at spillerne avsetter en trener. Men det er bare tøys. Til sjuende og sist er det styret som ansetter, og styret som avsetter, slår Eriksen fast.

- Blir slitasje
        På spørsmål om hvorfor Tom Nordlie er så kort tid i hver klubb svarer Eriksen følgende:
        - Det er fordi Tom er en krevende trener. Han krever mye oppmersomhet og plass. Skal du ha den stilen må du vinne hver eneste gang. Nils Arne Eggen tok også mye plass, men vant hver eneste gang. Det går med Tom en kort periode, men blir det veldig mye av en person så slites spillerne og støtteapparat etterhvert, konkluderer han.

Se video her:

Bengt Eriksen mener Tom Nordlie ble den soleklare taperen i maktkampen mot Jan Åge Fjørtoft.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

Dagbladet

Teddy Moen i Fotballtrenerforeningen kommenterer forholdet mellom trener og manager/sportsdirektør med utgangspunkt i dagens hendelser. En lenke kan fortjene plass her:

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Dagbladet

HAR IKKE VURDERT Å TREKKE SEG: Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft mener Tom Nordlie overdriver når han sier at de var fundamentalt uenige.
            Foto: MORTEN HOLM/SCANPIX

Uenige om hvor uenige de var

- Hvis Tom sier det, så må han få lov til det, sier Fjørtoft.

MADS GUDIM BURHEIM
            mgb@dagbladet.no

LILLESTRØM/OSLO (Dagbladet.no): På dagens pressekonferanse, der det ble klart at Tom Nordlie har trukket seg som Lillestrøm-trener, sa han følgende om forholdet til manager Jan Åge Fjørtoft.

- Vi har to sjefer i LSK, Jan Åge og meg, som er fundamentalt uenige. Det er ikke heldig at situasjonen er sånn.

Fjørtoft mener på sin side at forholdet dem imellom ikke var så problematisk.

- Det at vi skal ha vært så fundamentalt uenige, er overdrevet. Hvis Tom sier det, så må han få lov til det. Det blir for enkelt å gjøre dette til en konflikt mellom meg og Tom, og det vil også historien vise, mener han.

Han er nå mest opptatt av å se framover, for å få klubben ut av det han kaller dens verste sportslige krise siden 1960-tallet.

Men sjøl om han skal knyttes nærmere opp til det midlertidige trenerteamet, med Erland Johnsen i spissen, avviser han at han vil gå inn som en av trenerne.

- Jeg har ikke ambisjoner om å bli hovedtrener i Lillestrøm, og det har jeg aldri hatt. Manageren skal ikke ha noe med laguttak å gjøre nå, heller, forsikrer han.

I motsetning til Nordlie har Fjørtoft aldri vært inne på tanken om å trekke seg, men han ville ikke kommentere trenerens beslutning.

- Jeg vil ikke si noe om hva andre gjør, og jeg vil ikke snakke om mine innerste følelser hva gjelder det som skjer her i dag.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

Fotballtips

Kjetil Rekdal oddsfavoritt som ny LSK-trener

Kjetil Rekdal er spilleselskapet NordicBet store oddsfavoritt til å ta over som hovedtrener i Lillestrøm, etter Tom Nordlie som gikk av tidligere i dag!

FOTBALLTIPS

Oddsen på at Rekdal er LSK-trener pr 28 Juni er hos NordicBet 3.50, mens nærmeste utfordrer til jobben etter vår mening er Erland Johnsen, som er èn av de tre som midlertidig overtok treneransvaret i formiddag. Oddsen på Johnsen er 4.50 ganger innsatsen!

Talsmann Kim Rud Petersen i NordicBet sier at ”Nordlies avgang ikke var uventet, og at de aller fleste som hadde spilt på hvilken trener som fikk sparken først i Tippeligaen i år, hadde spilt på Nordlie. Nå blir det spennende å se hvem klubben velger som ny trener, men vi i NordicBet holder Kjetil Rekdal som den heteste kandidaten. Han er ledig på markedet, kjenner Jan Åge Fjørtoft godt, og har en god erfaring som trener!”

Her er listen over kandidater fra NordicBet:

Kjetil Rekdal 3.50
              Erland Johnsen 4.50
              Nils Johan Semb 5.50
              Frode Grodås 9.00
              Per Mathias Høgmo 10.00
              Knut Tørum 12.00
              Stig Inge Bjørnebye 13.00
              Arne Erlandsen 13.00
              Petter Myhre 15.00
              Knut Torbjørn Eggen 15.00
              Ola By Rise 20.00
              Tor Thodesen 22.00
              Magnus Johansson 35.00
              Per Joar Hansen 35.00
              Thomas Berntsen 35.00
              Arild Stavrum 50.00
              Ole Gunnar Solskjær 50.00
              Bengt Eriksen 200.00
              Drillo 200.00
              Ivar Hoff 1000.00

En av de kandidatene som gir høyest vinnerodds, er tidligere LSK-trener og fotballkommentator Ivar Hoff. Like etter Nordlies avgang i formiddag var Hoff frempå i et intervju med Nettavisen og beskrev Nordlies trenergjerning det siste året slik:

”Lillestrøm var gode frem til mai i fjor. Etterpå brukte de cupen som medikament for å forsvare at det gikk bra. Det blir som å bruke topplue mot hjernehinnebetennelse.”

Skulle mannen med gullkornene igjen få plass som hovedtrener i LSK, I en joggebukse med LSK-logo, vil vi betale igjen hele …. ganger innsatsen.

Alle spillene på hvem som er hovedtrener i Lillestrøm pr 28 Juni, finner du hos NordicBet.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

VG

Solbakken: - Jeg er uaktuell

Ståle Solbakken avskriver seg selv som Tom Nordlies erstatter i LSK.
                [LEFT]Av spilleropprør på Åråsen.

- Jeg kjenner ikke forholdene godt nok til å si noe om det, sier Solbakken.

- Men kan en trener fortsette i en klubb der han har spillerne mot seg?

- Det er og bli et ledelsesansvar å avgjøre. Hvis Tom har tatt den avgjørelsen selv, er det greit. Men det er som sagt ledelsens ansvar å finne ut av, sier FCK-treneren, som har 99 kamper bak seg i LSK-trøyen.

- Helt uaktuelt

Solbakken har lenge blitt lansert som en het kandidat til trenerjobben på Åråsen - dersom Nordlie skulle forsvinne. Nå har det skjedd, men Solbakken avviser at han er aktuell.

- Jeg har tre år igjen i København, så før det er det helt uaktuelt, sier han til VG Nett.

- Ville du bli smigret om LSK tar kontakt?

- Nei, for det er egentlig helt uaktuelt, og det vet de også. Det er utopi.

- Ville det være et tilbakeskritt for deg å gå til en norsk klubb?

- Det har jeg ikke tenkt noe over, sier Solbakken og ler.

- Lillestrøm er en flott klubb på alle mulige måter, så det er en veldig attraktiv klubb, legger han til.

-SYND: Kjetil Rekdal synes det er synd at Tom Nordlie i dag trakk seg som LSK-trener. Foto: Scanpix

Skal blir trener igjen
                En annen tidligere landslagsprofil som er nevnt som en mulig kandidat til trenerjobben i LSK er Kjetil Rekdal. Han jobber for tiden som fotballekspert i TV 2, og vil ikke kommentere om han kan være aktuell for LSK.

- Er du klar for en ny trenerjobb?

- Jeg har en spennende jobb i TV 2, der jeg ser ting fra den andre siden. Det vil jeg ha enormt nytte av senere. Men ja, jeg skal bli fotballtrener igjen, fastslår Rekdal.

Han forstår at Nordlies situasjon i LSK var vanskelig, men mener på generelt grunnlag at et styre kan fortsette med en trener til tross for spillernes mistillit.

- Det har nok skjedd. Alle klubber har et behov for å ha leder som har makt til å gjøre det han føler er riktig. Det vil alltid være noen misfornøyde spillere, sier den tidligere VIF- og Kaiserslautern-treneren.

(VG NETT 29.05.08 kl. 13:19, sist oppdatert 29.05.08 kl. 13:19)

Ståle Solbakken avskriver seg selv som Tom Nordlies erstatter i LSK.
                Last edited by RSP; 29.05.2008, 12:48.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

100% Fotball

KONTRAKTEN GÅR UT: Henning Berg har kontrakt med Lyn ut sesongen. Om han er aktuell for Lillestrøm vil han ikke si stort om. ( Foto: Erlend Aas - Scanpix )

Berg har ikke hørt fra LSK

OSLO: Etter at Tom Nordlie sa takk for seg må Lillestrøm ha ny trener. Lyn-trener Henning Berg hevder at han ikke har hørt noe fra romerikingene.

Av: Erlend Nesje
                  Publisert: 29.05.2008 kl. 13:30
                  Endret: 29.05.2008 kl. 13:35

Aftenposten vet at Henning Bergs navn har vært nevnt i miljøet rundt Åråsen-klubben. Da Nordlie forsvant ut stadionportene torsdag formiddag åpnet det for spekulasjoner rundt nytt trenernavn.
                  Det er ikke uten grunn at Bergs navn blir nevnt. Han er bosatt på Fjellhamar - noen få kilometer fra Åråsen. Han er svoren fan av 4-4-2-systemet - en spillestil som var innarbeidet gjennom en årreke før Nordlie-epoken. Berg har fått snart fire sesongers erfaring med Lyn i eliteserien. Og ikke minst: Han er kontraktsløs etter denne sesongen.
                  - Dette har ikke jeg hørt noe om. Jeg er trener i Lyn og forholder meg til kontrakten jeg har ut sesongen. Dessuten trives jeg både med spillere og støtteapparat her, sa Berg til Aftenposten etter Lyns formiddagsøkt.
                  - Du har en kontrakt som snart går ut?
                  - Jeg har ikke kontrakt, og hva som skjer neste år vet jeg ikke. Jeg har ennå ikke snakket med Lyn om noen kontrakt. Hadde jeg gjort det ville det vært lettere å si hva som skjer neste år, svarte Berg.

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

TV2 Sport

Avviser millionfallskjerm

Tom Nordlie hevder at han ikke forlater Åråsen med en millionfallskjerm i bagasjen.

ÅRÅSEN/BERGEN (TV 2 Sporten): Finansavisen skrev før helgen at Nordlie har sikret seg en fallskjerm på 2,5 millioner, eller en årslønn, om han fikk sparken i Lillestrøm.
                    - I kontrakten Nordlie har med Lillestrøm har han sikret seg en årslønn hvis han skulle får sparken. Det betyr 2,5 millioner kroner, sa en kilde til Finansavisen.

- Helt uriktig
                    Men etter at Nordlie torsdag trakk seg fra stillingen som hovedtrener i LSK med umiddelbar virkning avviser han at forlater klubben som millionær.
                    - Det er helt feil. Jeg har ikke noen fallskjerm. Jeg inngikk en avtale mellom arbeidstaker og arbeidsgiver da jeg begynte her, men det er helt uriktig at jeg får 2,5 millioner i fallskjerm, slår Nordlie fast overfor TV 2 Sporten.
                    - Men du får vel råd til annet enn ketchup og hotdog fremover?
                    - Nei, det har jeg vel spist nok av fra før, svarer Nordlie og gliser.

Nektet Fjørtoft-klem
                    Forholdet til manager Jan Åge Fjørtoft var en medvirkende årsak til at Nordlie valgte å kaste inn håndkleet på Åråsen.
                    - Har Fjørtoft motarbeidet aktivt?
                    - Jeg har vel ingen kommentarer eller beviser for det. Men jeg har ikke fått ut det jeg ønsker, og trekker meg som en konsekvens av det, mener Nordlie.
                    - Stemmer det at du ikke ville Fjørtoft en klem etter seieren mot Viking?
                    - Ja, det stemmer.

Stiller spørsmål ved sportsdirektører
                    - Hvorfor det?
                    - Jeg har ikke noe imot Jan Åge som person. Men det var vel det alle ventet på, så i den settingen ble det litt kunstig.
                    - Ble du presset ut av Fjørtoft?
                    - Vi skal ikke fokusere på personer. Men det spørsmålet man kan stille seg er forholdet mellom sportsdirektører og trenere og det med to sjefer. Det er viktige ting på et organisasjonskart, slår Nordlie fast.

- Overdrevet
                    Lillestrøms klubbleder Per Mathisen mener forholdet mellom Nordlie og Fjørtoft ikke skal ha vært så anstrengt som media har hevdet.
                    - Jeg føler ikke det forholdet har vært så umulig som det kan hevdes og virke. Det som var viktig var å prøve å balansere dette, og at begge har vært klar over og kjent med sine roller. Og det føler jeg de absolutt har vært, sier Mathisen til TV 2 Sporten.

Se video her:

Tom Nordlie tilbakeviser at han har 2,5 millioner kroner i fallskjerm.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Dagbladet

TRAKK SEG: Gjennom hele vårens turbulens rundt Tom Nordie har jeg sett på den aller innerste LSK-ledelsen som garantist for den siste rest av fornuft, skriver Esten O. Sæther. Foto: MORTEN HOLM/SCANPIX

Derfor gråter klovnen

Tom Nordlie satt til slutt alene på Åråsen. Det er til å gråte over for flere enn ham.

ESTEN O. SÆTHER
                      eos@dagbladet.no

KOMMENTAR
                      Torsdag 29.05.2008, 13:41, oppdatert 14:06

DEN selvsparkete Lillestrøm-trener Tom Nordlie har så lenge tatt så mye plass i manesjen at det er vrient å se forbi den klovnedrakta han for ofte har kledd seg i. Men denne gangen er det verdt å ta sirkus på alvor. Det er ikke noe gøy det som skjer i Tippeligaens mest ærverdige klubb.

For LSK har snart vært der oppe hele tida og Nordlie fikk være alt for kort. Til sammen er det en elendig kombinasjon som viser at mye er galt i den norske måten å drive toppfotball på.

Nå er det omtrent fritt fram for tilfeldigheter hvor som helst.

GJENNOM hele vårens turbulens rundt Tom Nordie har jeg sett på den aller innerste LSK-ledelsen som garantist for den siste rest av fornuft.

Selvsagt stilte ulike medier spørsmålstegn ved LSK-treneren alt for tidlig; og ja; det skyldes en grunnleggende uvitenhet i flere sportsredaksjoner om hva som over tid gir gode fotballprestasjoner.

Men det er ikke sportsredaksjonene som skal bestemme utviklingen i Tippeligaen; like lite som makten skal ligge hos de tilfeldige supporterne som har fløyet inn til medlemskap i Kanarifansen rikt utstyrt med chattesfærens anonyme drittspråk, flokkfolkets mest primitive jaktinstinkter pluss fotballerfaring begrenset til maks to touch i nærmeste skolegård.

Den store fotballopplevelsen skal være for alle, men selve fotballedelsen er for de få. I Lillestrøm Sportsklubb bør den utøves av den valgte ledelsen med støtte av han som betaler moroa.

Det er nettopp dette som gjør avgangen så trist.

FOR Lillestrøm Sportsklubb har toppfotballens best skolerte hovedinvestor. Per Berg var en bauta av en midtstopper den gang storlaget i den lille stasjonsbyen ble skapt tidlig på 1970-tallet.

Han vet alt om hvordan identitet og samhold former prestasjoner. Det var derfor han med inntjente millioner i lommeboka etter hvert ønsket noe helt spesielt for klubben i hans hjerte:

** Og hvem var bedre egnet til det helt spesielle enn Tom Nordlie? Slik ble det Per Berg som i realiteten skjøv vekk Uwe Röøsler.

Ikke på grunn av resultater, men på grunn av et fotballhode og en magefølelse som fortalte at den unge, ivrige tyskeren ikke hadde dybde nok i de teoretiske fotballkunnskapene til å forme den spillestilen som skulle gjøre LSK til et stabilt topplag.

TOM NORDLIE derimot hadde utvilsomt stilen. I klubb etter klubb har han vist hvor langt høyst forskjellige mannskap kan komme ved å strukturere det offensive spillet.

Nordlies drilling av 4-3-3 med effektiv bruk av bredden er landet rundt et kjært minne hos mange ellers kravstore fotballspillere. Ikke fordi de elsket trenerens sleivkjeft og plasskrevende hyperaktivitet, men fordi de skjønte forskjellen på å bli trent av en kjegleflytter eller en fagmann.

Nordlie burde avgjort ha bøyd seg ned for å flytte noen flere kjegler i løpet av trenerlivet, men han er definitivt en fagmann.

DET ER der debatten flytter seg fra ganske billig moro rundt eks LSK-treneren spesielle atferd, til viktige prinsipper for utviklingen av norsk toppfotball:

** Hvem er det egentlig som bestemmer den sportslige strukturen rundt omkring?

Nordlies egen begrunnelse for å gå av, er forholdet til sportsdirektør Jan Åge Fjørtoft:

- Jeg kan ikke trene laget med total uenighet mellom to ledere, forklarte hovedpersonen på pressekonferansen, før han minnet både seg selv og oss andre om at det jo selvfølgelig var han alene som hadde det endelige sportslige ansvaret.

MEN en ting er instruksen på papiret; noe helt annet hvordan en hel klubbledelse spiller sammen for å oppnå den sportslige strukturen man er blitt enig om. Her kreves det i hvert fall i utgangspunket tydelige mål, så disiplin underveis og dessverre mye mer tålmodighet enn det klubbledere flest evner.

For det må være evnen det står på når LSKs styreleder Per Mathisen klarer å lire av seg følgende etter avskjeden: LSK er en klubb som ikke fortjener å ligge der den ligger.

Vi skal opp og fram, proklamerte han da Tom Nordlie hadde forlatt Åråsen, og glemte at en fotballtabell pr. definisjon ikke viser annet enn poengene som ethvert lag i dette spillet fortjener.

DET egentlige poenget i toppfotballen ligger i hvordan man kommer seg opp og fram. Jeg har til gode å se et norsk lag som gjennom hyppige trener -og stilskifter oppnår en stabil sportslig framgang.

Derimot har de fleste fått med seg at den lengste storhetstida varte i Trondheim der Rosenborg hadde en ekstremt kunnskapsrik trener med nesten like høy støyfaktor.

Helt i starten av Nils Arne Eggens siste RBK-periode hadde også spillerne fått nok av hyperaktiviteten og krevde et trenerbytte. Det ble isteden en skikkelig prat som begge parter ble litt klokere av, og den felles suksessen kunne vokse seg skikkelig stor.

NORDLIE mangler nok en del både i dybde, originalitet, pedagogikk og medhjelpere til å nå Nils Arne Eggens nivå som fotballtrener, men for tida er vi altså langt dårligere vant. Slik blir den avgåtte LSK-treneren fortsatt ranket blant de klokeste.

Det er da han skal slippe å sitte alene i manesjen med tårene for en knust trenerdrøm hjemme på Åråsen. Nå er det faglige nivået på klubbledelsen det som virkelig er til å gråte over

Tom Nordlie satt til slutt alene på Åråsen. Det er til å gråte over for flere enn ham.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Dagbladet

MØTTE LEDELSEN: Frode Kippe, Vidar Riseth og Espen Søgård var i et møte med klubbledelsen i går kveld. Foto: STIAN LYSBERG SOLUM/SCANPIX

- Mange som må gå i seg selv

Spillerne om Tom Nordlie-avgangen.

MADS GUDIM BURHEIM
                        mgb@dagbladet.no

STIAN HARALDSEN
                        shar@dagbladet.no

ÅRÅSEN/OSLO (Dagbladet.no): Da Lillestrøm-gutta reiste hjemmefra til trening i dag tidlig, var Tom Nordlie trener. Da de kom fram til Åråsen, hadde Nordlie sagt opp.

Nordlie peker på faglige uenigheter med manager Jan Åge Fjørtoft som grunnen til at han går. Fjørtoft avfeier dette blankt.
                        Uansett har også spillerne bidratt til å legge press på treneren. I går kveld var spillerutvalget, bestående av Frode Kippe, Vidar Riseth og Espen Søgård, i et møte med klubbledelsen.
                        - Vi hadde først et møte i spillergruppa, hvor det kom fram mange delte og sterke meninger. Deretter snakket vi med ledelsen, og det som har skjedd videre har ikke vi hatt noe med. Det er ledelsen som har godtatt Nordlies avskjedssøknad, sier Riseth.

Sterke personer
                        Ingen av gutta i spillerutvalget vil ut med hva de diskuterte på møtet i går kveld.
                        - Dette er slikt vi i en sterk spillergruppe må holde internt, sier Riseth.
                        Dette er ikke første gang det har vært turbulens på Åråsen. Det har vært mange folk i gangene der som har smelt med dørene tidligere.
                        - Det er mange sterke personer i LSK og mye styr, men det meste er nok skapt av media, sier Riseth.
                        Ifølge Tom Nordlie har det altså vært stor faglig uenighet mellom ham og Jan Åge Fjørtoft. Nå er de også uenig i om det har vært så stor uenighet.
                        - Dette får de kommentere, vi har ikke merket mye til det, sier Riseth, som kom til klubben fra Rosenborg i vinter.

- Tom tok støyten
                        Lillestrøm ligger nest sist på tabellen, etter åtte serierunder. Bare nyopprykkede HamKam har åpnet dårligere.
                        Vidar Riseth innrømmer at de gulsorte har en lang vei å gå og at ting ikke vil løse seg automatisk ved at treneren trekker seg.
                        - Det er mange som må gå i seg selv. Tom tok støyten i dag, men han har langt fra all skyld i det som har skjedd.
                        LSK-klippen Frode Kippe er usikker på hvordan Nordlie-avgangen vil slå ut. Ofte får lag en liten oppsving ved et trenerbytte, men det er aldri noen garanti for at det vil skje.
                        - Tida får vise hva som skjer, men jeg er positiv til framtida, sier midtstopperen.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Nettavisen

Fjørtoft avfeier Nordlies kritikk

- Historien vil vise hva som skjedde.

Av Marius Vik

ÅRÅSEN (Nettavisen): LSK-manager Jan Åge Fjørtoft var ikke overrasket over måten Tom Nordlie ordla seg på pressekonferansen hvor han forklarte sin avgang – men spesielt imponert over den tidligere LSK-trenerens uttalelser var han ikke.
                          - Vi var fundamentalt uenige, var Nordlies begrunnelse for sin avgang, og hevdet at uenigheten mellom ham og Fjørtoft var årsaken til han gikk.
                          Jan Åge Fjørtoft har en litt annen versjon.
                          - Jeg tror folk har sett hva som har skjedd, og så får de trekke sine egne konklusjoner. Historien vil vise hva som skjedde, sier Fjøra.
                          - Men dette er ikke tid og sted. Det får komme i biografien.

- Ikke jeg som bestemmer
                          Fjørtoft unnlot bevisst å bruke de kraftigste adjektivene om samarbeidet mellom ham og Nordlie. Men en ting er han klar på – det er ikke han som styrer LSK-skuta.
                          - Det er rørende av Tom å gi meg så mye makt, men det er ikke jeg som bestemmer – det er styret og lederen.
                          - Men nå er jeg mest interessert i å prate om de som er i LSK, ikke de som har vært her. Han gjør dette til en konflikt mellom oss, men jeg har ikke lyst å si så mye om det, forteller LSK-manageren.
                          Han avviser blankt at han har stilt noe kabinettspørsmål og bedt styret velge mellom ham og Nordlie.
                          - Nei, det har jeg ikke gjort.
                          Derimot mener Fjørtoft at han har gjort sitt beste for å få det beste ut av Norldie.
                          - Føler du at du har spilt Nordlie god?
                          - Ja.
                          - Tror du Nordlie føler det samme?
                          - Nei.

- Har ingen trenerambisjoner
                          Nå skal Fjørtoft inn i en mer aktiv rolle i LSKs trenerapparat, men en trenerrolle a la den han hadde etter at Uwe Rösler måtte gå for halvannet år siden, hvor han med svært gode resultater ledet LSK i Royal League, er ikke aktuelt.
                          - Det er manager jeg er, og jeg har ingen trenerambisjoner.
                          - Jeg kommer ikke til å være med på benken under kampen, ei heller vil jeg være med å ta ut laget, understreker LSK-manageren.
                          Og er rask med å poengtere at det eneste som er viktig nå, er å få 'Fugla på bena igjen, og ikke innkassere noen personlig triumf over at det var Nordlie og ikke han selv som måtte gå.
                          - Jeg føler ikke dette som noen personlig seier. Vi er i krise, nest sist i Tippeligaen, og det er ingen vinnere i dag, mener Fjørtoft

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

RB

TRIST: Espen Søgård synes ikke det er hyggelig at Nordlie trekker seg. FOTO: TOM GUSTAVSEN

– Tom er jo glad i klubben

ÅRÅSEN:
                            Espen Søgårds hjerte brenner for LSK. I dag er han trist.

Av Espen Solbakken
                            Publisert 29.05.2008 - 14:19 Oppdatert 29.05.2008 - 14:24

Espen Søgård er den spilleren med aller størst LSK-hjerte på Åråsen. Han karakteriserte torsdagen hvor Tom Nordlie pakket bagen for siste gang som trist.

– Dette er ikke noe moro for noen parter. Tom er jo også glad i denne klubben, men han innså nok at det til slutt ble vanskelig å lede en gruppe som ikke presterte bedre, sier Espen Søgård.
                            Fet-gutten vil ikke si om Nordlie betalte en ufortjent høy pris for motgangen, men presiserer at det er summen av mange ting som førte fram til at torsdagen ble som den ble på Åråsen.

Sprik i spillergruppa
                            – Var spillergruppa enig om at dette måtte bli utfallet?
                            – Det har sprikt. Noen er mer misfornøyd enn andre, og det ble ikke gjort noen bastante konklusjoner blant spillerne onsdag. Alle ble hørt, og vi satte ned noen punkter om ønskede endringer.
                            – Hva synes du om løsningen med Frode Grodås og Erland Johnsen som nye trenere med Erlend Slokvik og Jan Åge Fjørtoft med på feltet?
                            – Den er så god som den kunne blitt i de rådende omstendighetene, mener Søgård.

– Viktig møte
                            Vidar Riseth mener det er viktig at spillergruppen nå opptrår samlet, sånn som den gjorde under møtet i forkant av den dramatiske dagen på Åråsen.
                            – Du får ikke høre av meg hva som ble sagt på møtet med alle spillerne til stede. Slike ting tar vi internt.
                            – Men var spillerne samlet eller splittet i synet på Nordlie?
                            – LSK er en stor klubb, og det er en sterk spillergruppe her i klubben, men slike ting er det viktig at vi holder innenfor veggene her. Spillerne kom med synspunkter, og det var spillerutvalget med med Frode Kippe, Espen Søgård og meg selv som tok disse videre til styret, forteller Vidar Riseth.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

TV2 Sport

- Tom har ikke all skyld

Espen Søgård mener flere ledere i Lillestrøm bør under lupen.
                              TV 2 Sporten kunne onsdag fortelle om et spilleropprør mot Tom Nordlie. Dagen derpå trakk Nordlie seg som hovedtrener på Åråsen.
                              - Styret ville ha et møte med oss, og vi innkalte til et spillermøte før den tid. Det er viktig at vi får si det vi føler for, og at vi er åpne begge veier, bekrefter Lillestrøm-spillernes talsmann Espen Søgård overfor TV 2 Sporten.
                              - Ble det helt umulig å fortsette med Tom Nordlie?
                              - Vi har helt klart slitt. LSK kan ikke være kjent med seks poeng åtte kamper, svarer en kryptisk Søgård.
                              Den lojale midtbanespilleren mener imidlertid at Tom Nordlie alene ikke har all skyld for Lillestrøms krisestart på sesongen.
                              - Vi legger ikke all skyld på Tom Nordlie. Hva som ble sagt på pressekonferansen kan jeg ikke si eksakt, men det er helt klart flere i klubben som her må gå i seg selv og ta tak for å få klubben på rett kjøl igjen, slår Espen Søgård fast.

Se video her:

Espen Søgård mener flere ledere i Lillestrøm bør under lupen.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

RB

Flat struktur i nytt trenerteam

ÅRÅSEN:
                                Frode Grodås og Erland Johnsen skal lede LSK fram til sommerferien.

Av Espen Solbakken
                                Publisert 29.05.2008 - 14:41 Oppdatert 29.05.2008 - 14:44

Det er Frode Grodås og Erland Johnsen som skal fronte "nye LSK" sportslig på treningsfeltet og fra benken, men ingen vil ta på seg noe ansvar for å reise kjerringa på Åråsen.
                                Man har innledet et samarbeid med flat struktur, og det er ikke avgjort hvem som skal ha siste ordet.
                                – Nå legger vi vekk alle egeninteresser for LSKs beste og tenker kun klubb! Jeg var ikke helt i trenermodus da jeg hørte om Toms avgang, og derfor er det mer naturlig at vi gjør dette sammen, sier Frode Grodås.

– Uproblematisk
                                Han kjenner Erland Johnsen så godt at han regner det som uproblematisk å bli enig om ting. Det gjør heller ikke Johnsen.
                                – Jeg regnet med å få det spørsmålet. Jeg og Frode er nok ikke enig i absolutt alt, men den uenigheten er sunn.
                                – Hvem skal spille for eksempel høyre midtbane om dere ikke er enig?
                                – Vi tenker så likt at det skal vi greie å finne svaret på. De svarene får vi gjennom prestasjoner på trening og kamp, sier Erland Johnsen.

Mulig ut sesongen
                                Verken han eller Grodås sier de er veldig opptatt av spillesystemer og tallformasjoner, men nå ligger det an til 4-4-2 på Åråsen, men man vil se an hvilke spillere som er tilgjengelig og hva motstanderen kommer med.
                                Grodås og Johnsen får med seg Erlend Slokvik som fysisk trener og Jan Åge Fjørtoft som manager/støttespiller på treningsfeltet.
                                Kvartetten skal på en slags dugnad lede LSK fram til sommeren i første omgang.
                                Trolig får man også tillit ut sesongen, men det er sannsynlig at arbeids- og ansvarsområdene blir mer definert i løpet av sommeroppholdet.

Kommentar

• erlando
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 858

Varsler strakstiltak i LSK

Erland Johnsen liker sine nye utfordringer, og varsler umiddelbare endringer.

ÅRÅSEN (Nettavisen): Erland Johnsen (41) får hovedtreneransvaret i Lillestrøm sammen med Frode Grodås – inntil videre. Det er en utfordring han tar på strak arm.
                                  - Spennende. Jeg liker utfordringer, sier Johnsen til Nettavisen.

Antyder 4-4-2
                                  Han er heller ikke sen om å varsle strakstiltak, både på trening og under kamp.
                                  - Vi skal i alle fall ikke låse oss til et system, men se hva vi har til rådighet av spillere og hvem vi møter.
                                  - I klartekst, betyr det at dere går over til 4-4-2?
                                  - Ikke nødvendigvis, vi vil se an motstanderen, på samme måte som vi vil legge opp spillet etter motstanderen.
                                  - Har de svake midtstoppere, kan det hende vi slår langt, ellers kan det hende vi velger å spille oss gjennom midtbaneleddet. Jeg er for en fotball som er uforutsigbar, understreker den gamle Chelsea-proffen.
                                  - Hva med treningene, blir det endringer der?
                                  - Ja. Det vil bli kortere treningssekvenser, mer intensiv, samtidig som vi vil ha flere pauser underveis.
                                  - Dessuten vil det bli mer oppdelte økter, slik at spillerne får mer spesialisering – forsvarerne vil trene mer på forsvarsarbeid og så videre.

Kan bli permanente løsninger
                                  Johnsen har tidligere erfaring som trener fra Follo, mens Frode Grodås (43) har det samme fra HamKam. Ingen av de nye hovedtrenerne vil utelukke muligheten for at de ender opp i trenerjobben på permanent basis.
                                  - Jeg har alltid hatt ambisjoner som trener, så får tiden vise om det blir her i Lillestrøm eller et annet sted, sier Johnsen.
                                  - Dette kom som lyn fra klar himmel for meg, selv om jeg selvsagt har registrert det som har skjedd. I utgangspunktet har jeg sagt ja til jobben frem til sommeren, så får vi se, sier Frode Grodås.

Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

- SKYTER MOT MEG: Jan Åge Fjørtoft sier at Tom Nordlie skyter mot ham etter at han trakk seg i dag tidlig. FOTO: TOM GUSTAVSEN
                                    Fjørtoft: – Uenige om verdier

ÅRÅSEN:
                                    Fjørtoft tilbakeviser at han og Nordlie er «fundamentalt uenig».
                                    Avgått LSK-trener Tom Nordlie rettet hard skyts mot sin manager Jan Åge Fjørtoft på pressekonferansen på Åråsen torsdag formiddag. Han mente de var fundamentalt uenig i det meste og at det gjorde at han ikke fikk ut sitt potensial som trener i moderklubben.
                                    Fjørtoft selv gikk langt i å avvise kritikken da han møtte pressen et par timer senere.
                                    Han mener Nordlie overvurderer makten til ham som manager, men innrømmet samtidig at de ikke var trosfeller i alt.

– Skyter mot meg

– At vi skal være så fundamentalistisk uenige er sterkt overdrevet. Det jeg kan si er at vi ikke er enig om visse fotballmessige verdier og også menneskelige verdier, det går mer på hvordan man behandler mennesker, sa Fjørtoft.
                                    – Er konflikten mellom deg og Nordlie hele årsaken til bruddet mellom Nordlie og klubben?
                                    – Nei, det blir for enkelt. Jeg blir litt oppgitt, men registrerer at Tom velger å skyte på meg.
                                    Fjørtoft presiserte videre at han aldri har hatt ambisjoner om å bli hovedtrener og at han fremdeles skal sitte på tribunen i de kommende kampene.
                                    – Hvordan vil du beskrive LSKs situasjon?
                                    – Vi er i en dyp, dyp sportslig krise og det kan knapt nok bli verre akkurat nå. Det måtte i så fall være at vi lå ett poeng bak Ham-Kam i stedet for ett poeng foran. Slik sett er det en stor "oppside" for de som skal snu dette, sier Jan Åge Fjørtoft.

Starter trenerjakten i kveld

– Når begynner jobben med å få en mer langsiktig trenerløsning på plass?
                                    – I kveld. Men trolig blir det denne løsningen ut sesongen. Markedet er med på å bestemme valget, men jeg mener vi må ha en trener med ekte LSK-verdier, som har evne til å lese spillerne og forstå mekanismene i garderoben.
                                    – Hva kan du si om de siste ukers hendelser?
                                    – Nå har vi hatt en prosess gående de siste ukene, og den fikk sin ende her i dag. De første krav om endringer ble fulgt, og så ble det tatt nye avgjørelser nå disse ikke førte fram.

Kommentar

• Kjelstad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 352

NESTEN 20 ÅRS SAMARBEID: Frode Grodås og Erland Johnsen får hovedansvaret for Lillestrøm framover, mens Jan Åge Fjørtoft skal være enda mer «hands on» som de sier i England. Så gjenstår det å se om jubelen kommer til å stå like høyt i taket som her i 1994, etter en intern landslagskamp. Mini skal ikke inn i LSK.
                                      Foto: TOR RICHARDSEN/SCANPIX
                                      - Vi har jo vært sidestilte i 20 år

Uenighetene forsvant med Tom Nordlie.

MADS GUDIM BURHEIM
                                      mgb@dagbladet.no

ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Da Tom Nordlie i dag tok hatt og bag og gikk fra trenerstolen på Åråsen, oppga han følgende hovedårsak til avgjørelsen:

- Vi har to sjefer i LSK, Jan Åge (Fjørtoft, manager) og meg, som er fundamentalt uenige, sa Nordlie.
                                      HELT PÅ NETT: Jan Åge Fjørtoft og Erland Johnsen gir hverandre en klem før det norske landslagets avreise til VM i 1994. Nå skal de sammen med Frode Grodås redde LSK ut av krisen.
                                      Foto: ERIK JOHANSEN/SCANPIX
                                      TOK TAK MED EN GANG: Erland Johnsen ledet Lillestrøm-treninga i dag, mens Tom Nordlie svarte på spørsmål fra pressen om sin avgang som trener.
                                      Foto: MORTEN HOLM/SCANPIX

Jan Åge Fjørtoft nedvurderte senere betydningen av en slik konflikt, men med det nye trenerteamet skal hvertfall potensielle gnisninger være ryddet av veien.

For med Nordlie borte er det Erland Johnsen og Frode Grodås som tar roret i Lillestrøm inn i EM-ferien, og skal man tro de nye ansvarlige kommer det til å bli rene kompisledelsen på Åråsen framover.

- Vi har jo vært sidestilte i snart 20 år, Erland, Fjøra og meg, så det kommer til å bli totalt uproblematisk. Vi er enige om alt når det kommer til det fotballfaglige, mener Frode Grodås.

Skal gjøre det meste sammen
                                      Jan Åge Fjørtoft klart og tydelig ga uttrykk for at han skal holde seg unna laguttak og den type ting også i tida framover, men de nye sjefene framholder at det er et dugnadsarbeid som skal løfte Lillestrøm ut av sumpa.
                                      Grodås og Erland Johnsen skal ha ansvaret for laget under kamp, mens fysisk trener Erlend Slokvik og Jan Åge Fjørtoft skal ha en aktiv rolle i treningsarbeidet.
                                      - Min jobb er å lede sportslig ledelse, men vi må jobbe i team med klubben i sentrum, sier Fjørtoft.
                                      - Vi skal gjøre det meste sammen, sier Frode Grodås.
                                      Og det er jo sant at de tre kjenner hverandre godt:
                                      • De tre var lagkamerater på landslaget, og var alle i VM-troppen i 1994.
                                      • Grodås og Johnsen spilte samtidig i Chelsea.
                                      • Grodås og Fjørtoft spilte samtidig i Lillestrøm.

Mer opptatt av spillere enn system
                                      På Åråsen i dag var det vanskelig å få et tydelig svar på nøyaktig hvilke fotballfaglige aspekter som lå til grunn for uenigheten mellom Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft, men noen momenter kan man kanskje lese ut av alt som ble sagt i Lillestrøm i ettermiddag.

Mens Nordlie har måttet kjempe for sin 4-3-3, er ikke Grodås og Johnsen så opptatt av akkurat det. Og mens Nordlie kanskje valgte å bruke sine spillere til det beste for systemet, kan spillernes individuelle kvaliteter bli viktigere for de nye sjefene.
                                      - I Norge er man veldig opptatt av spillesystem, men vi er kanskje ikke så systemavhengige. Vi kommer til å se an spillerne vi har å velge i, og også lagene vi skal møte, sier Erland Johnsen.
                                      - Oppgaven blir å lære spillerne å ta ansvar i de situasjonene som oppstår ute på banen, sier han.

Mye erfaring
                                      Spillerne som i dag fikk sin første trening under det nye regimet, har tro på at de midlertidig ansatte kan gi laget et løft.
                                      - Erland og Frode er jo to dyktige karer, med erfaring fra både Premier League og andre ligaer, sier Vidar Riseth.
                                      - Vi får to trenere som har mye erfaring også som spillere, så det blir spennende, sier Frode Kippe.
                                      Men det er én ting er alle enige om på Åråsen, etter at én mann og hans assistent forsvant ut døra:
                                      - Spillerne har et spesielt ansvar for at vi skal løfte oss nå, sier Erland Johnsen.

-Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

Kommentar

• Kjelstad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 352

Trenersituasjonen i LSK
                                        Det ble etter Tom Nordlies avgang klart at de eksisterende trenerne i LSK vil være involvert i den daglige ledelsen av a-laget.

Av: Ole Kristian Bakkene

Det betyr at Frode Grodås, Erland Johnsen, Erlend Slokvik og Jan Åge Fjørtoft tar over den daglige ledelsen.
                                        - Vi har igjen tre kamper. Vi spiller borte mot Bodø/Glimt, Eidsvold Turn i cupen, og Aalesund hjemme. Vi vil benytte Grodås, Johnsen, Slokvik og Fjørtoft som allerede er trenere og ansatte i LSK, sier LSK-leder Per Mathisen.

Når det gjelder Tom Nordlies avslutning på LSK-ansettelsen så kommenterer LSK-lederen dette:
                                        - Det har vært flere prossesser og samtaler med Tom Nordlie. Etter dette valgte Tom å trekke seg fra jobben som hovedtrener for klubben. Han har begrunnet dette selv, men det går på situasjonen klubben er i, og at det er det beste for LSK. Klubben har ikke problemer med å forstå hans avgjørelse, sier LSK-lederen.
                                        - LSK er nå veldig bevisst på at man skal komme fram til noe positivt etter denne situasjonen. Vi er sammen i dette, og nå skal vi løfte oss igjen. Alle i LSK-systemet må nå bidra for fullt. Både spillere, de som tar seg av laget, ledelse og alle ansatte. Nå må vi være samlet om å løfte oss. LSK er en klubb som ikke fortjener å ligge der den ligger. Vi skal opp og fram, sier Mathisen.

-Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

Kommentar

• Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

LSK-TV: Nytt trenerteam
                                          Med Erland Johnsen, Frode Grodås, Erlend Slokvik, og Jan Åge Fjøftoft ved spakene skal man bekjempe krisen i LSK etter at Tom Nordlie trakk seg. LSK-TV har intervjuet både Fjørtoft og Johnsen.

Av: Ole Kristian Bakkene

Torsdag formiddag trakk Tom Nordlie og Svein Cato Bakkemo seg som trenere for LSK, og kort tid etter var et nytt trenerteam stablet på beina. Erland Johnsen, Frode Grodås, Erlend Slokvik, og Jan Åge Fjørtoft er de som skal føre LSK tilbake på vinnersporet, og forhåpentligvis tilbake i toppen. Allerede på mandag er det muligheter mot Bodø/Glimt på Aspmyra stadion i Bodø.

Erland Johnsen vurdere 4-4-2 i stedet for den vante 4-3-3-formasjonen, og Jan Åge Fjørtoft forteller deg litt om hvordan man nå skal snu krisen i LSK.

Få med deg dette på LSK-TV.

Trykk på logoen for å fortsette til LSK-TV og intervjuene med Erland Johnsen og Jan Åge Fjørtoft

Kommentar

Working...