Treninger

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Opprinnelig skrevet av HSft
    I dag øvde andre hansen og moldskred på utspark. Grodås stod litt ut på motsatt halvdel og hansen og moldskred skjøt ballen mot han. Den største forsjellen på dem var at Grodås klarte å ta imot ballene hansen skjøt ut.
    Lærte Moldskred at han ikke trenger å sprette ballen før alle utspill? Jeg er 100% sikker på at ballen blir snappet mens han spretter den i løpet av denne sesongen.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • cave
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Nov 2006
      • 108

      Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
      Kan ikke akkurat si jeg blir halvkram i buksa av å se de to startoppstillingene der... Johnsen eller Stensaas på venstre midtbane. Herregud.
      Hva er egentlig halvkram og hvor i buksene skjer dette eller skjer det ikke?

      Merkelig at vi leier inn en ny back og det første vi gjør er å bruke han på midtbanen. Da burde vi da for f... leid inn en venstre midtbanespiller da. Merkelige løsninger klubben velger for tiden.

      Kommentar

      • Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

        Opprinnelig skrevet av cave
        Merkelig at vi leier inn en ny back og det første vi gjør er å bruke han på midtbanen. Da burde vi da for f... leid inn en venstre midtbanespiller da. Merkelige løsninger klubben velger for tiden.
        Virker som det er om å gjøre og bruke flest mulig spillere på uvante plasser denne sesongen, Stensaas skal selvsagt ikke være noe unntak han heller. Habil back? Ja. Utpreget kantspiller? Nei. Hvor bør han spille for LSK? Back!

        Kommentar

        • okb
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2377

          Opprinnelig skrevet av cave
          Merkelig at vi leier inn en ny back og det første vi gjør er å bruke han på midtbanen. Da burde vi da for f... leid inn en venstre midtbanespiller da. Merkelige løsninger klubben velger for tiden.
          1. Jeg synes det er litt vel tidlig å kappe hodet av Erland og Frode. Eller har du sett en kamp med Ståle Stensaas i LSK-drakta som vi andre ikke har sett?

          2. Jeg synes også det er rart at du velger å skylde på hele klubben når det er treneren som tar sportslige avgjørelser i forhold til kamp. Gutta på Norway Cup som representerer LSK har vel ikke noe med dette å gjøre?
          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

          Kommentar

          • cave
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Nov 2006
            • 108

            Opprinnelig skrevet av okb
            1. Jeg synes det er litt vel tidlig å kappe hodet av Erland og Frode. Eller har du sett en kamp med Ståle Stensaas i LSK-drakta som vi andre ikke har sett?
            Er det noen som har sett han som venstre midtbanespiller i en annen drakt? Har han spilt mange av sine over 200 kamper der? Men selvfølgelig er det mulig at han har blitt brukt feil i alle disse årene...

            Opprinnelig skrevet av okb
            2. Jeg synes også det er rart at du velger å skylde på hele klubben når det er treneren som tar sportslige avgjørelser i forhold til kamp. Gutta på Norway Cup som representerer LSK har vel ikke noe med dette å gjøre?
            Ehhh, var det noen i de yngres avdeling som følte seg truffet så beklager jeg det, mulig innlegget ikke var klart nok til at man kunne lese at jeg snakket om A-laget.
            Min kritikk var ikke rettet mot klubben, ei heller de yngre spillerne, de som jobber på dugnad etc, men det sportslige utvalget for A-laget. Beklager tabben.
            Last edited by cave; 01.08.2008, 14:52. Begrunnelse: mer teskje

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              Opprinnelig skrevet av cave
              Hva er egentlig halvkram og hvor i buksene skjer dette eller skjer det ikke?

              Merkelig at vi leier inn en ny back og det første vi gjør er å bruke han på midtbanen. Da burde vi da for f... leid inn en venstre midtbanespiller da. Merkelige løsninger klubben velger for tiden.
              Selvfølgelig er det ikke ideelt å bruke ståle som venstreving, men det er jo snakk om en reserveløsning som følge av at vi har riise, essediri og midtun lie ute og har leid ut husar... Kan ikke se så mange andre alternativer på vingene og det blir litt teit å legge om formasjonen i den situasjonen vi er i nå. Hvem ville du sett som vinger mot godset?

              Kommentar

              • Anders_Bakken
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 542

                Han har ihvertfall litt fart i kroppen...så vi får gi mannen en mulighet

                Kommentar

                • aguado
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 448

                  Leste i nyhetstråden at Marius Johnsen hadde fått nok et tilbakeslag etter en litt for hard treningsuke. Hva med å ansette en kompetent fysioterapeut eller to?

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6082

                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    ÅRÅSEN: Den nigerianske ungdomslandslagsspilleren Kazeem Ahmed skal denne uka trene med Lillestrøm, etter å ha tilbragt forrige uke hos Lyn. LSK har nylig innledet et samarbeid med agenten Atte Okeke, som spesialiserer seg på nigerianske fotballspillere. Nylig solgte han også Ighalo fra Lyn til Udinese. - Vi er på utkikk etter tekniske ferdigheter vi ikke har fra før, sier Jan Åge Fjørtoft om bakgrunnen for 19-åringens prøvespill.
                    På treninga i går var det en liten afrikaner på banen som johnsen snakka engelsk til og omtalte som Ahmed eller noe lignende, altså trolig denne karen. Fikk ikke sett så mye til han, men han spilte bl.a. venstre ving på laget som spilte mot førsteelveren. Spillet ble brutt opp ganske mye, spesielt når laget hans skulle angripe, så det var ikke lett å få noe voldsomt inntrykk. Han virka dog rimelig rask, veldig ivrig etter å få ballen og hadde ok teknikk. Under avslutningstreninga utmerka han seg ikke, det gjorde occean og spesielt sundgot. Mener å huske at han brukte venstrebenet, men er usikker. La mest merke til han under en kontring etter en dødball.

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1601

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      På treninga i går var det en liten afrikaner på banen som johnsen snakka engelsk til og omtalte som Ahmed eller noe lignende, altså trolig denne karen. Fikk ikke sett så mye til han, men han spilte bl.a. venstre ving på laget som spilte mot førsteelveren. Spillet ble brutt opp ganske mye, spesielt når laget hans skulle angripe, så det var ikke lett å få noe voldsomt inntrykk. Han virka dog rimelig rask, veldig ivrig etter å få ballen og hadde ok teknikk.
                      Et raskt søk med Google, gir ganske mange treff på denne spilleren. Han har vært på prøvespill både hos Ålesund, Odd og Lyn uten å få noen kontrakt så langt. I Ålesund var det tydeligvis også litt forvirring rundt alderen på spilleren. De hadde visstnok vondt for å tro på at han spilte på ungdomslandslaget som 13-åring Dessuten ser jeg det finnes en link hvor det skrives at han plutselig ble sporløst borte fra treningene med en klubb. Med andre ord ikke bare utelukkende positiv lesning om Ahmed. Men for all del, det kan godt tenkes han er en bra spiller allikvel.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av Dole
                        Et raskt søk med Google, gir ganske mange treff på denne spilleren. Han har vært på prøvespill både hos Ålesund, Odd og Lyn uten å få noen kontrakt så langt. I Ålesund var det tydeligvis også litt forvirring rundt alderen på spilleren. De hadde visstnok vondt for å tro på at han spilte på ungdomslandslaget som 13-åring Dessuten ser jeg det finnes en link hvor det skrives at han plutselig ble sporløst borte fra treningene med en klubb. Med andre ord ikke bare utelukkende positiv lesning om Ahmed. Men for all del, det kan godt tenkes han er en bra spiller allikvel.
                        Gjorde det samme søket selv og skulle til å skrive omtrent det samme innlegget som deg nå.




                        Ikke så veldig positivt, håper fjøra også har googla han. Virker som han bruker en annen agent nå og vi er veldig sultefora på tekniske spillere med venstreben. Synes ikke han overbeviste voldsomt på treningen, så jeg tror egentlig ikke det blir noe av dette.

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          Trening onsdag 6. august og litt om spillerstatus

                          Treninga fra 10.30 i dag var på den nye grasbanen med undervarme.

                          (For noen treningsforhold vi har nå, ikke minst takket være Per Mathisens utrettelige innsats. Gras med undervarme, innendørshall og kunstgras med undervarme er en dramatisk forbedring fra få år tilbake, da A-laget gampa rundt halve vinteren på en flekk med hardfrossen grus ved Skedsmohallen.)

                          Fraværende var Riise, på vei hjem fra Tyskland med gode nyheter (trolig klar om fire uker), Riseth og Pål Steffen, begge med trøbbel med beina, og Steffi dessuten med karantene for neste kamp mot Lyn, samt Jon Midttun Lie, som har gips opp til albuen etter å ha knekt ytterste ledd på en finger, men også røket en sene som går langt opp på underarmen. Otto skal være på vei tilbake, men deltok heller ikke på dagens trening. Kiesenebner sykler fortsatt rundt omkring.

                          Grodås trente de tre disponible keeperne Moldskred, Lars Sutterud og André Hansen (som spiller for Skeid, men har A-kontrakt med LSK ut 2010). Erland Johnsen og Frode Birkeland trente de disponible utespillerne, samt før omtalte Ahmed og tre spillere fra Skeid og/eller rekruttene som jeg ikke dro kjensel på. Også Fjørtoft og Slokvik var til stede og jogga rundt innafor gjerdet.

                          At Birkeland deltar så mye skyldes vel dels at hovedtrener og assistenttrener begge har slutta, men også at Birkelands påpekning at andrelaget trener lite sammen (A-lagsspillere og rekrutter) dels er fulgt opp ved at flere rekrutter (om denne gangen mest Skeidspillere, farmerklubbene må følges opp) er med på A-lagstreningene. Dessuten trengs det naturligvis, med flere utlånte spillere (Viktor, Martin) og en lang rekke større eller mindre skader (Otto, Marius, Pål Steffen, Vidar, Jon, Bjørn Helge, Markus) et tilstrekkelig antall spillere for å få gode treninger.

                          Johnsen/Grodås/Birkeland la, iallfall i dag, opp treninga med mer vekt på bestemte typer situasjoner, pasningsalternativer og nærspill enn det jeg for det meste har sett fra Erlandsen, Rösler eller Nordlie. Siden Myklebusts innhopp i siste kamp har vært diskutert kan jeg rapportere at mitt inntrykk fra i dag er at han er på klart oppadgående form og selvtillit, med mange gode initiativ og avslutninger på dagens trening, og ros fra Johnsen.

                          En annen jeg (og mange) har lurt mye på hvordan det går med er Marius Johnsen, som selv har sagt at han håper på mange innhopp framover, siden han enda ikke er klar for å spille fra start. Ekspertvurderinger jeg har innhenta går ut på at han nå, for første gang siden han kom til LSK, begynner å likne seg sjøl, ikke minst i løpesettet, selv om han fortsatt har en måned eller to igjen. Selv da han spilte en del kamper, blant annet som midtstopper, for Fugla i fjor mente min kilde at han også da kunne se at Marius fortsatt var hemma av skadene, mens det nå er klare positive tegn.

                          Stemningen, humøret og intensiteten på treninga var naturligvis en helt annen enn for en måned siden, etter ni poeng av ni mulige i de tre siste, og et spill i siste kamp som selv Dagbla' omtalte som "strålende kombinasjonsspill langs bakken".

                          gilbert
                          Last edited by gilbert; 06.08.2008, 14:08.

                          Kommentar

                          • harald99
                            Medlem
                            Bøffel
                            • Apr 2007
                            • 36

                            liten edit:

                            nå var det vel bare en spiller fra skeid med da. Marius Peuroe, samt en spiller fra lørenskog Kristoffer Tokstad. Og to fra rekruttlaget, Fredrik Guldbransen og Ruben Gabrielsen (fra gjøviklyn) nylig skrevet under for rekruttlaget.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              Takker for supplering. Jeg har vel mine ord i behold med "fra Skeid og/eller rekruttene". Derimot er det jo bare tull fra min side at jeg ikke dro kjensel på (noen av) disse: Naturligvis gjenkjente jeg Fredrik med det stolte LSK-etternavnet Gulbrandsen, men må med skam bekjenne at jeg glemte ham i min opplisting av dagens deltakere på treninga.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                Takker for supplering. Jeg har vel mine ord i behold med "fra Skeid og/eller rekruttene". Derimot er det jo bare tull fra min side at jeg ikke dro kjensel på (noen av) disse: Naturligvis gjenkjente jeg Fredrik med det stolte LSK-etternavnet Gulbrandsen, men må med skam bekjenne at jeg glemte ham i min opplisting av dagens deltakere på treninga.

                                gilbert
                                Takk for at du forer oss med info,setter stor pris på disse rapportene fra feltet.
                                Last edited by tullebukk; 06.08.2008, 23:23.

                                Kommentar

                                • fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1258

                                  Ettersom det sannsynligvis for mange er nevnt et par ukjnte navn her, legges det ved litt info om dem:

                                  Marius Pierau:


                                  Kristoffer Tokstad: G17 landslagspiller, midtbane. Fant dessverre ingen link om han.

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                    Ettersom det sannsynligvis for mange er nevnt et par ukjnte navn her, legges det ved litt info om dem:

                                    Marius Pierau:

                                    Ifølge gårsdagens RB blir han LSK-spiller i høst.

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Ifølge gårsdagens RB blir han LSK-spiller i høst.
                                      Artig, han der har jeg møtt i Adidas-cup. Svær jævel fysisk, men ikke all verdens fotballspiller. Har ikke tro på at han blir kommende Tippeliga-spiller.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • dennis
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 872

                                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                        Artig, han der har jeg møtt i Adidas-cup. Svær jævel fysisk, men ikke all verdens fotballspiller. Har ikke tro på at han blir kommende Tippeliga-spiller.
                                        Mulig de som styrer hva som finnes av talenter har sett noe som ikke du ser da... og godt er det ( om overgangen blir noe suksess da)

                                        Kommentar

                                        • plern
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Nov 2005
                                          • 51

                                          Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                          Ettersom det sannsynligvis for mange er nevnt et par ukjnte navn her, legges det ved litt info om dem:

                                          Marius Pierau:


                                          Kristoffer Tokstad: G17 landslagspiller, midtbane. Fant dessverre ingen link om han.
                                          litt mere om tokstad



                                          står han har spilt 1 kamp men dette er vel fra før sesongen.
                                          Har spilt en del kamper i år, veldig positivt at han er med på treninger for a-laget.

                                          Kommentar

                                          Working...