Treninger

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    Tommel opp for treningsrapport, men den var nedslående. Hadde sett fram til denne kampen, men nå ble jeg betenkt.

    Er dette som en følge av det fæle kunstgresset vi spilte på sist? takk gud for at vi vant den kampen. Den kunne/kan fort ødelegge innspurten vår. Hadde vi tapt der, hadde dette sett meget stygt ut.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      Jeg ble ikke akkurat mer optimistisk av tilstanden jeg kunne konstatere på denne treninga, men det er fortsatt håp om at start-11'ern fra borteseieren over TIL kan stille. Jeg tror vi kan gjøre en brukbar innsats på midtbanen og framover også uten Bjørni, selv om det gikk kaldt nedover ryggen på meg da han la seg ned utafor banen etter to minutters formasjonstrening. Simen (som kom inn for Bjørn Helge på dagens formasjonstrening og kanskje kan være klar), Jooon og Karim (forutsatt innsats og prestasjoner som blant annet, eller særlig, mot Stabæk) er alle mulige erstattere på en av kantene. Med de innleggsføttene vi er avhengige av for å variere spillet og angrepene.

      Jeg er langt mer bekymra hvis vi må bryte opp gamlehjemmet bakerst. Jeg må dessverre si at selv om Eirik har mer enn nok innsats, vilje og duellstyrke og har greid seg brukbart også med posisjonering og pasninger, så har jeg altfor mange ganger sett at han kan være et vandrende frispark, for ikke å si straffespark. Skal han ha noe håp om fast plass i noensomhelst tippeligaoppstilling må han bli langt kaldere i hue. Jeg vil faktisk nesten heller starte med eller bytte inn Trym Bogen, som totalt sett neppe er like god (enda), men spiller klokere og med langt mindre risiko (dessuten kan hårsveisen gjøre at vi kanskje kan håpe at noen motspillere tror de møter Bjarmann, og viser respekt deretter....).

      På den andre sida har kollektivet, og ikke minst midtbanefireren anført av Kiko (og nå forsterka av en Råner i god gammal midtbaneform) fått fortjent skryt av forsvaret for å gjøre forsvarsjobben langt lettere. Og laget som helhet, med eller uten Bjørni, men helst med minst én av Riseth eller Kippe, nå en rutine, soliditet og selvtillit som jeg tror og håper fortsatt vil gjøre oss ganske tette bakover. Så tre poeng hjemme mot FFK er stadig et realistisk, men på ingen måte gitt, resultat å håpe på.

      gilbert

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Jeg er langt mer bekymra hvis vi må bryte opp gamlehjemmet bakerst. Jeg må dessverre si at selv om Eirik har mer enn nok innsats, vilje og duellstyrke og har greid seg brukbart også med posisjonering og pasninger, så har jeg altfor mange ganger sett at han kan være et vandrende frispark, for ikke å si straffespark. Skal han ha noe håp om fast plass i noensomhelst tippeligaoppstilling må han bli langt kaldere i hue. Jeg vil faktisk nesten heller starte med eller bytte inn Trym Bogen, som totalt sett neppe er like god (enda), men spiller klokere og med langt mindre risiko (dessuten kan hårsveisen gjøre at vi kanskje kan håpe at noen motspillere tror de møter Bjarmann, og viser respekt deretter....).


        gilbert
        Jeg har respekt for de de aller fleste av dine innlegg, men du kan da ikke vurdere Trym Bogen framfor Biffen!
        Ja, jeg kan se noen av argumentene dine mot Bertheussen.
        Men Trym Bogen er langt ifra god nok for noen som helst Tippeligalag.
        Han kommer nok høyst sannsynlig aldri til få kontrakt med vårt a-lag!

        Biffen kommer til å gjøre en grei figur hvis han spiller mot Fredrikstad.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          Jeg skriver "nesten", og det er naturligvis for å sette bekymringa over Biffens spillemåte på spissen.

          Og jeg ber til alle guder som vil lytte om at du får rett i at Biffen vil gjøre en grei figur hvis han spiller mot FFK.

          gilbert

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            På dagens trening var det med 2 islendinger + 1 mann fra tjekkia... Brenne og Vidar gikk av tidlig ,Vidar slitter med akilelsen og sa at han burde opperere men han velger å vente iom at vi ikke har så mange midtstoppere tilgjengelige til vif kampen. Bjarmann og Berg var også på plass. Nevner også at det var en spion fra Aalesund på plass nemelig hvem er norges beste back jo det er Dennis ....... . Skulle foresten hilse alle kanaris fra han.
            Last edited by tullebukk; 13.10.2008, 13:51.

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              Comeback av Schiller`n i de siste kampene, YEAH!

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                På dagens trening var det med 2 islendinger + 1 mann fra tjekkia... Brenne og Vidar gikk av tidlig ,Vidar slitter med akilelsen og sa at han burde opperer men han velger å vente iom at vi ikke har så mange midtstoppere tilgjengelige til vif kampen. Bjarmann og Berg var også på plass. Nevner også at det var en spion fra Aalesund på plass nemelig hvem er norges beste back jo det er Dennis ....... . Skulle foresten hilse alle kanaris fra han.
                Vet du hvilke islendinger det var. Er 3 som skulle på prøvespill.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Har ikke peiling var der bare i 5 minutter ,men gutta så unge ut... Fint om noen kan stikke på teninga i morgen ... Psa er også ute i ca 4-8 uker pga avrivning i muskel under beinet.

                  Kommentar

                  • WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 967

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    På dagens trening var det med 2 islendinger + 1 mann fra tjekkia... Brenne og Vidar gikk av tidlig ,Vidar slitter med akilelsen og sa at han burde opperere men han velger å vente iom at vi ikke har så mange midtstoppere tilgjengelige til vif kampen. Bjarmann og Berg var også på plass. Nevner også at det var en spion fra Aalesund på plass nemelig hvem er norges beste back jo det er Dennis ....... . Skulle foresten hilse alle kanaris fra han.
                    Konkluderer med det at Riseth kan spille mot Søppla. Ser litt mer optimisisk på det da. Langt fra optimalt men vil si set er langt bedre med Riseth/Biffen enn Pedersen/Biffen eller Stensås/Biffen.

                    Kommentar

                    • rulfi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2007
                      • 982

                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Vet du hvilke islendinger det var. Er 3 som skulle på prøvespill.
                      Er vel bare to islendinger nå? Bjørn Bergmann har vel vært på besøk og er vel med Island U-19 nå? Eller husker jeg feil. Hmm.

                      Kommentar

                      • rulfi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2007
                        • 982

                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        På dagens trening var det med 2 islendinger + 1 mann fra tjekkia... Brenne og Vidar gikk av tidlig ,Vidar slitter med akilelsen og sa at han burde opperere men han velger å vente iom at vi ikke har så mange midtstoppere tilgjengelige til vif kampen. Bjarmann og Berg var også på plass. Nevner også at det var en spion fra Aalesund på plass nemelig hvem er norges beste back jo det er Dennis ....... . Skulle foresten hilse alle kanaris fra han.
                        Åssen var islendingene og han fra Tsjekkia?

                        Kommentar

                        • chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

                          Ser at mange er opptatt at de som er på prøvespill. Vel og bra, men jeg er mest opptatt av de som kan spille til mandag. Har vært såpass nervøs i flere dager nå at jeg er mer og mer avstumpet i forhold til hva som vil skje på mandag.

                          Så, hvordan er stemningen i laget. Hvem er på trening og hvem er ikke? Hvem putter og hvem halter rundt....

                          Tusen takk til de som skriver treningsrapporter forresten.
                          Bølerkanaris

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            På dagens trening var alle utenom ,PSA,Kisen og Marius med. Jeg var innom i 5 minutter og fikk et ord med Birkeland som var VELDIG posetivt overaska over mannen fra Tjekkia og en av Islendingene... Jeg har ikke navna på spillerne som er på prøve fra Island.. Fint vis noen tar seg bryet og tar seg en tur på morgendagens trening som starter kl1000 på det nye anlegget som forøvrig er helt i VERDENSKLASSE.

                            Kommentar

                            • Latvijan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2005
                              • 360

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              På dagens trening var alle utenom ,PSA,Kisen og Marius med. Jeg var innom i 5 minutter og fikk et ord med Birkeland som var VELDIG posetivt overaska over mannen fra Tjekkia og en av Islendingene... Jeg har ikke navna på spillerne som er på prøve fra Island.. Fint vis noen tar seg bryet og tar seg en tur på morgendagens trening som starter kl1000 på det nye anlegget som forøvrig er helt i VERDENSKLASSE.
                              Regner med at det er Guðjón Baldvinsson Guðmundur og Reynir Gunnarsson som er på treningene denne uka? Det er i hvert fall tidligere nevnt at de skulle komme på prøve. Det står litt om disse gutta i tråden om Bergmann.

                              Guðjón Baldvinsson var da og trente med Aalesund i forrige uke, visstnok uten å imponere nevneverdig. Han var også og trente med Fugla i 2006 mener jeg å huske. Den gang uten å få kontrakt. Ut i fra dette kan det vel virke lite trolig at han har veldig mye å bidra med.

                              Supert hvis Kolar kunne fått til noe hos oss. Kolar var regnet som et stort talent og fremtidig landslagsspiller for Tsjekkia da han kom til Anderlecht, uvisst hvorfor har karrieren hans stagnert totalt siden da. Han fikk notert 42 kamper og 2 mål for Belgias største klubb fra han var 19-21 år, i denne perioden fikk han også 8 U21 landskamper. Han er ikke mer enn 25 så kanskje kan han komme seg i riktig spor igjen om han får et godt treningsgrunnlag frem mot 2009 sesongen. I hvert fall nå som Slokviks og Nordlies filosofi om å ødelegge spillerne på treningsfeltet er en saga blott.

                              Tommel opp til alle de på forumet her som kommer seg ned på treningene for å skrive en liten dags status i ny og ne! Det settes stor pris på. Ville vært nydelig om noen hadde hatt mulighet til å ta noen fotos av det nye anlegget også.
                              Last edited by Latvijan; 15.10.2008, 10:58.

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1258

                                Opprinnelig skrevet av Latvijan
                                Supert hvis Kolar kunne fått til noe hos oss. Kolar var regnet som et stort talent og fremtidig landslagsspiller for Tsjekkia da han kom til Anderlecht, uvisst hvorfor har karrieren hans stagnert totalt siden da. Han fikk notert 42 kamper og 2 mål for Belgias største klubb fra han var 19-21 år, i denne perioden fikk han også 8 U21 landskamper. Han er ikke mer enn 25 så kanskje kan han komme seg i riktig spor igjen om han får et godt treningsgrunnlag frem mot 2009 sesongen. I hvert fall nå som Slokviks og Nordlies filosofi om å ødelegge spillerne på treningsfeltet er en saga blott.
                                Er det denne Kolar som er på prøve:
                                Martin Kolar: The Magnificent ElevenWerd nooit meer dezelfde na de aanslag van Turaci. Groot talent. Schitterende speler.Made by Shurikn

                                Kommentar

                                • Ted Nugent
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 851

                                  Han virker ihvertfall et hakk vassere enn Jooon...

                                  Kommentar

                                  • Smukken
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2004
                                    • 720

                                    Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                                    Han virker ihvertfall et hakk vassere enn Jooon...
                                    Det skal ikke så mye til heller da
                                    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Var en tur innom treninga i dag. Det mest spennende var vel når de spilte 11 mot 11 i 10x10.

                                      De første 10 var lagene slik:

                                      Andre Hansen
                                      Birk Bert kippe islending
                                      Fellus Tokstad Essediri Martin kolar
                                      OO Islending

                                      Sundgot MM
                                      JML Bjørkøy Kiko Brenne
                                      Ståle Pedersen Riseth Søgård
                                      Moldskred
                                      De andre 10 var ikke riseth med og lagene ble slik:
                                      Andre Hansen
                                      Tokstad Birk kippe islending
                                      Ciise Fellus Essediri Martin kolar
                                      OO Islending

                                      Sundgot MM
                                      JML Bjørkøy Kiko Brenne
                                      Ståle Pedersen Bert Søgård
                                      Moldskred

                                      Kommentar

                                      • Harix
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • May 2006
                                        • 118

                                        Hvordan var nivået på islendingene og Martin Kolar? Var den noen av dem som utmerket seg?

                                        Kommentar

                                        • Fuglegutt
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2008
                                          • 863

                                          Opprinnelig skrevet av harix
                                          hvordan var nivået på islendingene og martin kolar? Var den noen av dem som utmerket seg?


                                          Kolar er en spennende fyr som jeg er overrasket over(meget positivt),la det være sagt... Fin nærkontroll og hurtig til beins,virker som han tar steget raskt.Her har vi muligheter til å få litt krydder i kaka!!! LØØØØØP OG KJØØØØØP
                                          Last edited by Fuglegutt; 15.10.2008, 12:30.
                                          På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                          Kommentar

                                          Working...