Treninger

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    Opprinnelig skrevet av heidar
    Hva er det med Brenne og venstreving egentlig? Eller, hva er det med Brenne? Det mà jo vaere en grunn til at alle trenere mà la han spille der.
    Jeg vil vel tro at han per dags dato er det "beste" alternativet vi har der.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      Opprinnelig skrevet av xeR
      Jeg vil vel tro at han per dags dato er det "beste" alternativet vi har der.
      Jeg rangerer følgende som bedre alternativer enn Brenne på venstrekant:
      1. Ståle (bruk MJ som back)
      2. Joooon
      3. MJ
      4. Den Hvite Diallo (han kan løse A-lisens)
      5. Hvem som helst bortsett fra Espen S.

      Man kan ikke hogge huet av Joooon etter matchen mot søpla. Det var "comebacket" hans, og alle andre var like dårlige.

      Dessuten unner jeg (og mange andre) Brenne en plass sentralt, eller bak spissen i 4-4-1-1.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Jeg rangerer følgende som bedre alternativer enn Brenne på venstrekant:
        1. Ståle (bruk MJ som back)
        2. Joooon
        3. MJ
        4. Den Hvite Diallo (han kan løse A-lisens)
        5. Hvem som helst bortsett fra Espen S.

        Man kan ikke hogge huet av Joooon etter matchen mot søpla. Det var "comebacket" hans, og alle andre var like dårlige.

        Dessuten unner jeg (og mange andre) Brenne en plass sentralt, eller bak spissen i 4-4-1-1.

        Jeg er helt enig med deg, det var bare en mulig forklaring på hva Henning Berg tenker. J
        eg skulle gjerne sett en venstreside med Marius, Ståle eller Jooon. Det vil tilføre oss noe som vi har manglet i stort sett hele år. Spillere som kommer på overlapp og kommer til gode innleggsposisjoner. En Høyrebeinte spillere på venstrekanten har en tendens til å å bruke en bevegelse eller to mere for å få lagt ballen på rigtig bein før de legger inn og da får otstanderene tid på seg til å organisere forsvaret. Ofte trekker en "feilbeint" spilelr innover og går seg fast også.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Bekkis
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 441

          på treninga i dag så funket samspillet mellom brenne og stensås bra. brenne trakk innover i banen og slapp ballen ut til stensås som la inn bra foran mål. håper det fungerer bra i morgen også.

          ellers var det bra med bjørkøy på backen. hadde gode oppspill mot occean som stusset videre til myklebust. de jobber tetterse sammen nå enn tidligere.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Opprinnelig skrevet av Bekkis
            på treninga i dag så funket samspillet mellom brenne og stensås bra. brenne trakk innover i banen og slapp ballen ut til stensås som la inn bra foran mål. håper det fungerer bra i morgen også.

            ellers var det bra med bjørkøy på backen. hadde gode oppspill mot occean som stusset videre til myklebust. de jobber tetterse sammen nå enn tidligere.
            Høres bra ut! Merker at optimismen sniker seg på. Faen, det lover ikke bra.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              Opprinnelig skrevet av Bekkis
              på treninga i dag .......................
              Bare avslør alle andre oppspillsvarianter slik at RBK vet hva som kommer.
              Last edited by KFL41; 25.10.2008, 13:06.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Tror ikke RBK vil bli tatt på senga av at kantspiller og back forsøker på overlapp eller at en hodesterk, stor spiss stusser oppspill bakfra til en liten, rask spiss. Men vi kan jo håpe.

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  Joda, men vi kunne vel holde kortene litt mer til brystet i en så viktig kamp og med ny trener. Finnes andre muligheter også.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Jeg synes lagoppstillinga avslører det meste. RBK vet at det blir mange polere på Occean, og at vi vil forsøke innlegg fra kant. Uansett er det ingen hemmelighet hvordan LSK er organisert. En formasjonsendring kunne tatt dem litt på senga, men jeg tror RBK har så stor tillit til eget forsvarsspill at de neppe ville gjort noen endringer. Rosenborg har i gjennomsnitt sluppet inn ett mål per kamp i de siste 5-6 oppgjørene. Alt i dette oppgjøret avhenger av defensiv trygghet og at midtbanen med en litt uggen søgård spiller opp mot sitt beste, og tar Sappara ut av kampen.

                    Har ingen tro på mirakler fremover på banen, men det bør være mulig for oss også å krangle inn et mål. Om jeg skal lene meg litt på statistikken hadde RBK en usedvanlig høy andel skåringer på sjansene sin mot oss tidligere i år. Vi kan jo håpe på at det går andre veien i morra, men jeg frykter at Iversen og Konan vil være bevegelige i morgen også, og gi forsvarsfireren vår problemer. Spesielt frykter jeg Pedersen i hodedueller mot Iversen og tempoet til Bjørkøy når RBK kommer på overganger.

                    Uansett håper jeg Berg har fått inn litt større selvtillit og aggressivitet i laget.
                    Last edited by reka; 25.10.2008, 13:30.

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Jeg rangerer følgende som bedre alternativer enn Brenne på venstrekant:
                      1. Ståle (bruk MJ som back)
                      2. Joooon
                      3. MJ
                      4. Den Hvite Diallo (han kan løse A-lisens)
                      5. Hvem som helst bortsett fra Espen S.

                      Man kan ikke hogge huet av Joooon etter matchen mot søpla. Det var "comebacket" hans, og alle andre var like dårlige.

                      Dessuten unner jeg (og mange andre) Brenne en plass sentralt, eller bak spissen i 4-4-1-1.
                      Den Hvite Diallo er små skadet om dagen og litt ute av form, så foreløbig er Simen et bedre valg. Men hyggelig å bli nevnt i denne tråden... Den Hvite Diallo kan dere se på tv på onsdag kl 2000 i kamp mot fk zebra.. Legg merke til raidet som jeg tar der jeg dribler meg forbi 4-5 mann for deretter og bli felt stykt bakfra noe som førte til det første gule kortet til en fk zebra spiller noe sinne..

                      Kommentar

                      • Bekkis
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 441

                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Bare avslør alle andre oppspillsvarianter slik at RBK vet hva som kommer.
                        Blir nakent å si. er ikke akkurat en nyhet å overlappe på backen. trur du forresten at erik hamrèn sitter på kfl dagen før en match??

                        Kommentar

                        • Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

                          Opprinnelig skrevet av Bekkis
                          Blir nakent å si. er ikke akkurat en nyhet å overlappe på backen. trur du forresten at erik hamrèn sitter på kfl dagen før en match??
                          KFL41 er erik hamrèn

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            Opprinnelig skrevet av Kanariz
                            KFL41 er erik hamrèn
                            Er overbevist om at Hamrén skjuler seg bak nicket Kaizer...

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              Dagens trening 31.10.08

                              På dagens trening i LSK hallen trente 24 spillere for fullt, mens Marius Johnsen og Vidar Riseth trente litt for seg sjøl. P.S Andresen var også der, men jeg så ikke han gjorde noe. (Jeg kunne ikke se S.Brenne og M. Kiesenebner)

                              Stian Ringstad, Kristoffer Tokstad, Mathis Bolly og Lille-Bukken var med på hele treninga. Synes spesielt Tokstad gjorde en fin figur på treninga.

                              - Av det interesssante så delte Henning Berg gruppa i to deler hvor han sjøl tok med seg midtbanespillerne og spissene og trente angrepsspill.
                              Det som var i fokus var å sette opp Riise og Myklebust så de skulle slå innlegg på spillere med god bevegelse.

                              Noe nytt på det taktiske er at motsatt sentral midtb. i forhold til innleggeren skal inn i boksen.
                              Det betyr at vi nok for se en noe mer offensiv Mouheli framover.
                              Han skal ikke kun ligge dypt som han alltid har gjort.

                              - Frode Birkeland tok med seg resten, hvor forsvarsfirern var fokus.

                              - Spilte 11 mot 11 med første ellveren på et lag.

                              - Dødball. Riise tok cornere fra begge sider. Riseth deltok på disse, noe som betyr at han starter mot Ålesund!

                              Lagoppstilling mot AAFK:

                              Otto
                              Bjørkøy - Riseth - Kippe - Pedersen
                              Riise - Mouheli - Søgård - Myklebust
                              Occean - Sundgot

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                Prøvespiller

                                Jeg glemte å skrive at det deltok en prøvespiller på dagens trening. Han har vistnok vært med hele uka.
                                Det eneste jeg veit om han er at de kalte han Assani (eller noe sånt)
                                Han er en fransktalende afrikaner som spiller på midtbanen.
                                Jeg la ikke spesielt merke til han, men mine kilder sier han har vært brukbar.

                                Opprinnelig skrevet av vermu
                                På dagens trening i LSK hallen trente 24 spillere for fullt, mens Marius Johnsen og Vidar Riseth trente litt for seg sjøl. P.S Andresen var også der, men jeg så ikke han gjorde noe. (Jeg kunne ikke se S.Brenne og M. Kiesenebner)

                                Stian Ringstad, Kristoffer Tokstad, Mathis Bolly og Lille-Bukken var med på hele treninga. Synes spesielt Tokstad gjorde en fin figur på treninga.

                                - Av det interesssante så delte Henning Berg gruppa i to deler hvor han sjøl tok med seg midtbanespillerne og spissene og trente angrepsspill.
                                Det som var i fokus var å sette opp Riise og Myklebust så de skulle slå innlegg på spillere med god bevegelse.

                                Noe nytt på det taktiske er at motsatt sentral midtb. i forhold til innleggeren skal inn i boksen.
                                Det betyr at vi nok for se en noe mer offensiv Mouheli framover.
                                Han skal ikke kun ligge dypt som han alltid har gjort.

                                - Frode Birkeland tok med seg resten, hvor forsvarsfirern var fokus.

                                - Spilte 11 mot 11 med første ellveren på et lag.

                                - Dødball. Riise tok cornere fra begge sider. Riseth deltok på disse, noe som betyr at han starter mot Ålesund!

                                Lagoppstilling mot AAFK:

                                Otto
                                Bjørkøy - Riseth - Kippe - Pedersen
                                Riise - Mouheli - Søgård - Myklebust
                                Occean - Sundgot

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Han har vert med hele uka og har imponert så vidt jeg har hørt..... Kommer fra et land som Bjarmann har henta spillere med stor suksess fra før... Da kan dere bare begynne og gjette.....
                                  Last edited by tullebukk; 01.11.2008, 10:24.

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    Bjarmann--->"Far"--->Diallo---> "Den Hvite Diallo"

                                    Jeg tipper Senegal...?

                                    Kommentar

                                    • rælingen kanaris
                                      Kaptein Reketråler
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2005
                                      • 1446

                                      Nigeria vill jeg tro.
                                      Custodes
                                      I med og motgang

                                      Kommentar

                                      • Ballen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2004
                                        • 227

                                        Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                                        Nigeria vill jeg tro.
                                        Tviler på det. Regner med at det var Nigeria tullebukk tenkte på da han hintet om at spilleren var fra et land Bjarmann har hentet spillere fra før med suksess, men dette stemmer nok ikke dersom han er fransktalende. Nigeria er et engelsktalende land. Mer sannsynlig at han er fra Senegal, Elfenbenskysten eller Kamerun (kan også være fra en hel haug andre land som f.eks Guinea, Mali og Benin, men dette er land som ikke har bemerket seg så mye i fotballverdenen).
                                        Last edited by Ballen; 01.11.2008, 17:35.

                                        Kommentar

                                        • Øystein
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Feb 2006
                                          • 79

                                          Ser i nyhetstråden at Marius Johnsen er uaktuell. Han spilte jo noen minutter mot rbk. Noen som vet hvorfor han er uaktuell? Berg sa jo at en av grunnene til at Stensaas ikke fikk kontrakt var pga at Johnsen var tilbake og skadefri.

                                          Øystein

                                          Kommentar

                                          Working...