Anonyme SMSer til media - Har spillergruppa og kapteinen ansvar for å ta tak?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jmfurz
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Oct 2005
    • 24

    Anonyme SMSer til media - Har spillergruppa og kapteinen ansvar for å ta tak?

    Fra nyhetsoppslaget i Nettavisen angående splittelse i spillergruppa:

    Opprinnelig skrevet av RSP
    Kaptein Frode Kippe sier følgende:
    - Dette er en helt ny problemstilling for meg, som jeg ikke kjenner meg igjen i. Vi har hatt evaluering hele veien, men det lille som det har vært å ta tak i har Tom gjort noe med. Det er ingen krise.
    - Hvordan påvirker denne situasjonen deg?
    - Det er noe av det verste jeg har vært med på i min tid i klubben. Det er fryktelig synd, men vi skal jobbe videre, sier kapteinen.
    "...evaluering hele veien men det lille som har vært å ta tak i har Tom gjort noe med..." - men jeg lurer da: gjør spillergruppa noe?, tar de ansvar i egne rekker og driver litt internjustis utover det å "evaluere"...?
    Opprinnelig skrevet av RSP
    Nettavisen har imidlertid snakket med og mottatt tekstmeldinger fra flere av spillerne etter onsdagens morgenmøte i spillergruppen. Her bekreftes det at spillergruppen på langt nær er så samstemte som det hevdes fra Kippe og på klubbens egen hjemmeside.
    Har Kippe med tyngde som kaptein et ansvar for å rydde opp i spillergruppa?
    Dvs. DERSOM det er slik stelt at "flere av spillerne" føler behov for å SMSe til Nettavisen - er det HELT PÅ TRYNET...

    Dette bør det i så fall ryddes opp i internt. Her mener jeg også KAPTEINEN har et spesielt ansvar - eller? Han sitter tross alt inne i spillergruppa og med intern informasjon som omverdenen ikke kjenner til. JEG ønsker ikke å vite mer om dette, men hvis det er tilfelle - MEN er det ikka da tegn på alvorlige problemer med destruktiv moral hos enkelte DERSOM man går til media og plaprer...?

    Dersom det IKKE er tilfelle - bedrives det rimelig råtten journalistikk i NA og tabloidiseringen i TV2 framstår som barnemat. Og råtne journalister finnes jo både her og der, ikke minst i NA...

    Vet ikke hva som er verst, men begge deler er ille...
    Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #2
    Nettavisen et TV2 produkt ...

    Du vil alltid ha misfornøyde folk i en gruppe, uansett om ting går bra eller dårlig, så det er ikke noen bombe i seg selv. Imidlertid er det et stort svik å levere ut sine synspunkter til media, spesielt i tider hvor hele gruppa sliter og lagmoralen er en nøkkel for å snu dette. Dersom noen spillere virkelig har beklaget seg til denne journalisten håper jeg de for sin egen del tar en runde med seg sjøl.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #3
      SMS'ene er vel sendt fra et par fylliker på bohemen, kanskje de samme som sendte mifsud boler i posten? Antagelig gidder ikke nettavisen å sjekke kildene når nyhetssakene er så saftige og rimer så godt med deres syn på LSK.

      Kommentar

      • jmfurz
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Oct 2005
        • 24

        #4
        Opprinnelig skrevet av reka
        SMS'ene er vel sendt fra et par fylliker på bohemen, kanskje de samme som sendte mifsud boler i posten? Antagelig gidder ikke nettavisen å sjekke kildene når nyhetssakene er så saftige og rimer så godt med deres syn på LSK.
        Godt poeng :-) Men SMSer må ha avsender som kan identifiseres som en spiller på LSK. Det holder ikke med en uregistrert avsender som sier han er en eller annen? Det var vel dessuten snakk om at NA også hadde snakka med spillere... Klubben burde hatt noen som pusta media litt i ryggen i saker som dette. Men så har vel media nærmest diplomatisk immunitet og kan skrive hva f de vil...
        Noe dritt er det som ikke henger på greip her...
        Spørsmålet består om kaptein burde ta ansvar i spillergruppa hvis det er råtne epler der, for det kan ødelegge mye, både ift. tilliten til trener i gruppa og hvodan dette oppfattes i media.

        Kjempesterkt at Kippe står tydelig og klart fram med standpunkt på dette utad!
        Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...

        Kommentar

        Working...